Saturday 8 March 2014

PESAWAT MAS MEMBAWA 239 PENUMPANG KE BEIJING DI PERCAYAI HILANG!!!!!



Pesawat MAS bawa 239 penumpang ke Beijing dilapor hilang.

Operasi menyelamat dilancarkan sebentar tadi selepas sebuah pesawat Malaysia Airlines (MAS) yang membawa 227 penumpang menuju ke Beijing dilaporkan hilang oleh pihak pengawal trafik udara pagi ini.

Menurut MAS, penerbangan MH370 putus hubungan dengan Pusat Kawalan Udara Subang jam 2.40 pagi ini.

Pesawat B777-200 tersebut berlepas daripada Lapangan Terbang Antrabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 12.41 tengah malam semalam dan dijangka mendarat pada 6.30 pagi ini.


"Malaysia Airlines sedang bekerjasama dengan pihak berkuasa yang sudah mengaktifkan pasukan mencari dan menyelamat bagi mengesan pesawat itu," tambahnya.


Sementara itu, Reuters memetik laporan agensi berita Xinhua berkata hubungan radar dengan pesawat tersebut dikesan hilang ketika ia di ruang udara dikawal Vietnam awal pagi hari ini.


Pesawat itu dilaporkan tidak memasuki ruang udara China dan tidak melakukan sebarang komunikasi dengan pihak kawalan udara.


MAS berkata pihaknya akan memberitahu perkembangan terkini tentang situasi tersebut. Orang awam boleh menghubungi 03-7884 1234 untuk sebarang maklumat.


Dalam kenyataannya, MAS berkata ahli keluarga penumpang boleh hadir ke Bangunan Sokongan Fasiliti di Zon Selatan Sokongan KLIA.


Untuk petunjuk jalan sila hubungi 03 8787 1269.

20 comments:

  1. Ini adalah petunjuk???

    ReplyDelete
  2. Tak kisah la kapal terbang tu.

    Yg penting lepas ni ada demo jalanan lagi. Reformasi II. Dah lama korang lupakan aku. Kali ni nama aku up lagi le. Top balik. Dah lama takde job ni. Dah la prk kajang satu hapah xde jemoutan aku dr pkr.
    Yes yes. Kali ni ada job.dpt la skit elaun. Bila ni in weyy nak huru harakan kl? Kasi demo guling2 atas jlnraya lagi!
    Bangun bangun! Bangun rakyat!
    Peh. Gian aku nak turun. Dpt elaun, mkn free.

    -Adam adli-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jgn makan sorang jer adam bingai.Kitorang pun gian jugak ni nak tahan ketapi,kasi susah orang kolumpo sikit.Dah lama tak masyuk ni....maleh la nak masuk kelas...CGPA pun cukup makan jer ni...duit PTPTN yg kitorang balun tu pun dah habis dah....

      Delete
    2. Ada juga lg orang macam anon 1025 dgn anon 1034 ni? Drpd nak meroyan tak tentu hala tu, baik kau balik kampung tengok pusara mak ayah kau.. jadilah anak yang berbudi sikit pd arwah orang tua kau org..

      Delete
  3. Ya ado kojo meh kito poie chari pesawat mas tu x pun penumpang eh laie gilo poie chari bagasi eh

    ReplyDelete
  4. satgi ada pulak yang kata ini semua bala.. petunjuk dari Allah.. mudahla lagu tu.. depan rumah ada ayam kena langgar pun kata bala.. petunjuk dari Allah.. anak jiran kena gigit semut pun kata ini lah petunjuk kerana kerajaan menghukum nuar yang tidak bersalah.. marilah sama2 berdoa agar semuanya selamat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa teruk komen anon nih! Kan ker kalu china doll kena toron pon memang petunjuk dari Allah... Suma salah UMNO! Tapi kalu Nuor monang... itu memang kehebatan beliau!

      Delete
  5. Pesawat B777-200 membawa 227 penumpang tu termasuk wakil rakyat yang berkhidmat sebagai ADUN atau MP ?

    Kalau ada bagus tu... Ada peluang meraikan pilihanraya...pencacai boleh dapat makan free.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalaulah penggemar chinadoll ada dalam tu.. mau kata konspirasi BN..

      Delete
  6. Lagi nak jadi sobab kalu sepol ado dlm pesawat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepol nak layan china doll? Eh, ko nih biar betul! Tuan ko punya hobi, jangan pulak ko tak tahu!

      Delete
    2. botui2.. kalau epul tu ada dalam pesawat.. mahu puak ni cakap inilah bala.. musibah.. laknat Allah terhadap pemfitnah..

      Delete
    3. Helo bro, jangan usik epul tu ok, Anwar sudah pancut, sekarang giliran pencacai pulak nak main bontot epul tu. Tolong jangan ganggu ok.
      Parti BN : Batang Naik mesti cari lubang taik.

      Delete
  7. Rakyat beralih isu DSAI pandai betul puak non.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila jelaskan.. teori konspirasi lagi ni...

      Delete
    2. Politik tak stabil antara kerajaan & pembangkang...rakyat yg cocern sentiasa peka apa yg berlaku kemungkinan itu ada...lebih2 lagi rakyat terhimpit dalam kehidupan.

      Delete
    3. kemungkinan apa tu...kalau berani cakap secara jelas...

      Delete
    4. Cukuplatu biaqpila syukurla kita dok kat malaysia ni makan senang apa lagi pembangkang buat demo pun aman ....adik beradik kita jugak maila kita sama sama doa agar kita dapat redha ALLAH tu yg penting pasai odup kt dunia ni sat saja dok dpm kuboq tu yg lama lebih lama dari kita odop kat malaysia ni....jom mana yg betul kita sokong...yg mana xbetui kita kena pebetui ....bacala kisah NABI SAW bnyk bnyk

      Delete
  8. Sebagai macai umno yang diupah seikat kankung jangan sesekali kita kaitkan kejadian ini dengan bala tuhan.... parti mahahebat dan mahakuasa yang akan perintah malaysia sampai kiamat mana boleh mendapat bala tuhan...

    ReplyDelete
  9. Kenapa lah tidak kapalterbang najib dam puak umno naik yg terhempas...biar mampus belaka puak2 amjing laknat..selamat sikit malaysia..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...