Tuesday 11 March 2014

RAKAMAN GAMBAR YANG DISEBARKAN DI INTERNET KONONNYA 2 PERAMPAS PESAWAT MH370 TELAH BERJAYA DI TANGKAP ADALAH FITNAH GUNA GAMBAR YANG TELAH DI UBAH SUAI!!!!



Orang ramai sekali lagi diberi peringatan dan nasihat agar tidak menyebarkan Fitnah dan berita palsu mengenai Pesawat #MH370.

Mohon sangat-sangat hormati emosi keluarga mangsa dan jangan mengganggu pihak berkuasa menjalankan siasatan dengan fitnah yang anda sebarkan

Gambar ini dipercayai telah disebarkan di Whatsapp dan laman sosial FB dimana dikatakan pihak berkuasa berjaya menangkap individu yang bertanggungjawab atas kehilangan pesawat #MH370.

Perlu diingatkan berita ini adalah palsu semata-mata kerana gambar asal telah diedit dengan meletakkan logo Malaysia Airlines di pesawat. Gambar asal adalah gambar yang di ambil pada 2013 ketika pihak berkuasa Macau International Airport melakukan simulasi anti pengganas pada tahun 2013.

Tolong jangan sebarkan maklumat palsu dan mempercayai 100% apa yang anda baca di internet ataupun di instant mesaging seperti Whatsapp #PrayForMH370

20 comments:

  1. Hah.dengar saranan omak kau. Jgn pecaya 100% sumber tenet. Apatahlagi tulisan picisan bogger yg tahap pndidikan spm2 mcm dlm blog ni.

    Kita kena guna otak, fikir dn percaya sesuatu fakta kes yg telah dihujahkan. Mcm keoutusan kes liwat sepol. Peguam hebat kapal sink tu yg berhujah. Kalau kalah kena terima lah ye.

    Lalalala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn omakkau ke yg suka sensasi kn segala khabar angin dan spekulasi dari pncacai pr tntng mh370...dh dpt amaran le tu...

      Delete
  2. Malaysia cipta sejarah, tentera Malaysia keluar kenyatan kononnya mereka mengesan pesawat MH370 milik Malaysian Airlines yang hilang menerusi radar ketika pesawat yang masih hilang itu merentasi Selat Melaka,

    Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) mengatakan masih tidak menerima sebarang maklumat mengenai laporan mengatakan isyarat dikesan daripada penerbangan MH370 yang dikatakan berpatah balik.

    "Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP" yang menggunakan bubu mata pancing dan teropong yang diperbuat daripada buluh pula mengeluarkan kenyataan "Saya nampak pesawat itu masih tergantung di ruang udara, di tengah -tengah ketiga-tiga lokasi antara Laut China Selatan, Filipina dan sebuah negara asing yang tidak dapat dipastikan.

    Dia percaya pesawat itu mungkin berada dalam dua keadaan sama ada diculik oleh pihak tertentu atau disembunyikan di alam ghaib",

    Sekarang timbul pula cerita 2 perampas pesawat MH370 telah berjaya ditangkap...

    Kesimpulannya, semua berita yang dikeluarkan sama ada pihak kerajaan, agensi atau individu memang tidak boleh dipercayai selagi tidak nampak bukti sahih kapal terbang itu ditemui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bermacam cara, bermacam teori yang dibuat dan diajukan dalam media namun kesemuanya masih buntu.

      Ikhtiar perlu diteruskan. Kita berharap kerajaan Malaysia dapat memanjangkan carian mereka ke perairan yang lebih luas iaitu antara Taiwan dan Luzon Philippines.

      Semuga carian itu berhasil. Insya Allah.

      Delete
  3. Proses pembenihan awan yg dibuat itu telah membentuk satu dataran luas di atas sana. Pesawat singgah menikmati cuaca ala artik gitu. Peguinros dan sealjib tiada pula ditemui. Minta supaya dataran ini janganlah bertukar menjadi hujan sebelum pesawat take off. Tolong rahsiakan perkara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya lawak lu cai..tp ialah klu cerdik tkkn lu snggup jd cai pr..

      Delete
  4. Ayah pin minta Kapal terbang mh370 mendarat di kerajaan langit

    ReplyDelete
  5. ade jugak org wat keje gini..betol2 xde keje

    ReplyDelete
  6. Ayah pin minta Kapal terbang mh370 mendarat di kerajaan langit

    ReplyDelete
  7. Haluuuuuuu. .......

    Slagi mak lampir trus membuka aurat susah bunian nk hntar blik mh370...kputusan tropong dkun

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...mak lampir tu kn ke bibik indon yg dpt wrganegara pastu jual buah pastu jd mp pastu jd ketua wanita..dia mp ampang ke gampang..

      Delete
  8. Zuraida Kamaruddin

    Beliau memulakan persekolahan rendah di Jalan Eunos Primary School dan seterusnya ke peringkat menengah di Tanjung Katong Girls School, Singapura. Keputusan cemerlang G.C.E ‘O’ Levels dan rekod kecemerlangan aktiviti luar darjah melayakkan beliau melanjutkan pelajaran di Raffles Institution.[1]

    Beliau menyambung pengajiannya dengan mendapat Ijazah Sains Sosial dari Universiti Singapura dan Ijazah Sarjana Muda dalam Sales and Marketing (UK MITD). Beliau juga telah menyelesaikan pengajian dalam Management Excellence Program (AIM Filipina) dan Marketing Research Advance Program (Taiwan).

    YB umno ado?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uishh. Terror nye dia dr anuwar yg belajar bidang sastera . Sejarah. Tu pun kelas 3 je.
      Patutla mengunyit. Pendidikan nmpk slow rupanye

      Delete
    2. Tapi dia daru mckk, nko? Klu dasar kerajaan x berubah (bodo boleh ambil degree), degree pun nko x knl taw x?

      Delete
    3. Mknanya rsmai le dlm pkr/pas yg ambik degree kerana dasar kerajaan..sbb pas/pkr hnya menerima dasar dan bkn perlaksana dasar...pttlh diaorg buat2 sombong sbb tknk diungkit status pndidikn..tp cina ngan india tk siapa pun pertikai wlupun ada degree dr ipts/kolej tp ckp bm/bi hancuss...kenapa errkk

      Delete
  9. MH370 di gantung di alam ghaib kata Mahaguru Ibrahim Mat Zin. God knows. Allah mengetahui segala2. Ultraman masih di haramkan. Doa selamat kepada semua.

    ReplyDelete
  10. Sekali pandang Omakkau ni cantik jugak... Kih kih kih

    ReplyDelete
  11. Hehehe...puak2 balaci cina mca ni still 'badi' lagi dengan anuar....nampak tak?..come on bro, anuar tak bertanding lah!kah kah kah

    ReplyDelete
  12. Tanpa berpikir..Di Bumi 1dunia dh cri 7hri dh...Kalu betol mh370 xdpt kesan.. Brgkali manusia masih hidup..manusia blh hidup tanpa air 7hri..Dalam kapal stock makanan mungkin ckp untuk 2minggu..So tnpa buang masa..Luncurkan Rocket di atas bulan...settlelite x dpt baca d bulaan tntng MH370.. sains pun dh kji pesawat slama 7jm mne blh naik ke bulan...Kuasa Jin setan ape pun blh bt...TP dgn secara pelahan2...sbb xsntuh manusia...Dalam dunia ni..Setan telah berjanji dia mengacau Manusia...kecuali Angkara 2 suspek itu..sggup bematian..Dan kerajaan CUBA RAHSIAKAN TNTNG MH370 DH TERHMPAS ATAU TERBAKAR..KERANA NAK BACK UP PERANG KE-3...slag

    ReplyDelete
  13. mana peginy negara jiran kita pilipina.....?senyap je dari mula kehilangan mh370..... tak logik langsung sedangkan seluruh dunia sedang bercakap tentangny..... philipina pun dah hilang daripada radar jugak ke......?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...