Monday 3 March 2014

SETELAH DIJEMPUT BERBINCANG DENGAN MENTERI PENDIDIKAN II, IDRIS JUSOH, 3 DARI AHLI ROMBONGAN MANSUH PENTAKSIRAN BERASASKAN SEKOLAH (PBS) KENA TUKAR MENGAJAR SEKOLAH PENDALAMAN!!!!


Pada 24hb Disember 2013 wakil penaja SGMM telah dijemput oleh Menteri Pendidikan II DS Idris Jusoh setelah SGMM menghantar surat rasmi bagi mengadakan meja bulat dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Selepas 24 Disember 2013, Sekolah Menengah Damak, Jerantut Pahang telah didatangi LIMA jenis pegawai, iaitu, Pejabat Pendidikan Daerah (PPD), Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) Pahang, Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM), Nazir Negeri Pahang dan Nazir Persekutuan (Kebangsaan) semata-mata membuat siasatan.

Akhir sekali, TIGA orang guru (bulat merah) telah ditukarkan serta merta pada 20 Februari 2014 dengan alasan "Keperluan Perkhidmatan"

20 comments:

  1. 2 MAC: Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR, Abdullah Sani Abdul Hamid mengalu-alukan kesediaan Tan Sri Khalid Ibrahim bertanding dalam pemilihan parti itu merebut jawatan Timbalan Presiden.

    Bagaimanapun, beliau agak terkilan kerana Pengerusi Pakatan Rakyat Selangor itu menyatakan hasratnya ketika PKR sedang berdepan pilihanraya kecil DUN Kajang.

    “Saya alu-alukan sangat, lagi saya suka..buat apa nak halang? Ini demokrasi. Cuma yang saya tak berkenan, kenapa dia nak umum sekarang, orang tengah sibuk turun Kajang hari-hari, dia sibuk nak bagitahu dia nak lawan orang itu (Azmin Ali).

    “Dia ni gelabah seorang, itu yang saya tak faham,” katanya ketika dihubungi bnbbc.

    Menurut Ahli Parlimen PKR Hulu Langat itu yang diketahui rapat dengan Azmin yang juga Pengerusi PKR Selangor, tindakan Khalid ini hanya menampakkan lagi agenda beliau di dalam politik terutamanya di Selangor.

    Jawatan Timbalan Presiden PKR kini disandang oleh Mohamed Azmin Ali dan Khalid sudah mengumumkan akan bertanding jawatan tersebut, pada Jumaat.

    Katanya, tindakan Khalid sama seperti kenyataan penasihat DAP, Lim Kit Siang bahawa musuh sebenar Datuk Seri Anwar Ibrahim di PRK Kajang ialah rakan dalam PKR sendiri.

    “Ini semua sebab dia inilah yang gelabah seorang. Pasal perjanjian air pun dia pandai-pandai tandatangan itu dengan kerajaan pusat.

    “Bila dalam keadaan begini, keadaan cenderung kepada sabotaj nampaknya, itu sebab Kit Siang cakap begitu,” katanya sambil menegaskan bahawa PKR Selangor tidak pernah dimaklumkan berkenaan perjanjian air tersebut.


    Mangkuk punya sani. Suka hatilah pemimpin berjiwa besar kami KHalid nak umum.
    HIDUP KHALID!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...bn kencing kuat...pr amanah dan jujur...

      Delete
    2. woi!!! meh sini woii!!! sekor babi amangoook tengah kencing!!

      Delete
    3. takut betul umno bila DSAI nak jadi MB Selangor.. belum lagi jadi PM tu......

      Delete
  2. Sorong papan tarik papan
    buah keranji dalam perahu
    suruh makan dia makan
    suruh mengaji dia tak mahu

    buah keranji dalam perahu
    perahu belayar ke negara mongolia
    suruh mengaji dia tak mahu
    Kerana org tak pandai pun najib bagi degree juge.

    KEDEPAN (KEmabalikan DEgree berasaskan kePANdaian, 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sian gak aku ngan mamat KEDEPAN sorg ni...dia sorg je ke buat kempen bagai...kjp2 buat sinopsis, kjp2 buat pantun...rajin tul najib bg org degree ya...tp dh bnyk dah degree yg dimiliki oleh kaum cina yg bangang tp bnyk duit...ipts blh keluakn degree atau phd asalkn masyukkk...

      Delete
    2. sabor la mat kedepan....tak ada keja memang menyeksakan... nak kawin pun susah kalu tak ada keja. Setakat ada degree sastra aje tanpa kerja, awek pun tak pandang langsung. Elok hang cuba cari kerja kira bulu beruang....ikut nashat p Romlee turrr

      Delete
  3. Kronologi kes :

    - 10 Mac 2012 – PAS Terengganu dilaporkan Sinar Harian meminta PKR Terengganu ‘mengukur baju’ badan sendiri’ berkaitan dengan tuntutan parti itu mahu bertanding di sebelas kerusi DUN peringkat negeri.

    -15 Feb 2013 – Ketua Penerangan PKR Terengganu, Azlan Che Mat mendakwa partinya akan bertanding 8 kerusi (2 Parlimen & 6 DUN) pada PRU 13, berbanding dengan 7 kerusi (2 parlimen & 5 DUN) pada PRU 12.

    “Kita difahamkan pertambahan satu kerusi itu adalah di (DUN) Bukit Besi tetapi kita tidak dapat pastikan maklumat itu sudah melalui perbincangan muktamad atau sebaliknya.”

    - 3 April 2013 – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pembubaran parlimen.

    - 8 April 2013 – Blog teganukita melaporkan berlaku kemelut dalam pembahagian kerusi PAS-PKR Terengganu di mana pengumuman calon dibuat secara berasingan.

    “Pengerusi PKR Terengganu Azan Ismail berkata, walaupun Pas telah mengumumkan calon mereka terlebih awal iaitu bertanding di kerusi Parlimen, “tetapi hak Pas, kita juga akan mengumumkan calon-calon kita nanti.

    “Bagi Azan, beliau mengakui cara pendekatan Pas Terengganu agak kasar, tetapi itu katanya Pas di Terengganu sahaja, tidak seperti Pas di negeri-negeri lain.”

    -9 April 2013 – Timbalan Penerangan PAS Terengganu Azman Shapawi Abd Rani dilaporkan The Malaysian Times berkata ada pertukaran kerusi di antara PAS dan PKR di dua tempat.

    “PAS akan bertanding di kerusi Parlimen Dungun yang dahulunya dipegang oleh PKR. Manakala DUN Bukit Besi pula telah ditukar dengan PKR di mana sebelum ini PAS yang pegang.”

    -17 April 2013 – PAS dan PKR Terengganu mengadakan sidang media berasingan berkaitan dengan agihan kerusi PRU 13.

    Sidang media PAS diadakan pada jam 12.30 tengahari, di Pejabat Perhubungan parti negeri yang menuntut tiga DUN iaitu Bukit Besi, Seberang Takir dan Bandar diserahkan kepada pihaknya.

    Ia dikendalikan oleh wakil PAS di DUN masing-masing iaitu Naraza Muda (Bukit Besi), Mohd. Nordin Mahmood (Seberang Takir) dan Ahmad Shah Muhamed (Bandar).

    “Ketiga-tiga mereka mendesak Pas Pusat dan Pas negeri membenarkan mereka bertanding di kerusi tersebut kerana menyifatkan calon PKR sebagai `bidan terjun’.

    “Malah, mereka turut mendakwa calon PKR tidak mempunyai gerak kerja tersusun berbanding jentera Pas yang sudah lama bertapak di tiga DUN berkenaan.


    PAS ni mcm bawak BALA je pd pakatan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bn bawa bala pada malaysia beb...

      Delete
    2. woi!!! meh sini woii!! meh tengok sekor lagi babi umngooook tengah mengencing woi!!!

      Delete
    3. rosmoh bawa bala pada beEnd beb....

      Delete
  4. keranamu guru, 

    aku d lahir tulis buku tapi hanya mampu tulis abc, 

    aku d lahirkan masuk oxford tapi hanya mampu masuk kustem cabok, 

    aku d lahirkan jadi engineer tapi hanya mampu jadi juruteknik, 

    semuanya kerana jasa guruku, dia sendiri setakat 1A spm upsr 4B dia p jadi guru, sbb nk hidup sng dia menyusahkan aku,

    sendiri x pndai gimana nk ajar org? Terima kasih cekgu. Tggu d akhirat nnt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laa ada lg mamat KEDEPAN...

      Delete
    2. patutlah mamat ni bangang dia semacam..dapat cikgu spm 1A rupanya... Hari tu bapakkkk mamat ni dapat cikgu tak lulus UPSR.... anak mamat ni misti 3 kali bangang..

      Delete
    3. nasib baik cikgu ajar hang, dapat jugak hang masuk universiti cabuk. Kalu harapkan bapakk hang ajar, hari ni hang dah jadi pemintak sedekah tidor bawah jambatan sekali dengan anjing

      Delete
  5. Azmin tu gila kuasa...
    Yg si Dollah Sani ni pembodek kuat...
    Dia orang iri sbb Khalid bijak mentadbir negeri selangor...
    Nak harapkan dia orang....fuhhhhh....hancus....gila kuasa.
    Neberi Selangor memerlukan orang koperat mcm TS Khalid yg bijak mentadbir dan mengurus.
    Kau orang pergi jauh2..... politik kau orang boleh la berlagak
    Itupun politik tahi kuching....

    HIDUP KHALID.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pehhhh..sekor lagi babi umngoook tengak meraban

      Delete
  6. Saya tiada hubungan dengan era fazira..~tengku adnan mansor..

    kahkahkah

    ReplyDelete
  7. Woi NATANG, kami nak Derih NATANG! Kami nak Derih NATANG NATANG NATANG! Kaaaah kah kah kah kah kah..

    ReplyDelete
  8. salah tu. sepatutnya pedalaman.
    pendalaman dengan pedalaman tak sama.
    tq

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...