Tuesday 4 March 2014

SETELAH HASAN ALI DAN RAKAN-RAKAN NGO "ISLAM" NYA KELUARKAN 20 SEBAB MENGAPA PENGUNDI KAJANG HARUS TOLAK DSAI, MAKIN BERTAMBAH RAMAI PULA YANG DATANG KE CERAMAHNYA!!!!


LOKASI: PELANCARAN BILIK GERAKAN DI TAMAN KANTAN PERMAI, KAJANG.

Semalam ada 40 'NGO Islam" yang dikepalai oleh Pengasas dan Presiden JATI, Hassan Aqidah Ali telah mengeluarkan 20 "fatwa" betapa pengundi perlu menolak DSAI pada PRK Kajang nanti.

Pergh!!! .. ingatkan selepas fatwa di keluarkan sudah tidak ada umat Islam nak dengar ceramah DSAI lagi ... rupa-rupanya silap .. lagi galak dan rancak pelbagai fatwa di keluarkan lagi ramai rakyat beragama Islam mau mendampingi perjuangan yang dibawa DSAI.

Cara terdesak musuh DSAI menggunakan platform "Islam" untuk menyekat kemenangan bergaya beliau di PRK Kajang adalah ternyata suatu kerja sia-sia dan membuang masa, dana, tenaga dan air liur.

Rakyat sekarang bukannya jenis gelap maklumat .. semuanya boleh diperolehi di hujung jari.




KUALA LUMPUR - Pemimpin lebih 40 NGO Islam memberikan 20 sebab mengapa pengundi Kajang perlu menolak Datuk Seri Anwar Ibrahim pada PRK 23 Mac ini.


Presiden Jati, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali yang mengetuai kumpulan itu mengakui pihaknya meragui Anwar dalam isu akidah apabila beliau dikatakan bersetuju dengan fahaman pluralisme agama.


"Dalam isu kalimah ALLAH, Anwar menyokong penganut agama lain menggunakan kalimah itu," katanya pada sidang media di sini semalam, yang turut dihadiri oleh Pengerusi Yayasan Murni Aqidah, Datuk Aidit Ghazali dan Pengerusi Pertubuhan Pembela Islam (Pembela), Mohamed Hafiz Nordin.


Hadir sama pada sidang media itu, Pengerusi Biro Agama Perkasa, Dr Shamsuddin Moner Al-Askari dan Pengerusi Muslim UPRo, Azril Mohd Amin.


Hasan berkata, pihaknya akan mendedahkan lebih lanjut mengenai perkara itu bermula 11 Mac ini, iaitu hari penamaan calon.


“Kami akan dedahkan kesemua 20 sebab yang bagi kami adalah sebagai alasan syarie mengapa Anwar Ibrahim perlu ditolak oleh pengundi dalam bentuk ceramah dan sebaran melalui laman sosial sehingga hari mengundi 23 Mac ini.


“Kami mewakili NGO Islam sepakat untuk turun padang pada pilihan raya itu bagi memberi penerangan kepada pengundi mengenai siapa sebenarnya Anwar,” katanya.

47 comments:

  1. "Berkumpul lah seluruh manusia utk menhina seseorang itu kalau Allah kata dia mulia tetap dia mulia. Berkumpul lah seluruh manusia utk memuliakan seseorang kalau Allah kata dia hina tetap dia hina"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasan Ali ini jenis munafik, yg terang-terang menolak hadis Dan menghina Rasulullah dan ulama tak pula ditentangnya sebabnya kerana Dr Mahathir ada diforum tersebut.

      Delete
    2. hasan ali dan hasan malik
      serupa tapi tak sama

      Delete
    3. hassan ali ni daripada menyalak-nyalak, kan ke baik kalo dia masuk calon kat kajang

      Delete
    4. sikit hari lagi kena saman la hasan ni
      tak nak ambik pengajaran dr papagomo si hasan ni

      Delete
  2. Diri sendiri tau samada mulia ke hina

    ReplyDelete
    Replies
    1. hasan tu ahli syurga tingkat ke berapa

      Delete
    2. Oh dia boleh tau pulak dia ahli syurga...memang hebat...dia ingat di yamaul rabuljalil nanti dia boleh kawtim kot....kah....kah...kah....

      Delete
    3. hasan tu ahli syurga tingkat ke berapa

      Delete
  3. Anwar adalah haram disokong kerana 20 sebab yang dinyatakan oleh para NGO Islam? Adakah halal pula kita menyokong orang kafir yang terang-terang menolak dan menghina Islam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini mana tanya AlUstaz Hassan Ali Jati dan Ustaz Fathul Bari (fb)

      Delete
    2. ada tak dia bagi 20 sebab kat kasim amat dan madey??

      Delete
  4. kANGKONG DUA IKAT PAK......... goreng pun sodap.....

    ReplyDelete
  5. otai masih berbisa4 March 2014 at 13:40

    betoi...betoi...betoi....

    ReplyDelete
  6. Haluuuuuuu. .........

    Lorrrr.....yg bilang statements smua ktua ngo ngok yg kuat brpegang pda agama maaa...background smua jnis pnjilat wooff...wooff.....lu tgk nanti smua 20 sbab hnyut dlm mimpi jer beb...ushkn 20 sbab stengah sebab pun tiada gua bilang lu...yg psti ada 2 juta sbab mngapa umnongok hrus d ngok kn di mesia ni..pueee

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh indon rupanya mamat ni...dah dpt ic lg bnyk bunyi, hantar balik lombok baru tahu...ini mesti boyan tak pun batak..

      Delete
  7. Pergi ke oum membeli degree,
    Degree dibeli najib yang bayar,
    Apakan daya kepandaian tak sampai,
    Maka beramai-ramai jumpa lecturer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha mat KEDEPAN dh pantun lak

      Delete
  8. Ramai2 Pengikut yang datang pie ke hulu ke hilr NAK DENGAR satu perkara saja...

    Cara2 Nak Meliwat... Pelincir apa perlu pakai, macam mana nak mula, nak pujuk macam mana..

    Aish Aish Aish... Nuar Nie sampai sekarang MALU2 nak cakap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betui2.....ko dsh kene gak ker..hihi

      Delete
    2. kang mak kau kono liwat kang, ko jangan marah jang..

      Delete
    3. sapa liwat atantuya mongolia? cuba teka

      Delete
    4. video murtad dah siap ker belom, san?

      Delete
  9. Pengalaman Nuar yang Paling Penting sekali.. Kalau boleh pengalaman dengan Wan Azizah ....

    Sokong Nuar Berahim... Depa Bule Blakang Bule..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pengalaman atantuya mongolia juga tak kurang hebatnya

      Delete
  10. Yang aku nampak macam Dajjal Hassan Ali tu sendiri sbb sebelah mata dia tengok duit sehaja. Ada masyuk dia akan cakap apa yg terfikir dikepala hotaknya kalau tak masyuk senyap macam tikus takutkan kucing. Cuba kow orang tengok baik2 bila masa Hassan akan bersuara dah tentu bila ada PRU atau PRK sbb masyuk kenapa isu Kassim Ahmad;Isu Kalimah Allah Sabah/Serawak,isu syiah Iran akhirnya iran baikot sawit Malaysia,isu Petronas Iran pinggir Petronas hingga kerugian berbillion,isu bughah kenapa tidak bersuara. Jawapan mudah kerana tak masyuk. Pernah jemput Hassan ini buat motibasi di Pangkor masa dia dlm PAS ingatkan ok lah sbb kos penginapan,makan/minum semua diuruskan. Kow orang tau dia charge berapa? RM25,000/- untuk sehari sekupang tak kurang. Last ambil Dato Abu Hassan Din RM3,500/-. Banyangkan lah manusia jenis apa lah Hassan ini. Aku berdoa kehadrat Allah kalau apa yg dilafazkan oleh Hassan ini sekadar fitnah dan cari makan mohon Allah hinakan semula Hassan ini dan turunkan bala dan laknat keatasnya. Israel dan Amerika terang2 berwajah Dajjal kenapa Hassan tak kutok. Kerana duit dan kepentingan diri sanggup hina manusia sebangsa dan seagama dengannya. Sudah2 lah entah Hassan ini esok lusa Allah akan ambil nyawa bawa bawa lah beristifar. Ada rakyat kata PM Najib tu jahat,bodoh,lemah tapi bagi aku PM Najib banyak juga perkara kebaikan yg diperuntukan kepada rakyat. Biasa lah manusia ini hanya nampak yg buruk sehaja yg baik tak berapa pandang. Pepatah Melayu dah kata Panas setahun hapus dek hujan sehari. Jgn terpengaruh dan terpedaya dgb kata2 Hassab aqidah and the geng guna akal dan budi bicara kita untuk menilai sipa Hassan and the geng.

    ReplyDelete
  11. Aku dah lama nak tanya najib masa meliwat tuya pelincir jenis apa dia pakai.

    kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. minyak kapal selam

      Delete
    2. Knp cai lu pun spesis meliwat ke..

      Delete
  12. Kos Hidup Makin Meningkat! Harga minyak naik harga barang pun naik sekali...Dah cuba pelbagai cara nak tambah pendapatan tapi masih tak menjadi...belum rezeki kot..Apakata beri PELUANG pada diri anda belajar Ilmu Pemasaran Internet Dari Pakar.....

    SERTAI SEMINAR MOMENTUM PERNIAGAAN INTERNET DENGAN HARGA SERENDAH RM 60!!

    Ambil Masa 3 Minit Sahaja Untuk Baca Ni...

    KLIK--- http://www.momentumperniagaaninternet.com/hop.php?ref=Aliff89

    ReplyDelete
  13. Kos sara hidup meningkat harga barang naik. Antara sebabnya adalag kos buruh meningkat. Negara lain bina kilang untuk rakyatnya manakala malaysia bina kilang untuk bangla, indon, vietnam dan nepal. Manakala rakyat sendiri diberi harapan palsu dengan degree tanpa kepandaian. Bila buruh ada degree maka perlu dibayar mengikut kelulusan mereka. Maka untuk cover balik kos maka harga barang dinaikkan. Persoalannya siapakah yang bertanggungjawab? Towkey kilang yang nak cover kos atau menteri yang ubah dasar degree tidak perlu berasaskan kepandaian?

    ReplyDelete
  14. DSAI..kasihan.. di akhir-akhir usianya dia telah mempunyai sifat-sifat dajjal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kasim amat, madey??

      Delete
    2. 1613...hang pulak ada sifat2 seekor babi

      Delete
  15. Presiden PKR bgtu kemungkinan DSAI akan menarik diri dari bertanding sebg ADUN kajang disebabkan semua NGO Islam akan turun padang menjelaskan siapa DSAI disebalik dajjal..

    patutlah..kesian anuwar.
    camna lah saat dia mati esok kalau blum sempat bertaubat.
    Dengan kempunan nak jadi PM dan MB lagi...

    mesti tersiksa kan..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sempat ke madey dan kasim ahmat bertaubat seblum kematiannya?
      sempat ke asan ali memohon maaf sebelum kematian anwar?

      Delete
  16. KEMPEN SEMPENA PEMILIHAN KEADILAN 2014.


    Khalid - Timbalan Presiden
    Nurul Izzah dan Tian Chua Naib Presiden dan Adun Baru Tiga.

    Ketua Wanita- Adun Batu Tiga Rodziah Ismail

    Timbalan Ketua Wanita - Adun Bukit Lanjan, Elizabeth Wong


    Angkat Khalid bermakna RAKYAT SEJAHTERA!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu betul macam ni, tambah meroyan la macai umno

      Delete
  17. tak habis2 nk hentam peribadi orang... klu betol2 ade jati diri..lawan dgn fakta la typical hasan ali. dh muak la dgr puak2 yg tak sudah2 mencerca peribadi org. bagila modal lain yang membangun sikit! kate dr. or ustaz...tp, sibuk nk menghina org. bosan la dgn org2 politik malaysia yg macam ni..muallll nk muntah! bg la fakta psl ekonomi ke.. hujah dgn nombor ke... ade jgk ilmu yg kite dpt. klu cmni la cara org melayu berpolitik...smpi kiamat la takkan maju. sori to say this..but for our childs sake and future. klu org yg berpangkat DR pn mcm ni...alamat, tak berjati diri la melayu di masa hadapan. sadisss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak abis2 menyalak asan ni...kalo ada kemuliaan dan keberanian kenapa tak masuk calon kat kajang?? Ke mana hilangnya telo asan?

      Delete
  18. Dajjal depan mata depa sendiri pun depa tak mampu kenal dengan pasti? Ini pulak nak tuduh orang lain.
    Siapa yang meluluskan kebenaran penggunaan kalimah Allah dengan surat rasmi sekali? ... satu soalan pun sudah cukup. Jawab dulu, Ah San. Nanti soalan lain susul kemudian.

    ReplyDelete
  19. hassan ali ini miliki 2 perangai, satu kangkung bertingkek-tingkek macam hassan malek dan satu lagi terlompat-lompat katak cam berahim ali.tu dia hassan ali.

    ReplyDelete
  20. omak kau posting ko ni macam nak jahanamkan Anwar Ibrahim...tajuk main hebat tapi kupasan macam bantai Anwar Ibrahim.....sial ko... musuh dalam selimut...duit blogger ko rembat...licin....siall

    ReplyDelete
  21. NGO2 Islam la sangat...pembela Islam, yayasan murni aqidah dan sewaktu dengannya....kalo betul2 berjuang dilandasan Islam try tengok kat Kassim Ahmad aku ingat bulu roma Kassim pun tak berani nak sentuh...puiii

    ReplyDelete
  22. Sama saja hassan ali.ibrahim ali.rostam ali.kepala tak blh pakaii..jenis manusia jiwa kacau..tengok muka pun tau doh

    ReplyDelete
  23. hasan dan semua ngo2 tu ada bantah ke kenyataan kassim ahmad? kenapa tidak... oh sebab ada mamak kutty di belakang kassim!! ni pejuang ke atau pengecut namanya. nak perjuang islam tapi boleh pilih2 pulak siapa nk bantai

    ReplyDelete
  24. Si Asang Akidah ni takleh pakai kerana kuat BOHONG, ni dekat nak PRK penyakit gila mengeram dia semakin menjadi la tu
    Memandai mandai reka cerita penglipor lara kunun pihak PR bagi restu orang KerisTian pakai kalimat Allah

    Seluroh negara tahu bahawa kejaan persekutuan yang bagi izin kitab injil berita baik dikeluarkan dari stor kastam di pelabuhan kelang dan pelabuhan kucing berjumlah 35,100 buah kitab

    Si Asang Akidah ni mabok, kerana dok nampak PR jadi kejaan federal buleh arahkan kastam buka stor untok mengeluarkan al-kitab berita baik.

    Baik awak tobat la Asang, daripada berterusan hidup dalam mabok nyanyok, mana tau sikit lagi habeh umug dalam kadaan mabok gitu, nyaya awak Asang.

    Tobat la Asang, toksah dok jaja cerita karot marot, pasai apa rakyat dah tau cerita sebenar. Tobat la Asang

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...