Wednesday, 18 June 2014

(2 FOTO) EDISI GUNA KEPALA LUTUT ... KENA SAMAN SEBAB LETAK KERETA BETUL-BETUL UNTUK LALUAN KHAS KENDERAAN BOMBA.



Anggota polis terpaksa  bertindak mengeluarkan saman terhadap pemandu sebuah kereta MyVi hitam yang menghalang kenderaan bomba daripada keluar dari Balai Bomba dan Penyelamat.

Ini dinamakan bertindak dan berfikir menggunakan kepala lutut yang  langsung tidak ada kesedaran sivik.

Kejadian memalukan ini berlaku di Balai Bomba Dan Penyelamat Daerah Tuaran, Sabah.

Tidak boleh bayangkan jika ada berlaku kebakaran di bandar Tuaran Sabah ketika itu.

18 comments:

  1. ... agaknya yang memakir kereta Myvi tu pegawai balai kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keta myvi tu adik ipar kpd makcik kpd sepupu rosmah sebelah Abg Long dia kot?

      Delete
    2. Salam,
      Kereta tu memang patut di saman, baik kereta pegawai ke mahupun kereta najib juga harus di saman. Kereta bomba memang tak boleh di halang laluannya 24jam sehari. Tak tahu lah negara malaysia ni sebab undang2 malaysia tak ikut undang2 yg termaktub ke tidak. Malaysia boleh semuanya boleh sebab tu sebar boleh.

      Delete
  2. Bomba sendiri pun banyak yang tak comply dengan akta bomba...kalau bangunan lain tak comply..siap korang.Saya yakin banyak balai bomba sendiri gagal untuk dapat FC hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah tu kalau balai bomba tak ada CFO sebab kontraktor yang buat balai tu pun kroni umno/bn yang buat tak ikut spesifikasi

      - ahli GAbungan Mamak PenANG (GAMPANG)

      Delete
  3. Replies
    1. mamat atas ni la yg kepala lutut!.....

      Delete
  4. Bila cakap pasal guna kepala lutut xde orang lain dah selain umno.

    kikiki

    ReplyDelete
  5. Buka la pintu satu lagi sebelah tu..lepastu konar la....ni pun nak ajar gak ker..rumah terbakar tak ada la nak selamatkan..

    ReplyDelete
  6. pintu sebelah lagi ada trak bomba yg lain.bukan semua trak bomba siaz sama untuk jenis2 kebakaran

    ReplyDelete
  7. bakor jer..kereta tu......hihihihi

    ReplyDelete
  8. Mungkin sejak dia tinggal di kawasan tu.... bertahun kut.... tak pernah nampak kereta bomba tu keluar memedam api..... dia ingat kenderaan bomba tu dah rosak. Tunggu writeoff.

    ReplyDelete
  9. APA NAK HAIRAN..INIKAN MALAYSIA BUKAN KOREA..hahahahahahahaha..!!!

    ReplyDelete
  10. Sudah..bakar jer la

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...