Friday, 20 June 2014

"TAHNIAH" !!!!!! ... KERANA MALAYSIA SEBAGAI NEGARA ISLAM DIBERI PENGHORMATAN MENJADI TUAN RUMAH PERTANDINGAN MRS UNIVERSE 2014 SEMPENA TAHUN MELAWAT MALAYSIA 2014!!!!!!



Petaling Jaya: Pertandingan akhir ratu cantik dunia Mrs Universe 2014 berlangsung buat julung kalinya di Malaysia serta Asia pada 29 Ogos ini.

Sebanyak 40 hingga 45 negara mengambil bahagian dalam pertandingan anjuran SOGO (KL) Department Store Sdn Bhd yang berlangsung di Sunway Resort Hotel & Spa, di sini.

Pengarah Urusan Sogo, Datuk Andrew T K Lim berkata, semua peserta bertanding selama lapan hari dengan mengadakan sesi fotografi di lokasi di sekitar negara ini.

“Ini juga bersesuaian untuk mempromosikan Malaysia sempena Tahun Melawat Malaysia 2014,” katanya kepada sidang media, di sini, semalam.

Turut hadir, Mrs Universe 2013, Carol Lee, Presiden ERM World Marketing Pte Ltd, Alex Liu dan Pengarah Kumpulan Pemasaran Sunway Resort Hotel & Spa, Farizal Jaafar.


MANA PERGI SUARA-SUARA BENGIS DAN GARANG PERKASA, PEKIDA, JATI, ISMA,PPIM DAN JUGA PARA "ULAMAK" MESRA UMNO DALAM ISU INI?????

29 comments:

  1. Ahli Parlimen Shah Alam dari PAS, Khalid Samad bersetuju Tan Sri Khalid Ibrahim dari PKR diganti dari menjadi MB Selangor

    "Kita sudah membuat keputusan sebelum ini, Khalid Ibrahim perlu ditukar dengan pemimpin lain yang bagi saya perlu diterima oleh semua parti dalam Pakatan Rakyat.

    "Saya tidak nampak bagaimana seorang menteri besar boleh kekal jika partinya sendiri menolak beliau," kata Khalid Samad (PAS) ketika kepada The Malaysian Insider.

    Ketika ditanya mengapa isu ini bergema kembali, Khalid berkata, ia senyap seketika kerana pemilihan PKR sedang berjalan dan bukan kerana sudah selesai.

    "Ramai senyap kerana bimbang jika serangan ke atas Khalid diteruskan, ia ditafsirkan sebagai kempen negatif ke atas beliau yang bertanding timbalan presiden PKR," katanya yang sebelum ini adalah penyokong utama Khalid Ibrahim di Selangor.

    Sementara itu, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Othman berkata, masalah besar Khalid adalah beliau tidak mendengar dan mendapatkan nasihat daripada rakan-rakannya dalam PR.

    - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/selepas-pkr-dan-dap-giliran-pas-selangor-tolak-khalid-ibrahim#sthash.remOWpEv.dpuf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe akhirnya omakkau ngaku jugak Malaysia ni negara Islam ye...

      Delete
    2. Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bakal berdepan dengan masalah baru untuk terus memimpin Selangor apabila PAS negeri yang selama ini menyokongnya untuk terus kekal sebagai menteri besar kini bersama PKR dan DAP untuk menolaknya ekoran tindakan beliau yang selalu membuat keputusan bersendirian di negeri kaya itu.

      Sikap menteri besar Selangor pada penggal kedua itu yang seringkali membelakangkan Pakatan Rakyat (PR) dalam keputusan menyebabkan parti Islam negeri yang selama ini setia bersamanya, beralih arah, kata beberapa pemimpin PAS negeri.

      - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/selepas-pkr-dan-dap-giliran-pas-selangor-tolak-khalid-ibrahim#sthash.FZoKDN5T.dpuf

      Delete
    3. Eleeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhh TB

      Khalid Shah Alam dgn Dr Rani buat statement individual. Yang penting dari parti. Contohnya katatkan Deramang TB @ Malaysia Waves kata ini kata itu kat PIBG sekolah, bukan ada apa pun, sebabnya dia bukan ketua PIBG. Paling dasaaaaaaaaaaaaaaattttt buat macho sound wartawan. Kah Kah Kah. 3 Suku punya jenis

      Khalid MB paling best sebab, Governance, Transparency, Righteous condut first....... Politic last. Politic is a tool to achive Justice.

      Bukan Macam Deramang, Kung Kang Kung Kang

      Dalam dunia deramang ada 3 benda sajerrrrrrrrrrr. Unity Government (UG) yang terbukti tak wujud. Toyota Alphard dgn Khalid MB.

      Sketsa 3 Suku Deramang

      Contohnya, hilang slipar kat masjid. Ini musti . Kalau Hari panas. Ini musti Khalid. Hang tanya dia apasal depa nak buat lagu tu. Jawapannya nak beli Alphard

      Kahh Kah Kah Kah Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh Kioook

      Weihhh Mangkuk. Dunia ni lebh dari Alpahrd, UG yang tak wujud dgn MB Selangor.

      Ada banyak benda contohnya World Cup, Pasaran Sahemmm, Sheik Qardawi, TGNA, Kumpulan Dlloyd, Jamaah Tabligh, Aku yang bernama Tibi dan lain lain
      .
      Jangan jadi 3 dimensi nanti orang cop tiga suku. Kat Nilai orang panggil Ko Gilo Ka, Kat utara depa panggil Loqlag berbuih

      Ha Ha keh keh keh

      Yang Benerrrrrrrrr

      TiBi (Tinta Biru)
      Malacca Waves
      Umbai mareiiii

      (Tulisan aku disahkan tiada benda-benda yang tak wujud macam UG atau Bigfoot. UG kalau wujudpun Urang Gilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr)

      Delete
    4. salam,
      malaysia ini negara islam ke???? siapa kata negara ini islam??? siapa??? manusia ke rasul???? kalau negara ini islam mana hukumnya??? ikut jalan islamnya??? maka mana islamnya???.... arab sebagai negara islam ke apa????islam ke arab???? maka masih ada campurannya masih ada perbezaannya dgn itu jgn mainkan islam demi kepentingan manusia itu sdr. kita manusia biasa tak mampu nak ubahkan negara atau dunia sebagai islam kalau tak kenapa beribu tahun masih ada agama yg berbeza???? maka tiada negara islam di dunia ini kecuali manusia itu sdr mengatanya!!! maka kamu manusia kamu tentukan maka mana agamamu siapa rasulmu apa kepercayaanmu ????ianya tentukan segalanya .....kita hanyalah umatnya didunia ini. amin.

      Delete
    5. Setahu teman juga,kalau kerajaan Islam zaman Rasulullah serta zaman kalifah Islam pernah jumpa ,kalau negara Islam atau rukun negara Islam belum jumpa setakat ni..dan dalam Al Quraan Allah perintahkan juga supaya manusia mati dalam keadaan menjadi orang Islam,,,malah rasul rasul sebelum Rasulullah juga berdoa supaya mati sebagai seorang Islam...walau manusia ada ribuan agama sekalipun..hanya Islam agama yang Allah terima dulu,kini dan akan datang dan tiada satupun bukti ada rasul yang beragama Yahudi atau Nasrani...apa lagi agama agama lain hihihi

      Delete
  2. Mana perginya ulama pas?.. kakakkaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulama pas pegang kuasa apa kat bumi mesia ni?..kat JPM ada ulama pas ke? in shaa allah ulama pas akan besuara dan membantah yang diam dijangka dari pihak yang berkepentingan nanti akan ada fatwa berbunyi "boleh diadakan asalkan memakai pakaian tidak memjolok mata"...kakaka.

      Delete
  3. Sedara AMaslan20 June 2014 at 09:39

    Kami bantah Mrs Universe diadakan di M'sia kalau anak melayu tidak dibenarkan ambil bahagian dalam pertandingan itu..

    ReplyDelete
  4. Hassan Jati ...Ustaz Kazim..Jamil Khir...Masitah...boleh jadi juri pertandinggam ratu cantik tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hassan jati takleh jadi juri..nanti air liur beliau meleleh dari mula sampai abis..

      Delete
  5. Hahaha, pusing2 mahcai nak jawab...
    Alih2 macai ckp omakkau ngaku malaysia negara islam n Pastu Tanya pulak mana ulamak pas? Sewel punya konar...yg cite Mrs universe tu tak sentuh lgsg... kahkah lg...

    ReplyDelete
  6. Ustaz2 dan ustazah2 kerajaan umno diberikan tempat duduk vip paling depan dgn diketuai menteri agama-ulama2 dan tokoh ugama dinasihatkan supaya memakai cermin mata yg terang agar dapat view hd yg terang-mereka akan diberkan buah tangan oleh syarikat cadbury selepas tamat majlis-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ularmak umno mn?byk mkn coklat cdburit ke?bnda jelas2 xbole buat,knpe x tegur?brpe byk umno bg duit kt ko sethn?project ape dia bg?brpe AP krete ko dpt?murahny iman ko boleh dijual beli.hei celaka la org umno ni.mnjhnmkn sluruh mlysia.

      Delete
  7. Ahli Parlimen Shah Alam dari PAS, Khalid Samad bersetuju Tan Sri Khalid Ibrahim dari PKR diganti dari menjadi MB Selangor

    "Kita sudah membuat keputusan sebelum ini, Khalid Ibrahim perlu ditukar dengan pemimpin lain yang bagi saya perlu diterima oleh semua parti dalam Pakatan Rakyat.

    "Saya tidak nampak bagaimana seorang menteri besar boleh kekal jika partinya sendiri menolak beliau," kata Khalid Samad (PAS) ketika kepada The Malaysian Insider.

    Ketika ditanya mengapa isu ini bergema kembali, Khalid berkata, ia senyap seketika kerana pemilihan PKR sedang berjalan dan bukan kerana sudah selesai.

    "Ramai senyap kerana bimbang jika serangan ke atas Khalid diteruskan, ia ditafsirkan sebagai kempen negatif ke atas beliau yang bertanding timbalan presiden PKR," katanya yang sebelum ini adalah penyokong utama Khalid Ibrahim di Selangor.

    Sementara itu, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Othman berkata, masalah besar Khalid adalah beliau tidak mendengar dan mendapatkan nasihat daripada rakan-rakannya dalam PR.

    - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/selepas-pkr-dan-dap-giliran-pas-selangor-tolak-khalid-ibrahim#sthash.remOWpEv.dpuf

    ReplyDelete
  8. Pertandingan ini patut dibatalkan kerana ia menghina first lady yang badannya gemuk gedempol!!

    ReplyDelete
  9. Kah kah kah...aku bangkang siapa yang membangkang pertandingan ini...semua ini sangat bagus untuk dijadikan contoh buat wanita dan pendorong buat lelaki. Setiap wanita patut mencontohi bentuk badan para peserta dan mendorong si lelaki lebih kuat berusaha untuk mendapatkannya...sebab ni lah aku bantah kepada yang membantah sebab....ekonomi tu...kah kah kah

    ReplyDelete
  10. di luluskan sbb
    ambil pengembaraan sessi foto keindahan negara
    pakai baju fesyen batik kebaya
    mengaya kan makan cokelat 'halal'
    fesyen rambut ala ala kriting mee hoon
    tilawah Al Quran dan pertandaing Hafaz pun dah selesai

    ReplyDelete
  11. Dr masitah kata tidak haram berbogel jika darurat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setiap punggung peserta nnt akan di chop tanda halal oleh jakim,jadi halal utk ditayang dan diperlihatkan kpd menteri khir jamil,

      Delete
  12. Isk..isk..jgn slh phm. Pserta2 trsbt akn mmperagakan pkaian yg sesuai dgn negara mlysia. Kalo tidak, msti dh kena demo oleh Brahim Ali dh..kah..kah

    ReplyDelete
  13. Kalo nama umno Dari Menteri menteri sampai Macai macai memang suka benda bends haram

    ReplyDelete
  14. woi woi woi, aku nak tengok juga...

    ReplyDelete
  15. klau benar benda ini maka tunggulah kehancuran msia . tiada lagi belas kasihan Allah pd bumi yg dinamakan msia !!

    ReplyDelete
  16. Jom kuar brdemo rmai2. Demi GST blh dlakukan..ni demi maruah xkan xblh. Ajak geng berahim ali & the geng join sama. -indon prnah buat dan sukses-

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...