Friday, 20 June 2014

MAHKAMAH TINGGI TOLAK PERMOHONAN BLOGGER PRO UMNO PAPA GOMO a.k.a WAN MUHAMMAD AZRI B WAN DERIS UNTUK TANGGUH BAYAR RM850,000 KEPADA DSAI KERANA KALAH KES SAMAN FITNAH.



KUALA LUMPUR 20 JUN: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak permohonan penulis blog Wan Muhammad Azri Wan Deris untuk menangguhkan bayaran ganti rugi RM800,000 kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pada 28 Februari, Rosilah memerintahkan Wan Muhammad Azri membayar ganti rugi sebanyak RM800,000 dan kos RM50,000 kepada Anwar berhubung penyiaran perkataan fitnah dan meletak imej mengaitkan Anwar dalam video seks di blog Papa Gomo.

Dalam penghakimannya, Rosilah berkata daripada keterangan yang dikemukakan, beliau mendapati Wan Muhammad Azri ialah blogger Papa Gomo dan telah menerbitkan kenyataan memfitnah dalam blognya.

Anwar memfailkan saman terhadap Wan Muhamamad Azri pada 21 Mac tahun lepas dengan menuntut ganti rugi berjumlah RM100 juta kerana mendakwa Wan Muhammad Azri menyiarkan empat siri perkataan fitnah di laman blog berkenaan pada 16, 17, 19 dan 20 Mac 2013.

38 comments:

  1. Ahli Parlimen Shah Alam dari PAS, Khalid Samad bersetuju Tan Sri Khalid Ibrahim dari PKR diganti dari menjadi MB Selangor

    "Kita sudah membuat keputusan sebelum ini, Khalid Ibrahim perlu ditukar dengan pemimpin lain yang bagi saya perlu diterima oleh semua parti dalam Pakatan Rakyat.

    "Saya tidak nampak bagaimana seorang menteri besar boleh kekal jika partinya sendiri menolak beliau," kata Khalid Samad (PAS) ketika kepada The Malaysian Insider.

    Ketika ditanya mengapa isu ini bergema kembali, Khalid berkata, ia senyap seketika kerana pemilihan PKR sedang berjalan dan bukan kerana sudah selesai.

    "Ramai senyap kerana bimbang jika serangan ke atas Khalid diteruskan, ia ditafsirkan sebagai kempen negatif ke atas beliau yang bertanding timbalan presiden PKR," katanya yang sebelum ini adalah penyokong utama Khalid Ibrahim di Selangor.

    Sementara itu, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Othman berkata, masalah besar Khalid adalah beliau tidak mendengar dan mendapatkan nasihat daripada rakan-rakannya dalam PR.

    - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/selepas-pkr-dan-dap-giliran-pas-selangor-tolak-khalid-ibrahim#sthash.remOWpEv.dpuf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bakal berdepan dengan masalah baru untuk terus memimpin Selangor apabila PAS negeri yang selama ini menyokongnya untuk terus kekal sebagai menteri besar kini bersama PKR dan DAP untuk menolaknya ekoran tindakan beliau yang selalu membuat keputusan bersendirian di negeri kaya itu.

      Sikap menteri besar Selangor pada penggal kedua itu yang seringkali membelakangkan Pakatan Rakyat (PR) dalam keputusan menyebabkan parti Islam negeri yang selama ini setia bersamanya, beralih arah, kata beberapa pemimpin PAS negeri.

      - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/selepas-pkr-dan-dap-giliran-pas-selangor-tolak-khalid-ibrahim#sthash.FZoKDN5T.dpuf

      Delete
    2. Eleeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhh TB

      Khalid Shah Alam dgn Dr Rani buat statement individual. Yang penting dari parti. Contohnya katatkan Deramang TB @ Malaysia Waves kata ini kata itu kat PIBG sekolah, bukan ada apa pun, sebabnya dia bukan ketua PIBG. Paling dasaaaaaaaaaaaaaaattttt buat macho sound wartawan. Kah Kah Kah. 3 Suku punya jenis

      Khalid MB paling best sebab, Governance, Transparency, Righteous condut first....... Politic last. Politic is a tool to achive Justice.

      Bukan Macam Deramang, Kung Kang Kung Kang

      Dalam dunia deramang ada 3 benda sajerrrrrrrrrrr. Unity Government (UG) yang terbukti tak wujud. Toyota Alphard dgn Khalid MB.

      Sketsa 3 Suku Deramang

      Contohnya, hilang slipar kat masjid. Ini musti . Kalau Hari panas. Ini musti Khalid. Hang tanya dia apasal depa nak buat lagu tu. Jawapannya nak beli Alphard

      Kahh Kah Kah Kah Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh Kioook

      Weihhh Mangkuk. Dunia ni lebh dari Alpahrd, UG yang tak wujud dgn MB Selangor.

      Ada banyak benda contohnya World Cup, Pasaran Sahemmm, Sheik Qardawi, TGNA, Kumpulan Dlloyd, Jamaah Tabligh, Aku yang bernama Tibi dan lain lain
      .
      Jangan jadi 3 dimensi nanti orang cop tiga suku. Kat Nilai orang panggil Ko Gilo Ka, Kat utara depa panggil Loqlag berbuih

      Ha Ha keh keh keh

      Yang Benerrrrrrrrr

      TiBi (Tinta Biru)
      Malacca Waves
      Umbai mareiiii

      (Tulisan aku disahkan tiada benda-benda yang tak wujud macam UG atau Bigfoot. UG kalau wujudpun Urang Gilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr)

      Delete
    3. Yehhhhhhhh Deramang TB Kung Kang Kung Kang

      Delete
    4. Deramang as usual Chicken, cannot hujjah one!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Kah Kah Kah

      Delete
    5. Deraman d TB disyorkan bertaubat di masjid. Hari ni hari baik Jumaat

      Delete
    6. Sape y komen panjang2 bajet bagus tu..ak sgt bersetujulah klau korang jumpa pakar sakit mental..mnyampah ak nk bc panjang2..xmembantu langsung..dok fitnah merata..buat lawak r sket...simple n fun

      Delete
  2. Eleeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhh TB

    Cilakak punya Deramang pakai nama Khalid Shah Alam dgn Dr Rani untuk bantai Khalid MB Khalid Shah Alam dgn Dr Rani buat statement individu bukan atas persatuan. Cool bro jangan eager. Depa kata kalu tak dapat sokongan PKR susah lahh Khalid MB Yang penting dari parti.

    Contohnya katakan Deramang TB @ Malaysia Waves kata ini kata itu kat PIBG sekolah, bukan ada apa pun, sebabnya dia bukan ketua PIBG. Paling dasaaaaaaaaaaaaaaattttt buat macho sound wartawan. Kah Kah Kah. 3 Suku punya jenis

    Khalid MB paling best sebab, Governance, Transparency, Righteous condut first....... Politic last. Politic is a tool to achive Justice. Punya berhemah tak mebazir Duit Selangor punya banyak 5 lori ikan tak muat. Habaq hang. Baguiiiih punya MB, best ever.

    Bukan Macam Deramang, Kung Kang Kung Kang

    Dalam dunia deramang ada 3 benda sajerrrrrrrrrrr. Unity Government (UG) yang terbukti tak wujud. Toyota Alphard dgn Khalid MB.

    Sketsa 3 Suku Deramang

    Contohnya, hilang slipar kat masjid. Ini musti UG curi . Kalau Hari panas. Ini musti Khalid. Hang tanya dia apasal depa nak buat lagu tu. Jawapannya nak beli Alphard

    Kahh Kah Kah Kah Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh Kioook

    Weihhh Mangkuk. Dunia ni lebh dari Alphard, UG yang tak wujud dgn MB Selangor.

    Ada banyak benda contohnya World Cup, Pasaran Sahemmm, Sheik Qardawi, TGNA, Kumpulan Dlloyd, Jamaah Tabligh, Aku yang bernama Tibi dan lain lain
    .
    Jangan jadi 3 dimensi nanti orang cop tiga suku. Kat Nilai Nogori orang panggil Ko Gilo Ka, Kat utara depa panggil Loqlag berbuih

    Ha Ha keh keh keh

    Yang Benerrrrrrrrr

    TiBi (Tinta Biru)
    Malacca Waves
    Umbai mareiiii

    (Tulisan aku disahkan tiada benda-benda yang tak wujud macam UG atau Bigfoot. UG kalau wujudpun Urang Gilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr)

    ReplyDelete
  3. apasal dia tak diberi projek pengswastaan UiTM ?

    ReplyDelete
  4. hoi anjing bayar la saman tu cepat minta duit dengan semah

    ReplyDelete
  5. Suruh sekolah, main-main. SPM pun layak untuk kerja polis. Lepas tu rasuah pulak. kena penjara dan buang kerja. Campur hal politik otak standard lutut. Lagi elok kerja jual kepok lekor atau bawak lori hantu!!!

    ReplyDelete
  6. Ini lah nama nya buat kerja dengan ikhlas
    Tak ada ambil upah
    Buat kerja bodoh utk org
    Tp bila susah kena tgg sendiri
    Jd lah pengajaran pd macai umno
    masa jd macai ambil lah seberapa byk upah kontrak tuntutan
    Jg kira setakat utk makan minum jer .. kira sekali kalau kena saman beribu ribu

    ReplyDelete
  7. Aku sememangnya simpati terhadap jantan celaka Wan Muhammad Azri Wan Deris kerana keadaan dia tak ubah seperti peminta sedekah dipasar malam. Terhegeh kekiri, terhegeh kekanan mengharap simpati orang ramai...

    Adalah tidak patut orang yang berjanji setia pada jantan celaka ini dibiarkan berseorangan dalam menghadapi masaalah membayar hutang. Siapalah agaknya orang yang berjanji setia dengan jantan celaka Wan Muhammad Azri Wan Deris tu........

    Kalau tak mampu bayar,....terima aje lah status bangkrap. Dalam masa yang sama kau masih hidup, boleh makan minum, keluar dari penjara kau masih boleh berbini...masih boleh jadi pencacai,

    Walau bagaimana pun aku rasa tekanan yang kau terima belum cukup setimpal....terhadap segala sakit hati orang-orang yang kau fitnah dulu.


    ReplyDelete
  8. Mana pergi jib tuya habis madu bangkai bernyawa ditinggal merata-rata.

    ReplyDelete
  9. Pe lg..kalo xmmpu..ko p jual laa bntot ko tu papagomo weh..kah..kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..jual kat sheikh aljuburi biar dia tahu apabila di juboq oleh kote bengkok.

      Delete
  10. Yeaayy..!! Dpt BR1M thun dpn pn xleh byar lg smn sbnyak tu

    ReplyDelete
  11. hina nyer ko papagomo

    ReplyDelete
  12. Hoi papagemuk-lain kali kalau takde duit nak byr sama jgn la tulis fitnah2 ni-dahla dosa pun dpt pastu plak kene byr yg almaklum kau takan ada duit nak byr-lagi elok kau simpan duit tu beli brg keperluan dapur-dahla keje kene buang pastu kene saman plak-rasa2 nya masih sempat ada duit nak beli tali utk gantung diri sendiri

    ReplyDelete
  13. DSAI x tima permohonan maaf jk ada atas alasan dh taubt,biar dia byar..wat pengajran kpd yg lain

    ReplyDelete
  14. Kata mahkamah umno yg control?.. ni maksudnya mahkamah bebas.. mahkamah jugalah yg menyabitkan c nuar tu... so pencacai2 jgn bila kena kt korang korang kata mahkamah d bwh telunjuk umno tp bela kt umno korang buat dek je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni bodoh atau mungkin lebih bahalol dari papagomo.... ? Semua orang tahu, mahkamah umno hanya control jika kes yang dibicara boleh mendatangkan mudharat pada pemimpin UMNO Baru seperti kes Altantuya, seperti kes sharizat bela lembu dalam kondo. Ada banyak kes lain lagi.

      Papagomo hanya pencacai makan upah yang mana jika dia didapati bersalah kena bayar ganti rugi atau penjara sekali pun tidak akan mendatangkan apa-apa kesan pada sesiapa dalam UMNO Baru. Oleh kerana itu tiada sebab konspirator bersusah payah merasuah hakim agar keputusan mahkamah berpihak pada papagomo.

      Mungkin kau telah makan coklat cadbury dengan blogger pembodek UMNO Baru..... itu sebabnya bangang semacam aje.

      Delete
    2. Anon 1737,ko ni mesti bdk bodo.ko ni kaya sgt ke nk sokong umno?kalo miskin dok diam2 la.stakat amik brim,nk jilat taik umno baik xpyah la woi.ko ni lg terok dr anjing liar kurap,anjing liar kurap pn tau nk cr nk cari mknn.ptuiihh la macai umno bodo,byk mkn coklat cdburit.

      Delete
    3. Anon 1737..papagomo ni jwtn MACAI je dlm UMNO. Dia ada prblem dgn saman tu, .ko igt tok jibb ada kesah ke..drpda tlg bg wang pd papagomo..baik tok jibb bg wang kt kakmah..leh shpping. I tu lh taraf jwtn MACAI..

      Delete
    4. Yg korang ni cacing kpanasan kenapa?.. korang jgn pakai tuduh je umno kontrol mhkamah.. si nuar tu kate ke? xkan korang pnprcaya nuar tmberang pasal 40k bangla dn blackout tu.. ada bukti ke mhkmah tu umno control.. jgn fitnah je.. ada vdeo? .. video pn besi ye dakk..

      Delete
  15. Hantu belaan umno ni nak lari kat mana dah terang2 buat fitnah kat blog.bezanya dia ni pencacai murahan sbb tu mat mongol wat tak tahu je.

    ReplyDelete
  16. Betul3..cuba papa dajjal ni bertaraf menteri lembu kompom boleh lepas.Baru2 ni PAC dah tunjuk wajah sebenar.rupa2 penjilat umno sbb ikut arahan peguam negara jgan dedahkan skandal mak lembu yg terbaru dlm laporan audit negara..

    ReplyDelete
  17. lau dh dpt duit tu g bg je pd ank2 yatim yg ssh

    ReplyDelete
  18. Jangan risau..Anuar pasti maafkan dan caya lah engkau tidak di lokapkan sebab semua fitnah tu telah menyedarkan diri Anuar bertapa hilangnya popularitinya tanpa kamu.. Selain dari itu kau dgn dia juga sekapal tg sedacing imbangannya..

    ReplyDelete
  19. Hahaha....sekor macai umngok dah merempat dah....lepas ni macai2 buatlah fitnah lagik ya....kaya jugak si nuar tu....hahahahah

    ReplyDelete
  20. Kenapa papagemuk tak minta tolong dari bik mama,kan bik mama banyak duit yg dia simpan dr kecil lagi.

    kikiki

    ReplyDelete
  21. Dah taraf hamba, ape tuan dia suruh buatlah.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...