Sunday, 22 June 2014

EDISI NEGERI DI TADBIR UMNO HEBAT SAMPAIKAN AIR PAIP DI MELAKA RASA MASAM.


Sebelum ini Idris Haron di hari pertama beliau menjawat jawatan sebagai Ketua Menteri Melaka telah mengeluarkan suatu idea yang cukup "hebat" dan "berhantu" iaitu mau masakan asam pedas di patenkan dan jika sesiapa nak resepinya kena bayar royalti ....

Nampaknya air di Melaka pun sudah patut kena paten sebab mengeluarkan rasa asam yang asli tanpa ada bubuh rasa tiruan..

Lepas ini masakan asam pedas Melaka akan menjadi lebih "hebat" dan "enak" sebab menggunakan air rasa asam yang asli .. TAHNIAH NEGERI MELAKA DIBAWAH PENTADBIRAN UMNO/BN.


JASIN - Masalah bekalan air tidak berkualiti yang berlaku di beberapa kawasan di Parlimen Jasin termasuk Dun Merlimau dipercayai berpunca daripada air Sungai Kesang yang tercemar.

Adun Merlimau, Roslan Ahmad berkata, beliau sudah menghubungi Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat Bekalan Air Melaka (SAMB) memaklumkan air dari Sungai Kesang yang disalurkan ke negeri ini dipercayai dicemari sisa buangan dari kilang kelapa sawit.

Menurut Roslan, pihaknya juga diberitahu pegawai SAMB sudah membuat siasatan untuk mengenal pasti masalah kualiti air itu.

“Sejak menerima aduan daripada orang ramai, saya terus menghubungi SAMB dan hari ini (semalam) dan mereka memaklumkan apa yang berlaku dipercayai berpunca daripada sisa buangan tanpa dirawat dari kilang kelapa sawit berdekatan Sungai Kesang,” katanya ketika dihubungi.

Sinar Harian semalam melaporkan rungutan beberapa pengusaha kedai makan di sekitar Jasin yang mengatakan air paip dibekalkan kepada mereka tidak berkualiti, malah rasanya menjadi masam sehingga menimbulkan rasa kurang selesa pelanggan.

Roslan berkata, beliau juga tidak dimaklumkan sama ada kilang tersebut di dalam negeri Melaka atau Johor.

"Sekiranya dalam negeri ini, pihak berkenaan perlu mengambil tindakan segera dengan mengeluarkan saman dan menutup segera kilang terbabit.  

“Apabila punca dikenal pasti saya yakin kerja-kerja pembersihan di loji air akan dilakukan segera pihak SAMB dan akan mengambil masa pulih dalam tempoh sehari dua ini,” katanya.

12 comments:

  1. Replies
    1. "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!22 June 2014 at 15:16

      "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!

      Delete
  2. Air sisa proses kelapa sawit dgn air lombong mana lebih bagus.bodoh celaka punya macai nfc.hidup selangorg

    kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. air jubo masam sesuai untk ko...kahkahkah

      Delete
  3. Lagi kes orang kerajaan makan gaji buta. Pengarah sibuk main golf dan bermesyuarat, pegawai sibuk makan dan minum dengan kontraktor dan pekerja am tidur kerana tiada yang monitor kerja mereka,
    Tolong lah ini bukan zaman Hang Tuah...dimana raja,bendahara dan juak2 sibuk dengan dayang2 dan makan2.
    Berubahlah orang Melayu..jadilah orang Islam sejati...dalam islam pemimpin dan orang kerajaan adalah hamba kepada rakyat...Kalau nak main golf, berhenti kerja..jadi pemain golf professional macam Tiger Wood. Berhentilah jadi parasite

    ReplyDelete
  4. Haluuuuuuu. ...........

    Biasa lettew beb....lu tgk ktua umnongok tang melaka pun msam mncuka jer harga diri dn maruah...pdan ler Allah anugerahkn air pda lu pun msam..tu d dunia...d akhirat nti lyak dpt air hnyir dn lndir aja bgi yg trus menentang hukum Allah...

    ReplyDelete
  5. Kta tgu ada yk tv3 nk jdikn brita snsasi pd kuk 8mlm ddpg intervew tkyt mlka tntg ait ni.

    ReplyDelete
  6. di Tangannu apa kurengnyo ., kwsn Dereyan Buronk.. kwsn Bandoo .. ai rasa asin atawa sakorang nya payau keranna bercampor air laut.. syabas tahniah OMNU /BN mantadbir nogori.. orang laen tak reti belaka..hanya OMNU saja yang reti/tahu/pandir urus rakyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skejap la diswastakn le sume syarikt air tu ha.ckp nk kurngkn subsidi la,krja nk lebid efisien la.tu la kje umno celaka,swastakn sume yg xspatutny dswastakn.itulah umno haramjadah,menipu siang mlm.tahniah umno berjaya mmperbodohkn org mlayu lebih 60 thn.kroni kaya matlamat umno celaka.ptuiiihh

      Delete
  7. Ni sumer poyo...haktuihhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...