Tuesday, 17 June 2014

HASIL TINJAUAN OLEH FIRMA PENYELIDIKAN YANG MEMBAWA KHABAR CUKUP GEMBIRA UNTUK SEMUA PENYOKONG UMNO ... 70% RAKYAT MALAYSIA RASA TERSEPIT PADA TAHUN 2014 INI.



Sebanyak 70 peratus rakyat Malaysia yang ditinjau berkata mereka merasakan bahawa ia lebih sukar untuk mengharungi kehidupan pada 2014, kata firma penyelidikan Ipsos Malaysia.

Pengarah Eksekutif Ipsos Malaysia Katherine Davis  berkata, hal ini didorong oleh kebimbangan pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), yang akan dilaksanakan pada 1 April 2015.

"Pengumuman pelaksanaan GST akan datang telah meningkat kebimbangan tahun ini untuk meneruskan kehidupan kerana terdapat persepsi bahawa harga akan mula naik dari tahun ini dan seterusnya.

"Hal ini membimbangkan khususnya bagi mereka yang berada dalam kumpulan berpendapatan rendah," kata Davis dalam satu kenyataan.

Menurut tinjauan pendapat itu, dijalankan melalui telefon di 1,000 responden di seluruh negara pada Mac lalu, mereka yang paling mengambil berat tentang kedudukan ekonomi mereka adalah yang berpendapatan kurang RM3, 000 dan pengundi luar bandar.


JOM!!! TERUS MEMBERIKAN SOKONGAN PADU JITU TIDAK BERBELAH BAGI KEPADA UMNO ... TANPA UMNO KITA SEMUA RAKYAT MALAYSIA KINI SEDANG KEBULURAN TIDAK MAKAN DAN TINGGAL DIATAS POKOK DENGAN BERCAWATKAN DAUN.

26 comments:

  1. Nabi SAW bersabda;
    ِ"Sesungguhnya pengambil cukai dalam neraka" [Musnad Ahmad : 16387]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Camner pula nasib pembayar cukai,keje jabatan cukai,terima gaji hasil cukai,bikin pembangunan duit cukai..kalau nak guna duit zakat perkara tu tak termasuk dalam 8 kategori asnaz ...jadi kira bersubahat juga ker hehehe

      Delete
    2. Oi Anom 13.10,
      Pendapatan negara boleh diperolehi melalui export minyak dan bahan-bahan mentah yang lain. Tak perlu guna cukai.
      Hanya YAHUDI yang mulakan sistem cukai.

      Delete
    3. Anon 13:10 nie bodoh dan jahil...pi lah duduk masjid blaja agama dengar kuliyah skit...jgn tunjukkan yg ko nie bodoh dlm bab agama ko sendiri...!!!

      Delete
    4. cukai pendapatan maksimum 26%..zakat yang WAJIB itu hanya minta 2.5%..tak ke zalim namanya tu?

      Delete
    5. salam,
      dunia masa kini dan malaysia masa kini memang jauh bezanya, kerana negara dunia menyelamatkan ekonomi negara mrk utk masa depan yg lebih baik. manakala negara2 membangun termasuk negara malaysia menghancurkan lagi negara sdr dgn ekonomi yg lembab malah tak pandai uruskan ekonomi negara, hanya pandai mencari punca pendapatan dalam negeri sdr tanpa memikirkan cara bagaimana menambahkan pendapatan negara dari punca lain yg tidak mengugatkan atau melemahkan lagi ekonomi dalam negara. kalau terusan begini sampai masanya negara akan menuju kemusnahan malah rakyat akan hidup dalam kesusahan tak ubah macam zaman lepas peperangan masa lalu. bukan rakyat bawahan saja yg merasakan keadaan yg susah masa kini malah perniaga2 juga merasakan susahnya berniaga waktu ini bila jualan mrk menurun secara mendadaknya maka secara tak lansung ekonomi negara akan juga menurun malah kita boleh melihat paras kedudukan bursa saham masih tidak dapat melepasi 2000 point . dgn itu bererti ekonomi malaysia tidak stabil malah mungkin akan menjunam bila kerajaan tidak mampu lagi utk menampung kerugian yg begitu besar. nilai wang akan terus jatuh maka harga barangan akan naik dan terus naik tanpa ada hentinya . maka kita hanya mampu lihat keadaan ini berterusan sampai ada yg mampu mengubahnya .

      Delete
  2. kena buat survey ke atas pendatang asing

    ReplyDelete
  3. Tinjauan ni menipu semata-mata kami sebagai macai sejati sanggup mati kebuluran asalkan bik mama dapat beli cincin berlian.

    kikiki

    ReplyDelete
  4. Ni (Ini) sumer (semua) poyo (toyol?#@*?...)..haktuih (meludah dengan kahak).. Bahasa menunjukkan bangsa

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. otak kalau dah bodoh 10 keturunan nak buat macamana??

      Delete
  6. Kau buang name kturunan nabi Adam tu.ko tak lyak guna name tu..bsuk abis name nabiku.

    ReplyDelete
  7. boleh kah keamanan yg kita kecapi skg ni kekal kalau rakyat sudah mulai tertekan dan terhimpit dng kenaikan barang dan akan dikena kan gst ?

    ReplyDelete
  8. Sepatutnya hampir sume rakyat malaysia dpt hidup dgn makmur... tp sikap rakyat malaysia yg berbelanja/berhutang lbih drp pndapatan mnybabkan mereka sentiasa cukup2 mkn stiap bulan... pntang duit lbih sikit je trus tukar kreta/hndphone/tdung dll.. org malaysia/mlayu ni kalu ada 2 lmbah emas skalipun akan x cukup2... jgn jadikan alasan gst tu sbgai bebanan... mlh dia lbih baik drp cukai skrg ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa umah ko tinggal kat flat je kot..itupun menyewa 130 sebulan. Anak kau cuma seorang..kenderaan yang ada moto yamaha rc80 je..pakaian sekeluarga tukar waktu hari raya je..makanan harian masak nasi + kicap + telur + kangkung. Aku cakap mcm tu pasal dah tentu takkan berhutang atau berbelanja lebih drpd pendapatan. Tu sume tak penting asalkan menteri bongok terus buncit perut kekenyangan..

      Delete
    2. Bukannya xperlu belanjale ooi.. boleh blanje... tp buknnya ada duit lbih je trus blanja.. cuba duit tu buatkannya ‘branak‘ dulu.. dh bnyk, brule sdap brblanja.. mlabur hrtanah dulu ke.. hang tu jgn snang tuduh mnteri buncit prut... tengok dlu ‘menteri2‘ hangpa tu dlu... skandsl chinadoll, spenda putih, skandal kretapi, aiskrim, bleh pi oversea mmanjang.. elaunRM1 je.. tp ke mekah xprnah snggah..pemilihan parti paling bingai dalam sejarah malaya.... kt pmimpin2 gini ke korang nk serahkan negara ni.. lg hancur brkecaile..

      Delete
  9. Itu je rakyat mampu buat tuka hp tuka tudung.nak beli rumah x mampu gaji ckup makan.gaji thun 70an dgn sekarang x jauh beza.harga barang dah beribu kali naik.

    Umat Macai No Otak.

    ReplyDelete
  10. INILAH HASIL DARI PEMERINTAH BANGSAT..UMNO/BN CELAKA DULU KINI DAN SELAMANYA..CHANGE NOW..SAVE MALAYSIA..LAWAN TETAP LAWAN..!!

    ReplyDelete
  11. Bukan nak menentang GST atau apa system yang diperkenal atau TPPA..tapi buatlah kajian negara2 mana yg implement GST atau involved dgn TPPA..apa kesannye..ada pro and con ker.....mesti ada kesan baik dan buruk..bgtau la..so kita boleh fikir..kita ada pakar ekonomi, pakar statistic, pakar akaun dr university, consultant, persatuan pengguna dll..panggila duduk berbincang...utk kebaikkan Negara..dan bagitau dkt public..jgn hiding apa2 info..barula Nampak kematangan dalam pemikiran..so baru kita Nampak..baik dan buruknya...utk buat di Negara kita nie..

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah orang Melayu mendahului beberapa rekod di Malaysia tercinta. Yang teramai menganggur, yang teramai penagih dadah, yang teramai hutang kad kredit, yang teramai jadi jaga, yang teramai jadi banduan, yang teramai papa kedana, yang teramai tak berumah dan juga yang teramai buang bayi. Jangan bagi peluang. Pertahanankan rekod-rekod tu!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...