Tuesday, 24 June 2014

KETUA PEMUDA UMNO INDERA MAHKOTA DENGAN BEBERAPA RAKANNYA TELAH KENA CEKUP DENGAN POLIS SEBAB MENYERANG DAN MEMUKUL PESERTA DEMO LYNAS DI PERKARANGAN IBU PEJABAT POLIS KUANTAN.




Mendapat maklumat dengan bergambar bahawa pihak polis telah menangkap Ketua Pemuda UMNO Indera Mahkota dan beberapa rakan beliau kerana terlibat dalam menyerang dan membelasah beberapa peserta demo Lynas di perkarangan Ibu Pejabat Polis Daerah  Kuantan.

Mereka kelihatan dirakam sedang disumbat dalam lokap Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan, Pahang.

Sebelum ini beberapa laporan polis telah dibuat keatas individu yang dikenali sebagai ahli PERKASA/Pemuda UMNO telah melakukan serang keatas peserta demo Lynas yang sedang berhimpun diperkarangan Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan menunggu rakan-rakan mereka dalam proses untuk dibebaskan dan jaminan polis.

Difahamkan sebilangan dari mereka mendapat kecederaan ekoran dari serangan tersebut.

34 comments:

  1. ini semua lakonan,skjp je masuk lokap tu,

    ahli Gabungan Mamak Penang (GAMPANG)

    ReplyDelete
    Replies
    1. "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!24 June 2014 at 17:20

      "PKR = Parti Keling Rakyat". Sebab tu budaya gangster kuat. Paling byk makan duit puak keling ni la.

      Delete
    2. kita jgn tertipu dgn lakonan tu.tangkap dan sumbat dlm lokap cuma nak kabur mata kita saja.boleh la kata polis buat kerja tanpa pilih bulu.

      Delete
    3. http://kerabubersuara.blogspot.com/2014/06/pemuda-pas-selangor-pertahan-presiden.html


      Pemuda Pas Selangor Pertahan Presiden Dari Fitnah - Jawab Tohmahan The Malaysian Insider
      June 22, 2014

      Saya tidak hairan melihat TMI berhari-hari membuat serangan bertalu-talu dalam isu MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim akhir-akhir ini.

      Yang menariknya serangan itu mempergunakan PAS sebagai peluru. Seolah-olah keputusan PAS Selangor yang turut mahukan TKSI disingkirkan ketika ini.

      Sebagai Ketua Pemuda PAS Negeri Selangor yang juga ahli mesyuarat Harian PAS Selangor amat bersetuju dengan kenyataan Pesuruhjaya Pas Selangor YB Tuan Iskandar Abd Samad yang menafikan bahawa ia adalah pendirian Pas Selangor berhubung dengan beberapa kenyataan mengelirukan yang mendakwa PAS Selangor ingin menolak TKSI.

      Ketika ini, sepatutnya Pas Selangor dan semua kompenan Kerajaan Pakatan Rakyat seharusnya meningkatkan komitmen memberi kebajikan kepada rakyat.TSKI perlu mendengar suara akar umbi dan mendahului agenda kebajikan rakyat. Bukan dengan kaedah menyerang serta membantutkan agenda tersebut yang boleh mengutungkan musuh.

      Yang lebih memeritkan, sudahlah beberapa kenyataan oleh salah seorang MP PAS Selangor yang membelakangkan keputusan Pas Selangor, dengan penuh biadap peluru itu ditujukan pula kepada Tuan Guru Presiden Pas Tuan Guru Haji Hadi Awang.

      Kini, TGHH pula difitnah sebagai punca kegagalan menyingkirkan TKSI selepas kegagalan Kajang Move yang dirancang oleh pihak tertentu.

      Sebagaimana yang sentuh di awal tadi, ia tidak menghairankan apabila TGHH dimangsakan sebagai penyebab kegagalan ini kerana tujuan sasaran utama sebenarnya ialah TGHH.

      Ia juga adalah sebagaian usaha untuk menjatuhkan imej TGHH, sekaligus memburukkan institusi dan imej kepimpinan ulama.

      Ia juga adalah rentetan "projek langgar Hadi" yang pernah diusahakan oleh beberapa individu upahan pasca PRU12 dahulu yang akhirnya menemui jalan buntu.

      Masih segar lagi dalam ingatan saya usaha melaga-lagakan dua Tok Guru ; TGHH dan TGNA dengan tujuan untuk memburukkan imej TGHH yang kononnya pro-UMNO, oleh individu-individu upahan tadi.Tidak cukup itu, kemudian mengfitnah TGHH sebagai punca projek 16 September yg gagal.

      Gagal menjatuhkan TGHH melalui serangan terus menerus, kemudiannya TGHH diserang melalui orang-orang kuat sekelilingnya, antaranya melalui menantunya dan melalui bekas Ketua Pemuda PAS.

      Kini, TGHH pula difitnah sebagai punca kegagalan menyingkirkan TKSI.

      Usaha-usaha serangan terhadap TGHH ini akan terus berlangsung berpunca daripada ketegasan TGHH yang komited dengan prinsip PAS untuk menegakkan syariat Islam di bumi Malaysia.

      Memang dalam sirah Rasulullah SAW pun wujud individu yang menjadi penyebar fitnah dan menjadi munafik dalam perjuangan Islam.

      Maka tidak hairan juga ia wujud dalam mana-mana gerakan Islam sepanjang zaman, seluruh dunia. Munafik inilah yang melaga-lagakan sesama ahli PAS yang kononnya dipetik oleh media sebagai 'sumber dalaman'.

      Saya mencabar media yang menyatakan 'sumber dalaman' itu utk menyatakan siapa gerangan 'sumber dalaman' dan saya akan tunjukkan itulah munafik yang sedang melaga-lagakan PAS.

      Ramai musuh Islam dari luar dan dalam yang sedang merangka grand design ini. Ada yang bertaraf YB, ada editor dan ada wartawan yang bersekongkol untuk menjayakan usaha ini sejak sekian lama. Kalimah biadap adalah kalimah yang sesuai di tujukan kepada mereka atas perbuatan ini.

      Kami para pemuda PAS akan sentiasa mempertahankan PAS dari sebarang parasit liberal yang sedang menjalar ini.

      Syarhan Humaizi Abd Halim
      Ketua Pemuda Pas Selangor
      21 Jun 2014

      Delete
    4. Diharap Malaysia Waves dan empunyanya Deramang @ TB @ Macbeth @ Tulang Besi, renti-rentikanlah

      a. Buat certia dongeng pasal UG (Unity Government) Mana ada UG....
      Urang Gilerr ada la)
      b. Cukup2lah menfitnah golongan jujur macam Khalid MB dan Ugamawan dalam PAS.
      c, Cukup2lah dengan kerja jahat menfitnah orang nak beli MPV jenama jepun.

      Malaysia Waves kena kelua Tabligh. Baru aman sikit hati tu. Tapi buat Gash jangan pakai T-Shirt hijau lengan putih. Nanti ornag ingat kau ni Nepal

      Delete
  2. Abang Long la sangatt nak pukul2 org-gangster la sangatt-bila dlm lokap sehari dah kecut telor mengadap org-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli parti celaka yg memang celaka.

      Delete
  3. Babi lahanat suka menyondol tak kira majlis orang.

    ReplyDelete
  4. Berlagak kuat dan tunjuk samseng terhadap rakyat bersama polis yea,,,,,? Bila muka dapat dikenal pasti, Jin afrit akan ambil peluang membelasah kau bila jalan bersendirian nanti.... Kalau tak percaya sila tanya pada Zahid jawa, kenapa dia tidak mahu lagi naik motor besarnya ?

    ReplyDelete
  5. Ni sumer poyo...haktuihhhh

    ReplyDelete
  6. Msuk lokap 1 saat je lepas tu bebas balik.bukan tak tahu puak anti hadis kebal undang2.kat undang2 Allah pun tak takut ni kan pula undang2 lord reid.

    ReplyDelete
  7. Pukul-memukul bukan adat kita. Janganlah pula kau semua ni komen yang cuba nak meruntuhkan akhlak seseorang. SAY NO TO KAKI PEMUKUL.

    ReplyDelete
  8. Ni sumer poyo...haktuihhhh

    ReplyDelete
  9. Kta jgn trtpu ngn dtma ni. Dmua lakonan skrp je x cya kta tgu ksudhnnya akn syp cmtu je. Mlm ni kts tgk tv3. Ad telur ke tdk brni jdikn brta snsasi burukn perangai umno ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. teloq kecut bapak ko..teloq berkedut bapak ko...teloq kereput bapak ko

      Delete
    2. Bapak ko takde telo-telo bapak ko ayahanda pukida simpan kat dlm botol kicap-

      Delete
  10. Haluuuuuuu. ........

    Kah....kah....kih....kih....lgi2 drama brsiri cap tenuk...gua pk salah tmpat lu masuk dn brsantai kejap tu beb...sptutnya lu smua d sumbat dlm kandang babi d bkt pelanduk...iti tmpt yg paling ideal utk barua yg asyik mngganas.....pueee


    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. drama bersiri juboq mak ko...kahkahkah

      Delete
  11. Yeaayy..!! Dpt gak amk BR1M thun dpn

    ReplyDelete
  12. Melayu bila mengomen mmg hebat. Bab mengata nombor satu. Bab memfitnah pon nombor satu. Bab2 politik bukan main hebatnya bertekak seolah2 tiada ape yg lg penting. Byk fitnah memfitnah dlm politik. Kesudahannya tiada masalah selesa, tiada kerja dilakukan tiada penambahbaikan. Melayu mundur gaduh sama sendiri. Islam dihina pon kita masih bergaduh. Siapa yg untung? Siapa yg rugi? Masing2 sedar lah.

    ReplyDelete
  13. Dh lebih 50 thn mmerintah,nk pnmbhbaikan lg ke bajingan?yg rugi bila tukar krajaan,adalah umno celaka.kroni2 kenyang mkn duit hasil usaha org lain & subcontrct..kharrrrrtuiiih umno haramjadah

    ReplyDelete
  14. yg buat kacau semasa demo bantah GST dah ambil tindakan ke ?

    ReplyDelete
  15. inilah namanya pejuang islam di Tanah Melayu. sanggup memukul mamat mamat cina kapir dan melayu yg jadi anjing dap.


    hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Arop Sintop.....Bolehkah kita menamakan mereka yang membunuh ANJING2 British sebagai pejuang Islam? Kalau macam tu, sejarah Malaysia wajib ditukar...Kerana Anjing DAP dan China adalah rakyat Malaysia yang sah, bukan seperti British....Penjajah dan perompak kekayaan Malaysia

      Delete
  16. Ini baru betul-betul semangat parti yang dibina dari darah, keringat dan air mata ... sehinggakan nak pilih pemimpin peringkat Cabang pun ada berlaku pendarahan ketika berhempas pulas sehingga mengalir keringat membasahi badan mau melihat pemilihan yang demokratik, bersih, telus dan adil akhirnya menitis air mata apabila gelagat segelintir anggota termasuk yang bergelar pemimpin langsung tidak menghormati roh dan semangat tujuan dan matlamat Parti KeADILan Rakyat ditubuhkan.

    Semalam di Kuala Langat .. hari ini di Kota Raja ... lokasi Dewan Majlis Perbandaran Klang.





    KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHAKHAKHAKAKHAKHAKAKAHKAHKAHKAHKAHKAHAKHAKHAKAKAKAKHAKHAKAKAKAKAAHK


    DARI DULU SAMPAI SEKARANG PKR ASYIK BEGADUH MASA PEMILIHAN.


    KAHKAHAKHAKHAKAKHAKHAKAKHAKHAKHAKHAKHAKHAKHAKAHKAHKAHAKHKA


    KAHKAHKAHKAHAKHAKHAKHAKHAKHAKAKAKHKHAKHKAHKAHKA


    dari mula mula pkr ditubuhkan asyik berebut jawatan.

    kahakhakhakhakahkahkahkakahHKAHKAHAKHAKHAKAKAKHAKAKAKH





    PARTI PECAH KEPALA RAKYAT! PKR!!1

    KAHKAHKAHKAHAKHAKHAKHAKHAK

    ReplyDelete
  17. Anon 20:40 pejuang tembolok sendiri je puak lu...makan komisyen untung atas angin orang lain apa peduli
    Benua Australia yang besar berkali-kali ganda Malaysia pun tak mahu bina loji di negara sendiri sebab negara dia orang tak ada umno/bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang penting kita ahli pkr harus pecahkan kerusi dan wajib ketuk kepala ahlinya.

      hahahahah

      Delete
  18. Ni sumer poyo...haktuihhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo kepala bapak ko...babi

      Delete
  19. Gangster konon.. Oi.. berani masuk Petaling street panggil cina babi. I takut nanti gangster Cina cincang ko macam cincang daging babi oi. Hakktuihh.

    ReplyDelete
  20. HASIL DARI PEMERINTAH BANGSAT..CHANGE NOW SAVE MALAYSIA..!!!

    ReplyDelete
  21. Ni sumer poyo....haktuihhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...