Sunday, 29 June 2014

TINJAUAN DAPATI RAKYAT SELANGOR MAU TSKI TERUS MENJADI MB SELANGOR!!!



Majoriti penduduk Selangor terus menyatakan sokongan terhadap Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk terus menerajui pentadbiran sebagai orang nombor satu di negeri itu.

Dalam lama sosial Facebook dan Twitter, penduduk Selangor mahu Abdul Khalid dikekalkan sebagai Menteri Besar ekoran kecemerlangan beliau menerajui tampuk pentadbiran negeri.

Malah, bukan itu sahaja, penduduk dari negeri lain juga turut menyatakan sokongan yang sama kerana Abdul Khalid dilihat sebagai pemimpin berjiwa rakyat dan banyak membantu golongan berpendapatan rendah.

.Saiden Mannat Mohd Nasir, berkata kemajuan Selangor semakin meningkat ekoran kepimpinan Abdul Khalid sebagai Menteri Besar dan semua pihak harus melihat kejayaan itu bukan kepada politiknya.

“Selangor maju dengan Tan Sri Khalid sebagai Menteri Besar. Tengoklah kemajuan Selangor bukan kekuatan politiknya,” katanya.

Bagi Nina Karina pula, dia berpendapat Abdul Khalid adalah seorang pemimpin yang layak memegang jawatan itu.

“Beliau adalah yang terbaik dan sewajarnya menjadi Menteri Besar. Mengapa ada pihak yang tidak mahu dikekalkan.

“Jika salah memilih penganti, ia boleh mengakibatkan masalah besar di Selangor,” katanya.

Sementara itu, Zokry Daud pula menganggap Abdul Khalid seorang pemimpin yang telus dalam pentadbirannya dan dengan sikapnya itu dapat mengelakkan berlakunya amalan rasuah.

“Tan Sri sudah bagus mentadbir negeri, banyak pembangunan. Telus dan tiada rasuah. Rizab negeri dapat dipertingkatkan, jika ada masalah perbaikinya,” katanya.

Ahmad Zulkifli pula berkata, jika jawatan itu ditukar maka sewajarnya semua pihak mengenang jasa Abdul Khalid sebagai pemimpin terbaik.

“Beliau adalah yang terbaik, orang terbaik tidak akan kekal lama, jadi wajar kita mengenang jasa beliau,” katanya.

16 comments:

  1. Chinese in PKR29 June 2014 at 18:48

    Selangor will follow Kedah footstep if MB is not replace ! We don't need a Umno Trojan to rule Pakatan state !

    YB Khalid, Selangoreans have spoken. They have rejected you as the MB of Selangor as you're not up to their expectations. Time for you to step down. DSAI and the rest of the Pakatan leaders should step in to address this ASAP before they lost Selangor.

    Khalud Ibrahim please go rest and retired. Don't be buta sampai tak tau what is good for Pakatan. It's not all about Khalid Ibrahim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!29 June 2014 at 18:52

      "PKR = Parti Keling Rakyat". Sebab tu budaya gangster samseng berleluasa dlm parti. Paling ramai makan duit rasuah dan paw duit puak2 keling ni la.

      Delete
    2. We want Zulkifly nordin as Selangor MB.

      Request from
      Italian PKR

      Delete
  2. BN=Babi Negara
    UMNO=Celaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR : Pantat ko Rebah
      PKR : Pantat Kau Rebah...pantat ko celaka...kuikuikui

      Delete
  3. Chinese in pkr.
    You keep your mouth shut.
    Shit up.

    ReplyDelete
  4. Kalah bertanding dalam parti sendiri bermakna ahli tak sokong, Bila 'Khalid Ibrahim berkata.... 'Saya tak akan letak jawatan walaupun kalah'.... ertinya Khalid memang degil... kah....kah...kah...

    ReplyDelete
  5. 5 RUKUN ISLAM

    1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete
  6. Tak kalah macamana kalau kerusi pun terbang kepala koyak. Blackout pulak. Diut pun masyukk. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. petanda kerusi kata pegi...kubor kata mari

      Delete
  7. Tinjauan rawk yg dbuat mysarkt cina dslngor mhukn TSKI trus jd mb. Sb kewibwaan bliau dlm ekonomi.admin.dn kbjikn rkyt trbukti.bjya mtkytkn slngor. Mgpa hrus ad prubhn mb? Bukti yg nyta TSKI x pnh trlibt rasuah dn songlp rm rkyt. Msyrkt cina dslgor mhukn MB yg tlus.

    ReplyDelete
  8. Elok juga bukan orang 100% politik dlm mentadbir kerajaan negeri. Kena bagi pakar ekonomi dan bersih agar dapat meneruskan pentadbiran dan jaga kebajikan. Biar banyak buat kerja dari byk bercakap. Byk bercakap juga meluat org..so fikir2kan..la..kita kena bagi sokongan pd beliau..sahabat2 pemimpin yg lain bagi sokongan..dgn peranan masing agar lebih kukuh dan kuat...

    ReplyDelete
  9. Bgus mcm mana sekali pun tp kalau dah lawan tokey tak guna juga.mgkn kes dgn bnk islam tski terpaksa jadi badut umno.

    kikiki

    ReplyDelete
  10. PKR anak tut dari pohon AMNO jadi genetik saka puaka amno spesis cah keting amat susah untuk dibuang

    ReplyDelete
  11. YG SEBOK NK TUKAR MB NI ANUAR ?

    ReplyDelete
  12. kadang-kadang terfikir juga..mcm mane nak tukar kerajaan nie..kalau benda2 ini berlaku..dlm parti..apatah lagi nak pimpin Negara...ermm sedih tgk..baru nak bg cabaran pd BN utk election akan dtg...erm...kalu gini laa berlarutan..rasanya kita masih mcm dolu2..la...tak berubah,...aman makmur mmg la.....tapi ekonomi, belanja harian makin naik..anak2 nak sekolah..erm...rata2 org kita buat dua kerja...nak tampung keluarga...bila masa nak bersama keluarga...dan anak2...akhirnya family value akan bekurangan...fikir2la..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...