Saturday, 28 June 2014

CUBA TEKA MACAI MANA YANG LEMPARKAN KEPALA LEMBU DEPAN RUMAH YB RAYER?????



Satu kepala lembu ditemui di hadapan rumah ADUN DAP Seri Delima, RSN Rayer di Jalan Tingkat Tembaga, Island Park pagi ini.

Rayer berkata ia ditemui isterinya ketika hendak menghantar anak perempuan mereka ke sekolah pada kira-kira jam 7 pagi.

Selepas diberitahu isterinya mengenai perkara itu, Ryer berkata beliau turun ke bawah dan ternampak kepala lembu itu di pintu pagar depan rumahnya.

"Kami tidak tahu siapa yang melakukannya dan mengapa. Kita tidak mahu membuat spekulasi," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

"Bagaimanapun, pemilik kedai di depan rumah saya melihat kejadian itu, dan berkata seorang lelaki datang dengan menaiki motosikal dan melemparkannya ke sana," katanya.

Rayer berkata beliau akan membuat laporan polis mengenai kejadian itu lewat hari ini.

22 comments:

  1. Yg rayer ni pun satu jugak bongok. Patutnya pasanglah cctv kat depan rumah. Nak pulak diri tu ada buat taik dengan orang.. beringatlah sikit mangkok. nanti senang kalau ada orang buat celaka depan rumah kita ada bukti. ni tuduh sapa pun tak guna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia negara aman.pasang cctv rugi jer...lg pon kena gst.

      Delete
    2. "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!28 June 2014 at 11:46

      "PKR = Parti Keling Rakyat". Sebab tu budaya gangster samseng berleluasa dlm parti. Paling ramai makan duit rasuah dan paw duit puak2 keling ni la.

      Jika jumpa ular dan jumpa keling, maka ketuklah keling itu dulu!

      Delete
    3. "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!28 June 2014 at 11:47

      "PKR = Parti Keling Rakyat". Sebab tu budaya gangster kuat. Paling byk makan duit puak keling ni la.

      Jika jumpa ular dan jumpa keling, maka ketuklah keling itu dulu.

      Delete
  2. Anon 28 June, 11:18, kau yang mangkok, Rayer tak buat tuduh pun. Yang kau tu terasa, pasal apa.
    Bagi aku, ini pasti kerja "EEeeeeeeeeeeeee"...................

    ReplyDelete
  3. Kat Burma tu, takde apa2 la Pakcik pegi...Macam Mesia je..! Dia orang pun macam kita jugak ada tangan, kaki, batang polier sorang satu...

    ReplyDelete
  4. Pasal dia sendiri tau rumah dia takda cctv tv tu ar dia buat. Kena siasat kepala lembu tu campak dari luar ke dr dlm.
    Orang mcm ni mcm2 boleh buat. Sendiri buat soalan sendiri jawab.

    ReplyDelete
  5. Dulu usung kepala lembu untuk hina Tan Sri Khalid.

    Lepas tu kepala babi kat masjid.

    Nampak sangat Modus Operandi umNO.

    Kan dah kantoi dah.

    Tak cerdik-cerdik gamaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong sikit ye, UMNO tak buat kerja macam.
      Yang buat kerja ini bukan sebarang UMNO, tapi UMNO CELAKA..

      Delete
  6. Kepala lembu kena lempar takda kesan. Elok je letaknya. Tempat letaknya pun bersih je. Lempar kepala lembu kan bedosa.

    ReplyDelete
  7. ini kapala lembu yg di makan oleh org islam pd hari bantai nak posa
    kalau nak lempar kepala lembu jgn ambil dr sisa yg di gunakan oleh org islam
    cari lembu mati accident atau lembu dr kandang shahrizat

    ReplyDelete
  8. Confirm gang mamak pukimak yg buat...eeeeee..

    ReplyDelete
  9. BN mengajar rakyat jadi bodoh. Suka melaga2kan & mencetuskan isu. Rakyat jadi mangsa. Bila mengundi senang disuap disogok. Rakyat lupa pemimpin kaut untung. Yg kaya buat harta ialah pemimpin.

    ReplyDelete
  10. SAHRIZAT tak marah ke?

    ReplyDelete
  11. Pasang cctv pun x guna juga macai dijamin kebal undang2.masuk lokap setakat nak ambk gmbr je.dlm masa 1 saat keluar balik.kalo pr yg buat kompom jatuh hukuman gatung smpai mati.x pun tembak dgn kete kebal mcm kt kg memali tu.

    ReplyDelete
  12. Ni mesti reeezal ker merican kee, nana nana kee, atau yg bersunguh2 nak jadi melayu punya kerja ni- maybe sharizeeet tlg supply kepala lembu-

    ReplyDelete
  13. LEMBU CELAKA TU NAK MASUK KANDANG CELAKA.

    ReplyDelete
  14. berita sahih.

    cina dap yg upah org letak kepala lembu tu depan rtumah adunnya sendiri utk melayu diperssalahkan.

    yg tukang letak tu budak rempit yg biasa dpt upah tukang panjat pasang bendera pkr kat p.pinang.

    babi anjing betul dap dan pkr ni.

    ReplyDelete
  15. 5 RUKUN ISLAM

    1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebebasan beragama ialah prinsip yang menyokong kebebasan individu atau masyarakat untuk mengamalkan agama atau kepercayaan secara tertutup atau terbuka. Kebebasan beragama termasuk kebebasan untuk menukar agama dan tidak mengikut apa-apa agama. Dalam negara yang mengamalkan kebebasan beragama, agama-agama lain bebas diamalkan dan pemerintah tidak menghukum atau menindas pengikut kepercayaan yang lain daripada agama rasmi. Perkara 18 dalam Kovenan Antarabangsa PBB tentang Hak-Hak Sivil dan Politik menyatakan dasar yang menafikan kebebasan seseorang untuk mengamalkan agamanya adalah satu kezaliman rohaniah. Kebebasan beragama merupakan satu konsep perundangan yang berkaitan, tetapi tidak serupa dengan toleransi agama, pemisahan di antara agama dan negara, atau negara sekular (laรฏcitรฉ).

      Delete
  16. Dap cina,Mca melayu islam.dah lama dah madey keling kuti tahu.

    ReplyDelete
  17. 5 RUKUN ISLAM

    1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...