Friday 27 June 2014

POLISI TENDER TERBUKA MAMPU MENJIMATKAN WANG RAKYAT RM100 JUTA YANG DIAMALKAN KERAJAAN PR SELANGOR PIMPINAN TSKI YANG TIDAK DIDEDAHKAN MEDIA ARUS PERDANA .



Polisi Kerajaan Selangor melaksanakan tender terbuka bagi projek dikendalikan Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) itu berjaya memberi penjimatan sehingga lebih RM100 juta setahun.

Exco Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri Selangor, Dr Ahmad Yunus Hairi berkata penjimatan itu membolehkan Kerajaan Negeri menyalurkan lebihan itu kepada projek pembangunan lain untuk dinikmati rakyat Selangor.

“Kita bukan hendak harga rendah sampai merugikan kontraktor tetapi hendaklah keuntungan yang tidak melampau.

“Polisi tender terbuka ini menjimatkan wang rakyat seperti mana direkodkan pada 2012 menunjukkan lebih RM100 juta dijimatkan dan lebihan itu dapat disalurkan kepada projek lain,” kata Dr Ahmad Yunus ketika dihubungi Selangor Kini di sini, hari ini.

Dalam usaha menambah kecekapan dan ketelusan pengurusan kewangan negeri, sejak 2008 Selangor di bawah Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berjaya menghapuskan amalan penganugerahan projek atau rundingan terus kepada mana-mana syarikat.

Langkah yang diambil itu ternyata memberi kesan positif terhadap kewangan negeri.

Antara contoh jelas, Kerajaan Negeri hari ini mampu membina dua buah masjid pada kos RM10 juta berbanding sebuah sahaja di era Barisan Nasional (BN) dengan spefikasi sama.

Selain itu Abdul Khalid turut menghapuskan orang tengah yang mengutip ‘keuntungan atas angin’ dalam projek Kerajaan Negeri.

Antaranya langkah menamatkan kontrak kutipan sampah Alam Flora Sdn Bhd dan membuka tender terbuka kepada syarikat kutipan sampah berminat.

Syarikat yang berminat juga dikenakan syarat hendaklah menjalankan operasi kutipan sampah sendiri, bukan menyerahkan kepada pihak ketiga.

6 comments:

  1. Horeyyyyy hari raya dah dekat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!27 June 2014 at 19:05

      "PKR = Parti Keling Rakyat". Sebab tu budaya gangster kuat. Paling byk makan duit puak keling ni la.

      Jika jumpa ular dan jumpa keling, maka ketuklah keling itu dulu.

      Delete
  2. Haaaaaaaaaaaaaa ambil iktibar accident bas. Kalau driver bas bagus, ia akan jalan dgn lancar. Jika driver UG (Urang Gilerrrrr) terus masuk longkang.

    MB Khalid tertop. Best MB in Selangor. Rakyat Selangor majoriti sokong, Ulamak PAS pun sokong dia. Apasal mau tukar MB. Gilerrrrrr punya Tulang Besi.

    Isu -isu bodoh bahlul tak centre Tulang Besi

    a. KIDEX - Kidex punya benda,Exco dah approve, dalam EXCO ada PAS, PKR dan DAP
    b. Isu air, dah bawak ke kepimpinan PR - dah dapat greenlight lepas presentation Khalid.
    c. Isu Bible. MAIS bukan bawah MB lahhhhh
    d. Isu tak bagi allocation untuk mendaftar pemilih. LGE pun suruh pakai duit parti jangan pakai duit gomen.
    e. Ulamak PAS dan TGHA sokong Khalid MB. Memanglah orang ugama bersama orang benar

    Atas2 itu terjawablah segala fitnah Tulang Besi Malaysia Waves.

    ReplyDelete
  3. Gang keadilan raya sabotage TSKI. Memang tepat telahan PAS pusat tentang kejujuran TSKI. Islam menyuruh kita menolong orang yang ditindas. TSkI disabotage dan difitnah.

    Aku kalau benda ni tak resolve aku koyak kad ahli PKR aku masuk PAS

    TB = teruk betul. Suka fitnah TSKI dgn ugamawan. Boycott malaysiawave

    ReplyDelete
  4. Haramjadah TB maksudnya bukan tulang besi (TB) tapi Torak Banyak (TB).

    Woiiii DERAMANG hujahkan jawapan aku yang atas sekali satu persatu dalam blog terkutuk kau tu Malaysia Waves. Berani kerana Benar, Takut kerana Torak

    Kalau kau tak jawab challenge aku ni terbuktilah Malaysia Waves adalah UG (Urang Gilerrrrrrrrrrrrrrrr)

    TiBi (Tinta Biru)
    Malacca Waves
    Umbai Mareiii

    ReplyDelete
  5. Horeyyyyy hari raya dah dekat...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...