Thursday 17 May 2012

PANAS.. CUKUP-CUKUP PANAS PUNYA KISAH....ANAK RAJA NONG CIK PUNYA GILIRAN REMBAT PROJEK JUTAAN RINGGIT!!!!!


KUALA LUMPUR 17 Mei: Belum reda skandal projek lembu kebangsaan yang diseleweng bekas Menteri Wanita, Datuk Seri Shahrizat Jalil melibatkan RM250 juta wang rakyat, kali ini satu lagi pendedahan membabitkan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Raja Nong Chik Zainal Abidin.

Ironinya kedua-dua pimpinan Umno ini sinonim dengan Lembah Pantai.

Menurut blog anaksungaiderhaka, pada 24 Ogos 2010, sebuah syarikat dengan nama Istijuara Sdn Bhd diberikan kontrak kerajaan berjumlah RM30,800,000 oleh Kementerian Belia dan Sukan.

Syarikat itu dilaporkan dimiliki Nong Chik dan ini bukan satu-satunya projek yang dianugerahkan kerajaan kepada syarikat beliau.

Anak perempuan Nong Chik, Raja Farhana, 26, disenaraikan sebagai salah seorang daripada dua pengarah syarikat.

Dilaporkan, beliau memiliki 399.999 daripada 400,000 unit saham. Bermakna, secara praktikal, beliau adalah pemilik tunggal syarikat dengan pengarah yang lain hanya memiliki satu saham.

Syarikat itu yang ditubuhkan hampir 20 tahun lalu semasa Raja Farhana masih di darjah satu, mempunyai kerugian dibawa ke hadapan berjumlah kira-kira suku juta dan liabiliti semasa kira-kira RM400,000 terhadap aset semasa, sumber dipetik.

Pendedahan lebih lengkap dengan lebih banyak dokumen sila lihat di sini

PERGH!!!! PARA PEMIMPIN UMNO HIDUP MEWAH HABIS SEMUA PROJEK KERAJAAN DIA RATAH....RAKYAT BIASA TERMASUKLAH PARA AHLINYA HIDUP SEMAKIN SUSAH....

KITA TIADA PILIHAN MELAINKAN UMNO KENA KASI UBAH.. CARANYA DENGAN UMNO REBAH BAHAM TANAH...

3 comments:

  1. Rakyat Pakatan17 May 2012 at 13:33

    Memang keturunan pelahap sial!!!

    ReplyDelete
  2. Bangang..apo masalah dgn surat tu..dia layak..kau apa yg ada..memang bangang..takde isu..

    ReplyDelete
  3. Runding Terus dengan Tender Terbuka berbeza bro... kalaulah dibuka tender dengan kemasukkan banyak syarikat-syarikat pembekal yang layak, mungkin jumlah harga peralatan-peralatan itu semua tidak sampai RM30juta.. fikir²lah ye..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...