Saturday 8 March 2014

DATIN SERI DR WAN AZIZAH WAN ISMAIL PRESIDEN KEADILAN, DI NOBATKAN SEBAGAI TOKOH WANITA PAKATAN RAKYAT.



Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dinobat sebagai Tokoh Wanita Pakatan Rakyat sempena sambutan Hari Wanita Sedunia hari ini.

Pengumuman khas itu dibuat pada Konvensyen Pakatan Rakyat kali ke-5 yang berlangsung di Setia City Convention Centre, Setia Alam pagi ini.

Naib Ketua Dewan Muslimat PAS Mumtaz Md. Nawi ketika membacakan biografi Wan Azizah berkata, perjalan hidup sebagai isteri kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim itu penuh mencabar.

Ketabahan, kesabaran dan semangat luar biasa beliau yang lebih mesra dengan nama Kak Wan itu, menjadi inspirasi seluruh wanita di negara ini.

12 comments:

  1. Alhamdulillah. Ternyata. Pilihan yg tepat. Seorg isteri yg cekal, sabar, tabah. Satu satunya wanita yg mempunyai madu lelaki.serba boleh. Tabah berkongsi tote dgn madu madunya si jantan. Pecah rekod.
    Cuma harap sangat kakwan Jgn lupa bwk kipas tangan kalau dtg majlis formal ye. Takde pun dlm gmbr tu.

    Hehehe

    ReplyDelete
  2. KEDEPAN akan bersama kak wan sebagai mana kami bersama DSAI, perjuangan tidak berakhir dengan DSAI dipenjarakan tetapi ia baru sahaja bermula. Kita tak perlukan PATI dan kita kembalikan ungkapan orang yang berusaha tak sama dengan orang tak berusaha, orang berusaha akan senang dikemudian hari. Ayuh semua scorers bersatu di bawah payung KEDEPAN bersama kak wan untuk kita bawa kembali keadilan sosial di Malaysia.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am)

    ReplyDelete
  3. tokoh syok sendiri PR hahaha korang setup korang lantik korang lah yg menang hahaha

    ReplyDelete
  4. Kenapa sunyi jak? Ramai ker yg naik flight MH307 tu? Suka sangat nak perasa china doll. Alaaa... mcm hobi tuan besar tu lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syeikh berhati-hati bila menulis. Tak padan dgn dosa yang dilakukan.

      Delete
    2. engko ingat gembira engko itu akan kekal hingga ko bertemu dgn Hakim yg, maha adil? tunggu, aku nak tengok engko gembira tahap mana di hadapan Allah nanti.

      Delete
  5. Nuar difitnah!
    Nuar diainaya!
    Nuar dizalimi!

    Ok kita pandang dari sudut lain pulak...


    Buang emosi dan baca dengan minda terbuka..

    Nuar dah takde arah @ yakin die akan kedalam dengan kes liwat nie..

    So die bayar kt ADUN Kajang supaya letak jawatan..
    bayar 2-3 juta pon apa ada hal, Nuar banyak dana..
    Si cina nie pulak dapat juta-juta cara mudah, mana boleh tolak. Duit tu buat meniaga bukak kedai makan 3-4 buah pon dah untung (mungkin pasal tu cina nie tak boleh nak bagi alasan kukuh dia letak jawatan)

    Lepas tu Nuar buat-buat terkejut dan tak tau sebab apa cina nie letak jawatan..
    Pastu Nuar berlakon kata dia xmau bertanding di Kajang..

    Selang tak berapa lama, Nuar buat statment yang dia terpaksa bertanding di Kajang demi nak menyatu padukan masyarakat Kajang dan semua agama termasuk Kristian dan Islam(Nuar jadikan kepanasan isu Kalimah ALLAH yang dimainkan oleh Kristian dan dia sendiri sebagai peluru)

    Nuar secara halus gunakan issue Kajang untuk cover kes liwat die..

    Dan bila sampai tarikh untuk dipanggil ke mahkamah, kita boleh lihat Nuar dengan beraninya datang ke Mahkamah pasal apa? pasal die dah siapkan agenda die..

    Nuar yakin dia akan disabit salah sebab tu dia bangkitkan issue kajang sebagai senjata supaya masyarakat dan penyokong fanatik dia akan nampak seolah-olah kerajaan pulak yang cuba tamatkan career politiknya dengan cara sumbat dia ke penjara..

    Dengan harapan menggunung Nuar supaya penyokong fanatik PR dan masyarakat akan marah yang meluap-luap.
    Dan kemudian seperti yang dirancang, Tian Chuan dan konco-konco pulak mengajak semua fanatik ni untuk merusuh dan dengan harapan rusuhan kali ini dapat menggulingkan kerajaan..
    Kenapa tak semen-mena Tian Chua keluarkan kenyataan seolah-olah ajak orang ramai merusuh dan berani pulak tu cakap kerajaan akan tumbang dalam 4-5 bulan?

    Rancangan Nuar dalam 4-5 bulan, bila mana konco-konco dia diluar sedang persiapkan angkatan rusuhan untuk gulingkan kerajaan, maka dalam 4-5 bulan nanti bila kerajaan dah tumbang, dia dapat dibebaskan dan dibersihkan namanya keseluruhan...

    Dan kemudian dengan harapan bila mana terwujud kerajaan baru PR, dia akan diangkat menjadi PM dan kemudian akan gunakan segala kuasa sebagai seorang PM untuk tutup mulut dan senyapkan semua musuh-musuh dia dan segala bukti-bukti yang ada..

    SEBALIKNYA...

    Sekiranya itu tidak berlaku, dan andai kata dia mati semasa dalam jail, setidak tidaknya dia dapat membuka peluang yang lebih cerah pada anaknya Nurul Izah bilamana Izah dan penyokong fanatik akan kata dia dibunuh semasa dalam tahanan..

    Maka pada masa tu, Izah akan menjaja cerita sedih sang bapa yang sebenarnya sangat pandai mengatur stratergy untuk bangkitkan kemarahan ramai..
    Dan dalam masa yang sama, dengan tercetus kemarahan penyokong yang mendakwa Anuar dibunuh dalam tahanan, rusuhan dan gulingkan kerajaan tetap akan berlaku..
    Dan dengan itu, survival anaknya Izah dapat diteruskan dan mungkin Izah akan diangkat menjadi PM yang kemudianya tetap akan membalas dendam ayahnya kepada musuh-musuh sang ayah..

    Kenapa tiba-tiba issue Kajang timbul?
    Tarikh bicara kes Nuar dah lama ada selepas berpuluh kali ditangguhkan..
    Tapi Kajang baru sebulan lebih yang lepas timbul dan ADUN terbabit tak mampu bagi alasan dan langsung hilang..
    Stratergy Nuar dan issue Kajang..

    Buang emosi dan baca dengan minda yang terbuka...

    Blogger OMAK KAU, 1 kau delete 10 lagi aku akan paste.....

    ReplyDelete
  6. Apa pn alasan yg diberikn..dgn minda trbuka anwar sememangnya difitnah dn dizalimi oleh kumpulan fasik yg tkt dgn byg2 sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa tu la ko, minda tak cukup bukak lagi tu...
      ko confirm ke die kena fitnah??

      aku 14:07 cerita banyak logik akalnye tu...

      betul jugak cakap die, nape tetibe kajang letak jawatan?

      kenape tetibe nuar nak bertanding??

      kenapa kali nie takde langsung usaha nuar untuk lengahkan kes?

      banyak lagi soalan kenapa kenapa kenapa yg nuar tak mampu nak jawab tapi mengelak kiri kanan..tanya lebih sikit je: "u ulang i saman"

      Delete
    2. Alquran mengajar kita bila mendengarberita buruk saudara islamhendakla bersangka baik dan mengatakan ini adalah fitnah yang nyata

      Delete
    3. Salah kut,
      Bila mendengar berita buruk member kita maka bersangka baik, bila mendengar berita seteru kita
      maka bersangka buruk sentiasa.

      Delete
  7. wan azizah pakai baju tu, macam pelajar kulinari pulak.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...