Monday 3 March 2014

EXCO KERAJAAN NEGERI SELANGOR MENAFIKAN KESAHIHAN DOKUMEN MoU PENSTRUKTURAN SEMULA AIR SELANGOR YANG BEREDAR LIGAT DI ALAM MAYA.



Kerajaan Selangor menafikan kesahihan dokumen yang beredar di atas talian berhubung rundingan air yang dimaterai antara kerajaan persekutuan dan kerajaan negeri.

Exco negeri Elizabeth Wong berkata, perincian memorandum persefahaman (MOU) berhubung penstrukturan semula air negeri yang ditandatangani minggu lepas belum didedahkan kepada umum.

Menurutnya lagi, “salinan” yang sedang beredar sebenarnya berbeza daripada rundingan sebenar.

Beliau bagaimanapun tidak dapat menggariskan dengan terperinci perbezaan itu ekoran sekatan undang-undang.

Wong bagaimanapun menegaskan, rundingan dibuat berdasar tuntutan kerajaan negeri dalam tempoh enam tahun terakhir ini.

7 comments:

  1. Sin Chew Daily halaman 03 dan Guang Ming Daily, halaman A7, bertarikh 1 MAC 2014 berbunyi:

    Melaporkan Tan Sri Khalid Ibrahim - Menteri Besar Selangor mendedahkan beliau terpaksa menyembunyikan kandungan memorandum persefahaman (MoU) yang ditandatangan antara Kerajaan Persekutuan dengan Kerajaan PR Selangor berhubung penstrukturan semula Industri bekalan Air Selangor dari orang orang tertentu dalam PKR.

    Katanya, pemimpin tertentu dalam PKR ingin campur tangan dalam perkara tersebut serta cuba mempengaruhinya supaya menaikkan kos pampasan RM9.65 bilion dalam pengambil alihan pengurusan 4 syarikat konsesi Air yg terlibat.

    Katanya, dalam PKR, terdapat orang yg tidak betul dan mereka bukan semata mata berjuang untuk parti.

    Inilah jawapan Khalid pada persoalan yang ditimbulkan Rafizi, Azmin dan Anwar tentang kenapa dia sembunyikan deal air dari PKR. ntara helahnya adalah elakkan insider trading.


    HIDUP KHALID!!!

    ReplyDelete
  2. Ikut kan nuar n d gang rakyaat jadi kering x de air nanti

    ReplyDelete
  3. Sprti biasa...cina dap hnya perlu cipta satu isu utk melayu jd meroyan dan menentang pemimpin melayu yg tidak mmbawa apa2 keuntungan kpd kaum cina...

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayu umno jadi meroyan bila syabas kena halau keluar dari selangor

      Delete
  4. kenapa la orang umno takut sangat kalu syabas berambus dari selangor?

    ReplyDelete
  5. Ramai yang ingin mengeluarkan pandangan mengenai isu air yang dimainkan oleh media..... Apa yang anda faham isu air Selangor ?

    Anwar Ibrahim, Azmin Ali, Khalid Ibrahim dan Rafizi Ramli adalah ahli parti PKR yang dilihat sedang bertelagah diantara satu sama lain berkaitan isu air.. benarkah mereka tidak bersatu ?

    Pernahkan anda melihat ahli UMNO Baru bertelagah sesama sendiri untuk mendapatkan satu keputusan yang betul tepat dan benar ?

    Mereka bergendang mengapa anda pula yang sibuk nak menari ?

    ReplyDelete
  6. Sekadar berkaitan MOU yang tak terikat dengan undang2. Pihak berkepentingan sama ada dari dalam PKR atau pun musuh dari luar memainkan isu ini hanya untuk kepentingan politik yang berkaitan dengan pemilihan dalam PKR serta PRK Kajang... Isu ni tak relevan! Kaaaah kah kah kah kah..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...