Tuesday 4 March 2014

GAMBAR PEMUDA YANG MENDAPAT KEMALANGAN JALANRAYA DIJAJA SEBAGAI SUSPEK MENCEROBOH MASJID DAN CAMPAK AL QURAN DALAM TANDAS!!!!



Gambar pemuda yang kemalangan ini telah difitnah secara meluas di media sosial kononnya beliau terlibat dalam menceroboh masjid dan membuang Al Quran dalam tandas yang berlaku di Masjid Limbungan, Kg Raja Besut, Terengganu awal pagi tadi.

Gambar itu adalah suatu kemalangan yang berlaku di lorong motor Plaza Tol Petaling Jaya Selatan yang membabitkan dua buah motosikal .. Seorang parah dan seorang lagi hanya luka ringan.

Pemuda Melayu yang luka parah di jaja oleh pihak yang tidak bertanggung jawab sebagai suspek yang berjaya di berkas.




25 comments:

  1. Ye Lin-Sheng Bongkarkan 7 Sifat Cina Malaysia Yang Wajar Melayu Berhati-hati
    BACA APA PENULIS KATA BERKENAAN CINA MALAYSIA:
    Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari china tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat.

    Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysialah yang paling tidak bersyukur, kejam, serta mengkhianati perjanjian ataupun dipanggil perlembagaan. Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003), Ye Lin-Sheng menulis:

    1. Pengiktirafan orang cina:

    "Orang Cina Malaysia mendapati mereka lebih mudah untuk menerima dominasi oleh orang-orang putih kerana mereka dapat memberi pengiktirafan terhadap kehebatan orang Barat.

    Tetapi Orang Cina Malaysia amat susah untuk menerima kehebatan orang Melayu kerana perasaan iri hati dan hasad dengki mereka bahawa Malaysia ini milik orang Melayu. Mana mana orang Cina Malaysia sama sekali tidak boleh menerima tentang konsep ketuanan Melayu, mereka percaya bahawa mereka adalah lebih baik" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    2. Keangkuhan orang cina:

    "Keangkuhan orang cina Malaysia telah membuatkan mereka sentiasa memandang rendah terhadap keupayaan orang Melayu, walhal ramai orang Melayu sebenarnya bekerja atau belajar lebih pandai dari kaum cina Malaysia ini. Perkara ini sudah lama saya perhatikan, kerana saya memiliki perniagaan di Malaysia dan telah bercampur dengan orang Cina Malaysia ini.

    Sikap mereka suka cakap belakang dan tekan orang Melayu adalah menjadi tabiat dan budaya mereka. Mana mana orang Cina Malaysia yang tidak menghina orang Melayu dikatakan kolot dan membelot bangsa cina" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    baca selanjutnya di

    http://pecahpalakmikir.blogspot.com/2013/10/ye-lin-sheng-bongkarkan-7-sifat-cina.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..
      Jom kita melayu undi cina kat kajang
      Hahaha

      Delete
    2. Kenapa nak salahkan bangsa Cina ?

      Tidak ada parti lain yang melaungkan 'HIDUP MELAYU' kecuali Parti UMNO Baru dikatakan memperjuangkan hak dan keistimewaan bangsa Melayu...kenapa tak usulkan pekara yang dituliskan itu pada ahli majlis tertinggi parti itu agar mereka bertindak.

      Hanya orang bebal dan bangang saja yang tidak melihat betapa pemimpin UMNO Baru yang yang diketuai oleh Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty @Mahathir Mohamed telah merosakkan tamaddun bangsa melayu di Malaysia.



      Delete
    3. Cai 2224..aku rasa lu bkn melayu klu melayu pun lu mnkin berada setaraf dgn anwar yg brckp tntng melayu bila jmpa melayu..ttp tukar brjuang utk cina bila berada dlm kelompok cina..
      Apa masalah nya dgn laungan hidup melayu dlm umno..cai lu blh beza tak antara umno dan bn.. siapa pula yg berada dlm mca..dan kaum mana pula didlm mic..umno tk prnh prtikai hidup cina dlm mca atau hidup india dlm mic...cuma umno kesah dgn laungan' pergi mampus melayu, masuk hutan melayu, ini negara cina punya' lu rasa pas ke yg ckp dan provok mcm tu..klu lu kata tak tau..buka balik sejarah 13 mei.. good try cai...tp lu gagal..
      Cai sblm lu nk prtikai hidup melayu dlm umno...lu tnya dulu apakh prjuangan dap utk semua kaum..mana suara melayu cai..klu 2-3 ekor india dan sikh dlm dap lu dh kata dap paling demokratik aku cuma hahaha...mana suara cina dan india dlm pas..lu nk ckp pkr mewakili semua kaum..hahaha pkr tak lebih seekor sesumpah cai..
      Demokratik sngt ke parti lu dap tu, hahaha dap tk lbh parti family cai.. apa status dua kali cec cai...lu nk ckp pkr lbh telus..telus ke cai jika pemimpin pkr ditntukn oleh ketua umum..smpikn presiden tk brtnding pru sbb ketua umum tak izinkn...
      Cai bn/perikatan mnyatukn 3 bngsa trbesar di bumi malaysia tnpa mmingirkn hak bangsa atau kaum lain di malaysia trmasuk sabah dan s' wak...
      Cai, lu nk ckp umno baru atau umno lama yg ditubuh pada 1946.. tang mana yg berbeza tu cai..apa masalah dgn tun m sbgi mantan presiden umno...jgn tonjol sngt cai sikap utk mmbngsatkn melayu dgn gunakn anon...
      Adakh dap prnh brckp tntng hak melayu...dan adakh pas brckp tntng hak cina...pkr brckp tntng hak india secara total. ..hahaha anwar blh brckp hak india hnya di dpn hindraf semasa demo di bt caves...ttp selebihnya pkr lbh brckp tntng hak anwar utk jd pm..
      Hahaha...lu nk ckp tntng rosaknya tamadun melayu..tamadun apa yg rosak cai...adakh kehidupan melayu skrg lbh bangsat dari melayu 40an 50an atau 90an.. siapa yg bebal dan siapa yg bangang cai..prk kajang siapa yg brtnding cai..pkr atau pr...knp hbtnya pnyatuan pkr, dap, pas dan psm ttp masih guna parti masing2 cai..dimana PR yg brtnding secara total utk kepntngan semua bangsa lu nk ckp kelantan ber mb kn pr.. dan penang juga ber km kn pr...

      Delete
    4. Jgn jdi bodoh laaa......
      Sejak msyia merdeka, dri YDP Agung, sultan2, ketua2 agensi krajaan, ketua jbtn2 krjaan, DO2, penghulu2, ketua2 kg hinga la ke peon, majoritinya bngsa mlayu!!
      Apa yg mrka buat slma ni ntk memrtabatkan org mlayu & yg bragama islam khsusnya????
      Klu la penulisan Ye Ling Seng ada statistik, ada data2 reserch & ada testimonia isu brkaitan boleh la diangap penulisan tu berintegriti!!
      Klu betul jga la!!, mana pjuang2 mlayu dulu kini & selamanya??
      Jelasnya yg pecaya tu hnya mlayu UMNO.... Umat Melayu Naif Otaknya!!

      Delete
    5. kemon bhai,lu komen mcm org dangkal saperti lu.penuh dgn imaginasi dan pengetahuan yg dangkal.bhai lu kaji balik 13 mei angkara perancangan saper untuk jatuhkan saper.dan kenapa setiap parti pr bertanding atas nama parti masing masing.kenaper yer hingga kini ROS masih gagal meluluskan pendaftaran PR.kemon bhai,lu komen berjela jela tapi tiada fakta melainkan auta.walaupun lu berselindung disebalik anon atas ketiadaan keberanian,tapi bermuka muka lu tetap dikenali.sekilas dna umno dialam maya nie kita semua dah tahu lu bhai.kemon bhai.

      Delete
    6. Betulkah Ye Ling Seng datang dari negara China? Jangan-jangan "Ye Ling Seng" nama saja cina tapi cina celup kot. Silap-silap ini bani ketuanan Melayukah yang suka menimbulkan fitnah agar rakyat Malaysia bergaduh?
      Cai 23:37, la ni orang tak cakap pasal keturunan. Sekarang rakyat Malaysia sedang berlawan dengan pemimpin yang korup. Tidak sedarkah bahawa la pemimpin Melayu UMNO sedang memperbodohkan orang Melayu sendiri? Begitu juga MCA kepada orang cina dan MIC kepada orang india. Setakat hari ni, hanya melayu saja yang kurang sedar. Orang tengah berlawan dengan rasuah, hang dok cerita pasal hak melayulah, hak cinalah, hak indialah, ...
      13 Mei ni dah dibuktikan adalah permainan UMNO untuk mengekalkan kuasa. Kalau hang ada masa, pi England dan baca sejarah Malaysia yang ada kat situ, maka hang akan tahu siapa yang mengkhianati bangsa Malaysia ni.
      Yang aku hairan ialah kenapakah Melayu akan hilang kuasa seandainya UMNO kalah? Melayu dalam PAS, PKR, DAP, ... bukan Melayukah? Mungkinkah bangsa lain berkuasa di Malaysia selain Melayu? Hangpa selalu kat cina akan memerintah Malaysia, mungkinkah? Dengan 20% cina di Malaysia, boleh cina memerintah Malaysia sedangkan melayu ada 65%? Taak kan melayu tak pandai matematikkah? Kalau tak tahu, pi tanya Rafizi.
      Kalau hang suka UMNO sekalipun, jangan paksa orang lain menyukainya. Di Malaysia ni, apa saja boleh dihina, boleh dicaci, dipermainkan, .... termasuk agama Islam tapi bukan UMNO.

      Delete
    7. Kahkahkah..klu nk tahu sejarah tanah melayu prgi england sama lh sprti kita harapkn kita terus dijajah...cai klu lu suka dap sekalipun jgn paksa org melayu lain mnyukainya..di malaysia skrg ni apa saja boleh dihina, boleh dicaci, dipermainkan asalkn islam dan melayu ttp bukan DAP...

      Delete
  2. Replies
    1. Senang buat duit cai...

      Delete
    2. Kawan dia dah kena 800 ribu pun dia tak insap lagi turrr

      Delete
  3. Haaaa yg ni umno mesti tuduh pkr yg buat fitnah.... Kihkihkih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha........
      Lucu la ko ni

      Delete
  4. Esok 5mac jgn lupa saksikan mb selangor dlm rncgn soaljawab di tv 3. Tv tigaaaa.

    Inilah pemimpin rakyat namanya.harus diangkat sbg timbalan presiden pkr. Bukan berpolitik sampah mcm azmin.

    -fkh-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, pergi jugak akhirnya syabas dari selangor. Dapat jugak akhirnya kengkawan aku kat putrajaya ngan kl air free 11 hinggit tiap2 bulan

      Delete
  5. Seorang polis parah manakala seorang maut diserang warga asing menggunakan pisau dan parang. Mangsa meninggalkan seorang balu dan 5 orang anak!

    Menteri babi! Adakah negara kita kekurangan sumber manusia hingga perlu kepada pati? Di kawasan pembinaan pati, di pudu pati di klia pati di pasaraya pati, di ipt ada pati di mana-mana pati. Orang bina kilang untuk rakyat ini bina untuk pati.

    adakah anda redha dgn keadaan ini? Selagi tak kena batang hidung sendiri kita diam.

    Kembalikan degree berasaskan kepandaian, 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan ambil alih kerja PATI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai mamat KEDEPAN ni..nmpk cam bijak to bangang gak..mana2 negara yg ekonomi brkmbang dgn baik dan tahap buta huruf ditahap minima maka rakyat negara miskin akan dtg..nko ingt sapa nk kerja sbgi amah dan kerja buruh kontrak..nk paksa org lain utk buat kerja yg dia tak nk buat..nko ingt malaysia ni negara komunis..klu setakat pmr blh dpt kerja kilang berapa org yg nk buat kerja amah dan buruh..

      Delete
    2. Negara maju x import buruh bai...kau pegi jepun, england australia....depa import org profesional ja...kerja angkat sampah depa buat sendiri bai...

      Delete
    3. bhai... Australia mana ada warga asing bhai...kan..kan... harini PR menang... esok warga asing semua dihalau balik...

      Delete
  6. Pati ni kan simpanan tetap umno bn haram jadah utk berkuasa semasa pilihanraya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ingt rakyat malaysia ni ramai yg cerdik dari yg bangang...ttp ada gak bangang yg brckp tnpa buktikn apa2

      Delete
  7. Alhamdulilah...ramai jugak macai bn masuk dalam blog ni dan bagi komen panjang lebar pulak tu (org pr pun x rajin macam ni#syabas)..manakan tidak, nak masuk blog macai sendiri pun mereka x minat!...:)..:).bagus teruskan usaha anda!...walaupun komen copy n paste kesah lama!..satuuuu macai!.. Satuuuu! Macai!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini pr menang...besok kita jdkn macai bn sbgi inang dan pengawal diistana pemimpin pr...u ulang I saman..

      Delete
  8. Pegi mampos sama umno

    ReplyDelete
  9. Cite cina malaysia... siap ada buku......cite lamalah......masa refomasi lagi.....hahahahahhaha teruskan cite nanti tak syok pulak kalau tak cite...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...