Tuesday 4 March 2014

KOLEKSI GAMBAR PERBUATAN KHIANAT AL QURAN DICAMPAK DALAM TANDAS DI SEBUAH MASJID DI KG RAJA BESUT, TERENGGANU.



BESUT: Penduduk di Kampung Limbongan dan sekitarnya gempar apabila menyedari ada pihak tidak bertanggungjawab menceroboh masjid kampung itu dan merosakkan beratus-ratus naskhah Al-Quran dan kitab hari ini.

Dalam kejadian yang disedari kira-kira pukul 2.30 pagi itu, Al-Quran, kitab dan buku yasin milik masjid itu didapati dibuang merata tempat termasuk di dalam dan luar kawasan masjid berkenaan, setelah dikoyak-koyakkan.

Yang menyedihkan terdapat beberapa naskhah Al-Quran dibuang ke dalam mangkuk tandas tetapi segera diselamatkan, menurut anggota Skim Ronda Sukarela (SRS) Kawasan Rukun Tetangga Limbongan yang menyedari kejadian itu ketika membuat rondaan di masjid berkenaan pada 2.30 pagi.

Mereka mendapati naskhah Al-Quran, kitab-kitab dan yasin berselerak di dalam dan persekitaran majid berkenaan.

Mereka kemudian membuat laporan polis.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Besut Supt Kamaruddin Mohd Zakaria ketika ditemui mengesahkan telah menerima laporan mengenai kejadian itu.

Beliau meminta orang ramai bertenang dan tidak membuat sebarang spekulasi.

Perkara itu sedang disiasat termasuk dengan bantuan anggota forensik yang didatangkan dari Ibu pejabat Kontinjen Polis Kuala Terengganu, katanya.

59 comments:

  1. MESTI ORANG PKR NAK TUDUH UMNO YG BUAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ek eleh belum tuduh dah terasa... Tapi tengok pun dah tau kerja sapa ni. Sapa yg terberak dia la yg bau kentutnya kan........

      Delete
    2. La mamat ni.... Tak ada niat pun kita nak tuduh umno buat... Apa hitam sangat hati mamat nih..... Kuat betul dia punya syak wasangka

      Delete
    3. Sapa makan cili dia rasa pedas. Sapa makan nangka dia kena getah. Sapa kencing dia bau hancing

      Delete
    4. Tarak siapa yg buat kerja2 dajal ni kecuali puak2 umno laknatullah. Tak caya siasat bro. Entah2 ketua umno dan ajknya di kg raja. Hu hu

      Delete
  2. sapa makan cili diala yang terasa pedas..

    ReplyDelete
  3. Ye Lin-Sheng Bongkarkan 7 Sifat Cina Malaysia Yang Wajar Melayu Berhati-hati
    BACA APA PENULIS KATA BERKENAAN CINA MALAYSIA:
    Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari china tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat.

    Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysialah yang paling tidak bersyukur, kejam, serta mengkhianati perjanjian ataupun dipanggil perlembagaan. Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003), Ye Lin-Sheng menulis:

    1. Pengiktirafan orang cina:

    "Orang Cina Malaysia mendapati mereka lebih mudah untuk menerima dominasi oleh orang-orang putih kerana mereka dapat memberi pengiktirafan terhadap kehebatan orang Barat.

    Tetapi Orang Cina Malaysia amat susah untuk menerima kehebatan orang Melayu kerana perasaan iri hati dan hasad dengki mereka bahawa Malaysia ini milik orang Melayu. Mana mana orang Cina Malaysia sama sekali tidak boleh menerima tentang konsep ketuanan Melayu, mereka percaya bahawa mereka adalah lebih baik" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    2. Keangkuhan orang cina:

    "Keangkuhan orang cina Malaysia telah membuatkan mereka sentiasa memandang rendah terhadap keupayaan orang Melayu, walhal ramai orang Melayu sebenarnya bekerja atau belajar lebih pandai dari kaum cina Malaysia ini. Perkara ini sudah lama saya perhatikan, kerana saya memiliki perniagaan di Malaysia dan telah bercampur dengan orang Cina Malaysia ini.

    Sikap mereka suka cakap belakang dan tekan orang Melayu adalah menjadi tabiat dan budaya mereka. Mana mana orang Cina Malaysia yang tidak menghina orang Melayu dikatakan kolot dan membelot bangsa cina" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    baca selanjutnya di

    http://pecahpalakmikir.blogspot.com/2013/10/ye-lin-sheng-bongkarkan-7-sifat-cina.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. cina MCA ke ni? huhuhu..

      Delete
    2. Cai tkda beza mca gerakan atau dap...semua nk brkuasa dan mengenepi kuasa dan hak melayu...

      Delete
    3. Cina mca memang macam tu ke?

      Delete
    4. Klu melayu bijak sgt knp perlu kuota dlm pendidikan dan penjawatan awam? Jom lah bersaing secara sihat. Ramai orang Melayu sudah bersedia bersaing sbb tu pr mng di semua kaw bandar.

      Delete
    5. Nmpk sngt 2055 bkn melayu...

      Delete
    6. Cina bantu kawan cina. Melayu makan orang melayu

      Delete
    7. Kat kajang org melayu kempen nak jatuhkan calon melayu. Melayu pulak kempen nak menangkan cina. Melayu cakap tak serupa bikin

      Delete
    8. Ingat klu cina menang kat kajang, chua shook leak nak sokong hudud ker? Sama aje la dgn karpal!

      Delete
    9. Ingat klu anwar menang kat kajang lim kit siang nk sokong hudud ker? Sama aje la dgn azizah sbgi presiden pkr..

      Delete
    10. Itu pasal la jangan undi cina. Kit siang ngan mca kajang tu cina

      Delete
  4. sebenarnya bukan satu tapi 3 Masjid yang terlibat http://malaysiaberih.blogspot.com/2014/03/gambar-biadab-al-quran-diletakkan-dalam.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasang la CCTV dua tiga bijik satu masjid. Duit ehsan bilion2 tak kan la CCTV pon tak mampu beli..... Harga CCTV tu bukan juta2 pon

      Delete
    2. Yg sangat2 benci dgn islam adalah puak2 umno sial babi. Tarak dah orang lain hanya umno saja yg boleh buat macam ni. Tengok madey kata apa kat islam. Tengok najib kutuk hukum hudud islam semuanya berasal drp umno laknatullah.

      Delete
  5. Kerja orang gila lah tu tak yah cakap banyak. Kalau orang normel tak kan dia buat benda2 rope ini. Sejahat mana pun sebut namanya dan agamanya islam dia tak buat tapi kalau dah gila tak boleh kata apa lah sebab orang gila fikiran dia dah hilang. Walau camana pun pihak berkuasa kena siasat jangan diamkan sehaja perkara spt ini berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai2031...aku setuju cai dgn komen lu..aku hrp jgn kaitkn apa ideologi politik dgn apa yg terjadi...ini tngunjwb kita bersama utk mmastikn pelaku didkwa dan tidak brulang lg..

      Delete
    2. Kerja budak2 dadah kot... Bila tak dpt duit tabung mesjid, Quran jadi mangsa

      Delete
  6. Replies
    1. Nak beli CCTV macam mana bhaiii... Duit dah buat bela lembu kondo

      Delete
    2. Cai 2118..tkkn nk beli cctv pun nk hrpkn kerajaan kot...duit kutipan buat apa cai...masuk tabung lain ke...atau byr ceramah politik..

      Delete
    3. Banyak sgt ker duit derma? Ko ingat tak baya api air? Duit petronas bagi bilion2 tu buat beli apa? Tak kan nak bagi 3 bijik CCTV satu masjid pun nak berkira.. Bangang makang ikang

      Delete
    4. Tmpt aku bnyk apa derma yg disumbang pd masjid...yg pntng ajk masjid tk trlibat ngan politik takda masalah...

      Delete
  7. Hanya orang yng nak mencetuskan Ketegangan Ugama sahaja yng sanggup melakukan perbuatan terkutuk ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa la yg rasist macam tu yer...

      Delete
  8. mungkin ini kerja orang PAS yang menganut aliran fahaman Syiah....sebab syiah tidak iktiraf Al Quran yang dibaca Ahli Sunnah....ahaks...dan disokong oleh puak pluralisme Anwar Ibrahim....bang non boleh cakap khalipah pertama ialah Saidini Ali...ah kah gilo o apo???....k ado...kah kah.....dah la bangang ekonomi buta sejarah islam......ni la graduan klas 3 genral degree Universiti Malaya...ahakss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org umno klu tak fitnah, bukan umno namanya. Benda serius mcm ni pun boleh jadi bahan fitnah kumpul dosa. Macam la dah kebal sangat kat neraka tu nanti

      Delete
    2. Presiden pas merangkap ulama pun fitnah gak...

      Delete
    3. Sama la tu umno ngan ug

      Delete
  9. Umat islam patut buat solat hajat besar2ran supaya mereka yg menghina kitab suci Al quran mendapat azab ALLAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat. Kita doa mintak budak tu insaf dan jadi org baik

      Delete
    2. Astaghfirullah, itu bukan cara Islam. Bila orang buat dosa atau kemaksiatan, kita sepatutnya doakan dia mendapat hidayah dan taufiq. Lihat pada Firaun. Walaupun mendabik dada mengaku dirinya sebagai Tuhan, Allah swt tidak serta merta menghukumnya. Sebaliknya, Allah mengutus Nabi Musa alaihissalam untuk berdakwah kepadanya terlebih dahulu. Islam adalah agama rahmat - di dalam Al-Quran, Allah swt menyatakan bahawa rahmatNya mengalahkan kemurkaanNya dan janganlah kita sekali-kali berputus asa dari mendapat keampunan Allah. Allah adalah baik. Maka itu doakan mereka mendapat keampunan Allah.

      Delete
  10. Tak habis2 nak bongkar sifat cina... sifat melayu umno tak nak bongkar ke??.. org penang mana tak knai umno masa dpa perintah dlu habis merempat melayu penang... pembela melayu la konon... msa cina gerakan rampas tanah melayu telur umno letak kat mana??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat penang tu mamak la bhaiii. Bukan melayu

      Delete
    2. Yg nko nk meroyan bila kaitkn cina apahal...knp klu cina apa pun blh ke...cai ngaku je lh yg nko mmng cina penang tnpa kira dap mca atau gerakan..lu org sama je bangsat nya

      Delete
    3. Hahaha....dah tau macam tu pon masih nak undi cina kat kajang.

      Delete
    4. Yang lu pun nak meroyan apahal?? Nak jd pembela melayu msuk pukida la.. semua org knai pukida ni mmg gangter bab2 membela melayu dpa akan turun....gangter semelih ayam

      Delete
  11. Sebelum ini kita telah dihidangkan pelbagai isu agama. Baling kepala babi dalam masjid, lempar bom api dalam gereja. Isu kalimah yang dipermainkan. Berbagai cara dilakukan demi menaikkan kemarahan orang melayu yang beragama islam terhadap rakyat agama lain.

    Pada fikiran anda mengapa orang tidak kenali itu menghina masjid dan alquran ? kerana bangsa melayu sehingga kini kekal 'cool' tanpa mempedulikan apa saja yang mereka jerit kan tentang agama.

    Tujuan nya tidak ada yang lain hanyalah untuk membangkitkan kemarahan orang melayu agar bertindak menghuru-harakan suasana yang akhirnya BN boleh menggunakan akta zalim demi mempertahankan kuasanya yang semakin terhakis disebabkan rakyat benci melihat kebodohan mereka jadi pentadbir negara.

    Zaman ini provokasi berkaitan dengan agama tidak akan memberi kesan untuk bangsa melayu naik darah dan mengamok seperti lazimnya mudah diheret dalam kencah permusuhan kaum.

    Dengan adanya parti PKR yang memperjuangkan keadilan untuk semua bangsa telah membuka minda anak bangsa untuk bersama, bersaing dan bersatu dalam semua bidang pekerjaan bagi meningkatkan mutu kehidupan bangsa masing-masing dalam negara yang mereka sama-sama sayangi.

    Biarkan mereka jadi gila... kita sediakan ubat dan bilik di Hospital Tanjung Rambutan !

    ReplyDelete
  12. disamping buat solat hajat besar besaran elok skali buat sumpah laknat...kah kah ni takk hari hari liwat mahkamah....kalau mahkamah boleh bercakap dah teruk dia kena liwat...ahakss....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencacai BN : Batang Naik berahi lubang taik..hee..hee.

      Delete
  13. kisah terbarru....mat sabu sediakan pemuas nafsu ( nikah mutaah la tu...ajaran syiah) pada perwakilan semasa pertandingan pati PAS yang lalu.....kalau rasa fitnah saman jer penceramah bekas PAS tuh....ala macam adi awang kena saman 2 juta pasal pil kuda PKR...ahaks....lepas ni unit anal PAS bole la bagi pinjam bini memasing bagi sontot kat Mat Sabu and Gangs.....pahala sama mcm pahala fisabilillah....ko ada???...pencacai PR pun bole le bagitau bini memasing pulak...pahala tu....ko ada??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak la macai2 umno ni... bila bg komen terserlah kebodohan... klu dlm pkr yg slalu kna serang anwar, dlm pas mat sabu, dap pulak guan eng... kita paham la knapa macai gerun sangat kat 3 org ni... dpa ni la yg nak menjahanamkan umno pru14 akan datang... klu umno lingkup umnoputra nak makan apa... macai takpa la boleh mkn kangkung

      Delete
    2. Jika Mat Sabu bawa nikah mutaah, UMNO-BN bawa zina luar nikah.

      Delete
  14. Mat sabu dgn geng2 pas nak kawin mutaah buat apa bini pun dah molek2 bertudung litup sopan santun... yg kna kawin mutaah yg ada bini badak berendam rambut sarang tebuan

    ReplyDelete
  15. Jika Mat Sabu bawa nikah mutaah, UMNO-BN bawa zina luar nikah.

    ReplyDelete
  16. Al-Quran adalah teman kita didalam kubur nanti, maka sesiapa yang meghina Al-quran tentulah akan kesunyian didalam kubur.
    BERTAUBATLAH.

    ReplyDelete
  17. mungkin ini kerja org miskin yg tak puas hati tak dapat duit zakat. maklumlah duit zakat sudah dikebas oleh org politik

    ReplyDelete
  18. Miskin pun jgn Al Quran di hino ...poie mintak kok pusat x bg maki ketuo eh lawan.sampai mampuih tp biar cukup dkumen tak pun rekomen dr ketuo kg....pengarah n pegawai zakat pun jgn cam cibai kalu sahih susah tolong terus namo pun wang zakat jgn sebok nk boli mpv baru jo atau buek bhondo bukan bukan longgar longgar sikit syarat tu skrg zaman gawat....islam itu mudah

    ReplyDelete
  19. Sejak ganu diperintah umno mcm2 benda pelik yg blaku.islam ntah kemana akhlak entah kemana.bila Al-Quran ditendang,dadah dijadikan teman.

    kahkahtjah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelantan di bwh pas takdo yo bondo polek..semuo ok yo...ptuiiii bodoh smpi ketuo..

      Delete
  20. tak tau apa dah jadi ngan umat melayu sekarang nii... adakah ni kerja penyokong Kassim Ahmad ? atau pengkagum tegar mahathir ? atau siapa ?

    ReplyDelete
  21. Dia tu pesakit mental... x der kena mengena ngan isu politik keagamaan atau bangsa... doa2kan ler dia cepat sembuh...amin

    ReplyDelete
  22. mungkin ni kerja org yv suka salahkan takdir tuhan....bagi dieorg tuhan x kabulkan doa die sebabtu dieorg buat camtu......kalau marahkat tuhan sekalipun jgn la smpi camni sekali

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...