Saturday 15 March 2014

KENYATAAN MEDIA NAJIB DIBUAT SECARA TERGESA-GESA TANPA DIBENARKAN SOAL JAWAB



Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak mengesahkan laporan media berhubung pesawat MH370 dirampas dan pencarian pesawat ini sedang memasuki fasa baru ke arah dua koridor baru di utara Malaysia dan satu lagi di selatan negara ini.

Koridor utara adalah menuju ke Turkmenistan, Kazakhstan serta utara Thailand manakala koridor selatan ialah di Indonesia dan selatan Lautan Hindi.

Perdana menteri berkata demikian pada sidang medianya sebentar tadi.
Pada sidang media itu, Najib yang membaca teks tanpa menerima sebarang soalan media, berkata Malaysia akan terus meningkatkan usaha mencari dan berharap maklumat baru yang diperolehi akan membawa kepada satu langkah mendekati penemuan pesawat itu.

Najib berkata, komunikasi terakhir MH370 dengan satelit adalah pada 8.11 pagi waktu tempatan Sabtu lalu (hari kehilangan pesawat) di Selat Melaka.

Katanya, penyiasatan menunjukkan pergerakan penumpang kapal terbang itu dan hubungan telekomunikasi dibuat dengan sengaja namun beliau menolak ia satu rampasan.

Najib berkata, berdasarkan data daripada radar yang dikesan oleh Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), kerajaan mengesahkan pesawat yang ditunjukkan dalam data asal adalah MH370.

Katanya, aa diperolehi berdasarkan kerja forensik yang dibuat oleh FAA, NTSB, AAIB dan pihak berkuasa Malaysia yang bekerja secara berasingan ke atas data yang sama.

"Berdasarkan data baru itu, kali terkahir komunikasi disahkan antara pesawat dengan satelit adalah pada 8.11 pagi waktu Malaysia hari Sabtu, 8 Mac," katanya.

Beliau berkata, pasukan penyiasat kemudian membuat pengiraan yang akan menentukan sejauh mana pesawat itu boleh terbang selepas perhubungan terakhir itu dan ia akan membantu kita membuat pencarian.

Katanya, berdasarkan jenis data satelit yang ada, ia bagaimanapun tidak boleh mengesahkan tempat pesawat itu membuat hubungan terakhir dengan satelit.

Bagaimanapun, katanya, berdasarkan data baru ini, pihak berkuasa penerbangan Malaysia dan rakan-rakan antarabangsanya percaya kapal terbang itu boleh berada di dua koridor iaitu koridor utara dari sempadan Kazakhstan dan Tukministan dan utara Thailand atau koridor selatan dari Indonesia ke selatan Lautan Hindi.

Najib berkata, berdasarkan perkembangan terkini ini, pihak berkuasa Malaysia memfokuskan penyiasatan mereka ke atas anak kapal dan penumpang.

"Walaupun ada laporan media yang mengatakan pesawat ini dirampas, saya ingin jelaskan kami masih menyiasat semua kemungkinan yang menyebabkan MH370 menyimpang dari laluan asalnya," katanya.

Katanya, data baru daripada satelit itu mempunyai kesan besar ke atas bentuk dan bidang operasi pencarian.

"Kami menghentikan pencarian di Laut China Selatan dan menilai semula penempatan aset kita," katanya.

MH370 yang membawa 239 penumpang termasuk 12 anak kapal hilang daripada radar selepas sejam berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur, Sepang dalam perjalanan ke Beijing.

Setakat ini, 15 negara menyertai misi mencari dan menyelamat pesawat berkenaan sejak seminggu lalu di kawasan Laut China Selatan, Selat Melaka dan kini diperluas di kawasan Laut Andaman dan Lautan Hindi.

Antara negara terlibat dalam misi berkenaan termasuk Amerika Syarikat, Vietnam, Australia, China, India dan Singapura. – 15 Mac, 2014.



Adakah Najib takut akan dirinya disoal bertalu-talu oleh media antarabangsa?? Adakah kerana selama ni Najib hanya dan selesa berdepan dengan wartawan Utusan dan Berita Harian je?? Tapi...apabila berdepan dengan wartawan-wartawan asing terutama dari Amerika Syarikat, UK dan beberapa negara luar yang lain...dia akan gelabah...

74 comments:

  1. SUKATI DIE LA NAK BUAT SOAL JAWAB KE TAK.

    BODOH MACAM ANWAR

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib xde telor

      Delete
    2. Telor Najib mana Mahh!!!!

      Delete
    3. BAPOK SEGALA BAPOK!

      Delete
    4. Anon15.51 - Ya lah tu suka dia... selama ni pun semua suka dia laki bini aja memerintah Mesia. Entah2 kapalterbang dirampas oleh Mongolian. Apa yg mereka mintak cuma Najib membuat pengakuan siapa yg membunuh Altantuya, sebab tu suka2 dia tak nak buat soal jawab. Sebab tu dah lebih seminggu dia senyapkan apa permintaan perampas. Makin dia senyap, makin buat rakyat buat conclusion sendiri.

      Delete
    5. Cai 1728 knp tak lu je buat PC utk selesaikn isu mh370...ckp mcm org bngng...cai petunjuk bkn bukti ttp atas lu rasa lu 'cerdik' maka gunakn 'kecerdikkn' lu dgn cara betul...lu maki dlm blog pun buat dosa je cai..

      Delete
    6. ooooo maki tak serupa maki berdosa,ngate orang mcm bangang tu dpt pahala ker bhai.kemon bhai.lu punya hipokrit dah tahap terlampau ler bhai.lakonan lu tak menjadi ler bhai.kunun nya nak menasihati.rupa rupa diri sendiri lebih haprak.

      Delete
    7. Apa ke bodoh la lu bapak segala macai anon 18.01 ni..Wa ingat badan lu pun dah sebati bau taik sebab ditakdirkan jadi macai najis UMNO. Apasl panggil org tak kena mengena selesaikan masaalah ni. Boleh suruh najib tu letak jawatan gantikan org lain baru boleh cakap. Duit rakyat diperabis bepuluh ribu bayar gaji PM dia sedap2 nak lepas tangan.

      Delete
    8. Kahkahkah...cai 19.37 & 21..lu org jd ahli pr dh kalis dosa ke memaki dan buat fitnah..klu cai tu lbh bijak dia bkn jd cai tp lbh baik bt krja pm
      Sesuka ati lu org je nk buat spekulasi...klu hebat buat PC dn bt tuduhan secara rasmi dn bkn dlm blog atas nama anon...

      Delete
  2. Syarikat boeing ada satelit mereka. Satelit berkenaan boleh kesan pesawat buatan boeing di mana-mana. Adakah MAS menggunakan khidmat satelit boeing?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo baca kt paper xde.

      Delete
    2. Cai 1606..baca dgn kepala lutut mmng takda...

      Delete
    3. Lu ni msti machai sama 18.01.&18.03.. Dasar machai umngok menyamar busuk haprak.. Mst dh dpt pegang telo abg jib ni.. Tu yg marah bila org ckp psl abg jib tuya dia.. Sentap..!!!! Uhuhuhuuu

      Delete
    4. Knp cai 1920...lu ke yg baca guna kpla lutut...klu baca guna mata dn akal lu tk jwp cam 1606...

      Delete
  3. semua soalan dr wartawan akan d jawab dlm sidang media pd pkl 5.30 ptg nnt... byk sgt spekulasi... utk tegakkan kebenaran dan keadilan tolong jgn sampai kebencian mmbusuk d hati... semua x kena... p/s sy ni pun penyokong PR

    ReplyDelete
  4. Dgr2nya warga monggol ada dlm pesawat.abis la ko najib.sape suruh pkai c4..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cnth warga pr yg brfikir guna bontot..

      Delete
    2. Apa salahnya klu kita Cuba cari kat Mongol. Mana la tau klu hantu tuya dah bawak ke situ

      Delete
  5. Bala Negara dah mendekati najib.kita tgk smpai bla rtm,media prima dan utusan dapat menyembungikan perangai najib yg sebenarnya..

    ReplyDelete
  6. He he he..najis kecut menghadapi wartawan antarabangsa......,buat malu....,

    ReplyDelete
  7. Ni semua adalah tanda kejatuhan umnobn ..kita nak tgok camana najib menghadapin tekansn dunia luar..Dia pedajal nizam diperak blh lah.. Aku kalu org jahat macam umno.aku nak tgu tepok tangsn..padan dgn muka jenis munafik.. Tu pun blum sedar blum blasan tuhan.. tgok muka 2 3 ekor pmpin umno bukan insaf pun...poyo belaka.. mamak kutiy tak bunyi mulutpun...gelabah beruk kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada aku mamak dan jawa adalah goyim (keldai berupa manusia). Aku ngan famili aku saja mulia. Itu yang nabi aku ajarkan.

      Delete
    2. Cai 1651...hahaha apa kena mngena najib dgn tekanan dunia.. ini baru dngr kemalangan pesawat komersial negara ditekan...tulis cam cerdik, tp idea ttp bngang

      Delete
    3. Setakat baca teks mcm tu, bg kat budak tadika pun buleh buat

      Delete
  8. insyaallah kerajaan umno bn yg ada skrg akan tumbang dlm 3 bulan..tggu dan lihat drama seterus nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameinnnnnnnn....ABU!!!!!!!!

      Delete
    2. DARI 16 SEPT 2008 AKU TUNGGU TAK JATUH2 PUN.

      KORANG DAH DIPERBODOH ANWAR KAKI KELENTONG.

      Delete
    3. Cai 1812...aku tnggu dari 98 takda apa2 pun...ttp klu tngk statemnt cai 1706 cam segala huruhara dtg dari diaorg jew...tp klu tngk org yg brkuasa pd pesawat tu bkn org lain pun...pnyokong tegar tu...

      Delete
    4. Khidmat bomoh umno ni perlu diteruskan untuk memuaskan hati cai2 umno

      Delete
  9. insyaallah kerajaan umno bn yg ada skrg akan tumbang dlm 3 bulan..tggu dan lihat drama seterus nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tokmo mne ni..bleh buat ramalan 3 bln lg bn tumbang...aku jd gerun lak sbb kalo pr ambik alih kerajaan lpas ni..kne siap tongkang besar...takut jd banjir,ombak besar mcm zaman nabi nuh dulu...sbb kerajaan baru suka main bontot.nnt kena laknat allah swt

      Delete
    2. Patut la rosma tak naik mas.

      Delete
  10. jahat2 najib dpt jd pm.ko ada?pr bg elaun mulut sebulan brp korg utk maki hamun org umno.agk2 dosa ko mengata maki orang tu,pr tanggung sekali nk jawab di akhirat nnt..wooi.sedar2 diri la ckittt.

    ReplyDelete
  11. Jom kita dari pkr doakan pesawat tidak dijumpai kurang2 3 tahun sbbnya air France yg thempas 2 thn baru jumpa smpi sekarang bru 53 mayat drpd 228 dijumpai. Klu jumpa awal maka pentadbiran najib akan dipuja puji. Betul tak kawan2.

    Sam ketot
    AMK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau la bapak ko ada dlm pesawat tu, aku rasa ko tak akan cakap sebangang itu. Mungkin satu hari nanti mak ko akan merasai mcm mana mak2 mangsa sedang rasai tetkala ini. Amin

      Delete
  12. Ada 4 org Mongolia dlm pesawat tu mereka semuanya pakar dlm menerbangkan sejua jenis flight.......kecut dah teloq Bijan........hantutuya balas dendam....kita tunggu episod seterusnya......

    ReplyDelete
  13. Air France pesawat&mangsa ditemui hanya bberapa hari. Kotak hitam dia je selepas 2 tahun itu pun dlm lautan terbesar dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silap tu. Kotak hitam dijumpai terapung. Pesawat dan rangka mangsa dijumpai lepas 2 tahun

      Delete
  14. sbb tu aku ckap kerajaan akan tumbang ,kan owang umno sendiri dah ngaku najib jahat..permulaan yg bgus truskan..

    ReplyDelete
  15. Mh370 ada kat mongolia. Ada berani ja najib...??

    ReplyDelete
  16. sbb bnyk sangat fitnah mengaib kan lah bala sampai owang umno trus kan budaya korg memfitnah..bn tumbang lg 3 bulan

    ReplyDelete
  17. Terkini!

    Bomoh PR yang buat stunt teropong buluh dan tikar terbang di KLIA meramalkan kerajaan BN akan tumbang 3 bulan lagi.

    Sebelum ini menurut orang dalam, orang kuat PKR sering menggunakan perkhidmatan bomoh ini dalam ramalan 16 sep, kemudian feb kemudian mac tapi malangnya kerana kekurangan kelapa ramalan tidak tepat.

    Yakinlah 3 bulan lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bomo yg umah dia mcm kuil ngan ada batu nesan 1msia 2 batang tu ker?

      Delete
  18. Tak payah tunggu 3 bulan pun sekarang telo mat monggol dah kecut abis.

    kahkahkah

    ReplyDelete
  19. Masih mau spin ke?..bomoh tu ahli dan penyokong umno dari zaman kapal layar lagi...GST

    ReplyDelete
  20. Betul ke ada org monggolia kt dalam tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika datang orang fasik membawa berita maka siasatlah dulu

      Delete
    2. Kemungkinan tetap ada. Jangan pandang rendah kemampuan kaum tuya

      Delete
  21. umno dan bomoh berpisah tiada bgai isi dan kuku saling memerlukan..sbb tu bomoh do re mi brani wat secara open sbb kerajaan backup..

    ReplyDelete
  22. Pm najib adalah pm yang paling tak berguna dalam sejarah malaysia..

    ReplyDelete
  23. Kalau kena soal soal mau ter kenttutt kenttutt nak menjawab nya sebab otaknya 47% aje okay.

    ReplyDelete
  24. nak siasat org munafik hujan dimusim kemarau la jawapnya.

    ReplyDelete
  25. Bala terkini untuk lembu munafik.4 mati ketika konsert dibukit jalil.
    selamat beramallll...

    ReplyDelete
  26. maklumat terbaru mh 370 blh sampai kazakstan..jgn lupa besan najib dok sana jgak..jgn ada yg kait kan dgn najib sudah..cian kat dia..trus kan berdrama..

    ReplyDelete
  27. Woyy bdoh2 sklian. Korg tak pyh nk sbok pasai politik la. Lau hang pa bguih sgt.. p r tlong cri. Ckp je lbh. Xda akai ka pa. Yg pntng skng doa. Lagi baguih

    ReplyDelete
    Replies
    1. La.....awat marah ni. Hang sedara bomoh tu ker? Ker hang sepupu si lembap turrr

      Delete
  28. macai2 dah mula panas dgn gomen dowang..wat keja lembap n maklumat x tpt sesama dowang..bnyk sangat drama sbb tu jd cam ni..

    ReplyDelete
  29. doa bagus, tapi berfikir pun bagus jgk supaya tak diklentong......lg dan lg oleh media utama malaysia...

    ReplyDelete
  30. Salam semua.
    Baru sebentar tadi wan azizah mtk sampaikan agar ahli pkr dan pakatan jgn terlibat dgn solat solat hajat, mendoakan keslmtn mh370. Apa juga usaha kerajaan wan zizah mintak pkr hentam sehingga kerajaan umno menarik balik hukuman ke atas dsai kerana dlm jenayah 377a , meliwat secara suka sama tak salah. Sepol pun membenarkan dirinya diliwat. Kita pkr tetap pertahankan liwat suka sama suka.yes!


    Amk keadilan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara msia tangani kes kapal ni jadi jenaka dunia. Bomoh umno naik tikar terbang bawak teropong ngan kelapa 2 bijik, polis buat deeek. Bila pas Dan pkr buat sembahyang hajat di klia, byk pulak polis soal jwb.

      Delete
    2. Nak bg mei binti fun menang, fitnah pun hang sanggup buat yekk.....

      Delete
  31. Setakat monggolia tak jadi kudis pun

    ReplyDelete
  32. Saya hormat semua PM Malaysia sebab jawatannya.. tapi untuk PC ni kesianlaa bila nampak muka PM gugup semacam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak Sgt tak sedia atau mungkin tak ambik pot.

      Delete
  33. sama2 kita berdoa........

    ReplyDelete
  34. kalau dia bukan anak Tun Razak, mungkin sekarang ni dia jadi PM ..Ini adalah pengajaran untuk semua politician di Malaysia, kalau nak sesesorang tu , lantik dia sebab berkelayakan, bukan sebab dia anak somebody, menantu somebody, boleh jaga bisnes somebody atau boleh cover-up kes2 somebody dulu..
    kes kapal terbang hilang yang kecil macam ni udah gelabah, kelam kabut dan teragap2 ...dunia sedang memerhati Malaysia, jangan memalukan Malaysia yang PMnya tidak cekap..kes ni bukan masalah kecik, ini melibatkan ekonomi Malaysia, CCTV semalam melaporkan yang pelancong China akan akan boikot Malaysia...kalau
    dibanding dengan Hamid Karzai, Hamid Karzai seribu kali bagus dari Najib dalam menandatangi soalan wartawan...
    Kami dah Cukup dengan kebanjiran pekerja asing, tak kan position PM pun kita terpaksa import orang Indon atau Bangladesh sebab tidak ada layak Malaysia yang layak jadi PM. Tapi , aku still puji Najib sebab dia lebih bijak dari Mahadey yang sentiasa menyalahkan Yahudi bagi setiap masalah ekonomi dan keamanan Negara, walaupun dia tahu yang masalah disebabkan oleh dia

    ReplyDelete
  35. Dlm lawak lawak jo buduh x buduh jo Allah nak bitaw nak ngajar manusio ghupo ghupo eh pesawat dh lopeh poie kazartan ubiskitan dokek ngan negaro setan...harum balik namo bumuh baldigol....x yah cangih cangih na...p ramlee pun buek filem elek jo x poning poning tp sampai la buleh d terima...Allah x buek suko suko setiap kejadian ado hikmah eh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den ghaso kes ni ada iras2 macam gabungan dalam filem p ramlee la......

      Delete
    2. Kalau ikut teori dlm cerito p ramlee, kemungkinan ado kek nogori pasir berdengung di bawah tawanan rajo passola.

      Delete
  36. Xd guna bgaduh..tuding jari sana sini...yg itu bodohkn yg ini...xd ksudahan...smpai mampos la hina org...kaum laen tepuk tgn ygl mlayu bgaduh...xd akai ka...sama2 bdoa da la..

    ReplyDelete
  37. Satu percubaaan untuk menggunakkan kaedah Yahudi Endless posibilties dan kaedah Create, Respon and Solution.semua orang tahu kau anak didik Freemason. At the end kau akan jadi hero ekkk. Jgn harap sbb Allah Maha Mengetahui dan Maha Merancang. Kami rakyat Malaysia yakin isu ni akan backfire Be End.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...