KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 9 March 2014

MISI MENCARI DAN MENYELAMAT PESAWAT MAS BOEING 777 MH370 .... NEGARA SINGAPURA AKAN MENGHANTAR KAPAL SELAMNYA UNTUK MEMBANTU.


Negara Singapura melalui Menteri Pertahanannya Ng Eng Hen malam tadi telah mengeluarkan kenyataan berjanji akan menghantar kapal selamnya untuk membantu misi mencari dan menyelamat pesawat MH370 yang di laporkan hilang semasa penerbangan dari KLIA menuju Beijing awal pagi semalam.

"We have this vessel whic is equipped to perform underwater searches and can assist in these search and locate operations, and it also have divers on the vessel"

Begitu sekali kesungguhan dan keikhlasan negara Singapura menghulurkan bantuan kepada negara kita dakam keadaan yang amat memerlukan bantuan ketika ini.

Tapi nak tanya juga .. bukankah negara kita ada dua buah kapal selam????? .. Mengapa tidak kedengaran langsung sehingga kini kedua dua kapal selam berikut akan turut dikerah untuk membantu misi mencari dan menyelamat MH370??????
.. Masa ini lah terbaik untuk menggunakannya... buktikan kepada rakyat pembelian kedua buah kapal selam berkenaan amat tepat dan berbaloi?????

109 comments:

  1. malaysia boleh.ada kelengkapan kunun nyer tapi tak tahu ler bole guna ker tidak.bole menyelam ker tidak.apa pun rasa bangga.janji ada kapal selam.mana nyer ropa tak kisah.bole nyelam ker tidak,janji kapal selam.bangga wei.orang beli morah,kome beli mahei.janji kapei selam wei.bangge wei.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singapura akan hantar kapal. Kapal ini yg mempunyai keupayaan mencari mencari di dasar lautan dengan adanya mini unmanned remote piloted submersible vehicle. Tujuan asal untuk memcari dan menyelamat kapal selam mereka.

      Kalau kita nak hantar mungkin kapal pengesan periuk api kita la yg ada side scan sonar dan remote control submersible vehicle juga..

      MEREKA TAK HANTAR KAPAL SELAM mereka yg mempunyai keupayaan tempur mcm kapal selam kita.

      Delete
    2. Patut la kak rosma tak suker naik kapaterbang mas

      Delete
    3. ANON 10.48--- YOU CAN GO TO HELL TOGETHER WITH YOUR BN LAKNATULLAH LEADERS!!!!

      Delete
    4. Kapal selam masia yg satu tu boleh selam tapi tak boleh timbul yg satu lagi pulak tak boleh selam cuma boleh timbul. Bila hisham mulut lebar arah kapal selam untuk misi penyelamat semuanya beri pendapat tak boleh sebab masalah tadi tu. Akhirnya masia langsung tak hantar kapal selam. Kenapa tak guna kapal selam tu oii nazak? Dgn kapal selam tu lah ko jadi kaya laki bini. Sampai ko bunuh altantuya selepasnko rogol dia. Singapura dan china hantar kapal selam. Singapura punya kapal selam hebat. Malaysia hebat dgn Losimah sebab kapal selam Losimah banyak lendir busok. Hahaha

      Delete
    5. Huiiyoo..banyak nye info ko tau ye...hebat betul...

      Delete
    6. Kapal selam malaysia tidak dapat diselamatkan kalau diserang terlebih dahulu.

      Delete
  2. Mesia punye kapai selam kecik. Takat nyelam kat puki & bontot tantuya bole la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai umno mane nisss.....jawab jgn x jawab......hentam geng pr niss

      Delete
    2. Bala kata ada kapal selam suda selam tuya punya puki dan jubo

      Delete
  3. Kpl selam x kpl selam jnji anwar x berani sumpah. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai.....ayat.sumpah.ni bare lapok boh...create ayat lain rrrr....pr ni.bukan group sumpah sumpah.rrrr

      Delete
    2. Ye betul cakap ko,PR ni group sesumpah bukan group sumpah2...

      Delete
    3. .... PR x de sumpah sumpah.. tp dlm umngok... semuanya bodoh bodoh belaka.. sapa kata... tun m aka mamak kutty kerala yg kata... uhuhuhuuuu

      Delete
    4. Sampah dan sesumpah memang suka main sumpah. Peliwat tuya sumpah sampah jugak. Sumpah sampah pon makamah terima ma

      Delete
    5. Buat ape nuar mau sumpah sampah. Itu kapal selam suda selam tuya punya jubo

      Delete
    6. Kapal selam yg mjaga pengairan tiada teknologi solar..Singapore bg bantuan..ancaman pengairan negara paling selanmat di dunia.

      Delete
  4. Jam omega mana jijah oiii?.,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. babi pening,org tanya lain,jawab lain.ni babi bahang pil kuda.

      Delete
    2. Itu jam suda kasi masok tuya mongol punya jubo

      Delete
  5. Dan orang-orang yang jahat itupun merancangkan tipu daya dan Allah pula membalas tipu daya mereka dan ingatlah, Allah sebijak-bijak yang membalas (dan menggagalkan segala jenis) tipu daya.

    Surah Ali Imran Ayat 54.

    Orang yang beriman yang memahami berkenaan ayat di atas, dia akan memahami kejadian yang berlaku disebalik kehilangan pesawat MH370.

    Tapi, bagi orang yang tidak mahu beriman dan menafikan kebenaran ayat di atas, dia akan memaki dan terus memaki sampai izrail mencabut nyawanya pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berani nye mengaku diri beriman...hebat sungguh..mengalah kan Para Nabi dah gaya cakap nye..syabas..

      Delete
  6. Sekarang semua dah tahu kapal selam malaysia. tak boleh selam.ni mesti yahudi kapal buruk dgn harga yg tinggi.mat telo juga yg untung dpt komesin rm500juta.

    kahkahkah

    ReplyDelete
  7. Bila Singapura akan menghantar kapal selamnya untuk membantu misi mencari dan menyelamat pesawat MH370 bermakna kapal selam yang Najib beli di Perancis itu dengan harga dan komisyen yang amat mahal sebenarnya kapa selam mainan saja.

    Dari apa yang kita ketahui dalam keadaan sekarang membeli kapal selam bukan untuk ketenteraan tapi hanyalahencipta matlamat bagi menghalalkan cara dalam membawa lari duit keluar negara dengan membeli barang yang tak berguna.

    Kita sebagai rakyat pembayar cukai ingin tahu kenapa kapal selam scopine tidak digunakan untuk mencari dan menyelamatkan krew dan penumpang MAS yang dikatakan terhempas dilaut China Selatan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hinanya Anwar dengan kes liwat tapi kerajaan Najib lebih hina kerana ada kapal selam berharga bilion ringgit tak boleh guna sehingga Singapura terpaksa beri bantuan..... Memang haramjadah !

      Delete
    2. Hahaha sejak aku surf blog PR nie baru la aku faham taraf akal org2 PR nie rendah rupanya..
      Patut la senang kena kencing bergelen2...

      Tu la lain kali ada astro tu bawak2 la tengok discovery channel..jangan asyik tengok cartoons je..

      Kapal selam perang ngan kapal selam pencari dan penyelamat berbeza fungsi la..

      Gi google pon cukup dah..

      Len kali sebelum cakap pasti kan otak berfungsi takut nt malu sendiri...

      Delete
  8. Sila baca betul2...Singapura offer Submarine SEARCH vessel dan BUKANYA kapal selam....kapal ni direka khas untuk menyelamatkan kapal selam kalau terdampar di dasar laut! Jadi kapal ini boleh juga digunakan untuk mencari bangkai kapalterbang yg terhempas di laut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. malaysia yg kaya raya tak mampu nak selamatkan rakyatnya yg dlm bahaya.. memalukan

      Delete
    2. maaf ye nak tnye nape kate bangkai kapal terbang da mmg cfm ker kpl tu jd bangkai

      Delete
  9. Haluuuuuuu. .........

    Pls......jgn dihntar scorpion mesia..gua ckup tkut dan bimbang jika skali lgi kita trpaksa mnghntar pasukan pnyelamat utk mnyelamatkn krew scorpion....lbih baik lu mntak bntuan bot nelayan viatnam...lbih kncang dri scorpion mesia...

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. kapal selam dah 'hilang' sebelum misteri pesawat MAS hilang.
      Misteri kapal selam 'hilang' bukan langsung tak ada signal tetapi langsung tak ada lautnya.

      Delete
    2. Kesian la korang..sikit pon xde rasa bangga dgn negara sendiri..
      Asal apa saje jd bahan utk jatuhkan maruah negara sendiri ye..

      Delete
  10. Tak kesah apa pun kapal yg Singapura offer...sepatutnya Scorpin dah bergerak kesempadan Vietnam kr disyakki plane crash diperairan Malaysia...penipuan kpd rakyat UMNO boleh tutup...tetapi ALLAH SWT maha bijaksana ada cara dia menunjukan kebijaksanaanNYA membuktikan penipuan demi penipuan....

    ReplyDelete
  11. Najib dan Hisham ckp kita guna kan semua asset? Jd sebaik baiknya kita berharap lah mereka akan guna kan kapal selam juga.

    apabila wartawan tny apakah sop ? hilang signal jam 0240 dan 0600 mendarat?
    Geram jugak .Jwpan pihak berwajib minyak cukup dan boleh di gunakan lebih dr 2 jam
    Tp bila pikirkan balik betul jugak sbb tim mencari dan menyelamat di gerakkan lambat . Sepatutnya selewat lewat kul 8 pagi tim dah siap bersedia. Kalau tak silap kul 5 pm baru tim nak bergerak dr Kedah.

    Hrp pihak berwajib maklum kan bila kah tim mencari dan menyelamat kita di gerakkan ke lokasi terakhir MH370 ?

    ReplyDelete
  12. kenapa lembab sgt kerajaan najib ni bertindak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. fbi yg jauh blh menhulurkan bantuan...kerajaan umno lembabnya...

      Delete
    2. Semua orang memang pandai cakap sebab cakap pakai mulut je..

      Sok gi keje cuba tgk balik keje korang buat semudah yg dicakap x..? Unless keje korang menganggur lah..

      Delete
  13. Kapai selam dah masuk dlm dubur sepol 4 kato eh 4 ribu kaki ko inci ko cm ko x pin mililmeter tp 4 la...500juta citer yg diulang ulang wat penyodap mulut tp x bhotul citer mengolapkan duit tapi teresa konek yg lobeh...tp kalu cito jam ohmaygah smpai skrg x tnjuk cito spenda bosar cito aiskrim dlm toilet citor menyabu ngan bini org dlm otel mmg torang bendorang....liwat x po mmg tak mau perchayo pun sobab x nampak... suruh nuar bersumpah di putar putar eh cam memutar screw....brani kerna benar.... macai bangang bule la nuar kelentong...lopeh tu d jajo la krajaan zalim...zalim pe bhondo makan cukup negaro aman hari minggu leh bersantai santai...nak menunaikan solat mudah di mano sajo....lain lain bgso pun bule mengamalkan agamo mrk jd mano zalim eh gilo bhotul....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini Kod utk dlm kapal UMNO ke utk situasi emergency atau Mayday Mayday Tak faham Yg faham cuma tower PWTC sbb depa percaya

      Delete
    2. aman kepalo bapak kau...

      org kampong sdg begelut kesusahan. makan susah. barang mahal. gotah jatuh harga. nak motong susu gotah tak ado. nak cari ikan sungai kontang....bilo gotah RM 7.00 umno dabik dado kato diolah ygpandai perintah sampai hargamelamong. tp bilo harga jatuh kocut tolo nak mengaku. hutan-hutan balak habis ditobang. tombolok mesti diponohkan...tamak dan rakus... pru14 ni umno mesti bungkus...

      Delete
    3. Cai kepala bapak lu yg susah giler...lu ingt getah tu jual kt mesia dan diguna cuma dlm mesia je..knp klu pr yg perintah maka pr akan paksa pembeli getah dunia 'mesti'beli ngan hrga yg mahal...nk tnya pekebun getah di kelantan dan selangor tu jual getah kt kerajaan negeri pr hrga melambung2 ke...knp kerajaan pr tak tlg beli blh gak buat komdom yg tk tngl kesan bila mnjubo..

      Delete
    4. mmg pecacai umno ni bengap...bla msia currecy jatuh .. harga getah ttp x naik...kenapa?
      bla harga melambung ...pandai pulak macai umno mendabik dada ..kunon bn pandai mentadbir
      yg paling kelaka...bila harga jatuh x de pulak yg bangun membela org kampung.
      mmg dasar kepala bapak kau bodoh...mcm umno jugabodoh...
      cerita lain x de... asyik jual cerita sumpah...cerita kondom... mmg dasar penyamun..

      Delete
    5. Woi bangang...bila ada prmintan dari pmbeli barulh hrga blh tnggi.. cai tahun 70an dulu ada krisis getah dunia apabila getah tiruan tlh dicipta...adakh kerajaan salah bila pmbeli tidak mahu beli sbb ada getah tiruan yg lbh murah...lu nk ckp currncy pn tk guna cai klu takda permintaan...soklan aku adakh kerajaan pr tlh mmbntu kpd pekebun getah...jgn tau mnyalah ttp tk bg jln pnyelesaian...sng tul tukar kerajaan semuanya berubah..lu org pki magic ke hnga dunia juga berubah bila pr perntah mesia..

      Delete
    6. BN tiada Aman Malaysia...

      Delete
  14. Sehari sebelum kejadian kehilangan pesawat MH370, negara digemparkan dengan keputusan Anwar Ibrahim didapati bersalah. Kena penjara pulak tu.
    Bukan main suka hati puak2 yang memfitnah. Senyum sampai ke telinga.

    Tiba-tiba berlaku kejadian kehilangan pesawat MH370. Milik Malaysia pulak tu. Tukang2 fitnah jadi GELABAH BEWAK. Maunya tidak. Banyak pihak mendesak kerajaan malaysia umporno bertanggungjawab. MAS tu mereka punya. Tidak boleh lepas tangan. Mengatakan orang lain salah.

    Tutup terus berita pasal Anwar Ibrahim.

    Kuasa siapa semua ni? Kuasa manusia? Bukaaaan. Ini semua kuasa Allah s.a.w.
    Tu baru hilang pesawat. Kalau jadi gempa bumi. Mau terlingkup malaysia dibuatnya. Masa tu baru nak sedar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah baru turun sedikit bala... lepas ni ada lagi...jaga-jaga akibat suka nyanya orang yg xbersalah. sepol pun tentu gabra msa ni....

      Delete
    2. misteri kehilangan pesawat mh370 tidak ada kena mengena dng isu liwat anwar Tetapi telah menutupkan aib yang di kenakan ke atas anwar. UMNO pulak tak sempat mengambil kesempatan kerana terpaksa menumpu kpd kehilangan pesawat. Jawab psl Anwar rakyat akan marah sbb isu hilang pesawat lagi penting dr isu liwat anwar. Segala puji pujian bg Mu ya Allah .Dan kau permudahkan lah urusan kami mencari dan menyelamat MH370 Amin

      Delete
    3. Aduh, nak cakap rosak akidah xbaik pulak..tapi tulis cam orang rosak akidah...

      Qada & qadar tu kan..
      Musibah @ kegembiraan dtg dari Allah..

      Kau pulak lebih pandai jatuh hukim kata nie bala Allah sb naya nuar..mana ko tau nuar kena naya? Cer pk balik elok2 mana ko tau dan konfiden sgt tu??

      Jgn sembarang cakap takot nt akidah bersepah..

      Blajar terima kenyataan..

      Kalau orgcyg ko sayang mati eksiden kepala kena lenyek dengan lori, boleh x org cakap "ha tu balasan tuhan la tu, mesti hidup dulu wat jahat" bole x ckp camtu??

      Len kali nak cakap pastikan akal berfungsi..kalau rasa cm xbrapa nak fungsi cuba ketuk2 skett...

      Delete
  15. Ha..ha..ha...

    Gila besar betul karamah si Penjubo tuh!

    Ha..ha..ha..

    Tuh, kapten kapal terbang adalah die hard PKR punya macai...

    Dia frust kot, Nuor didapati bersalah menjubo! Pastu, off cockpit (mcm bunyi terhisap cock jak), terjun!

    Ha..ha..ha...

    Kesian kat korang penganut2 agama JUBO!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni gilo ke apo.....pakai otak weii.....ni isu pm mesia woii.....bukan nuar. ...sapo sgt ler nuar tuh.....dunio tengok ko punya pm la bodo....bkn dunio tengok nuar. ....lain kali kalu x tahu ko tu bodo jgn merapu

      Delete
  16. Awas! Tabung mangsa pesawat hilang akan dilancarkan dan macam biasa, wang sumbangan anda akan disonglap! Kah kah kah kah...

    ReplyDelete
  17. Sila baca kenyataan dengan betul. Jgn jadikan diri anda target macai. Singapore akan hantar kapal bantuan kapal selam dan bukan kapal selam.
    Komenlah secara berhemah dan berfikir dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan.

    ReplyDelete
  18. Nak Malaysia hantar Scorpene?

    Orang PR nih memang pengaut tegar agama JUBO!

    Once Malaysia hantar Scorpene, negara serantau boleh isytiharkan PERANG?

    Scorpene tuh kapal selam jenis PERANG, bukan mcm bas jalan2 si Nuor tu, bodoh!

    Itu pasal Singapork hantar DSRV! Apa punya standrad hotak puak2 PR nih?


    P/S: Tabung2 saiz tong minyak telah diedarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelakar lah. Scorpene tu boleh jadi PERANG !!

      Masa kapal selam tu di bawak ke sini TowTruck ke yang tarik ??

      Delete
    2. Ini baru pesawat yg mungkin tenggelam . Kalau kapal selam kita yg hilang nak guna apa ? Nak sewa DSRV dr Singapore? Nak kawtim jugak dng satu pulau lagi ?

      Delete
    3. jgn pelik bro... macai umgok ni mmg x de otak. x blh fikir secara rasional. ialah dah lama x dap rasuah. lebih2 kat selangor...
      kapal selam msia x blh ke laut cina selatan sbb takut lemas

      Delete
    4. Kalau kapal selam kita yang hilang kita akan menggunakan khidmat kapal mv mega bakti yang dkhususkan bagi operasi SMER. Pada masa yang sama Malaysia akan mendapatkan bantuan daripada negara lain yang terdapat di dalam kesatuan perkhidmatan SMER ini termasukla Singapore. Bercakap tu biarla ada sekulumit ilmu... MV Mega Bakti turut digerakkan TLDM bagi operasi mengesan MH370. Tapi apala yang korang tau kan...

      Delete
  19. Anon 11:16 aku rasa yang lebih tepat lagi penganut agama jubo ni adalah orang yang senantiasa menjaga jubo sepol pagi petang siang malam... untuk kelangsungan parti keramat melayu.. yang sanggup menghunus keris tapi kemudian terpaksa minta maaf kepada parti sekutu... kah kah badut2

    ReplyDelete
  20. Majulah Singapore......sampai kiamat Singapore sentiasa di depan Malaysia...itu adalah kenyataan pahit yang tak dapat ditelan oleh Mahadey...Lee Kuan Yew dan teamnya menang lagi dalam teknologi sunmarine....hip hip horey horey
    Malaysia berhentilah berangan nak menang dengan Singapore...dengan Bangladesh belum tentu menang..

    ReplyDelete
  21. Takde satu kebaikan pun Bn pernah lakukan untuk negara..fikir fikirkanlah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha patut2 kau la kena fikir..apa kebaikan PR danBN..masa skrg apa yg PR bagi? Lagi manipulate dan cuba jatuhkan maruah negara ada la...

      Delete
    2. Aku dah pikir dah mmg xde kebaikan yg bn bagi...kau tlg senaraikan kalau ada..mungkin aku terlepas pandang...

      Delete
  22. Bn haramjadah
    Kahkahkah

    ReplyDelete
  23. Suma bodo...suma bangang....suma mkn sampah.dr dok bertekak x ttu psl baik sma2 berdoa pd allah s.w.t smoga d prmudahkn pncarian mh370 yg ilang tu....

    ReplyDelete
  24. shhh buleh tulung habaq kat mas, jgn hidang arak la kat dlm flight, bila bala mai bukan hok zalim jer yg kena semua skali kena, syaitan yg dikenali tu memang laknat dok tahu mende,

    ReplyDelete
  25. Soalan yg paling ditakuti oleh menter cap ayam sekarang...Mana kapal selam negara?hehe..

    ReplyDelete
  26. Habaq pi pado macha bull stopa spenda assmin aiskrim nuar doll zina tu haram macai bodoh bahlul mana ada otak nak pikiq nie sebuk nak jatuhkan malaysia bahlul puak pemakan babi yg beria ria d belanya binawe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni takde idea ke...asyik dok ulang isu tu saja, org cakap pasal kpl selam, kpl terbang hilang ko masih dgn fitnah saja...grow up la skit

      Delete
  27. Singapura tak hantar kapal selam la kak oi,.. dia hantar kapal penyelamat kapal selam. ekau siap highlight lagi pakai warna kuning takkan tak paham. Kapal selam tempur memang bukan fungsi dia nak menyelamatkan kapal ni,, kerja dia tenggelam kan kapal.. kurang2 kan lah berpolitik kat isu2 mcm ni..

    ReplyDelete
  28. Kak, ko delete je post nie.. memalukan ko je.. x pun delete je blog nie.. kalau aku jd ko.. setahun aku x kuaq rumah.. malu3.. eeii.. malunyaaa.. malu kerana bodoh! malu kerana memecah belahkan masyarakat.. org2 yg ska memutuskan saliturahim nie, x bau syurga tau kak.. inikan pula menjejak kaki d dlmnya.

    ReplyDelete
  29. Sampai skrg aku duk pikir...dimanakah letaknya otak pencacai2 umngok....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnye ko jadi manusia...
      Ko tanye bodak tadika otak dok kt mana pon die tau..otak tptnya kt kepala la bodoh..
      Nampak sgt orgPR xberakal...jasad manusia tapi ibarat haiwan yg berotak tapi xberakal hahaha

      Delete
    2. Hehehe...macai umngok dah jawab...dimanakah letaknya otak pencacai2 umngok...

      Delete
  30. Org umngok pun tau ye pasal syurga dan neraka...hehe...geli pulak ketiak aku...hehe

    ReplyDelete
  31. Kalau lah nak menguruskan blog pn kta x thu.. x perlulah kta membuat andaian yg bukan2 d dlm bidang yg bkan kepakaran kita dan menimbulkan perbalahan antara kita semua.. soal kecil pn kta x thu, inikan hal2 pentadbiran dan tektikal yg lbh rumit.

    ReplyDelete
  32. nak buat mcm mana kalau ckap pemimpin negara korang nak pertikai atau x percaya.. tp x kan firman Allah dan sabda Rasulullah korang nak pertikaikan juga.. renunggilah..
    Memutuskan silaturrahim pula hukumnya haram dan dikira melakukan maksiat besar sehingga mendapat laknat dari Allah Subhanahu wa Ta’ala, Sebagaimana firmanNya:

    Maksudnya: “(Kalau kamu tidak mematuhi perintah) maka tidakkah kamu harus dibimbang dan dikhuatirkan-jika kamu dapat memegang kuasa-kamu akan melakukan kerosakan di muka bumi, dan memutuskan hubungan silaturrahim dengan kaum kerabat?. (Orang-orang yang melakukan perkara-perkara yang tersebut) merekalah yang dilaknat oleh Allah serta ditulikan pendengaran mereka, dan dibutakan penglihatannya.” (Surah Muhammad: Ayat 22-23)

    Apatah lagi orang yang memutuskan silaturrahim ini tidak masuk syurga, sebagaimana sabda Nabi Shallallahu ‘alaihi wasallam .

    Maksudnya: “Tidak masuk syurga orang yang memutuskan hubungan kekeluargaan.” (Hadits riwayat Muslim)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...nak percaya pemimpin pun kena selidik bro...jgn samakan dgn rasulullah...jauh sgt bezanya beb...lu kalau ngaji kena berguru jugak ye takut sesat nanti bergurukan setan...cuba jawab dulu soalan ni...siapakah pemimpin malaysia yg meluluskan lesen judi?

      Delete
    2. Sapa pulak pemimpin yg janji nak hapuskan judi arak tapi xbuat?

      Dengar cite kt kelantan seramvi mekah kononye tu pon bersepah rumah judi kedai arak..

      Tokong pon yg terbesar..

      Sebut pasal gadis2 nye lg la toksah cite..bohsia? Bersepah..

      Yg jantan lak dok kt kL buat onar, jd gangster, tarik keta, jaga pub disko, merempit..

      Bukak mata skett tgk keliling...

      Delete
  33. Bkan mslh pcaya pemimpin atau x.. Rasullulah pesan jng memutuskan silaturahim.. itu kta kna pecaya la.. mslhnya skang, pemilik blog nie memecah belahkan kta semua.. dlm keadaan mcm nie pun nak berpolitik.. kalau buat dosa, blh minta ampun pada Allah.. tetapi kalau bedosa ngan manusia, kna minta maaf sorang2 tau.. cuba bygkan brapa bnyk dosa pemilik blog nie buat bla semua dlm nie pakat begaduh dan memaki satu sama lain dsbabkan statement dia.. mampukah ketika dia d dlm sakratulmaut nanti nak minta maaf pda kta semua? pakai tdung elok dah.. hati2 d zaman teknologi nie.. silap skit, tangung dosa satu ngan rakyat 1negara tau.. bab pemimpin lain, kta bkan sapa2.. x payah la dok cri bala dan dosa bnyk2 sngt.. x pyah lah jd batu api.. buat apa?

    ReplyDelete
  34. Betul tu...marilah kita bersama sama menyokong pr untuk kebaikan rakyat malaysia....cuba nilaikan antara tuan guru nik aziz dgn tuan guru mahathir...siapakah yg menolak islam dgn bangganya...

    ReplyDelete
  35. bila baca komen orang yang 'indah' bahasanya, dah nampak sangat mentaliti kelas bawah. baik umno baik pr, bercakap tin kosong. cubala bagi komen yang menggambarkan kecerdikan, berbahas dengan ilmu
    Pasal tu semua tak berani guna profile sebenar semua pakai anonyms

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu bijak sgt ke kucing...

      Delete
    2. Apakata cik meow bagi komen yg indah dan bernas kat kelas bawahan ni...

      Delete
  36. Mana kapal selam yg komisyennya RM500juta??? hanyut ke??? tak boleh menyelam...dijadikan perhiasan je??? kenapa tak gua...dahlah mahal...sehingga mengorbankan nyawa Tuya dgn C4...nama Tuya dlm rekod imigresenpun pandai ghaib??? BN tiada Msia Aman.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tak pandai baca ke bro???? Kan ramai yang dah jawab isu yang kau bangkitkan ni... Fahami dulu apa itu SMER, DSRV, MV Swift Rescue, MV Mega Bakti dan sebagainya.. Baru menulis di sini. Itula sebabnya aku keluar dari grup korang dulu. Sembang lebat. Tapi ilmu takdak. Main hentam je janji seronok.

      Delete
  37. Banyak nye pencacai umporno kat sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak sokong UMNO pun. Tapi yang salah tetap salah la. Singapura tidak menghantar sebarang aset kapal selam tempur mereka ie. Kapal selam kelas Challenger mahupun Archer. Yang dihantar adalah kapal sokongan dan penyelemat kapal selam MV Swift Rescue. Malaysia pun ada menghantar kapal dengan peranan yang sama iaitu MV Mega Bakti. Walaubagaimanapun kapal kita ini tidak dilengkapi dengan dengan sistem DSRV.

      Delete
    2. kt sini yg rpo umno bukan org umno tulin. mereka tu cybertrooper upahan.

      tk mungkin umno nk baca sumber PR kerana mereka tk minat membaca dan hati mereka terhiris pilu syahdu.

      kalau umno cb sumber Pr dh lama sekurang2nya buka mata sepet sikit

      Delete
    3. Siapa cakap takde yang membaca? Minta membaca tak mengenal parti bro. Aku bukan orang UMNO. PR pun bukan. Terhiris syahdu pilu? Memang pilu bila melihat orang posting tanpa ilmu. Berkata tanpa fakta. Lebih 2 lagi bila ianya melibatkan organisasi seperti TLDM. Jangan pandai bercakap je. Berani mai joinla. Join the navy see the world. Baru terbuka sikit mata tu...

      Delete
    4. Minat membaca.. maafkan saya..

      Delete
  38. LAWAN BATU PUTIH DGN SINGAPORE, UMNO KALAH

    TG PAGAR DAPAT KT SINGAPORE, UMNO REDHO

    KUAN YEW MINTA SINGAPORE, UMNO SERAH PERCUMA

    LAWAN REVISE HARGA AIR, UMNO TAK MINAT

    KAPAL SELAM? masalah scorpene ialah tk boleh menyelam.

    ia telah diperbaiki dan dh boleh menyelam, tp timbul satu masalah lagi, dikhuatiri scorpene takleh nk timbul pula. kalau hantar scorpene nnti satu dunia kena buat 2 kerja.. nk cari 370 dan nk tunda scorpene pula.

    jadi apa kepakaran dan kehebatan malaysia di bawah umno? ada.....

    MENCARI DNA DAN BULU ANU DALAM LUBANG PUAKA ORG.

    kepakaran ini akan diperkenalkan kpd seluruh dunia dan umno akan kata DUNIA MENGIKTIRAF KITA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puas dah bercakap? Tak penat ye bro???

      Delete
  39. Lepas ni mesti ada yang argue kenapa sistem sonar kapal selam kita tak boleh digunakan bagi mengesan serpihan ataupun bangkai flight mh370 kan? Tapi nasihat aku bersediala dengan fakta yang kukuh sebelum posting tu... Bukan sekadar hear saya mahupun dorongan emosi semata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. perkara teknikal rakyat mungkin tktau fakta kukuh, tp malaysia kena jawab byk soalan dpd pihak luar la yg lebih bermaklumat.

      soalan rakyat boleh diabaikan, soalan dunia luar yg bisa.

      FBI kata kawalan keselamatan kita longgar. mereka takut kerana kita, kepentingan mereka terjejas. kalau org blh masuk n sabotaj kepentingan mereka di sini misalnya, kita bertanggungjawab.

      kita takut ini dijadikan alasan utk mereka bertapak di sini.

      hanya Allah yg tahu mengenai bala atau tidaknya. tp ade sesuatu yg kita terutama pemerintah kena insafi lah.

      fitnah sgt berleluasa blh mengundang musibah. ini bukan ckp politk tp ckp patriotik supaya negara ini sejahtera.

      Delete
    2. Kebenaran untuk pihak luar beroperasi secara rasmi di negara kita hanya boleh dikeluarkan oleh pihak kerajaan. Aku yakin yang kerajaan kita tidak akan membenarkan agensi penguatkuasaan luar untuk kekal berada di Malaysia tanpa sebab2 yang munasabah.. Kawalan kita longgar?. Sedikit sebanyak aku bersetuju dengan kenyataan itu dan kawalan di bahagian imegresen kita sememangnya memerlukan peningkatan. Tapi ianya bukan alasan untuk kita menyalahkan mana2 pihak. Fitnah?? Bukankah admin di atas juga telah melakukan fitnah bila melaporkan sesuatu berita yang sebenarnya tidak tepat sehingga menyebabkan perbalahan.

      Delete
    3. tak ade perbalahan apa. dh lama blog2 ni ujud. masih aman tiada bunuh2 pun.

      tukar2 pendapat dan maklumat itu perkara sihat. maki2 tu kurang sihat tp ia adalah keadaan sebenar yg ikhlas.

      jgn risau tkde balah apa2 pun. semua dlm ni suka dok depan PC je...

      Delete
    4. Makian adalah keadaan sebenar yang ihklas?? Tiada perbalahan?? Makian. Saling menghina atas maklumat yang samar dan perjuangan yang tidak jelas bukan perbalahan namanya? Mungkin tidak bagi kamu tapi ya bagi saya...

      Delete
  40. Allah Maha Bijaksana. Maha Hebat. Sekali buat je, gelabah habis seluruh manusia.
    Yang beriman makin dekat dan makin takut padaNya.
    Bagi orang yang imannya nipis macam kulit bawang fikir, ini kebetulan je. Tak ada kena mengena dengan kemurkaan Allah. Mencari dan terus mencari sebab musabab ia berlaku.
    Kalau kaitkan dengan kemurkaan Allah, nanti kena pada diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musibah adalah ujian yang diturunkan Allah SWT sebagai ujian kepada hambanya. Banyak hikmah disebalik musibah seperti tragedi di MH370. Lihat sahaja platform yang digunakan dan kerjasama yang diberikan oleh pelbagai negara demi mencapai satu matlamat yang sama iaitu "search & rescue". Buat masa ini mungkin lebih kepada search sahaja. Tapi platform yang digunakan biarlah yang bersesuaian... Jangan kita pula cuba menjadi trend setter dan cuba mengajar satu sop baru dalam penggunaan kapal selam tempur sedangkan pelopor penggunaan kapal selam ini iaitu USN tidak melakukannya bro.. Rujuk tragedi Iran Air Flight 655 sebagai contoh. Ini bukan kali pertama berlakunya kejadian kapal terbang terhempas di laut. Yang kita perlukan adalah kerjasama dan bukan kritikan yang tidak membina.

      Delete
  41. Perbezaan di antara kecerdikan dan kebodohan ialah kecerdikan ada had, tetapi kebodohan tiada sempadan...

    ReplyDelete
  42. ye2 je kate terhempas.. dok jatuh pon..seme slamat la.. projek the missing aircraft bejalan dgn amat baek..aircraft tu aktifkan sistem anti radar yg watkan ia x dpt dikesan dn hlang dr sebarang pengawasan radar mana2 negara..aircraft tsebut akan di ubah/resalon,snang org kate tukor cat laen..tjuannye dmi myelamatkan mas yg sdang diambang kebangkrapan,pas ni akn ada fund , boley claim insuran nyawa.. semua drama stakat ni perfect.. penglibatan pelbagai negara? ad korang pegi tgah laut tgk ad ke idak seme2 tu? what u see may not be real,but what is real u may not see..

    ReplyDelete
    Replies
    1. i can see ur comment, so maybe its not real.

      Delete
    2. i can see ur comment, so maybe its not real.

      Delete
  43. bangang bingai puki lancau tahap yahudi macai pakatan rakyat ni..otak letak kt puki ke..cri la info pasal kapal selam scorpene tu tujuan tuk ape..tu kapal selam tempur..tingkap pun tk ade..bende tu gune tuk bperang bkn nye tuk misi mencari..tu la bangang macai pakatan ni..kecik2 besekolah kerajaan support..besar2 bingai tahap anjing..

    ReplyDelete
  44. Admin mungkin kurang faham Bahasa Inggeris. Submarine Escape and Rescue Vessel disalah erti sebagai Submarine. Cita2 tinggi nak jadi pemecah berita, tapi pengetahuan am agak kurang.

    ReplyDelete
  45. kenape nak sampai keluarkan kapal selam..kapal selam yang dibeli kite pun dah di upgrade,kalau macam ni semua aset tentera nak kene keluarkan ke..?? pikir la sikit..semua mesti berpada2..nanti seluruh dunia la tau aset pertahanan negara..semua tu rahsia, ada faham..

    ReplyDelete
  46. kapal selam tercanggih dalam duniapun tak boleh nak detect kalau MH370 punya sistem electronic dah tak berfungsi. Sebab tu kita tak hantar. Macam tu juga dengan Hphone samsung korang kalau hilang buat report samsung boleh trace dlm masa 24 jam tapi kalau hset tu di off atau cabut baterinya bertahun samsung tak boleh nak detect. Samsung kata beli lainlah......

    ReplyDelete
  47. Dah2 la tu cai angno. Hangpa gaji 10k xpala dok buat cakap pandai. Org2 yg ssh tu hangpa nak tolong bagi mkn ka?
    Cit... Poooda...

    ReplyDelete
  48. hahaha,cmne yek kapal selam nak serang kapal selam lain klu dah xleh nak detect???gamaknye main tembak je kot.pastu klu,xsilap la kan,kapal selam perang gak la yg jumpa titanic.pastu baru la omputeh 2 anto kapal selam penyelamt utk kaji titanic 2.

    ReplyDelete