Thursday 13 March 2014

PENIAGA KATA TIADA AYAM RM1 SEEKOR .. DATIN SERI WAN AZIZAH.



Calon PKR N25 Kajang, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail mendapati tidak ada ayam yang dijual dengan harga RM1 seperti mana yang didakwa oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Wan Azizah dalam sesi bertemu peniaga di Pasar Kajang seawal jam 8.00 pagi tadi turut bertanya beberapa peniaga ayam sama ada mereka ada menjual ayam dengan harga RM1 seekor.

"Saya tanya peniaga ayam, ayam satu ringgit ada? Mereka cakap tak ada. Mereka terus tunjuk tanda harga yang ditulis ayam sekilo RM8.40," ujar Wan Azizah kepada wartawan.

Menurutnya, Pasar Kajang perlu diberi perhatian khususnya dari segi infrastruktur yang perlu diperbaiki dan paling penting adalah kebersihan.

"Hari ini kita hanya bertemu dengan peniaga di sini, sebagai memperkenalkan calon dan kita akan adakan pertemuan selanjutnya dengan peniaga.

"Kita akan senaraikan keutamaan dan perkara yang pertama kita perlu buat," katanya yang akui suka ke pasar untuk membeli barang keperluan dapur.

Pada kesempatan itu Wan Azizah turut membeli petai dan diberi sejambak bunga ros oleh peniaga pasar kajang.

"Semalam saya pergi pasar malam, saya dapat nangka madu dan daging. Saya dapat petai dan saya akan masak sambal petai," ujarnya yang mengakui petai adalah ulam kegemarannya tetapi hanya makan untuk masa-masa tertentu sahaja.

Pasar Kajang  merupakan satu-satunya pasar yang ada di sini, menyebabkan ianya menjadi tumpuan utama penduduk Kajang.

Pelbagai barangan yang boleh diperoleh di Pasar Kajang dari barangan basah, kering, serta pakaian  juga terdapat beberapa kedai borong yang turut menjadi tumpuan para peniaga kecil-kecilan.

30 comments:

  1. Ehhh najib beli ada?? Kahkahkah........ Raja bomoh x payah belipun. Magic je ayam terus depan mata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha....najib2....bomoh2....

      Delete
    2. sekali lg rakyat cube diperbodohkan oleh pemimpin umno.

      Delete
  2. Kangkung + Ayam =????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bomoh = Najib
      Memalukan kita.

      Delete
  3. kesian nenek wan azizah....
    sian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn putus asa kak wan. cari ayam RM1 sampai dapat.
      Mlm akhir kempen Kak Wan bg tahu samada jumpa atau tidak ayam RM 1 .

      Delete
    2. Cai tahu ke wan jijah cari ayam sehengget tu..biasanya klu laki wan jijah tehingin nk jamah ayam, yg tlg cari dan bayar dato eskay atau nalla..atau ayam yg azmin bela pun laki wan jijah brselera juga...

      Delete
  4. umnu memang penipu sekarang ni nak tipu plak dunia pasal pesawat hilang.

    ReplyDelete
  5. BN Berkawan baik dengan Yahudi memang jadi penipu lah. Bukan 1 Malaysia ditipu nya habeh 1 Dunia ditipu nya itu pun macai 47% masih sokong UMNO/BN dulu.kini.dan selamanya. Sokong membawa rebah dan parah. Hoi macai bangun lah dah tahun 2014 ini bukan tahun 1960an. Dunia dah serba cangih berita noleh diperolehi melalui media baru bukan melalui TV1,2,3,4,5,6,7,8,9 dan Berita Hairan dan Utusan Meloya. Bangun bangun bangun jangan dok tidoq lagi

    ReplyDelete
  6. Alahai potai yg kau suko jijah patut lah nuar berdoll doll nuar suko kunyit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin yg berjiwa rakyat. apa rakyat makan tu yg dia makan.

      Pemimpin UMNO tak makan petai Jiwa UMNO tak ada erti rakyat UMNO makan rasuah. Rakyat di tekan.utk makan mewah mewah

      Delete
  7. Cukup cukup lah menbuat andaian dan spekulasi..
    anda akan di pertanggung Jawab di Akhirat kelak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Andaian..???.spekulasi....???...nope...berita nie dah masuk dalam surat khabar dah.....

      Delete
  8. Samo lah smua org akan dipertanggung jawabkan blogger omakkau pun akan dipertanggung jawab yg beri komen dipertanggungjawab nuar ilangkan jam pun dipertangungjawab tuyaa kono bom pun dipertanggung jawab spenda bosa asmeen aiskrim macha bull khalaw ngan bini org pun kono pertanggungjawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. cai kau di pertggjwb kan atas dosa atas kebodohan diri kau sendiri

      Delete
  9. hambar, lesu..dah tak semeriah semasa mula2 anuwar nak dicalon...

    Unit Amal PAS pun tak nampak..

    Dato Ujang bagong pun hilangg..hilang. full stop


    ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apo nak buat. Taii kambin dah bolat bolat.

      Delete
  10. ilang cam pesawat....ghaib ontah kemano..nk tanyo bomoh...bomoh lak bangang...nak tanyo chino...dio kato ado nampak 3 objek...cam jam tangan ado cam spenda pun ado cam sabun otel pun ado gak ontah lah cam kunyit jo kunin warno eh

    ReplyDelete
  11. udah la jijah. baik duduk rumah sembahyang, mengaji serta basuh pepek tu yg berbau.Bertahun tahun kongsi kote dgn dubur lelaki.
    ada gak pekdahnya

    Sepatutnya saya yg dicalonkan..tapi apa boleh buat. Dah parti ni parti anak beranak.

    -Zuraidah Mak Lampir-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak baik mencaci orang...cermin cerminlah diri sendiri >Berdosa kalau suka mengutuk orang. Minta ampun dan bertobat kepada Allah SWT.

      Delete
  12. patut lah ekonomi Negara lingkup .

    ReplyDelete
  13. Mana gi Mamak Mader tak dengar komen lansung tentang pesawat MH370 yg hilang atau sebok kempen dan kompol geng2 UMNO nak gulingkan PM Najib bulan ogos 2014 ini. Biasanya pemberita akan tanya juga apa pendapat dan pandangan Mamak Mader ini. Kesian pupu Najib dah lah baru operation jantung baru ini siang malam kena bodoh dengan pemimpin luar negara atas kebodohannya dalam kes pesawat hilang. Satu pengajaran buat sistem rada kominikasi Malaysia yg dilapurkan tercangih rupenya hampeh. Rada ini rupenya dikhususkan untuk ditek harga kangkong dan ayam murah shj kegunaan PM Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu siang mlm duk melangut dlm blog pr..bila masa lu nk jmpa komen atau pndngan dari org yg pasti lbh jauh bijak dari lu..yg lu dpt pndngan hampeh ibu tngul...

      Delete
    2. ni mamat bodoh ni...orang mana plak dia ni...asyik-asyik dok peleceh negara sendiri..xde yang baik semua nye buruk...hantaq pi negara yang susah cari makan baru menangis2 nak balik kot...ketua dia kurang ajaq..anak murid pun sama naik...x reti nak bersyukur.. dan x reti nak hormat orang tua langsung. Malu kat mak bapak dia je..

      Delete
  14. bagi la mangkuk ayun ni...lepas tu menang je dia pas kat laki dia lagi..dah la laki dia bohong sini bohong sana...sampai ulamak pas yang warak tu pun dah termakan pembohong dia sampai bertepis-tepis dan bersilat-silat bila si laki dia kena usik dek orang yang bukan seangkatan dengan mereka...mula la salahkan orang ni...orang tu...eloklah pakat-pakat terjun la sama-sama dalam lubang yang di gali sendiri...

    ReplyDelete
  15. Yo smuo hargo pembelian mark up x henggat ini lah jd eh di bodoh bodoh kan jo rakyat mesia ni lamo dah di heboh kan sesuatu peralatan yg bakal d beli tu canggih bebangat smpai kan ke lubang dubur. Kalu binaan pulak tahan dari sgalo galonyo...tujuan tetap satu mau parpukan harga mark up juta juta rm konyang kan perut sesama sndri....sial betul...elok lak lomah pembangkang kuat dapek brim tol x naik macam macam laie la...itu la antara hikmah bilo nuar terkono...cam pesawat ni banyak lg hikmah apo pun Allah juo perancangan

    ReplyDelete
  16. ....... YG RM1.00 tu ekor ayam bukan seekor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang RM1 itu adalah ekor ayam sahaja, bukan isi ayam ???

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...