Saturday 8 March 2014

SEBAGAI SOKONGAN SOLIDARITI ... AHLI PARLIMEN PAKATAN RAKYAT SEPAKAT UNTUK BOIKOT DARI MENGHADIRI SIDANG PARLIMEN PADA 11HB MAC 2014.



Pakatan Rakyat hari ini memutuskan untuk tidak menghadiri sidang Parlimen pada 11 Mac ini sebagai tanda bantahan terhadap salah guna badan kehakiman dan solidariti untuk Karpal Singh yang dituduh bawah Akta Hasutan.

Kenyataan bersama dari ketiga-tiga setiausaha agung parti anggota Pakatan, memaklumkan bahawa ahli parlimen Pakatan juga akan bersama calon mereka pada hari penamaan calon pilihan raya kecil DUN Kajang, yang berlangsung pada hari yang sama.

Bagaimanapun, mereka menyatakan ahli Parlimen Pakatan akan menghadiri majlis perasmian sidang Parlimen dan Titah Yang di-Pertuan Agong yang akan berlangsung sehari sebelum itu.

Ketetapan tersebut diputuskan oleh Majlis Presiden Pakatan Rakyat hari ini.

"Tindakan mahkamah mengenakan hukuman penjara lima tahun ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan keputusan yang bakal dikenakan terhadap Karpal Singh di bawah Akta Hasutan merupakan bukti terang bagaimana Umno-Barisan Nasional terus menyalah guna institusi kehakiman.

"Umno-Barisan Nasional tidak pernah belajar daripada hukuman rakyat bermula sejak peristiwa 1998, justeru mereka mengulangi kesilapan tersebut ke atas kedua-dua pemimpin Pakatan Rakyat ini," kata mereka dalam satu kenyataan tersebut.

10 comments:

  1. dewan parlimen yang sama menyaksikan karpal membangkitkan satu skandal melibatkan pemimpin kanan kerajaan pada tahun 1997..

    ReplyDelete
  2. KALAU PR BERANI BOIKOT SETAHUN LA. ADE BRAN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau boikot setahun hilang la status ahli parlimen.

      kalau hilang status ahli parlimen, hilang la gaji kami.

      ni cuma nak buat gimik je. nak amik hati anwar. hehe

      Delete
  3. Haluuuuuuu. ...

    Gua brani beb..cuma gua pk ksian lak org cam lu ditipu oleh umnongok yg ngok jika gua x tgur dn bhaskn lu nyer ktua brjln mengundur beb

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu sapa...mp mana??? Lu gila ke atau bwh umur...beb jgn campur org punya citer...pndai jugak org gila main blog...

      Delete
    2. Kah kah kah gila rupanya khak tuih ni...

      Delete
    3. Tumpang lalu Jit kepalatoya.....lu pk pikiaq la sendiri jgn main ikut2 suka hati selupa lagu lu punya nenek

      Delete
  4. Apa nak boikot boikot. Semua mp pembanhkang atau dikenali anjing Letak jawatan la baru real jaga hati nuwar alkote juburi. Ikut mcm adun lee chin cheah kajang. Baru anak jantan auwwww

    ReplyDelete
  5. Bodoh mau boikot lu orang kalu dh otak buduh al bahlul letak jawatan ghamai ghamai la...takut tarak tolo ko pastu lagi binawe smua fuckatan nyo ahli parlimen masuk penjaro skali...poie liwat sapo yg lu orang suko liwat sesamo sndri pun ok

    ReplyDelete
  6. Macai Barang Naik @ Bini Najib menyalak macam anjing duk atas bukit!!! Badoh bertingkat2!!! Asyik kena Bodoh jer Ayam RM 1!!! DSWA Terbaikkk ~Lawan tetap Lawan

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...