Thursday 26 January 2012

ALASAN MELOYA DAN MEMUALKAN MENGAPA TIADA BANGUNAN PENCAKAR LANGIT DI IPOH DARI BAKAL MANTAN MB PERAK ZAMBRY KADIR!!!!


Kerajaan negeri meminta pihak Jabatan Penerbangan Awam (DCA) agar mengkaji semula larangan pembinaan bangunan tinggi di bandar raya Ipoh.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata arahan yang dikeluarkan DCA sebelum ini telah merencatkan pembangunan bandaraya dalam memperbanyakkan lagi binaan bangunan tinggi.

Tambahnya, larangan itu wajar dipertimbangkan semula berikutan ia menyukarkan usaha kerajaan negeri merangka pelan pembangunan di bandaraya itu.

“Kita sudah rancang pelbagai pelan pembangunan namun tidak dapat dilaksanakan ekoran larangan ini…kita merasakan adalah wajar untuk DCA pertimbangkan semula.

“Pelan pembangunan di bandar raya Ipoh sejak kebelakangan ini sukar untuk dilakukan dan ia merencatkan pembangunan bandar raya Ipoh,” katanya lagi.

Justeru katanya, kerajaan negeri minta DCA supaya mengkaji semula larangan itu bagi memudahkan pihaknya membuat perancangan untuk membangunkan Ipoh menjadi sebuah bandar raya yang serba moden termasuk memiliki bangunan tinggi.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Mingguan Exco di Ipoh, hari ini.

Katanya, kerajaan negeri sudah sedia maklum dan memahami larangan membina bangunan tinggi di kawasan sekitar Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah berdasarkan kepada faktor keselamatan awam.

“Kita faham apa yang terkandung dalam peraturan untuk laluan udara di Ipoh tetapi kita tidak boleh dinafikan hak untuk membina bangunan tinggi.

“Larangan ini sudah tidak relevan digunakan..kita bukannya bina bangunan di hadapan laluan utama atau mengganggu laluan utama udara,” katanya.

Tegasnya, larangan ini wajar dipertimbangkan semula selari dengan visi dan misi kerajaan negeri dalam mencapai pembangunan pesat dan negeri membangun.

“Ramai kontraktor, pemaju hartanah dan hotel melihat potensi besar di negeri ini dan mereka juga telah menyatakan minat untuk membina bangunan tinggi di Perak, “ katanya

DCA LEBIH BERKUASA DARI KETUA EKSEKUTIF NEGERI PERAK?....SEJAK BILA NAK BINA BANGUNAN TINGGI KENA MENDAPAT RESTU DAN KEBENARAN DARI DCA?....YANG SEBENARNYA MEMBINA BANGUNAN TINGGI DIIPOH TIDAK MENGUNTUNGKAN....TIDAK BERBALOI...PERLABURAN YANG MERUGIKAN....SEBABNYA NEGERI ITU DIPERINTAH DAN DITADBIR OLEH UMNO....PARA PELABUR TIDAK YAKIN KEPADA UMNO...PARA PELABUR ADALAH GOLONGAN MEREKA YANG BIJAK BERFIKIR DAN MENILAI....ORANG YANG BIJAK BERFIKIR DAN MENILAI SECARA LOGIKNYA MENOLAK UMNO.....



JADILAH WARGA BIJAK.... IKUT JEJAK LANGKAH PARA PELABUR YANG ENGGAN MEMBINA BANGUNAN TINGGI DI IPOH...TOLAK UMNO...TANPA UMNO NEGARA KITA AKAN SELAMAT...UMNO MATI TERBUJUR NEGARA KITA AKAN MAKMUR.

1 comment:

  1. KOTEEE LA KO.........LU KASIK MARI SINI KOK DUDUK TINGGI KOKA MELANGIT...KTEEE LAKOOOOOO.........

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...