Saturday 21 January 2012

PEGUAM NEGARA MERAYU DISEBABKAN ADA PIHAK BERDEMO DEPAN PEJABATNYA????

                               SILA KLIK FOTO UNTUK GAMBARAN YANG LEBIH JELAS




Pejabat AG fail rayuan keputusan kes liwat II
Pejabat Peguam Negara hari ini memfailkan notis rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi membebaskan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada pertuduhan liwat.

Ia difailkan di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi (Jenayah) Kuala Lumpur pada jam 4.30 petang ini.
Pada 9 Januari lalu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melepas dan membebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat Mohd Saiful Bukhari yang juga bekas pembantunya.
  
Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah dalam penghakimannya, berkata beliau mendapati tidak ada bukti yang menyokong keterangan Saiful.
Semalam, Saiful menghantar surat rasmi kepada Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail meminta beliau memfailkan notis rayuan terhadap keputusan itu.
  
Saiful menerusi blog miliknya mohdsaifulbukhari.blogspot.com menulis bahawa surat itu dihantar melalui peguamnya Tetuan Zamri Idrus & Co..

Memfailkan rayuan disebabkan desakkan atau pujuk rayu pihak pengandu ni?....rakyat tidak mempersoal dan mempertikaikan hak Peguam Negara membuat rayuan.... tetapi cara rayuan dikemukakan sudah menimbul tanda tanya yang memerlukan jawapan yang menyakinkan bahawa rayuan dikemukakan kerana fakta kes serta dilihat dari sudut mata hati undang-undang.....atau sekadar menari ikut rentak tari muzik yang dipalu UMNO?...

Psssttt..... terima kasih Peguam Negara... sebab lepas ini rakyat boleh lagi berkumpul aman diPutrajaya di Palace of Justice pulak....hari itu rakyat tak puas....harap-harap pihak Pekida/Perkasa dan Pemuda UMNO janganlah main letup-letup bom lagi ya?.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...