Tuesday 17 January 2012

HANGAT MENDIDIH!!!....BEKAS MENTERI KANAN KABINET UMNO AKUI UMNO GUNAKAN CARA RASUAH BELI UNDI NAK MENANG PRU!!!!


BEKAS MENTERI KANAN UMNO/BN MENGAKU SECARA TERBUKA UMNO/BN MEMBELI UNDI DENGAN MENGGUNAKAN WANG TUNAI PADA SEMUA PILIHANRAYA UMUM YANG LEPAS..



PETALING JAYA, 17 Jan  - Seorang bekas menteri persekutuan dari Umno mendakwa hari ini wang tunai telah digunakan dalam kempen pilihan raya umum sebelum ini dalam usaha untuk membeli undi, taktik yang dikenali sebagai "bom".


Tan Sri Datuk Abdul Kadir Sheikh Fadzir berkata dalam satu forum hari ini bahawa beliau telah mengalami sendiri bagaimana pemberian wang tunai antara RM200 hingga RM1, 000 telah digunakan dalam kempen pilihan raya UMNO/Barisan Nasional (UBN) untuk meraih sokongan pengundi."Saya telah ketuai delegasi banyak kempen dan saya telah diberi jumlah untuk diedarkan," kata bekas Menteri Penerangan di Malaysia Strategic Outlook Conference 2012 di sini. "Ia secara terang-terangan menggunakan wang untuk membeli undi."Abdul Kadir (gambar), yang juga bekas Menteri Kebudayaan, Kesenian dan Pelancongan, berkata bahawa perkataan yang digunakan untuk strategi yang dikenali sebagai "bom".Beliau menambah, walaupun bahawa dia sendiri tidak menggunakan wang.


James Chin, yang mengetuai Sekolah Sains Sosial di Universiti Monash di Sunway, dan yang bercakap di forum itu selepas Abdul Kadir berkata bahawa "pengeboman" adalah alat yang sangat berkesan di Sabah dan Sarawak.


Dalam pembentangan beliau, Abdul Kadir berkata bahawa sementara dia masih memegang jawatan dalam Umno, beliau ingin mengingatkan pemimpin-pemimpin UMNO akan "Merdeka amanah" - yang bermakna memberi hak kepada rakyat suatu  pilihan raya yang benar-benar bebas dan adil.Beliau juga menggesa Umno tidak takut kepada kekalahan jika ia ikhlas dalam niat."Jika anda kalah hendaklah  menerimanya dengan hati terbuka; kerajaan di Amerika Syarikat dan Australia sering berubah katanya. 


"Saya seorang  Umno, saya tidak keberatan jika saya kehilangan kuasa dan kalah. Jika anda berada di puncak kuasa  hanya untuk membuat berjuta-juta untuk diri sendiri dan kroni anda atau jika saya telah membuat berbilion-bilion untuk diri saya dan sudah pasti saya berasa takut dan cuak  takut akan ditangkap selepas saya kehilangan kuasa, maka sudah pasti saya tidak akan melakukan segala helah ini. ""Jika anda ikhlas, anda tidak perlulah merasa takut," tambah beliau.


Beliau berkata bahawa pilihanraya yang bebas dan adil, mesti ada akses yang sama kepada media dan GLC dan jabatan-jabatan kerajaan mesti saksama"Anda mesti memberi mereka (pembangkang) kebebasan untuk mempunyai TV, radio dan surat khabar," katanya. "Untuk 50 tahun, PAS telah meminta lesen akhbar tetapi tidak sesekali dilayan dan diberikan - kerajaan adalah pembuli yang paling besar".


Beliau juga berkata bahawa semasa pilihan raya, Barisan Nasional (BN) tidak perlu menyalah guna Kementerian Penerangan, Felda, Felcra, Cawangan Khas dan lain-lain agensi-agensi persekutuan untuk menyokong kempen mereka.


SURUHAJAYA PILIHANRAYA (SPR) KENALAH BUAT PENGISTIHARAN YANG KEMENANGAN UMNO/BN PADA PRU-PRU YANG LEPAS ADALAH TIDAK SAH!!!!... JADI KERAJAAN DULU DAN YANG SEDIA ADA KINI ADALAH KERAJAAN HARAM!!!!... PERLU BUBARKAN PARLIMEN SEGERA DEMI MARUAH NEGARA!!!... BUBARKAN PARLIMEN!!!! BUBARKAN SEKARANG JUGA!!!!!

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...