Saturday 28 January 2012

UNTUK KALI KEEMPAT ANWAR IBRAHIM CABAR HJ AH JIB GOR BERDEBAT MENGENAI ISU EKONOMI,POLITIK DAN HALA TUJU NEGARA YANG DIBAWA PARTI MASING-MASING...HJ AH JIB GOR MASIH MENIKUS TAKUT!!!





Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempersoalkan mengapa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak takut untuk menyahut cabaran debat yang beliau lontarkan.
Berucap di hadapan kira-kira 5,000 hadirin di Stadium Mini Sabak Bernam malam tadi, Anwar mengulangi cabaran supaya Najib menerima pelawaan debat berkenaan, demi kepentingan rakyat.
“Dia (Najib) patut faham. Sekiranya ada dua pandangan berbeza, maka debat adalah cara terbaik untuk mengemukakan hujah,” tegas Anwar.
“Di mana-mana sahaja di dunia kini, di Turki, Amerika Syarikat, India dan Indonesia menganjurkan debat. Apa yang Najib takut?
“Perkara debat ini tidak lain dan tidak bukan, adalah untuk kepentingan rakyat.
“Masalahnya, di hadapan penyokongnya, dia kata Anwar akan ‘demam’ (kalau debat). Tetapi bila diajak berdebat tak berani pula,” kata Anwar disambut tepukan gemuruh hadirin.
Isu debat tersebut ditimbulkan semula baru-baru ini oleh badan pemikir, Merdeka Center yang menggesa perdana menteri dan ketua pembangkang itu mengadakan debat terbuka berkenaan dasar dan pendekatan kerajaan menguruskan negara.
Anwar sebelum ini mempelawa Najib untuk mengadakan debat berhubung belanjawan negara dan isu berkaitan ekonomi di Malaysia, namun tidak mendapat respon dari Presiden Umno itu.
Dalam ucapannya malam tadi, Anwar turut menyentuh kembali dasar ekonomi yang tidak menyebelahi rakyat terbanyak, terutama masyarakat luar bandar, khususnya berkaitan hal kebajikan dan pengagihan kekayaan negara.
“Kalau kita (Pakatan Rakyat) perintah, apa kita lakukan? Panggil tauke IPP (penjana tenaga bebas) dan runding semula harga. Tidak lagi mereka boleh untung besar atas angin dengan kenakan harga yang tinggi pada TNB (Tenaga Nasional Berhad).
“Kemudian (Umno-BN) tindas rakyat kerana bil yang tinggi dikenakan oleh TNB kepada mereka. Ini tidak adil,” tegas Anwar.
Mengungkap kata-kata Pendeta Za’ba, Anwar menegaskan masalah masyarakat Melayu berpunca dari pemimpin yang tidak amanah dan rasuah.
“Apa kata Za’ba? Orang Melayu berhadapan dengan masalah kemiskinan harta, ilmu dan akhlak kerana budi pekerti pemimpin Melayu itu sendiri.
“Ini bukan soal Anwar. Kalau soal aib – saya telah lama diaibkan. Enam tahun dipenjara, dipukul dan dimalukan. Apakah kita akan berhenti? Sudah tentu tidak. Kerana hal ini bukan soal Anwar, tetapi soal rakyat,” katanya.
“Sebab itu perubahan mesti dilakukan. Jika rencana mereka mahu penjarakan saya, tidak penting. Saya di luar atau di dalam (penjara), yang penting Pakatan Rakyat mesti menang dan menuju Putrajaya,” tegasnya....

DSAI MALAM TADI DIDENGKIL MASIH MENERUSKAN PELAWAN KEPADA HJ AH JIB GOR UNTUK BERDEBAT ATAU PUN BERDAILOG SECARA TERBUKA DAN DISIARKAN SECARA LANGSUNG DISEMU STESEN TV DAN RADIO....AH JIB GOR BOLEH CAKAP 20 MINIT DSAI HANYA PERLU JAWAB 10 MINIT SAHAJA....AH JIB GOR KUPAS 20 MINIT  DSAI SEKADAR DIBERI RUANG DAN PELUANG 10 MINIT SUDAH MENCUKUPI....MASALAH BESARNYA.. BERANIKAH HJ AH JIB GOR?.

PSSSTTTT......KALAU NAK ORDER ROTI CANAI KOSONG TANPA TELUR MACAM MANA BUNYINYA EK?......DEY MAMAK!!!... ROTI NAJIB SATU... ..WORAIT SIAP!!!....

2 comments:

  1. ah jib man ada batu ma.... itu batu kak mah simpan oooo.... bodoh punye PM

    ReplyDelete
  2. bodoh2 pun x de ler terlibat kes jubringg

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...