Thursday 19 January 2012

KERAJAAN UMNO 1M'SIA CEKIK DAN SEDUT DARAH KAKITANGAN AWAM LEBIH TERUK DARI YAHUDI LAKNATULLAH!!!


KAKITANGAN AWAM PERINGKAT BAWAHAN TIDAK PUAS HATI SKIM SBPA YANG MENGGUNTUNGKAN PENJAWAT AWAM PERINGKAT TERTINGGI SAJA....KERAJAAN CEKIK DARAH!!!


Satu cadangan kenaikan gaji yang lebih tinggi dicadangkan untuk pegawai tertinggi kerajaan di bawah Skim Persaraan Baru Kakitangan Awam (SBPA) telah menimbulkan perasaan tidak puas hati 1.4 juta kakitangan awam-kunci utama untuk kemenangan Barisan Nasional (BN).

Di bawah skim baru berkenaan, pegawai atasan kerajaan akan dibayar sebanyak RM80,000 sebulan berbanding kakitangan awam hanya menerima kenaikan RM1.70 sebulan dan telah membangkitkan kemarahan beberapa kesatuan sekerja dan juga pembangkang.

Kemarahan mereka telah membawa 'epada pilihan raya akan datang dijangka dalam tahun ini dan menyaksikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menyemak semula skim berkenaan selepas protes yang dilakukan Kongres Kesatuan Sekerja untuk kakitangan awam(Ceupacs). Difahamkan, skim berkenaan dibuat tanpa melibatkan penglibatan Ceupacs.

The Malaysian Insider difahamkan, di bawah skim SBPA, 36 pegawai atasan kakitangan awam akan memperoleh RM36,000 sebulan. Ketua Hakim akan memperoleh RM80,000 dan Ketua Setiausaha Negara akan mendapat RM60,000 sebulan.

Timbalan Presiden Ceupacs I, Azih Muda mengesahkan maklumat berkenaan dan maklumat lanjut berada dalam tangan kerajaan.

"Ya, ya, memang begitu, sama seperti di dalam kalangan pusingan terbabit... gaji pokok untuk mereka yang berada di perkhidmatan utama adalah RM36,000," katanya.

Tapi Azih enggan untuk mengulas lanjut berkenaan perkara itu, dan menegaskan kerajaan telah pun mengumumkan kumpulan bertindak untuk mengkaji SBPA.

Jumaat lepas, kerajaan mengumumkan satu kumpulan khas untuk menyemak semula SBPA bermula sekarang hingga 16 April, diketuai oleh bekas pengarah kakitangan awam Tan Sri Ismail Adam, dan akan memasukkan wakil daripada Jabatan Perkhidmatan Awam, Ketua Hakim Negara, dan Kementerian Kewangan termasuk Ceupacs.

"Saya lebih selesa untuk tidak mahu mengulas perkara itu, kerajaan sudah membentuk jawatankuasa kerja bagi menyemak semula perkara itu, dan pelaksanaannya telah ditangguhkan, jadi saya percaya kerajaan akan menyelesaikan perkara itu," jelas Azih.

Namun begitu, beliau mengesahkan jawatankuasa kerja berkenaan akan menyemak secara spesifik bayaran terhadap servis utama.

"Mereka akan menyemak semuanya," katanya sebelum memutuskan panggilan.

Cuepacs sebelum ini menuntut kerajaan menangguhkan skim terbabit berikutan pertubuhan itu tidak diajak berunding berkenaan perkara itu.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menegaskan perbezaan pendapatan antara kakitangan awam di peringkat tertinggi sehingga lima angka, sementara kakitangan bawahan hanya memperoleh jumlah yang jauh lebih kecil.

Pakatan Rakyat turut menuduh Putrajaya "menyalahgunakan" skim berkenaan, dan mengkritik skim tersebut.

"Beritahu saya jumlah tersebut, saya tahu mereka di perkhidmatan utama memperoleh antara  RM36,000-RM60,000.

"Adakah adil sekiranya KSN (Ketua Setiausaha Negara) mendapat RM60,000 sebulan, sedangkan kerani hanya memperoleh kurang RM100 kenaikan gaji,"jelas Mahfuz apabila ditanya pendapatnya berhubung perkara itu.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu berkata PAS akan terus menuntut kerajaan menyemak semula skim berkenaan supaya kenaikan yang "adil" terhadap kakitangan awam.

"Segala-galanya harus disemak semula ... ia seharusnya diperbaiki supaya kumpulan sokongan memperoleh pendapatan yang lebih berpatutan.

"Selain itu, pembayaran anggota tentera juga perlu disemak, mereka tiada kesatuan," katanya.

Sekarang siapa yang memperjuangkan nasib kakitangan awam yang dianiaya dan tertindas?....siapa yang bersuara dan mendedahkan kepincangan zalim dan kejam ini....masa nak undi bukan main lagi...bila undi dirasa pasti seratus peratus masuk kepeti undi UMNO/BN maka dilayan macam sampah...inilah dinamakan kerajaan yang tidak berhati perut....kerajaan yang mementingkan sekelompok pihak atasan saja....sanggup membankrapkan negara demi memuaskan hati penjawat awam yang berjawatan besar....gaji yang mereka terima sekarang ini pun sudah mencukupi dan malahan lebih dari cukup....sifat tamak haloba dan rakus penyamun tarbus sudah menjadi budaya dan darah daging UMNO dibawah kepimpinan Hj Najib Razak dan Hajah Rosmah Mansor...beri rakyat berpendapatan serumah RM3,000 one off RM500 seumur hidup tetapi rembat puluhan ribu ringgit setiap bula berikan kepada yang sudah pun hidup mewah senang lenang...perangai dan gelagat lebih zalim dan dahsyat dari pemerintah Yahudi Zionis Laknatullah....UBAH SEKARANG.. SELAMATKAN MALAYSIA... UMNO/BN MENANG MALAYSIA BANKRAP....KITA YAKIN BOLEH... RAKYAT PASTI BOLEH....

1 comment:

  1. betol...
    kata naik 10% la...20% la..
    tp gaji sy naik tak sampai RM 70...
    langsung tak adil...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...