Thursday 26 June 2014

( 2 FOTO ) BAS EKSPRES IKUT JALAN PARIT UNTUK ELAK KESESAKAN LALU LINTAS?????



Lima penumpang sebuah bas ekspres cedera ringan apabila bas yang dinaiki terbabas dan terhumban ke dalam longkang sedalam empat meter di Jalan Baru, Perai di sini hari ini.
  
Dalam kejadian pada 6 pagi itu, bas KMK Star Coach membawa tujuh penumpang dalam perjalanan dari Melaka ke Kuala Perlis itu dikatakan hilang kawalan ketika pemandu bas berusia 25 tahun berkenaan cuba mengelak sebuah kenderaan lain.
  
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), Asisten Superitendan Rusli Mohd Noor berkata, tujuh penumpang terdiri daripada lima lelaki dan dua wanita berjaya keluar melalui cermin hadapan dan tingkap bas yang dipecahkan oleh seorang daripada penumpang berkenaan.
  
"Semua mereka termasuk pemandu bas dihantar ke Hospital Seberang Jaya, di sini. Pemandu dan lima penumpang cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar manakala dua lagi penumpang tidak cedera," katanya ketika dihubungi, di sini hari ini.
  
Beliau berkata, bas berkenaan telah singgah di Butterworth di sini untuk menurunkan penumpang sebelum meneruskan perjalanan ke Kuala Perlis, Perlis.

Rusli berkata, bas berkenaan hilang kawalan selepas cuba mengelak sebuah kenderaan lain di hadapannya menyebabkan ia terbabas ke kiri jalan dan melanggar pagar longkang sebelum masuk ke dalam longkang.
  
"Kami akan mengambil keterangan pemandu bas untuk siasatan lanjut. Polis telah mengambil sampel darah pemandu bas yang berasal dari Johor itu untuk ujian alkohol dan dadah," katanya.
  
Sementara itu, seorang penumpang yang hanya mahu dikenali sebagai Siti, 30, berkata beliau sedang tidur sebelum terdengar bunyi dentuman kuat dan suara penumpang menjerit.
  
"Saya naik bas dari Melaka dan dalam perjalanan ke Kangar, bas ekspres yang saya naik ini berhenti banyak tempat...sedar-sedar sudah berada dalam longkang," katanya ketika di Hospital Seberang Jaya.

19 comments:

  1. Wuiiiiiiihhhhhhh inilah dunia. ramai UG (Urang Gilerrrrrrrrrrr bukan unity government)

    Ada gila pangkat, ada gila racing, ada gila longkang kah Kah Kah

    Dinasihatkan TB@ Malaysia Waves @ Deramang jangan jadi UG (Urang Gilerrr) Gilerr apa? Gila Fitnah orang amanah dan ugamawan

    Kita kalau boleh jangan layan certia bunyi fitnah, macam kita jangan layan TB @ Deramang @ Malayasia Waves. Kerja Deramang menfitnah Khalid MB yang disokong rakyat. Golongan ugamawan dalam PAS yang menyokong Khalid MB tidak terlepas dari fitnah style Abdullah bin Ubay dari Malaysia Waves, Malaysian Insider dan Malaysia Chronicle.

    Kah Kah Kah KIDEX EXCO dah approve, ptuiiihhhh muka Malaysia Waves.
    Kah Kah Kah Ustaz Hadi menyokong Khalid MB, memang betullah ugamawan bersama orang jujur.
    Kah Kah Kah Alphard, kat Puchong bolei upgrade dan facelift. Alphard 2004 jadi Vellfire dgn rega 8k. Alphard 80K guru besar boleh beli. Maki Ustaz pakai Alphard sebab dituduh tak zuhud
    Kah Kah Kah UG (Unity Government) tak wujud. Yang wujud adalah UG (Urang Gilerrrr) sebab kuat menfitanh orang jujur dan ugamawan.

    TB where are you. Are you chicken?

    ReplyDelete
    Replies
    1. B Malaysia Waves @ Deramang@ T-shirt Nepal sudah update blog dia dengan menfitnah Ketua Pemuda PAS Selangor kerana mepertahankan Khalid MB. Macam2 dia kata contohnya ada udang sebalik mee (Bahasa aku lahhh), tak jujur dan lain lain

      Tuan Tuan saya mula syak dengan mamat Deramang ni, adakah dia parti PAS, adakah dia rakyat Malaysia............... ini sendiri dia mau jawab.

      Delete
    2. Adakah TB Malaysia Waves cemburu dengan proffsonalism, transparency dgn kualiti leadership MB Khalid.

      Jangan begitu TB, kaooooo ada T-shirt hijau lengan putih. Nepal pun boleh pakai

      Delete
    3. TB menangis pilu sebab torak dia selama ni terbongkar. Padan mukerrrrrrrrr

      Delete
  2. Ni sumer poyo....haktuihhh

    ReplyDelete
  3. Kesian Deramang TB Malaysia Waves

    Erdogan PAS dah reject mamat ni dahhhhh. Yeeelahhh kepala mereng sapa nak layan.
    PKR - Khalid MB akan menang Timbalan Presiden- Kah Kah Ka
    DAP - Memang tak layan mamat t-shirt hijau, lengan putih. Kah Kah Kah

    Nahhhhh kau pi layan politik Nepal Kah Kah Kahhhh Eleeeehhhh Malaysia Waves

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum

    Haaaaaaaaaaaaaa ambil iktibar accident bas. Kalau driver bas bagus, ia akan jalan dgn lancar. Jika driver UG (Urang Gilerrrrr) terus masuk longkang.

    MB Khalid tertop. Best MB in Selangor. Rakyat Selangor majoriti sokong, Ulamak PAS pun sokong dia. Apasal mau tukar MB. Gilerrrrrr punya Tulang Besi.

    Isu -isu bodoh bahlul tak centre Tulang Besi

    a. KIDEX - Kidex punya benda,Exco dah approve, dalam EXCO ada PAS, PKR dan DAP
    b. Isu air, dah bawak ke kepimpinan PR - dah dapat greenlight lepas presentation Khalid.
    c. Isu Bible. MAIS bukan bawah MB lahhhhh
    d. Isu tak bagi allocation untuk mendaftar pemilih. LGE pun suruh pakai duit parti jangan pakai duit gomen.
    e. Ulamak PAS dan TGHA sokong Khalid MB. Memanglah orang ugama bersama orang benar

    Atas2 itu terjawablah segala fitnah Tulang Besi Malaysia Waves.

    ReplyDelete
  5. apasal 5 pengkomen kat atas nih mcm bru kenal dunia it??? sakai bru keluar hutan ke korang nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aloooooooooooooo Anon 26 June 2014 12:51

      Adakah salah kami gelak kepada pemfitnah loser dari Malaysia Waves.

      Nahhhhh baca diatas. Fitnah ronggeng semua sudah dijawab.

      Delete
    2. Panas semacam jer 1251 nie.naper yer?

      Delete
  6. Khalid MB, Istana dah approve, majoriti rakyat Selangor sokong, mendapat sokongan ramei dari penyokong PR.

    Hangpa tau tak berkat belanja berhemah, duit Selangor dah berkepol2. Setakat 3 lori ikan tak muat dgn duit Kerajaan Negeri Selangor.

    Ada juak2 UG (Urang Gilerrrrrrrrrrrrrr bukan unity Government) yang anti Khalid MB. Antara disyaki UG adalah Deramang TB Malaysia Waves

    (UG = Urang Gilerrrrrrrr)

    Aku rasa yang menolak Khalid MB adalah gang2 yang marah sebab tak dapat pangkat dgn harta dari kerajaan negeri.

    Cuba kaoooo tanya TB d Deramang kat Malaysia Waves. Dia ahli apa?
    Setahu aku orang hard core PAS cool jer dgn MB Khalid.

    Adakah betul Deramang Malaysia Waves ahli PAS atau ahli PKR atau ahli DAP atau ahli MIC atau ahli UMNO atau ahli Hindraf atau Parti Golkar. Hanya dia saja bolei jawab.

    Kalau Deramang ni betul sincere, dia dah announce dia ahli mana kat bahagian mana. Setakat baju Hijau lengan putih, orang Nepal, Bangla atau Ghana bolei pakai.

    Cepat... aku bagei last chance yang pertama. Catatkan kau ahli mana Deramang woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. MLM atau PIBG sekolah tak masuk

    TiBi (Tinta Biru)
    Malacca Waves
    Umbai Mareiiiii

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum

    Jika anda mengikuti tulisan Rahman Tulang Besi,Malaysia Chronicle dan Malaysian Insider jika anda kaji Gerakan Langgar Hadi dan Khalid MB jika anda lihat apa yang berlaku di dalam PAS dan PKR Selangor, Jika anda sedar jika anda sedar agenda “pujian untuk TG Nik Aziz, Anwar Ibrahim dan perlian untuk TG Haji Hadi”dan Khalid MB, anda akan perasan PR Selangor sedang dirobohkan dengan cetusan benci membenci.

    Siapakah mereka ini, Siapa punya Malaysia Chronicle, Siapakah Tulang Besi, hingga kini tidak berani mengaku dia ahli apa.

    Yang terbaik, kita boikot Malaysia Waves dan Malaysia Chronicle. Ini adalah kerja2 perang saraf. You know what I mean.

    Wallahualam

    ReplyDelete
  8. Bas ekspress terbabas ni kes bwk laju la ni....tak pun kes tayar meletup...anyway, dgr citer TSKI sudah kena langgar sama S Mani Kapar? Ada betui ka macha??? Kasi langgar sama Anwar la lagi syok......

    ReplyDelete
  9. dah kurang satu bas utk balik raya

    ReplyDelete
  10. camne la bas tu boleh elok je tersepit kat dalam longkang tuh ek? kesian awek yang kat dalam bas tu susah nak keluar.

    ReplyDelete
  11. Ni sumer poyo....haktuihhh

    ReplyDelete
  12. Ini cara wartawan Melayu melaporkan berita kemalangan....dapatkan cerita dari penumpang yang tidur. Mana2 berita kemalangan bas keretapi dan kapal terbang dalam suratkhabar dan berita TV Melayu .. Beginilah mereka melapokan .Adakah Wartwan Melayu bodoh dan buat berita copy paste ajer atau yang kepastian tiada Melayu yang boleh apa sahaja kerja.....dari kerja dispatch sampai ke wartawan...

    ReplyDelete
  13. "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!26 June 2014 at 21:14

    "PKR = Parti Keling Rakyat". Sebab tu budaya gangster kuat. Paling byk makan duit puak keling ni la.

    Jika jumpa ular dan jumpa keling, maka ketuklah keling itu dulu.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...