Friday 27 June 2014

ADUN SRI MUDA DIANGGAP LEBIH SUDU DARI KUAH APABILA MENDESAK AGAR TSKI LETAK JAWATAN SEBAGAI MB SELANGOR.



PETALING JAYA 27 hb Jun 2014: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda, Suhaimi Shafiei berkata Tan Sri Khalid Ibrahim sewajarnya meletakkan jawatannya sebagai Menteri Besar Selangor.

Menurut Suhaimi, tidak dinafikan Khalid mempunyai asas kepimpinan yang baik namun beliau juga perlu mengambil kira pandangan daripada partinya sendiri yang tidak gembira jika beliau terus memegang jawatan tersebut.


“Pertukaran Menteri Besar Selangor perlu bagi terus mendapatkan sokongan rakyat pada pilihanraya akan datang.


“Kita memerlukan pemimpin baru yang dinamik dan mempunyai wawasan yang tinggi,” katanya ketika dihubungi oleh FMT.


Tambah Suhaimi yang juga merupakan ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR), kurangnya sokongan daripada rakyat juga adalah sebagai isyarat untuk beliau menyerahkan jawatannya kepada pemimpin yang lebih berwibawa.


“Jika kita lihat, ramai anggota dalam parti kita (PKR) juga sudah tidak gembira.


“Kekalahan Khalid mempertahankan jawatannya sebagai Ketua Cabang PKR Kuala Selangor dilihat sebagai penanda aras untuk Khalid berundur,” jelasnya.


Khalid tewas kepada bekas Ahli Parlimen Kapar, S. Manickavasagam sekali gus gagal mempertahankan jawatan Ketua Cabang PKR Kuala Selangor dalam pemilihan semula parti itu Sabtu lalu.


Manickavasagam memperoleh majoriti sebanyak 186 undi selepas mendapat 701 undi berbanding Khalid yang memperoleh 515 undi.

Terus terang Omak Kau berkata terbit dari lubuk hati yang tidak berpihak tanpa ada rasa gentar ... bagi Omak Kau pemimpin macam inilah yang merosakkan parti dan membuat rakyat rasa benci dan meluat ... jenis pemimpin langsung tidak mengenang budi ... masa beliau diheret ke mahkamah kerana pertuduhan dibawah akta hasutan kerana artikel mengenai perlantikan SUK Selangor langsung lupa betapa TSKI terus meluluskan peruntukan kewangan dari dana negeri untuk bayar upah barisan peguam yang membelanya di mahkamah sehingga Pemuda UMNO Selangor bertindak memprotes namun sedikit pun tidak diendahkan oleh TSKI.

Sendiri buat hal tanpa diarah sehingga diheret ke mahkamah namun TSKI berjiwa besar sanggup arahkan agar kos peguambela ditanggung oleh kerajaan negeri Selangor .. itu pun masih tidak mengenang budi.



Mahkamah Rayuan di sini pada 17hb Mei 2013 telah menolak rayuan anggota Dewan Undangan Sri Muda Shuhaimi Shafiei untuk mengetepikan tuduhan menghasut yang dikenakan terhadapnya.

Shuhaimi mengemukakan permohonan itu dengan mempertikai kesahan daripada segi Perlembagaan Seksyen 4(1)(c) Akta Hasutan 1948, yang digunakan dalam pertuduhan terhadapnya.


Dalam keputusan sebulat suaranya, panel tiga anggota yang diketuai Hakim Datuk Abdul Malik Ishak, menyatakan seksyen itu sah di sisi perlembagaan kerana ia digubal oleh Parlimen.


"Seksyen ini kekal sebagai undang-undang yang sah hingga hari ini," kata Abdul Malik yang bersidang bersama Hakim Datuk Azhar Mohamed dan Hakim Datuk Mohd Zawawi Salleh.

Abdul Malik memerintahkan Shuhaimi, 45, menghadirkan diri di Mahkamah Sesyen Shah Alam pada 5 Jun, yang ditetapkan sebagai tarikh sebutan kesnya.


Bagaimanapun, panel itu membenarkan Shuhaimi menangguhkan perbicaraan di Mahkamah Sesyen sementara menunggu keputusan rayuannya terhadap keputusan mahkamah hari ini.


Abdul Malik meluluskan permohonan penangguhan itu, yang dikemukakan Shuhaimi melalui peguamnya Edmund Bon dan tidak dibantah timbalan pendakwa raya Awang Armadajaya Awang Mahmud.


Adun daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dikenakan pertuduhan berkenaan pada 2011 kerana menyiarkan tulisan bersifat menghasut dalam blognya srimuda.blogspot.com berhubung pelantikan Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai setiausaha kerajaan negeri Selangor yang baharu.


Beliau dituduh melakukan kesalahan itu di Pusat Khidmat Rakyat, Jalan Anggerik Vanilla, Kota Kemuning, Shah Alam pada 30 Dis 2010. 


Shuhaimi boleh dihukum penjara hingga tiga tahun atau denda hingga RM5,000 jika sabit kesalahan.


Pada 1 April 2011, beliau memfail notis usul di Mahkamah Tinggi Shah Alam untuk memohon mengetepikan tuduhan menghasut itu dengan memberi alasan Akta Hasutan yang digunakan dalam pertuduhan terhadapnya, tidak sah di sisi undang-undang kerana ia bercanggah dengan Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan, yang menjamin hak kebebasan bersuara.


Pada 26 Ogos 2011, Mahkamah Tinggi Shah Alam menolak permohonan Shuhaimi untuk mengetepikan tuduhan berkenaan.


Susulan itu, beliau mengemukakan rayuan kepada Mahkamah Rayuan.

Artikel menghasut dalam Blog berkenaan sudah pun lesap ...  difahamkan dipadamkan sendiri oleh tuan punya badan .. jika dipihak benar mengapa gentar dan menggeltar mau kasi padam.

Janganlah bersifat lebih sudu dari kuah .. pemimpin atasan tidak berkata apa mengapa perlu berlebihan dalam mengeluarkan kata-kata yang boleh menguncar kacirkan parti.

Sebagai pemimpin parti walaupun tidak setinggi mana jawatan disandang perlu ada sifat hormat pada pemimpin yang lebih kanan.

Mengapa tidak bersuara apabila ada pemimpin bertaraf Timbalan Ketua Menteri yang kalah dicabang desak supaya dia mengundurkan diri .. bila berbicara perlu konsisten dan berprinsip.

Seperti artikel Omak Kau sebelum ini buat mengenai pertukaran MB Selangor .. ianya bukan suatu perkara mudah ... silap langkah yang dikejar tidak dapat dikendong keciciran.

Ramai penganalisa politik tanah air meramalkan jika berlaku perubahan dalam jawatan Menteri Besar Selangor ianya bukan dari PKR tetapi PAS sebab jawatan MB Selangor bukannya hak mutlak hakiki kepunyaan PKR .. kena terima hakikat itu .. apakah PAS akan melihat sahaja apabila berlaku pergelutan merebut jawatan MB Selangor ini????

Fikirlah secara rasional .. jangan goncang perayu yang sedang belayar aman .. jangan bersikap dengan terbentuk persepsi yang diri anda itu mabuk kuasa dan jawatan dalam pemerintahan negeri. .. selesaikan diri anda yang sedang bergumpal dalam perbicaraan kes dibawah Akta Hasutan itu .. belajar dalam memberi keutamaan.


Demi pencerahan diperturunkan apa yang Pemuda UMNO Selangor terlalak terlolong mengenai kos guaman ditanggung oleh kerajaan negeri Selangor.

KUALA LUMPUR, 10 Feb 2011 – Pemuda Barisan Nasional (BN) Selangor akan mengumpul 100,000 tandatangan daripada penduduk negeri itu dalam tempoh terdekat bagi membantah keputusan kerajaan Selangor untuk membiayai kos perundangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda Shuhaimi Shafiei yang berhadapan dengan tuduhan menghasut.

Pengerusinya, Ungku Salleh Ungku Jamal berkata kutipan tandatangan itu akan diserahkan kepada Menteri besar, Tan Seri Abdul Khalid Ibrahim bagi menunjukkan bantahan rakyat terhadap kerajaan negeri yang sewenang-wenagnya menggunakan wang rakyat untuk tujuan berkenaan.

Soal beliau kenapakah kerajaan negeri menanggung kos perundangan tersebut sedangkan banyak lagi penduduk di negeri terbabit yang memerlukan dan bantuan sewajarnya dan tindakan tersebut jelas menunjukkan mereka lebih mengutamakan kroni berbanding rakyat bawahan.

“Kita akan adakan “roadshow” seluruh negeri dan percaya ini akan memberi ruang kepada rakyat menyatakan bantahan mereka terhadap tindak-tanduk kerajaan pimpinan Tan Sri Abdul Khalid yang sewenang-wenangnya menggunakan hak rakyat untuk kepentingan mereka.

“Selepas mendapat kutipan berkenaan, kita akan hantar bantahan secara rasmi kepada Tan Sri Khalid agar beliau menimbang dan menilai semula keputusan untuk menanggung kos perundangan berkenaan yang disifatkan sebagai satu pembaziran harta rakyat,” katanya.

Dulu bukan sikit punya puji, puja, julang melangit lagi TSKI ... Kalau tidak percaya diperturunkan semula apa dicakapnya pada tahun lepas sebelum PRU 13 .... kejayaan TSKI mengurus tadbir negeri Selangor dijadikan bahan kempen dijaja merata corok negeri Selangor ... Apakah sudah lupa????? .. Jangan nanti rakyat tuduh bercakap macam lidah biawak pula .. nanti tahu marah dan naik angin satu badan!!!!


SHAH ALAM, 17 APRIL 2013 : Tiada calon Umno-BN di Selangor boleh menandingi kredibiliti dan ketokohan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar yang berjaya menerajui Selangor sepanjang lima tahun ini.


Ketua Penerangan PKR Selangor, Shuhaimi Shafiei berkata, calon muka baru yang cuba ditonjolkan BN pada Pilihan Raya Umum ke-13(PRU-13) di Selangor tiada ketokohan sebagai calon Menteri Besar yang boleh menyangi Abdul Khalid.


“Tidak ada tokoh yang ditonjolkan itu dilihat boleh menghampiri ketokohan Tan Sri Khalid Ibrahim selaku calon Menteri Besar dari BN.


“Maksudnya tak ada calon BN yang mempunyai ketokohan sebagai calon MB kalau dibuat perbandingan dengan kotokohan Khalid selaku MB Pakatan Rakyat (PR) sekarang,” katanya kepada TVSelangor.


Sepanjang lima tahun ini, Kerajaan Negeri di bawah pimpinan Abdul Khalid berjaya mempunyai rezab simpanan negeri berjumlah RM2.5 bilion berbanding hanya RM400 juta sahaja semasa pentadbiran Umno-BN sebelumnya.


Menurut Shuhaimi, rata-rata calon BN di Selangor merupakan pemimpin di barisan kedua dan ketiga di peringkat bahagian dan berkemungkinan akan menimbulkan pergolakan semasa PRU-13 kelak.


“Contoh Pelabuhan Klang, macam calon hierarki kedua tertinggi dari segi kepimpinan parti dan ini mungkin memberikan kesan yang lebih teruk kepada Umno-BN serta rakan-rakan komponen yang lain daripada MCA dan MIC,” ujarnya lagi.


Katanya, walapun BN memperkenalkan calon yang terdiri daripada golongan muda dan mempunyai pendidikan tetapi ia tidak akan memberi kesan kerana masih mengikut cara pentadbiran pemimpin tertinggi barisan itu.


“Tetapi saya yakin yang ini hanya kita katakan ‘make-up’ sahaja selagi mana mereka masih lagi dengan acuan lama,” katanya lagi.

KETUA UMUM TIDAK BERKATA APA-APA, DATUK SERI PRESIDEN KEADILAN TIDAK BERCAKAP , PEMIMPIN PUJAANNYA TIDAK BERBUNYI ... HAIRANNYA, YANG DIA SIBUK CELUPAR MULUT BISING KENAPA????

JANGAN BERLAGAK LEBIH SUDU DARI KUAH!!!! .. BERPOLITIK PRINSIP BIAR KONSISTEN ... KALAU KEPALA ITU KECIL JANGAN NAK BERANGAN PAKAI SONGKOK BESAR.


OMAK MASIH INGAT LAGI BAGAIMANA TSKI DIBERI PUJIAN MELANGIT SEBAGAI MENTERI BESAR TERBAIK PERNAH WUJUD DINEGARA INI DAN IANYA TERBUKTI DENGAN KISAH ITU YANG HAMPIR MELUMPUHKAN UMNO DI SELANGOR SEHINGGA UMNO/BN HANYA TINGGAL 12 KERUSI DUN DI SELANGOR.

DENGAN PEREBUTAN JAWATAN MB TERUS KATA-KATA PUJAAN ITU LESAP MENGHILANG.

38 comments:

  1. ...Budak Kolit Brahim kalah dalam pemilihan cabang PKR.....kejadian black out memang terjadi semasa pemilihan parti haprak jubo made in anwar Ibrahim.....stratige PRU dah diaplikasikan dalam pemilihan parti...tahniah allah bayar cash....black out...pengundi antu....rabak kepala jadi trend parti jubo PKR...kolit Ibrahim tersungkur makan ice cream assmin ....kolit ohh kolit...kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!28 June 2014 at 07:18

      "PKR = Parti Keling Rakyat". Sebab tu budaya gangster kuat. Paling byk makan duit puak keling ni la.

      Jika jumpa ular dan jumpa keling, maka ketuklah keling itu dulu.

      Delete
    2. "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!28 June 2014 at 09:33

      "PKR = Parti Keling Rakyat". Sebab tu budaya gangster samseng berleluasa dlm parti. Paling ramai makan duit rasuah dan paw duit puak2 keling ni la.

      Jika jumpa ular dan jumpa keling, maka ketuklah keling itu dulu!

      Delete
    3. Chinese in PKR28 June 2014 at 17:58

      YB Khalid, Selangoreans have spoken. They have rejected you as the MB of Selangor as you're not up to their expectations. Time for you to step down. DSAI and the rest of the Pakatan leaders should step in to address this ASAP before they lost Selangor.

      Delete
  2. Nak ganti dengan Azmin ke? Aku sanggup Selangor tak de MB pun tak pe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku harap zul kulim jadi MB. Dia Dulu reformist tu

      Delete
  3. Melayu mudah lupa. Melayu Dan ahli PKR pun dah lupa jasax Manickavasagam yang lebih banyan buat onar pada penggal lepas kepada kerajaan Selangor dan TSKI daripada membantu kerajaan Selangor. Shuhaimi ni pun tergolong kacang lupakan kulit. Hidup ADUN bangang dan pariah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous28 June 2014 03:07
      Aku harap zul kulim jadi MB. Dia Dulu reformist tu

      Delete
  4. Dari perengkat bawah kerusi melayang2 kepala koyak sampsi prengkat atasan tak habis habis bercakaran. Ini party apa ni. Elok pun pas amek kerusi mb tu. Memang hak kami.

    ReplyDelete
  5. Aku dah kata beruk2 moknyeh mmg gatai pungkok. Suka nak mengacau MB yg disukai rakyat
    Weeiii Suhaimi beruk...hang pi cari dan tambah pengundi hang la..tok sah nak sibok2 hal pentadbiran selangor...MB yg ada dah molek dah.
    Mmg berok betoi la hang hi

    ReplyDelete
  6. Apa yang Omak Kau catitkan diatas itu adalah ragam ahli politik.... perubahan ikut masa dan situasi. Dulu kawan sekarang sudah pandai melawan akan terjadi pada sesiapa saja.

    Lihat saja yang terjadi pada Anwar Ibrahim, dulu dia adalah ahli UMNO Baru yang disokong, disanjung, dicium tangan kakinya demi untuk mendapatkan sesuatu hajat. Tapi akhirnya dia dicampak kedalam penjara dan dihina sepanjang hayat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. dulu anwar cium jubor sepol.sepol isap tote anwar. skrg dah bermusuh. anwar dah jadi penjenayah , banduan. dulu rapat himpit atas katil. skrg dah cerai berai.

      Adalah menjadi kesalahan jenayah jika meliwat secara paksa kat malaysia ni.

      kalau suka sama suka..anwar lepas dari dipenjarakan. ye tak.

      kikikiki

      satu soklan dari dulu smpi skrg anwar dan anjing pkr tak boleh jawab. Kenapa sepol shj yg boleh akses, diberi password, kad akses ke kondo tu?


      kikiki

      Delete
    2. ...memang patut pun anwar Ibrahim kena humban dan dicampak dalam UMNO ...peliwat bersiri elok bercampur dangan puak syiah PAS...tuhan dah tunjuk....ko yang buta hati

      Delete
  7. setakat blog ni bagi bukti artikel , penulisan semua orang boleh buat. fitnah jugak tu. Adakah parti kita PKR mula diresapi oleh golongan blogger pemfitnah?

    Sila kembali kepada perjuangan tulin akar umbi PKR wahai omak kau.

    kalau berani bagi la bukti pembayaran kos guaman . takat cakap je..sape2 pun boleh. bagi tengok kalau betul TSKI pernah luluskan kos guaman dari duit kerajaan negeri. cakap je lebih suda laa

    jgn pandai memfitnah wahai bloger yg tak ubah macam blogger puak sebelah tu. Cakap guna otak...tulis pun guna otak tu sikit. bagi fakta bukti.bukan auta fitnah.

    Demi keadilan raya PKR harus tolak TSKI yg meruntuhkan parti.

    ReplyDelete
  8. Apa yang Omak Kau catitkan diatas itu adalah ragam ahli politik.... perubahan ikut masa dan situasi. Dulu kawan sekarang sudah pandai melawan akan terjadi pada sesiapa saja.

    Lihat saja yang terjadi pada Anwar Ibrahim, dulu dia adalah ahli UMNO Baru yang disokong, disanjung, dicium tangan kakinya demi untuk mendapatkan sesuatu hajat. Tapi akhirnya dia dicampak kedalam penjara dan dihina sepanjang hayat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. begitu juga antara nurul izah dan suaminya Raja Shahrir. Dulu meronta ronta Izah nak kawin cepat. Sekrg bila dah beranak pinak..pakwe lain dah ada..sementelahan pula totenya raja shahrir ketot..ketiak busuk plak tu...maka meronta ronta sekrg izah mintak cerai.

      maka dihumbannya raja shahrir jadi duda.

      kikikiki

      Delete
    2. Aku sangat sangat meminati nurul izzah ni..
      Kalau dia sudi..aku seribu kali mau..
      ku jatuh cinta....

      Delete
  9. pkr sudah berada jauh di dalam kehancuran dan kegelapan umpama kapal yg karam di dasar lautan kegelapan...sad but true.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak..jika Azmin menerajui pkr..

      Delete
  10. jika benar ahli pkr mahukan diri mereka masih ada parti..maka TSKI perlu diganti.

    Tolak Azmin maka berkuburlah pkr..
    bermaksud..akan jadi gelendangan ahli pkr tanpa parti dan pemimpin..

    kalau dulu ahli pkr datangnya dari UMNO..maka korang akan pulang semula kepada umno . Tak pun masuk pas. atau pun dap.

    Jadi beringatlah..Azmin pemimpin yg menentukan hidup kita semua ahli pkr!

    ReplyDelete
  11. HIDUP AZMIN. TOLAK TSKI ! ! !

    ReplyDelete
  12. Sudah la suhaimi....biar rakyat selangor yg buat keputusan...setakat machai azmin mcm awak ni duduk diam je

    ReplyDelete
  13. 27/6/14 – Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR, Datuk Johari Abdul hari ini mengakui berlakunya ‘blackout’ (elektrik terputus) sewaktu pengiraan kertas undi melibatkan cabang Kuala Selangor pada tengah malam Rabu. Tindakan orang orang TSKI yang cuba mensabotage dengan memtuskan bekalan elektrik ternyata gagal. MB tetap dikalahkan oleh Mr. Mike.
    Keadilan raya untuk semua pejuang tulen PKR.Walau pelbagai helah cuba dilakukan , yg lemah tetap kalah.

    ReplyDelete
  14. azmin...hancur

    ReplyDelete
  15. Horeyyyyy hari raya dah dekat...

    ReplyDelete
  16. AKU BUKAN ORANG PARTI, AKU RAKYAT SELANGOR... AKU SUKA TSKI, YANG TAK SUKA TU ORG PARTI YG TAK DAPAT MEMPERRGUNAKAN BELIAU... SKARANG NIE, RAKYAT YANG RAMAI ATAU AHLI POLITIK? YANG RAMAI NAK MENGUNDI NANTI SAPA??? KORANG ATAU KAMI?

    ReplyDelete
  17. yang aku pelik, kenapa ahli politik ni semua yg bising suruh tukar tski...ingat selangor ini abah diorang punya ke...takdelah pulak dengar rakyat selangor bising suruh dia turun...tanya rakyat dulu, jangan syok sendiri..cit podah

    ReplyDelete
  18. Yeaayy..!! Tukar MB pn, BR1M thun dpn msih dpt jgk

    ReplyDelete
  19. sokong hundred %..YAB TSKI di kekalkn sbgi Menteri Besar Selangor. YAB TSKI masih yg terbaik..

    ReplyDelete
  20. Langkah ke Putrajaya....
    Kajang move..,
    Percayalah strategi begini tak akan menjadi kalau begitulah caranya.

    Wan Azizah disukai ramai tapi rakyat tidak yakin beliau boleh jadi pemimpin negeri. Akibatnya rakyat dinegeri-negeri lain akan kurang hormat kepada PKR.

    Anwar jika ditahapkan sebagai menteri besar akivatnya rakyat biasa akan melihat beliau sebagai biasa-biasa sahaja. Sokongan pada masa hadapan akan merosot.

    Rakyat sudah muak dengan politik, dari umno sampai ke PKR sekarang ini.

    Pisahkanlah pimpinan politik dengan pempropesionalan pemerintahan kerajaan. Konsep ini belum ada dan lebih diterima oleh jenerasi kini.

    Perlu dingat fakta ini, majoriti rakyat adalah tidak aktif dan tidak berdaftar dengan mana-mana parti politik.

    ReplyDelete
  21. lbh baik kekalkan TSKI !!!

    ReplyDelete

  22. Apa baeknya ? Cuba jawap. Aku nak lanyak balek.

    ReplyDelete
  23. 5 RUKUN ISLAM

    1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete
  24. Azmin lebih banyak pengalaman dlm politi kalau dibandingkan dgn TSKI. Dan sifat kepimpinannya akan lebih terserlah sekiranya dia dibagi peluang. Dan sekiranya dia dilantik dia perlu diberi gelaran datuk seri.

    ReplyDelete
  25. Azmin lebih banyak pengalaman dlm politi kalau dibandingkan dgn TSKI. Dan sifat kepimpinannya akan lebih terserlah sekiranya dia dibagi peluang. Dan sekiranya dia dilantik dia perlu diberi gelaran datuk seri.

    ReplyDelete
  26. Aku pening ni..apasal ramai minta tski letak jawatan mb..apa salah dia
    tak perfom ke dia
    tak inovasi ke dia
    tak ada wawasan ke dia
    Dari prestasi nyer setakat ini aku menyokong teguh supaya tski dikekalkan sebagai mb..
    bagi aku umno telah memainkan peranannya dengan menghasut untuk mendesak supaya tski digugurkan dari jawatan mb
    tolong semak semula apa perubahan yang telah dilakukan oleh tski dengan cemerlang nya
    janag cepat terpengaruh dengan dakyah dari berbagai ejennya

    ReplyDelete
  27. gnti jer lah..dh mcm MB umno jer..buat kputusan sndiri. apa guna jd adun PR kalau smua dia yg buat kputusan. lama2 sgor lemah. senang2 umno rmpas. fikirlah..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...