Wednesday 25 June 2014

ISU GANTI TSKI SEBAGAI MB SELANGOR ... PAS SELANGOR BIDAS KERAS KENYATAAN KETUA AMK.



SHAH ALAM: Pesuruhjaya PAS Selangor, Iskandar Abdul Samad menegaskan parti itu berhak membuat keputusan dalam menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar.

Menerusi kenyataannya, PAS Selangor tidak akan tunduk terhadap sebarang ketetapan PKR semata-mata, kerana masih mempunyai hak untuk bersuara sebagai parti komponen di dalam Pakatan Rakyat (Pakatan).

"Apabila PAS menyertai tahaluf siyasi dgn parti-parti lain ini tidak bermakna kepimpinan dalam PAS tidak lagi wujud. PAS tidak pernah menyerahkan kepimpinan PAS kepada mana-mana parti lain di dalam Pakatan. PAS berhak membuat keputusan sendiri," ujar Iskandar.

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin semalam berkata PKR sudah bersedia untuk menggugurkan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor.

Dakwanya, keputusan tersebut turut disokong majoriti kepimpinan PAS Selangor.

"Ramai maklum bahawa persetujuan dalaman telah dicapai oleh semua parti dalam Pakatan Rakyat, termasuk majoriti pimpinan PAS, untuk menggantikan menteri besar Selangor.

"Ini bukanlah perkara baru, cuma transisinya memerlukan sedikit masa agar ia berjalan lancar," kata Shamsul dalam satu kenyataan.

Shamsul selain itu turut menasihati Pesuruhjaya PAS Selangor, Iskandar Samad dan Exco Kerajaan Negeri untuk mengambil pendekatan musyawarah dalam menangani isu ini.

"Jangan kita jatuh ke lubang yang sama sebanyak dua kali. Janganlah menganggap jawatan Menteri Besar adalah milik individu tanpa mengambil kira suara parti sendiri," katanya memetik kenyataan itu.

Diajukan hal itu, Iskandar membidas sikap sesetengah pihak yang cuba mengheret Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam isu pengguguran Khalid.

"PAS Selangor belum menerima apa-apa arahan dari pimpinan Pusat kami.

Kami berharap agar beliau menghormati PAS sebagai parti komponen dan jangan menganggap beliau lebih besar dari pimpinan PAS Pusat seperti Presiden.

"Presiden PAS tidak boleh dipersalahkan kerana terdapat juga pimpinan PAS termasuk ADUN yg mahu Tan Sri Khalid kekal. Media hanya mendengar pandangan mereka yang lantang bersuara dan suka membuat kenyataan akhbar," katanya lagi.

Sikap gemar membuat keputusan bersendirian akhirnya membawa padah apabila Khalid 'diancam' PKR untuk digantikan dengan calon yang lebih sesuai.

Rentetan 'Langkah Kajang' yang menemui jalan buntu, usaha itu sekali lagi digerakkan sementelah pemimpin PAS dan DAP‎ Selangor secara terbuka menyatakan penolakan mereka terhadap Khalid.

Rata-rata mereka dikatakan bimbang Selangor akan jatuh ke tangan Barisan Nasional (BN) jika Khalid terus menerajui kepimpinan negeri itu.

Tekanan ke atas Khalid semakin bertambah apabila Pengarah Pilihan Raya PAS Selangor, Jaafar Sulaiman turut menggesa beliau mengundur diri.

Khalid ketika diminta mengulas perkara itu baru-baru ini dilihat enggan melayan desakan rakan komponennya itu, selain menyifatkannya sekadar perkara biasa daripada mereka yang tidak suka cara kepimpinannya. 

"Itu tak mengapa.. saya dah menerima cadangan ini begitu sejak 2013 lagi," katanya kepada pemberita selepas Majlis Penyerahan Cek Sumbangan Kepada Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Tamil di Kolej Antarabangsa Inpens, pada Jumaat.

14 comments:

  1. Khalid MB, Istana dah approve, majoriti rakyat Selangor sokong, mendapat sokongan ramei dari penyokong PR.

    Hangpa tau tak berkat belanja berhemah, duit Selangor dah berkepol2. Setakat 3 lori ikan tak muat dgn duit Kerajaan Negeri Selangor.

    Ada juak2 UG (Urang Gilerrrrrrrrrrrrrr bukan unity Government) yang anti Khalid MB. Antara disyaki UG adalah Deramang TB Malaysia Waves

    (UG = Urang Gilerrrrrrrr)

    Aku rasa yang menolak Khalid MB adalah gang2 yang marah sebab tak dapat pangkat dgn harta dari kerajaan negeri.

    Cuba kaoooo tanya TB d Deramang kat Malaysia Waves. Dia ahli apa?
    Setahu aku orang hard core PAS cool jer dgn MB Khalid.

    Adakah betul Deramang Malaysia Waves ahli PAS atau ahli PKR atau ahli DAP atau ahli MIC atau ahli UMNO atau ahli Hindraf atau Parti Golkar. Hanya dia saja bolei jawab.

    Kalau Deramang ni betul sincere, dia dah announce dia ahli mana kat bahagian mana. Setakat baju Hijau lengan putih, orang Nepal, Bangla atau Ghana bolei pakai.

    Cepat... aku bagei last chance yang pertama. Catatkan kau ahli mana Deramang woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. MLM atau PIBG sekolah tak masuk

    TiBi (Tinta Biru)
    Malacca Waves
    Umbai Mareiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum

      Jika anda mengikuti tulisan Rahman Tulang Besi,Malaysia Chronicle dan Malaysian Insider jika anda kaji Gerakan Langgar Hadi dan Khalid MB jika anda lihat apa yang berlaku di dalam PAS dan PKR Selangor, Jika anda sedar jika anda sedar agenda “pujian untuk TG Nik Aziz, Anwar Ibrahim dan perlian untuk TG Haji Hadi”dan Khalid MB, anda akan perasan PR Selangor sedang dirobohkan dengan cetusan benci membenci.

      Siapakah mereka ini, Siapa punya Malaysia Chronicle, Siapakah Tulang Besi, hingga kini tidak berani mengaku dia ahli apa.

      Yang terbaik, kita boikot Malaysia Waves dan Malaysia Chronicle. Ini adalah kerja2 perang saraf. You know what I mean.

      Wallahualam

      Delete
  2. B Malaysia Waves @ Deramang@ T-shirt Nepal sudah update blog dia dengan menfitnah Ketua Pemuda PAS Selangor kerana mepertahankan Khalid MB. Macam2 dia kata contohnya ada udang sebalik mee (Bahasa aku lahhh), tak jujur dan lain lain

    Tuan Tuan saya mula syak dengan mamat Deramang ni, adakah dia parti PAS, adakah dia rakyat Malaysia............... ini sendiri dia mau jawab.

    ReplyDelete
  3. Adakah TB Malaysia Waves cemburu dengan proffsonalism, transparency dgn kualiti leadership MB Khalid.

    Jangan begitu TB, kaooooo ada T-shirt hijau lengan putih. Nepal pun boleh pakai

    ReplyDelete
  4. Setahu aku MB dah buat yg terbaik utk rakyat selangor,memang ada sedikit kesilapannya tapi tidak sebesar mana pun,its ok belajar dari kesilapan, aku rasa TSKI tau kepentingan rakyat lebih penting daripada kepentingan hantu2 raya kat dalam yg cuba menjatuhkannya.

    ReplyDelete
  5. Ini baru Selangor, MUJUR TAK DAPAT PUTRAJAY,
    Kalau tidak berparang budak-budak niiiii
    Politik kacang hantu

    ReplyDelete
  6. Yela politik kacang hantu tp pduduk chubadak rosmah dah kena halau mcm anjing.

    ReplyDelete
  7. ...yg tk suka mb ni ialah mereka2 yg mengidamkn pangkat Dato'...antaranya ialah Ahli Parlimen yg hampir kena tumbuk hair tu...pernah trdengar luahan nya tentang tski yg tk mints sultan anugerah gelaran Dato pada pemimpin2 PR.

    ReplyDelete
  8. Apa2 pun aku sokong TKI jadi MB.
    Hampa lain buat kerja cari utk tambah pengundi hampa ye! Jgn nak sibok2 hal MB itu urusan dia dan kabinet dia.
    Jgn jadi mcm KEDAH dibawah PAS dulu. Kerana beruk2 dlm PAS yg kemaruk nak jadi MB...satu negeri habis. Padan muka....
    Buat malu nama Islam saja. Belajar lah dari kesilapan...

    ReplyDelete
  9. Apa yang aku difahami, Shamsul Iskandar Mohd Akin tidak berkata kononnya PKR sudah bersedia untuk menggugurkan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor... tapi dia dengan jelas berkata pemimpin :Pakatan Rakyat: sudahpun mencapai persetujuan agar untuk menggantikan kedudukan Tan Seri Khalid Ibrahim sebagai menteri besar Selangor.

    Oleh kerana itu tidak timbul soal hanya PKR saja yang terhegeh-hegeh mahu menurunkan Khalid dari kerusi MB Selangor. Tapi ia melibatkan semua sekutu dalam Pakatan Rakyat.

    Dan aku harap juga Iskandar Abdul Samad dari PAS, jangan tunjuk hero tak tentu hala ketika pemimpin lain berusaha menangani kemelut Menteri Besar yang sedang dikepong oleh pemimpin UMNO Baru dengan pelbagai isu sensitif.

    Bersikap adil dan telus dalam menjalankan tugas kepada rakyat negeri tidak sama ketika MB menghadapi tekanan musuh politik yang berniat mahu merampas kerajaan negeri.

    Ini memberi maksud bahawa kita boleh memuji Khalid Ibrahim memang pandai mentadbir ekonomi kerajaan negeri sehingga rakyat pada keseluruhannya dapat menikmati apa yang tidak dapat dinikmati ketika Barisan Nasional memerintah dulu.

    Tapi Khalid dilihat amat lemah dalam menyelesaikan isu yang dicpta oleh pihak musuh politik. Sehinggakan kita dapat melihat beliau selalu berlengah dan ada kala nya beliau tergelincir dari landasan yang telah ditetapkan oleh manifesto parti. Perbuatan seumpama itu amat merbahaya bukan pada saja pada Khalid tapi pada semua exco dan kerajaan negeri.

    Pakatan Rakyat sudah ada pengalaman buruk berkaitan dengan kemelut Menteri Besar khasnya di negeri Kedah semasa zaman pentadbiran Tan Sri Azizan Abdul Razak.

    Apa yang telah dibuat oleh parti PAS ketika masaalah itu bergolak.... pemimpin tinggi parti itu ambil sikap siluncai terjun dengan labu-labunya .. biarkan.... biarkan....biarkan.... akhirnya mereka serahkan pada Mukhiriz Mahathir memerintah kerajaan negeri kedah.

    Apakah PAS Selangor ingin turut serta seperti saudara mereka di Kedah tunjuk "BODOH SOMBONG" ?


    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 25 June 2014 14:21

      Kau pun dah jadi Deramang Malaysia Waves kerrrrrrrrrrrrr. WOyyooo langsi pakai baju t-shirt hijau lengan putih. Waaaaaaaahhhhhhhhhhhh Nepal baleh pakai

      Delete
  10. Shamsul Iskandar @ Sam ni kan ke org suruhan azmin....maka tak hairanlah dia buat cerita mcm ni....dengan harapan mengurangkan sokongan ahli pkr kpd tski dlm musim pemilihan yg sedang berjalan....

    ReplyDelete
  11. Kat tmpat aku haritu khemah kami@penyokong tski yg paling
    gah dn meriah dn sistematik cara pengurusannya...aku nmpk SI Dan AS yg sentiasa berkepit dgn Bini bertambah meluat kami...jgn harap kem kamu akan menang...lihat sendiri bagaimana sunyi sepi kem korang aritu.kat temp at sendiri pun tk habis2 huru hara nk sibuk kwsn org.

    ReplyDelete
  12. Ni sumer poyo....haktuihhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...