Saturday 28 June 2014

NURUL IZZAH DESAK JPP SIASAT SEGALA DAKWAAN PERCUBAAN SABOTAJ KETIKA PENGIRAAN UNDI PEMILIHAN SEMULA CABANG KUALA SELANGOR SUSULAN KEJADIAN "BLACKOUT".



Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR digesa menyiasat segala dakwaan yang mengaitkan cubaan sabotaj ketika pengiraan undi pemilihan parti itu susulan kejadian "blackout" pada tengah malam Rabu lalu.

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar menegaskan segala ketidakpuasan anggota parti terhadap kejadian itu wajib disiasat segera memandangkan banyak kelemahan berlaku ketika pemilihan dijalankan sejak akhir April lalu.

"Kita sedar bahawa banyak kelemahan yang berlaku dalam pemilihan PKR dan saya juga terkesan daripada insiden itu.

"Saya sendiri telah melahirkan ketidakpuasan hati dan sebarang dakwaan wajib disiasat sebaik mungkin oleh pihak JPP dan Jawatankuasa Disiplin," katanya kepada pemberita selepas Dialog Jenayah bersama Ketua Polis Daerah Brickfields, di Bangsar, di sini, malam tadi.

Semalam, Pengerusi JPP PKR, Datuk Johari Abdul menafikan spekulasi kejadian 'blackout' ketika proses pengiraan undi pada pemilihan parti tengah malam Rabu lalu sebagai satu perbuatan sabotaj.

Mengulas lanjut, Nurul Izzah menambah, satu jawatankuasa reformasi pilihan raya di peringkat PKR perlu ditubuhkan segera bagi mengatasi kelemahan sepanjang pemilihan parti.

"Ada kemungkinan jawatankuasa reformasi pilihan raya ditubuhkan di peringkat parti untuk mengurangkan bebanan proses pengundian terus ini memakan masa, belanja dan usaha yang besar.

"Saya mahu membawa kembali kepada tujuan kita mewujudkan parti keadilan rakyat untuk menang pilihan raya umum," katanya lagi.

13 comments:

  1. "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!28 June 2014 at 15:47

    "PKR = Parti Keling Rakyat". Sebab tu budaya gangster samseng berleluasa dlm parti. Paling ramai makan duit rasuah dan paw duit puak2 keling ni la.

    Jika jumpa ular dan jumpa keling, maka ketuklah keling itu dulu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika jumpa keling dan jumpa mak ko,maka jubohlah maknko dulu!!!

      Delete
  2. HURUHARA.
    BILA NAK AMAN NI ?

    ReplyDelete
  3. BLACKOUT ?
    BETUL AR. ADA BLACKOUT.
    INI BUKAN COBAAN.
    INI BETUL BETULL. .

    ReplyDelete
  4. Chinese in PKR28 June 2014 at 17:56

    YB Khalid, Selangoreans have spoken. They have rejected you as the MB of Selangor as you're not up to their expectations. Time for you to step down. DSAI and the rest of the Pakatan leaders should step in to address this ASAP before they lost Selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. News – 28/6/16 – Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata beliau tidak akan meletakkan jawatan Menteri Besar Selangor, walaupun beliau kalah dalam pemilihan jawatan timbalan presiden PKR.

      Menurutnya, tidak ada klausa yang mengatakan jika gagal dalam pemilihan parti, “anda perlu meletakkan jawatan sebagai menteri Besar”,katanya ketika bercakap dalam satu sidang akhbar di Pulau Indah, Pelabuhan Klang hari ini, lapor Malaysiakini.

      Abdul Khalid berkata, tidak kira apa jua keputusannya, beliau masih ADUN Pelabuhan Klang yang merupakan satu-satunya prasyarat pelantikannya sebagai menteri besar. Ahli-ahli PKR terutamanya dari selangor yg terdiri dari pimpinan sehingga ke akar umbi harus tahu dan belajar mengenai Enakmen Undang Tubuh Negeri Selangor sebelum sebarang kenyataan dikeluarkan bagi mengelakkan ahli PKR itu dicop sebagai buta dan tidak berpelajaran."katanya lagi.

      Katanya lagi sebarang pertimbangan mengenai kedudukannya sebagai menteri besar akan berdasarkan kepada kemampuannya untuk mentadbir negeri itu.

      Ketika ditanya jika apakah keputusan pemilihan PKR itu menunjukkan kerjaya politiknya akan berakhir, Abdul Khalid menjawab perkara itu tidak penting.

      “Kerjaya atau tidak, saya akan meneruskan usaha saya sehingga tanggungjawab saya sebagai ADUN, menteri besar dan juga ahli Parlimen Bandar Tun Razak berakhir,” katanya.

      Delete
    2. Tak malu ke Cabang sendiri dah tolak......blah la dari jawatan MB. Jgn ikut macam pemimpin Umno tunggu rakyat tolak baru tau!

      Delete
    3. wei veteran pkr. ko balik duduk jaga lutut longgar ko lagi baik. dah veteran tu duduk diam2.

      ni le sorg yg buta hati dan tak berpelajaran spt TSKI ucap kan tu.

      Delete
  5. Rakyatterutama ahli PKR juga desak Nurul Izah agar kembali semula kepada Islam dan menarikbalik usaha bersungguh-sungguhnya yang menuntut diceraikan untuk membolehkannya berkahwin dengan lelaki lain yang menjadi skandalnya.

    ReplyDelete
  6. 5 RUKUN ISLAM

    1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete
  7. Veteran pkr dan pengikutnya. Baca apa yg TSKI kata tu. Jgn sampai orang kata tak sekolah pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. termasok lah Chinese in Pkr sekog tu

      Delete
  8. 5 RUKUN ISLAM

    1. Mengucap dua kalimah syahadah.
    2. Mendirikan solat.
    3. Menunaikan zakat.
    4. Berpuasa di bulan Ramadhan.
    5. Menunaikan haji di Mekah bagi yang mampu.

    6 RUKUN IMAN

    1. Beriman dengan Allah subhanahu wa taala.
    2. Beriman dengan para malaikat.
    3. Beriman dengan kitab-kitab suci.
    4. Beriman dengan para Rasul.
    5. Beriman dengan Hari Akhirat.
    6. Beriman dengan Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...