Tuesday 24 June 2014

PERTUKARAN MB SELANGOR JANGAN INGAT SEMUDAH MENUKAR BAJU ... SILAP LANGKAH YANG DIKEJAR TAK DAPAT, YANG DIKENDONG KECICIRAN.



Cerita desas desus agar Dato' Menteri Besar Selangor sedia ada YAB Tan Sri Khalid Ibrahim mau ditukar ganti semakin hari semakin kencang bertiup di alam maya.

Sama ada ianya benar atau tidak sukar untuk perkatakan selain ianya bukannya datang kenyataan rasmi dari pucuk tertinggi ketiga-tiga komponen dalam gagasan Pakatan Rakyat.

Kalau ianya suara peringkat berjawatan ADUN mau pun Ahli Parlimen ianya bagi Omak Kau tidak lebih dari suara-suara songsang sekadar menguji keberkesanan desakan tersebut.

Pandangan Omak Kau amat mudah .. pertukaran MB Selangor dalam situasi iklim politik kini bukannya suatu perkara yang mudah dilakukan .. perlu mengambil kira risiko dan akibat serta kesan keatas Pakatan Rakyat jika pertukaran itu dilakukan.

Omak Kau amat yakin jika ianya amat mudah dilakukan maka ianya sudah pun dilakukan diperingkat kemenangan lebih bergaya penggal kedua Pakatan Rakyat di negeri Selangor apabila jumlah kerusi dimenangi meningkat naik.

Gabungan Pakatan Rakyat,  PKR, DAP dan Pas mengekalkan kuasa di Selangor setelah memenangi 44 daripada 56 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Selangor manakala Barisan Nasional (BN) pula memenangi 12 kerusi Dun pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), menyaksikan Pakatan Rakyat menang lapan kerusi tambahan berbanding 36 kerusi yang dimenangi pada PRU12, 2008.

Bilangan kerusi Dun yang dimenangi oleh BN pula berkurang menjadi 12 berbanding 20 kerusi yang dimenangi pada 2008.

Mohon berlaku jujur salahsatu sumbangan besar kepada peningkatan sokongan dan undi rakyat kepada gabungan Pakatan Rakyat di Selangor ialah susuk tubuh Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Sepanjang kempen kejayaan beliau mentadbir urus negeri Selangor secara telus, bersih dan cekap sehingga rizab kewangan negeri naik mendadak dari RM400 juta ke hampir RM3 bilion dijadikan bahan kempen yang cukup efektif dan berkesan untuk memujuk rakyat memberikan sokongan sekali lagi kepada Pakatan Rakyat .. Ini tidak boleh dinafikan sama sekali .. Malahan modal kempen ini juga turut dijaja keseluruh negara bagi membuktikan yang kepimpinan Pakatan Rakyat jauh lebih baik dari UMNO/BN.

Sebab itu kenyataan Pesuruhjaya PAS betapa perlunya suara rakyat diakar umbi diambil kira sebelum suatu keputusan pertukaran diambil, begitu juga kenyataan Ketua Umum Parti KeADILan Rakyat sebarang perubahan perlu dilakukan melalui perbincangan antara parti-parti dalam Pakatan dan rundingan dengan Sultan Selangor, dan bukannya melalui khabar angin.

Pokoknya di sini ialah perbincangan sesama pucuk pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat serta perlu perkenan Sultan Selangor.

Sebab itu Omak Kau berpendapat pertukaran MB Selangor bukannya semudah menukar baju lebih-lebih lagi jika perhubungan MB dan Sultan dilihat akrab serta disayangi rakyat bawahan.

Mungkin TSKI kurang sedikit popular dikalangan beberapa wakil rakyat dan pemimpin PR Selangor tetapi jika diambil kira keputusan Pemilihan KeADILan 2014 bagi jawatan Timbalan Presiden, sokongan dan undi yang diperolehi beliau setakat agak banyak juga ... cukup untuk memberi mesej bahawa sokongan akar umbi anggota KeADILan keatas TSKI bukan kecil anak.

TSKI lagi pun sudah memberitahu bahawa beliau tidak berhasrat untuk pegang lama menjadi MB Selangor ... habis tempoh PRU 13 maka dengan automatik beliau tidak akan menjadi MB Selangor lagi.

Jadi pada pandangan Omak Kau tidak perlu ada gesaan dan desakan jawatan MB Selangor ditukar ganti melainkan atas alasan-alasan yang cukup kukuh dan mendesak yang diterima akal logik bukannya sekadar pertuduhan longgar.

Jadikan peristiwa 1978 di Kelantan dulu sebagai iktibar .. berakhir dengan PAS kehilangan terus negeri Kelantan dengan hanya tinggal 2 kerusi DUN gara-gara MB Kelantan ketika itu Dato' Muhammad Nasir yang agak popular kalangan rakyat tetapi dilihat tidak sebulu dengan saf kepimpian PAS ketika itu, mau ditukar ganti.

Sebab itu dalam perkara sebegini perlunya ada kebijakkan dalam mengambil sebarang tindakan agar peristiwa pahit itu tidak berulang.

Diperturunkan kenyataan-kenyataan Pesuruhjaya PAS Selangor dan Ketua Umum PKR dalam isu ini sebagai bahan renungan sebelum ada pihakyang ghairah dalam mengeluarkan pandangan hati yang tidak berpijak dibumi realiti.

(1)
Pesuruhjaya PAS Selangor, Iskandar Abdul Samad menganggap desakan menukar Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar (MB) hanyalah pandangan kumpulan tertentu dan bukannya mewakili semua pandangan rakyat di negeri itu.

“Biarlah pandangan kesemua kelompok dan peringkat rakyat diambil kira.

“Bukan hanya kumpulan-kumpulan tertentu sahaja,” katanya dalam kenyataan media yang disiarkan dalam laman sosial peribadinya, kata Iskandar Abdul Samad kelmarin.

Selain itu, beliau turut memberi amaran, sekiranya proses pertukaran MB dibuat semata-mata kerana desakan ahli politik, tanpa mengambil kira pandangan keseluruhan rakyat, ia bakal mengundang padah kepada Pakatan Rakyat pada Pilihanraya Umum akan datang.

“Rakyat telah memberi mandat kepada Pakatan Rakyat untuk mentadbir Selangor pada Pilihan Raya Umum Ke 13 maka sebarang perubahan besar seperti pertukaran Menteri Besar perlu juga mendapat pandangan mereka.

“Sekiranya rakyat tidak merestui jika pertukaran berlaku maka kesannya akan diterima pada Pilihan Raya Umum yang akan datang,”katanya lagi.

Kenyataan penuh :

ISU PERTUKARAN MENTERI BESAR SELANGOR

Pandangan rakyat juga perlu diambil kira.

Jangan hanya mengambil kira pandangan pemimpin politik sahaja.

Pemimpin politik perlu juga turun ke bawah untuk mendapatkan pandangan sebenar di peringkat akar umbi.

Jangan sama sekali hasrat rakyat biasa diketepikan. Mereka juga mempunyai hak kerana seorang Menteri Besar itu bukan sahaja milik orang politik tetapi juga milik seluruh rakyat.

Pada Pilihan Raya Umum parti-parti politik telah turun merayu kepada rakyat untuk mendapatkan sokongan.
Oleh itu, adalah wajar di saat-saat seperti ini pandangan rakyat juga perlu diperolehi.

Rakyat telah memberi mandat kepada Pakatan Rakyat untuk mentadbir Selangor pada Pilihan Raya Umum Ke 13 maka sebarang perubahan besar seperti pertukaran Menteri Besar perlu juga mendapat pandangan mereka.

Sekiranya rakyat tidak merestui jika pertukaran berlaku maka kesannya akan diterima pada Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Pakatan Rakyat mesti mesra rakyat dan ini termasuk peka kepada kehendak rakyat.

Biarlah pandangan kesemua kelompok dan peringkat rakyat diambil kira. Bukan hanya kumpulan-kumpulan tertentu sahaja.

Iskandar A Samad
Pesuruhjaya PAS
Negeri Selangor
22 Jun 2014


(2)
Pada 21hb Jun 2014 yang lalu menurut Malaysiakini.com, Anwar dilaporkan berkata sebarang perubahan perlu dilakukan melalui perbincangan antara parti-parti dalam Pakatan dan rundingan dengan Sultan Selangor, dan bukannya melalui khabar angin.


“Itu bukan kenyataan rasmi. Keputusan untuk mengekal atau menggantikan (Khalid) akan dibuat melalui perbincangan dan keputusan Pakatan Rakyat, dan sudah tentu dengan berunding dengan Baginda.

“Jadi keputusan tidak dibuat melalui mendengar khabar angin,” katanya ketika ditemui pemberita hari ini.

30 comments:

  1. cibai la ko iskandar!

    -Khalid Samad-

    ReplyDelete
  2. baru satu negeri memerintah..dah macam macam masalah..pkr ohhh pkr..dah lah pemilihan pkr ni mcm mcm negatif yg timbul ..aku penyokong pkr dh mula menyampah kepimpinan pkr ni..mcmana nak memrintah negara kalau mcm ni carenya

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti ko ni india keling. pkr ramai keling kan.

      Delete
  3. Tuesday, June 24, 2014POLITIK KOTOR YANG MEMALUKAN !
    DAP dan PKR telah mencipta sejarah politik yang sangat memalukan dan wajar dijadikan pertimbangan asas untuk rakyat menolak parti-parti huru-hara itu.


    Yang terbaru :

    NIBONG TEBAL 24 Jun - Ahli-ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Nibong Tebal masih tidak berpuas hati apabila mendesak pemilihan kali ketiga diadakan dalam tempoh terdekat ini.
    Bekas Timbalan Ketua cabang itu, Mohd. Kamil Abu Bakar berkata, mereka tidak mengiktiraf keputusan pemilihan Ahad lepas kerana menyifatkannya dicemari unsur meragukan dan sabotaj.
    "Prinsip keadilan tidak wujud dalam pemilihan parti dan ini mengecewakan kami sebagai ahli peringkat akar umbi.
    "Disebabkan perkara ini, ada yang menyarankan supaya kami keluar parti," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.
    Laporan seterusnya :

    SUNGAI PETANI 23 Jun - Kekecohan yang berlaku semasa proses pemilihan di beberapa cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyebabkan ahli-ahli PKR Cabang Sungai Petani tampil bersuara mendesak pemilihan semula dijalankan di seluruh negara bagi mengembalikan imej parti tersebut.

    Bekas Timbalan Ketua Cabang PKR Sungai Petani, Ishak Man bersama-sama kira-kira 30 anggota cabang parti itu hari ini melahirkan kekecewaan ekoran kegagalan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP), Datuk Johari Abdul menjalankan tugas memastikan proses pemilihan berjalan lancar.

    Ishak berkata, proses pemilihan semula bagi setiap cabang PKR di seluruh negara itu perlu dijalankan agar perpaduan dalam kalangan anggota parti itu dapat diperbaiki semula.

    Menurutnya, sepanjang proses pemilihan termasuk proses pemilihan semula dijalankan di seluruh negara, sebanyak 300 aduan diterima daripada 74 cabang oleh JPP, termasuk dua aduan daripada Cabang Sungai Petani.

    "JPP hanya proses aduan daripada 36 cabang manakala aduan 38 cabang lain ditolak tanpa diberikan sebab yang munasabah. JPP sepatutnya lebih telus dalam mengendalikan proses pemilihan ini.

    "Kami sangat kecewa dan merasakan ada yang tidak kena dengan perjalanan proses pemilihan cabang PKR dan menuntut agar proses ini dijalankan semula di seluruh negara," katanya ketika ditemui di Taman Seruling, di sini hari ini.

    Menurutnya, ahli-ahli PKR Cabang Sungai Petani juga tidak berpuas hati apabila JPP tidak memberi maklum balas yang sepatutnya tentang aduan yang telah dihantar oleh mereka mengenai proses pemilihan di Cabang Sungai Petani.

    "Dua aduan telah dihantar kepada JPP pada 6 Mei lalu, namun jawatankuasa hanya menelefon dan menyuruh kami hadir bersama-sama saksi ke ibu pejabat untuk disoal siasat.

    "Kami kena bayar RM50 untuk setiap aduan dan untuk kemudahan, kami minta JPP yang turun padang berjumpa dengan saksi kerana jumlah mereka ramai, namun sehingga kini tiada maklum balas diterima," jelasnya.

    Tambah Ishak, oleh kerana kegagalan JPP, ahli-ahli PKR Cabang Sungai Petani mahu Johari meletakkan jawatan atau jawatannya dilucutkan oleh kepemimpinan Pusat.

    "Kami tidak mempunyai masalah peribadi dengan Johari, namun beliau mesti bertanggungjawab sepenuhnya atas kegagalan perjalanan proses pemilihan.

    "Kami tidak dapat menerima keputusan pemilihan cabang PKR di seluruh negara kerana ada pelbagai masalah seperti dakwaan berlaku berat sebelah, mengatur kemenangan dan sebagainya," jelasnya - UM
    Lihat juga video yang memalukan seluruh Pakatan pembangkang :


    KOTA RAJA

    KUALA LANGAT


    SABONG

    azmin for tp!!!

    Kami Pejuang Tulen PKR mahukan keadilan raya dan Azmin adalah pencetus ke PPutra Jaya

    -ABDULLAH SANI-
    Hero PKR..





    ReplyDelete
    Replies
    1. Rajin menulis puak macai umno nie..hakikatnya tipu belaka..baca bule percaya jangan..

      Delete
    2. Kau ni keling ke?? Pkr ramai keling sbb tu cacar marba. Ketuk keling dulu baru ketuk ular!

      Delete
    3. Ko pehal pnggil org keling celaka babi?skali aku hentam muka ko sbijik bsepai gigi.

      Delete
  4. ISKANDAR KENA BIDAS DAN LEMPANG OLEH SHAARI SUNGIP

    News – 24/6/14 – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Hulu Kelang, Saari Sungib membidas kenyataan Pesuruhjaya PAS Selangor, Iskandar Abdul Samad yang berkata desakan menukar Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar (MB) bukan hak ahli politik semata-mata sebaliknya perlu mengambil kira pandangan rakyat jelata.

    “Isu meminta pandangan rakyat tidak perlu dibangkitkan kerana isu pemecatan Khalid adalah urusan dalaman (parti). Jangan keluarkan kenyataan jika akal dan mata kabur dan gelap hati,”kata Saari dilaporkan FMT.

    Menurutnya, tidak timbul isu meminta pandangan dari rakyat kerana Pakatan Rakyat (PR) yang memerintah Selangor sudah mewakili pandangan rakyat.

    “Pada saya PR di Selangor iaitu DAP, PKR dan PAS telah bekerjasama dengan mantap.

    “Semua perkara mengenai masalah pucuk kepimpinan akan dibincang dalam mesyuarat exco bagi menangani masalah-masalah tersebut,” katanya.

    Tambahnya, PAS juga mempunyai pendirian tersendiri terhadap pentadbiran Abdul Khalid.

    “Jika mempunyai masalah, kami akan berbincang dan tegur-menegur untuk menangani sesuatu masalah.

    “Jika merasakan Khalid patut berundur, kita juga akan berbincang bersama di dalam mesyuarat tertinggi PR,” jelasnya.

    ReplyDelete
  5. Ni sumer poyo...haktuihhhh

    ReplyDelete
  6. Mkn sbb x de yg dpt mentekadarah duit rakyat selangor kut..mb da la kedekut ngan diorang,tu ramai yg x puas ati....anyway,we selangor citizen support mb khalid ibrahim

    ReplyDelete
  7. PERHIMPUNAN BIBLE DAN PROTES
    TEMPAT : DATARAN MERDEKA
    DATE : 29HB JUN 2014

    AHLI PKR YAKNI PARTI YANG TERDIRI DARI AHLINYA BERBILANG AGAMA ADALAH DISERU TURUN PERHIMPUNAN BAGI MENYOKONG USAHA SAUDARA KITA SUDHAGARAN STANLEY DAN PENGERUSI KHATOLIK MALAYSIA EU HONG SENG.

    WAJIB HADIR KPD AHLI PKR DEMI HAK AHLI KITA BERAGAMA KRSITIAN!

    Sudhagaran Stanley dan Pengerusi Persekutuan Katholik Malaysia (CFM) Eu Hong Seng berikrar akan menentang keputusan Mahkamah Persekutuan membabitkan penggunaan kalimah ALLAH dalam penerbitan-penerbitan berkala berbahasa Melayu mazhab Kristian itu. (BACA DI SINI)

    Bahkan Stanley mengumumkan, dia akan memujuk PAS untuk berhimpun dan berdemonstrasi di tengah-tengah Kuala Lumpur sehingga ke Dataran Merdeka bagi mendesak Kerajaan Malaysia agar akur dan patuh kepada mereka dengan menyerahkan semula Bible berbahasa Melayu dan Iban yang dirampas dari ibu pejabat Persatuan Bible Malaysia di Petaling Jaya.

    Tidak sahaja mengumpulkan ahli-ahli PAS, tetapi juga penganut-penganut agama lain termasuklah mereka yang telah murtad serta anggota-anggota LGBT untuk memastikan Kerajaan Malaysia akur dengan tekanan tersebut. Perhimpunan tersebut dikatakan mendapat tajaan luar biasa dari agensi-agensi serta pertubuhan-pertubuhan luar negara

    ReplyDelete
  8. Khalid Dah Pegang LAAAAMAAAAAAMAAA DAAAAAHHHH

    Bagi l;er kat orang lain pulaaaaaaaakkkk!

    ReplyDelete
  9. "PKR = Parti Keling Rakyat".....haktuihhhhh!!!!!24 June 2014 at 23:33

    "PKR = Parti Keling Rakyat". Sebab tu budaya gangster kuat. Paling byk makan duit puak keling ni la.

    ReplyDelete
  10. Jika Khalid kena undur, kesannya amat besar jika pengganti Khalid tidak sehebat Khalid. Pada masa itu, jangan pulak PKR, DAP dan PAS saling tuduh menuduh ibarat baling batu sembunyi tangan.

    ReplyDelete
  11. Bodoh punya pemimpin PR..masing2 da nampak kuasa semua gelap mata..dia ingat senang nak jadi MB sgor..ambil alih kerajaan lama yg bermasalah skg jadi sejahtera dgn prgm mesra rakyat... wan azizah nak jadi MB ke? Rentikan la cita2 tu wahai dato seri...nak bagi soalan dlm dewan pun tak mampu..ni nak berangan jadi MB..sampai bila ko nak puppetkan bini ko tu dato seri oii...kesian aku tgk wan azizah sana sini berkipas.. bahalol punya PR

    ReplyDelete
  12. Semua orang PKR tahu aku bukan orang Azmin ATAU Khalid , dua dua aku tak suka. tapi kalau tanya aku Khalid must go. dia ni bukan pejuang sebab itu sejak jadi Mb dia langsung tak ambil tahu pasal pejuang. penat lelah pejuam, imbuhan untuk pejuang. akar umbi.yg dia tahu jaga koperat umno, jaga istana. ISTANA MESTI CUKUP pejuang pergi mampos.

    Dia hanya menjaga dahan dan daun pokok, tetapi tidak memperdulikan akarnya. kerana dia lah PKR akan hancur suatu hari nanti. nak suruh pengundi jadi pejuang ,banyak lagi kerja mereka. ko orang tak suka ke , marah ke, benci ke kenyatan aku.ADA AKU PEDULI. aku makan ke tidka ke ko orang tanggung ke, ko orang support ke kalau tidak just shut the fuck up.

    Khalid ibrahim must go , hanya si bangang dan si bodoh sahaja tidak tahu, ahli ahli dna penyokong baru apa tahu. baru masuk 1-2 tahun nak melalak dan menyalak tak payah. , bab jawatan timbalan presiden itu aku tak ambil peduli. suka hati ko orang lah. khalid pandai berlakon. dah tahu penyokong menyampah barulah nak jumpa akar umbi, baru nak jumpa pendokong baru nak ambil tahu ahli bawahan.so kepada Khalid Ibrahim aku jawab dua ayat je SUDAH TERLAMBAT !!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen ko mcm gampang lah jamil..ko dgn berok ko serupa je bkn ada otakpun..duduk dlm parti apa perjuangan ko..terjerit sana melalak sini mcm ko je yg suci murni...ko ingat tulisan ko ada pengaruh ke jamil? Ko cuma bole pengaruh binatang je..tu je kelebihannya jamil

      Delete
    2. HAHAHAHAH. APABILA JAMIL ANJING MENGAKU JADI KUCING. KAHAKHKHAKHAKAKHAK.

      ANJING DAP./

      ANJING BEJUANG AMENDANYA TERLALAK LALAK PERJUANGKAN PELIWAT!

      Delete
  13. Aku setuju dgn omakkau. Tukar mb ni bukan mcm tukar sependa. :D

    ReplyDelete
  14. TSKI kedekut dengan rakyat! Mmg bukan duit dia tapi gunakanlah untuk pembangunan negeri Selangor. Politik lak 0! AA pilihan Terbaikkk ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kedekutnya atau engko nak khalid bagi duit dekat engko. Kalau pembangunan rasanya takde apa yg kurang di selangor ni. Khalid layak kekal.

      Delete
  15. Yeahhhhhhhhhhhhhhhh,

    Balik la Malaysia Waves dan author dia Deramang d TB d Tulang Besi.

    Khalid MB, Istana dah approve, majoriti rakyat Selangor sokong, mendapat sokongan ramei dari penyokong PR sooooooooooo can you shut your gap. Melalut macam orang tiga suku.

    Hangpa tau tak berkat belanja berhemah, duit Selangor dah berkepol2. Setakat 3 lori ikan tak muat dgn duit Kerajaan Negeri Selangor.

    Aku rasa yang menolak Khalid MB adalah gang2 yang marah sebab tak dapat pangkat dgn harta dari kerajaan negeri.

    Cuba kaoooo tanya TB d Deramang kat Malaysia Waves. Dia ahli apa?
    Setahu aku orang hard core PAS cool jer dgn MB Khalid.

    Adakah betul Deramang Malaysia Waves ahli PAS atau ahli PKR atau ahli DAP atau ahli MIC atau ahli UMNO atau ahli Hindraf atau Parti Golkar. Hanya dia saja bolei jawab.

    Kalau Deramang ni betul sincere, dia dah announce dia ahli mana kat bahagian mana. Setakat baju Hijau lengan putih, orang Nepal, Bangla atau Ghana bolei pakai.

    Cepat... aku bagei last chance yang pertama. Catatkan kau ahli mana Deramang woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. MLM atau PIBG sekolah tak masuk

    TiBi (Tinta Biru)
    Malacca Waves
    Umbai Mareiiiii

    ReplyDelete
  16. Bagus penerangan dari Omak Kau . Tenkiu sama itu kakak

    Kita berita kena open, share ramei ramei.

    Jangan jadi empunya blog Malaysia Waves@ Deramang @Macbeth@TB@Tulang Besi. Jumud lagi menjumudkan Ha Ha Ha

    Mehhhh baca article tiga suku ibnu retard dari Malaysia Waves dan kita gelak ramai2

    http://www.malaysiawaves.net/2014/06/haji-hadi-bakal-serah-selangor-pada-bn.html

    Dalam Article TB d Malaysia Waves dikatakan yang Khalid MB bertahan dalam jawatan MB sebab support Ustaz Hadi.

    Woiii TB kau ni fius betullah. Dalam blog tiga suku kau tu dah lah ada 3 elemen sajerrrrrr. i.e. UG (Unity Govenment tak wujudpun), Alphard dan satu lagi Khalid MB

    La ni dia nak kaitkan UG dgn Khalid MB. Dahlahh UG tak wujud lagi mau kaitkan dengan orang politik.

    Next phase aku rasa mamat bengong ni nak buat ada link antara UG dan Khalid MB sebab nak beli Alphard. Kahhh Kahh Kahhh BODOOOO

    Macam ni la, boleh tak aku kaitkan Bigfoot dengan T-Shirt Hijau Lengan Putih dan Nepal. Kah Kah Kah.

    Jalan cerita sudah jadi = Mamat Nepal cari bigfoot pakai t-shirt hijau lengan putih

    Kah Kah Kah

    Terbuktilah Malaysia Waves otak 3 dimensi - Alphard, UG (Hanya Rekaan) dgn Khalid MB

    Balikkkk Laaaaaaaaaaaa TB cakap macam UG (Urang Gilerrrrrrrrrrrr)

    Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah

    ReplyDelete
  17. Adakah TB Malaysia Waves cemburu dengan proffsonalism, transparency dgn kualiti leadership MB Khalid.

    Jangan begitu TB, kaooooo ada T-shirt hijau lengan putih. Nepal pun boleh pakai

    ReplyDelete
  18. TB Malaysia Waves @ Deramang@ T-shirt Nepal sudah update blog dia dengan menfitnah Ketua Pemuda PAS Selangor kerana mepertahankan Khalid MB. Macam2 dia kata contohnya ada udang sebalik mee (Bahasa aku lahhh), tak jujur dan lain lain

    Tuan Tuan saya mula syak dengan mamat Deramang ni, adakah dia parti PAS, adakah dia rakyat Malaysia............... ini sendiri dia mau jawab. Janganlah kamu meniru perangai Abdullah bin Ubay kat Madinah. Jahat tu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  19. Adakah korang sekalian nak percaya kepada Blog Malaysia Waves dan penulisnya TB. Sampai sekarang dia tak mau sebut dia ahli apa.

    Contohnya pi restorandgn cop halal kita tanya, ini ayam sembelih ?? ada khinzir ke tak ? ada alkohol ke tak ? Soalan ni semua towkey restoran tak mau announce.

    Adakah kita mau makan? Tak boleh bro

    Satu lagi Malaysia Waves sebut yang tu dan yang ni. Soalannya kau ahli apa, dia tak mau jawab.

    Celoteh dia boleh kita ambil serious ? tak boleh sebab tak transparent mungkin ada unsur2 fitnah

    Elakkan dari percaya Deramang

    ReplyDelete
  20. Aku kalo jumpa ular or keling aku ketok umno dulu.orang munafik ni jgan main2 nanti kena tanggung dosa sampai kiamat.

    kikiki

    ReplyDelete
  21. TSKI memang dah elok jd MB Selangor...tak payah tukar...Orang Koporat memang pandai tadbir urus kewangan..jd nak tukar buat apa????..KEKALKANLA TSKI.

    ReplyDelete
  22. Mula2 nampak bagus juga TS khalid ni.tp lepas kes air dan kidex aku nampak dia dah mcm jadi popet umno.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...