Monday 10 December 2012

BERITA GEMPAR!!!!!!... NAJIB RAZAK MAKAN DIRESTORAN DAUN PISANG YANG PERNAH DISERBU JAKIM KERANA TIDAK MEMPUNYAI SIJIL HALAL YANG SAH!!!!!!!


Semalam diberitakan Najib Razak bersama-sama dengan Rosmah Mansor dan anak lelakinya pergi makan tengah hari disebuah restoran daun pisang di Jalan Gasing, Petaling Jaya.Selangor.

Gambar beliau kesana heboh dan ligat berlegar dialam internet.

Admin telah menjalankan risikan sendiri dapti restoran yang dikunjungi Najib sekeluarga itu ialah Restoran Raju yang terletak di Jalan Gasing, Petaling Jaya yang dimiliki oleh seorang yang bukan beragama Islam.

Rata-rata para pekerja restoran ini bukan beragama Islam.

Pada 25hb November 2010 yang lalu, sepasukan pegawai JAKIM bersama-sama dengan pegawai KPDNKK Selangor yang diketuai Penolong Pengarah Hub Halal JAKIM, Ustaz Mohd Amri Abdullah telah menyerbu restoran ini atas kesalahan menyalah gunakan logo halal yang dikeluarkan untuk produk lain tapi digunakan untuk restoran tersebut demi mengeliru dan memperdaya kaum Islam bahawasanya Restoran Raju ada memiliki sijil HALAL JAKIM....Satu kesalahan dibawah Seksyen 15(1) Aktan Perihal Dagangan 1972, yang boleh membawa hukuman maksima denda RM250,000 jika sabit kesalahan.

Serbuan dan pemeriksaan pihak JAKIM dan KPDNKK Selangor itu mengemparkan masyarakat setempat kerana restoran ini amat terkenal dikalangan pengunjung beragama Islam. Boleh dikatakan hampir 70% pelanggan restoran ini suatu ketika dulu ialah Melayu/Islam.

Logo JAKIM yang dikeluarkan untuk produk jenama NESCAFE telah diarahkan ditampal oleh JAKIM dengan serta merta.

Sehingga berita ini ditulis tidaklah admin pastikan sama ada Restoran ini ada memiliki sijil HALAL keluaran JAKIM.

11 comments:

  1. NAK TEST MARKET kut. makan beralas daun pisang.Hehh..hehh..NKRA..Transformasi..entah aper lagi.Sorry masa dah suntuk untuk UMNOBN bernafas lega.

    ReplyDelete
  2. puak puak tu tak peduli halal ke haram....atas kepala terdedah pun buat tak kisah...laki dia pun dayyus bagi orang cium tangan bini,cium pipi bini....kalau telur tak dak pun jangan la sampai dayyus....

    ReplyDelete
  3. Dah pemimpin satu malaysia namanya...bantai semua makanan...bila hati dah gelap...minta dijauhkan dari itu semua...amin..

    ReplyDelete
  4. apalah nak di herankan...najis muqallazzah pun dia tak tau...ini kan pula bab halal haram

    ReplyDelete
  5. ni fitnah kedai ni kedai mamak siap tampal sijil halal...toke dia mmg islam....kedai berada di petaling jaya selangor dekat sekolah menengah....kedai ni dah 5thn dah... klu nak fitnah 2...tgk dulu bukti...jgn sbb kan politik merosakkan rezeki org lain... insaf la....

    ReplyDelete
  6. helmi..bila masa tokey dia islam??
    pekerja majoriti hindu..

    dah kena serbu ngn JAKIM pun dulu..menipu sijil halal..
    loya nk makan kedai mcm ni

    ReplyDelete
  7. aku bukan nak kondem...tp mcm mana hang kata najib makan kat situ ? aku tgk depa makan kat meja belah luar...tp kenapa focus kat belah dalam dan signing board aje ?? gambar no 5 dan 6 dah berbeza...jgn nak fitnah kalau benda tu x betuil ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedai Raju's memang ada ruang makan kat dalam dan kat luar,bawah pokok. Kat luar tu yang 'famous' sgt dan Najib makan kat situ. Tapi ruang dalam yang dalam gambar mmg betul kedai yang sama.

      Hangpa janganlah nak serang tak tentu pasai. Hangpa bukan dok PJ, apa hangpa tau. Aku tau la,aku dah pernah pi. Hangpa yang dok menyalak ni bukan tau pun Jalan Gasing kat mana!!

      Nampak sgt pejuang upahan UMNO yang menyalak!!

      Delete
  8. ha aaa la...fitnah ni,,,,kena repot jakim ni,,eh kena repot polis ni...dia nak makan apa pun makan la ...apa aku peduli,,,,,cuma aku nak habaq mai kat hangpa....orang dayus jadi pemimpin....susah hati betui...bini keluar rumah tak tutup aurat...

    ReplyDelete
  9. makanan haram, dengan duit haram kira oklah tu.
    menang dengan cara menipu, hasilnya haram......

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...