Wednesday 12 December 2012

UTUSAN DAH MALU BESAR TERKANTOI!!!!!...ARTIKEL ZAINUDDIN MAIDIN GELAR MANTAN PRESIDEN INDONESIA HABIBIE DAN DSAI SEBAGAI "ANJING IMPERIALISME" SUDAH DIPADAMKAN!!!!


Akibat terlalu ghairah atas sifat benci melampau dan dendam kesumat sehingga  terlajak menghentam diluar batasan adab bekas Presiden BJ Habibie, seluruh media Indonesia mengecam keras di atas berita yang dikeluarkan lidah biawak rasmi UMNO, Utusan Malaysia.

Lanjutan daripada itu pula, pautan berita yang menyebut bekas Presiden BJ Habibie sebagai pengkhianat bangsa, sehingga menimbulkan polemik antarabangsa itu hilang dari laman web Utusan Malaysia, Selasa (11/12/2012).

Pada malam semalam, halaman yang sebelumnya berisi tulisan tajuk rencana berjudul "Persamaan BJ Habibie dengan Anwar Ibrahim" menjadi broken link...IANYA SUDAH DIPADAMKAN

HABIBIE PENGKHIANAT 

Polemik yang membawa-bawa nama Habibie bermula dari kunjungan bekas presiden Indonesia tersebut ke Universiti Selangor baru-baru ini sebagai tamu kehormatan ketua pembangkang Malaysia, Anwar Ibrahim. Kunjungan tersebut seterusnya diulas oleh bekas Menteri Penerangan Malaysia, Zainuddin Maidin, menerusi tulisan tajuk rencana di media Utusan Malaysia, pada hari Isnin.

Tulisan tersebut dianggap kontroversi kerana menyebut BJ Habibie sebagai pengkhianat bangsa Indonesia setelah membiarkan Timor Timur pisah dari Indonesia. Malah, Zainudin melabelkan Habibie dan Anwar Ibrahim sebagai sama-sama "The Dog of Imperialism".

Tulisan itu menimbulkan kecaman dari pelbagai tokoh di Indonesia. Zainuddin dikatakan bukan sahaja telah menghina Habibie, tetapi juga menghina bangsa Indonesia. Tulisan tersebut tidak sewajarnya ditulis oleh seorang bekas menteri Malaysia.

Anwar Ibrahim turut secara khusus mengeluarkan kenyataan di salam blognya dengan menyebut Zainuddin sebagai orang yang dangkal dan keji. Anwar menegaskan bahawa reputasi Zainuddin buruk dan pernyataan tersebut tidak mewakili rakyat Malaysia.

Bagaimanapun, Habibie tidak mengendahkan tulisna tersebut dan sekadar tertawa. "Kalau ada yang menghina anda, anggap aja sebagai sebuah pujian, bahwa dia berjam-jam memikirkan anda, sedangkan anda tidak sedetik pun memikirkan dia," kata Habibie seperti ditulis dalam Twitter Habibie Center.

SIFAT KEBENCIAN PADA MUSUH POLITIK MESTI ADA BATASANNYA....NAK AMPU BODEK MESTI ADA HADNYA.

AKHIRNYA NEGARA DIBENCI JIRAN TERTANGGA YANG PALING RAPAT...

TERLAJAK PERAHU BOLEH BERUNDUR.. TERLAJAK KATA BINASA NAMA BAIK NEGARA!!!!

4 comments:

  1. Suruh anak maidin tu buat DO LETTER mintak maaf kepada semua rakyat Malaysia dan lndonesia!! Rakyat Malaysia tak pernah ada menteri yg KURANG AJAR DAN BIADAP!!!!

    ReplyDelete
  2. haaaakan padan muka keling paria z. maiden kecut buah hang termasuk batang hang...utusan memang surat kabar paling sial..dalam dunia..apa takut? jangan padamlah kenyataan keling paria tu. ..suruh polis siasat..suruh sprm siasat..lapor polis..sebab keling paria ni dah buat tegang antara dua negara..tangkap keling paria ni..reman..sementara nak bicara mahkamah..mana madey kawan ko satu kapal dari negara keling?. pertahankanlah.. babi punya amenongok.

    ReplyDelete
  3. Pak Habibie to ahli matematik, ahli sains sampaiandua formula matematiks diciptanya. Berbahasa German sangat fasih. Yang mengutuk Pak Habbie tu nak jadi tukang sapu di istana Presiden Indonesia pun tak layak. Cermin muka dulu. Kalau MBB yang berteknologi tinggi buat kereta kebal, kapal laut, kapal selam dan kapal perang boleh ambil Pak Habibie jadi ketua R & D di German, siapalah kucing kurap yang mengkritik dia. Sunggup hina orang tu!!!!!!

    ReplyDelete
  4. sebagai rakyat indonesia saya pribadi merasa kita semua satu rumpun melayu harusnya bersaudara kenapa bisa di adu domba seperti ini ya

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...