Tuesday 18 December 2012

RUMAH PENEMPATAN SEMULA PENDUDUK TAMAN ABOK JAYA, SEREMBAN, NEGERI SEMBILAN MAU DIJADIKAN MODAL KEMPEN PRU 13... UMNO SANGGUP ANIAYA PEMILIK YANG BERJAYA HAMPIR 1 TAHUN SEMENJAK DIRASMIKAN OLEH NAJIB RAZAK!!!!!!! ADMIN KELOKASI UNTUK MENINJAU DAN MEMBUAT LIPUTAN SECARA PANDANG DENGAN MATA KEPALA SENDIRI!!!!!


Pada 19hb Februari 2012 yang lalu sempenan kunjungan sehari sambil bertugas Najib Razak dan Rosmah Mansor ke Seremban Negeri Sembilan, salah satu acara untuk memeriahkan kunjungan mereka berdua ialah pelancaran/perasmian rumah penempatan semula mampu milik penduduk di Taman Abok Jaya, Rahang, Seremban, Negeri Sembilan.

Dalam upacara itu diadakan satu supacara simbolik penyerahan kunci oleh Najib Razak kepada MB Negeri Sembilan Mohamad Hassan.

Dihebohkan kepada dunia melalui semua media arus perdana milik UMNO/BN termasuklah RTM dan TV3.

Dicanangkan kononnya harga rumah bernilai lebih RM100,000 sebuah tetapi dijual kepada rakyat dengan harga lingkungan RM45,000. Lebih 50% disubsidi oleh Kerajaan UMNO 1 M'sia Negeri Sembilan.

Pergh!!!! kalau dengar pada gah bunyinya cukup mengharukan..Digambarkan seolah-olah kerajaan UMNO 1M'sia Negeri Sembilan dibawah pimpinan Mohamad Hassan sebuah kerajaan yang perihatin rakyat.. Kerajaan tradisi membela rakyat miskin papa kedana.

REALITINYA??????

Setelah menunggu hampir 7 bulan dengan tiada perkhabaran berita dari kerajaan UMNO Negeri Sembilan maka rakyat yang berjaya untuk memiliki rumah tersebut pada 30hb September 2012, telah mengadakan demo secara aman dilokasi taman tersebut.

Demonstrasi ini telah mengundang kemarahan MB Negeri Sembilan, Mat Hassan dengan mengatakan agar pihak Pakatan Rakyat tidak menjadikanjnya isu politik.

Ini yang membuat admin ketawa terbahak.bahak.. Masa pelancaran dijadikan isu politik demi secebis politik batuan keuntungan bagi pihak UMNO tetapi bila sudah 7 bulan masuk bulan kelapan tiada dengar apa-apa perkembangan bila rakyat yang berjaya membuat demo aman dituduh sebagai mempolitikkan isu.

Alasan yang diberikan ialah belu ada Sijil Layak Menduduki (CF)..

Pelik juga admin, kalau belum ada CF mengapa diadakan acara simbolik penyerahan kunci dan Najib Razak dan Rosmah Mansor bersama sama dengan MB Negeri Sembilan suami isteri siap bergambar dalam salah sebuah rumah tersebut?

Pada 16hb Disember 2012 MB NS Mat Hassan telah mengadakan lagi satu upacara penyerahan anak kunci rumah kepada pembeli yang berjaya.

KELOKASI.

Demi berlaku adil maka admin telah diminta oleh Omakkau kelokasi hari ini demi meninjau secara "firsthand" dengan dibantu salah seorang pembeli yang berjaya. ( Identiti dirahsiakan ).

Dilokasi admin dapati ianya bersebelahan dengan Kg Semarak, Rahang.

Taman ini didirikan rumah berbentuk "TOWNHOUSE" 3 bilik dan 2 bilik mandi dikhususkan untuk penduduk setinggan Kg Abok, Rahang, Seremban, Negeri Sembilan yang diarah berpindah kerana tanah dan rumah mereka akan diambil untuk tujuan pembinaan JALAN LINGKARAN TENGAH SEREMBAN..

Dari struktur,  bahan binaan, keluasan, lokasi dan kualiti rumah bolehlah admin rumuskan dari mata kasar ianya sebuah rumah yang kecil kurang 900 kaki persegi berharga tidak lebih dari RM50,000 dengan mengambil kira harga bahan binaan pada tahun 2011. Admin dimaklumkan slab simen digunakan untuk membina rumah mampu milik ini.

Ada rumah admin lihat sudah dipasang meter elektrik oleh TNB namun tiada sebuah rumah pun dipasang dengan meter air oleh pihak SAINS ( Sayarikat Air Negeri Sembilan).

Ada tu dah pasang alat penghawa dingin. Jika dilihat pada luaran penghawa dingin tersebut ternyata sudah agak lama juga dipasang. Mungkin dipasang ketika lawatan/pelancaran/perasmian/penyerahan kunci Najib Razak pada awal bulan Februari 2012 yang lalu bagi nampak ada class sikit.

RUMUSAN DAN KONKLUSI.

1)  Bolehlah dirumuskan bahawa mengebahkan keseluruh negara,harga rumah ini melebehi RM100,000 sebuah adalah satu pembohongan.

2)  Memang nampak jelas projek ini mau dijadikan bahan kempen pada PRU 13 nanti oleh UMNO/BN Negeri Sembilan walaupun projek ini sudah dilancarkan awal tahun ini oleh Najib Razak.

3)  Mau dijadikan bargaining chip @ bahan umpan untuk memancing undi pada PRU 13.

KALAU NAK MEMBERI JASA KEPADA RAKYAT PASTIKAN IANYA IKHLAS.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...