Monday 4 November 2013

AIR MUKA MUKHRIZ APABILA DI BERITAHU KEPUTUSAN PRK DUN N20 SG LIMAU TIDAK MEMIHAK KEPADA BN!!!!!


Lihatlah betapa murung, muram dan moyotnya air muka Mukriz Mahathir apabila dia mendapat berita calon UMNO/BN kecundang di tangan calon PAS YB Ustaz Azam Samad dengan majoriti melebehi 1,000.

Slogan Berani Berhijrah tidak laku dan termakan oleh penduduk dan pengundi DUN Sg Limau.

Bantuan khas dari ayahandanya Tun Dr Mahathir langsung tidak memberi kesan dan impak.

Menyamar dengan pakai kopiah dan sebagai nelayan tidak juga jalan.

Janji nak jadikan DUN Sg Limau sebagai DUN anak angkat juga rakyat tak mau percaya.

Taburan hamper, beras, gula, anak benih pokok, duit saku, lawatan squad sayang Wanita UMNO, Pemuda UMNO dengan aktivti rempit dan memancing, Puteri UMNO dengan aktiviti kejar itik dalam bendang, puluhan artis diangkut untuk hiburkan dan melalaikan siap dengan cabutan bertuah motosikal, IPhone dan TV LED tidak berjaya juga nak pujuk rakyat DUN Sg Limau agar berhijrah ke BN.

Nampaknya nasib Mukhriz cukup malang ... kalah pertandinagn Naib Presiden kini sebagai MB Kedah pula gagal untuk rampas DUN Sg Limau dari PAS.

Ternyata aura dan pengaruh bapanya Tun Dr Mahathir Mohamad di Kedah sudah luntur dan pudar.

29 comments:

  1. cepatnya update... tahniah, good job

    ReplyDelete
  2. Sekarang baru boleh dikurangkan subsidi harga tepung, minyak masak, elektrik dan beberapa bahan keperluan asas rakyat Malaysia.
    Laksanakan SDR1M - Skim Dera Rakyat Satu Malaysia

    ReplyDelete
  3. Dia bagi kita ambil. ...jadilah rakyat selangor yg pintar walaupun ada segelintirnya yg masih kurang cerdik...SELANGORKU.....I M 4 U....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kurang cerdik. BENGONG!!

      Delete
  4. apa tu UMNO selama ni ada ke UMNO..... macam tak penah dengaq pun.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO tu United Malay Never Occur, sesama merekapun tidak mungkin akan bersatu. Menjadi kepala gangster komponen BN dan membuli parti rakan dlm BN. Harap penjelasan ini jelas.

      Delete
    2. Sarkis daaaa!!!

      Delete
  5. ada pengundi be end tdk ngundi sebab cirit. Terminum susu free dar baling

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi pas turun...undi bn naik. turun sikit2 lama-lama tergolek dog

      Delete
  6. UMNO tidak kalah kerana tidak bertanding, tidak pernah bertanding walaupun sekali. BN yg kalah dan PAS dan Pakatan Rakyat yg menang di ambang Muharram, di Awal Hijrah. Mukhriz tidak kalah, tapi Mahfuz yang menang. Tan Sri Azizan, rest in peace. Maruahmu terpelihara, sebab itu dianugerah Tan Sri, walaupun selepas jadi mantan. Allahu Akbar.

    ReplyDelete
  7. aku tengok lembu betina dah tak mengebooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. majoriti tinggal seribu lebih (turun 50%) pon bukan main sombong..... Allah tarik kemenangan kita tu kadang kala bukan sekali gus.... Allah tarik sikit- sikit...... kita jadi lalai... akhir sekali pru15 esok mungkin kita pulak yang akan kalah...

      Delete
  8. Alhamdulillah.......kalau x sedo diri lg apa yg rakyat nak....memang banggang botingkek-tingkek le......

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawan tak gi undi sebab bukan orang BN. Kawan pun bukan orang PAS. Tak guna kalu kawan gi undi pon.

      Delete
  9. alhamdulillah kerana berjaya mengekalkan kemenangan tetapi sedikit kecewa kerana majoriti semakin merosot. Secara pribadi, bagi saya penurunan jumlah majoriti pas ada kaitannya dengan kenyataan negatif ulamak pas yang menyebabkan ahli pkr atau dap bertukar arah atau tidak keluar mengundi. 4 tahun lagi jika kata2 negatif itu masih diulangi, bn mampu menyapu bersih kedah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bn mampu menyapu bersih kedah.alam flora pindah gi kdah smua keeee?????

      Delete
    2. nampaknya pengaruh mahathirisme di negara kita tidaklah sekuat mana...... apa pun, melalui beberapa majlis yg pernah dihadiri beliau, mukhriz dilihat tokoh yg mampu ke depan, berhemah dan lemah lembut. Jika nilai ini diteruskannya, saya percaya kedah akan terus kekal dalam genggaman umno.

      Yg penting, Mukhriz kena selalu turun ke bawah untuk bertemu rakyat dan tidak bersikap terlalu eksklusif seperti bapanya.

      Beliau antara sosok yang mungkin boleh diketengahkan sebagai PM pada masa depan.

      Delete
    3. 01:54...ya, bn mampu menyapu bersih kedah pada masa akan datang sekiranya sikap para ulamak pas tidak berubah, mementingkan parti sendiri, meragui persahabatan dengan parti gabungan PR, mengutamakan golongan ulamak dan mengenepikan golongan profesional dalam kepimpinan Pas, mengeluarkan kenyataan merugikan ketika saat genting dan menjadikan jumlah kehadiran dalam ceramah sebagai indikasi menentukan kemenangan.... Jelasnya, jika umno boleh pupus maka begitulah juga dengan pas. Tak ada satu partipun di dunia yang akan kekal baik umno mahupun pas sendiri.

      Namun....sikap penyokong yang tertutup minda seperti sedara/i akan menjadikan pas pupus sebelum tiba pada waktunya, sama seperti umno. Hati-hati....

      Delete
  10. ternganga azeeezz...sbb skrip lakunan arahannyer iaitu wanita UMNO/Bn kene tumbuk...tak laku di sg Limau.......sbb rakyat dah tahu......maaacaaaammmmm ttipuuuuuu jer..........hihihihihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam PRK majoriti 1000 lebih sudah dianggap terlalu baik. Kalu dalam PRU, majoriti tersebut boleh meningkat 3 kali ganda. Bayangkan dengan jumlah peruntukan, projek dan pemberian yang nilainya berjuta2 serta tumpuan para pemimpin dan jentera kerajaan keseluruhannya yang berpusat di situ, Pas dengan bantuan jentera PR masih mampu memperoleh undi majoriti sebanyak itu.

      Tahniah PAS kerana mampu bertahan.

      Delete
    2. kalau PAS bertanding ok.. tapi kalau PKR bertanding.. macam2 bunyi.. isu bangla.. isu dakwat.. macam2 isu.. tahniah PAS.. tetapi sayangnya perangai puak PKR yang rata2 adalah bekas ahli UMNO telah memalitkan imej buruk pada PAS..

      Delete
  11. BERILAH SEJUTA ALASAN MAHUPUN PANDANGAN.... HAKIKATNYA BN DAN UMNO SUDAH TEWAS DI SUNGAI LIMAU. TERIMALAH HAKIKAT DAN JANGANLAH BERMIMPI LAGI.

    DAH KALAH BUATLAH CARA ORANG DAH KALAH. TAK PAYAHLAH NAK BELIT-BELIT LIDAH, NANTI ORANG TAMBAH MENYAMPAH.

    KALAH MENGAKULAH KALAH. FULL STOP!

    ReplyDelete
  12. Kesian mukhriz...bangla 40k tu tak ader rupernyer.....

    ReplyDelete
  13. kaji berkenaan penurunan majoriti...sila berkhidmat dgn lebih gigih:-)

    ReplyDelete
  14. maknanya termakbul hasrat dan impian dun sg limau (almarhum) ustaz azizan. Jasanya hanya Allah yang tahu.

    ReplyDelete
  15. Mak lembu tu bila nak bayar hutang.

    ReplyDelete
  16. Bersyukurlah dan bekerjalah dengan lebih baik dan ikhlas. Kita jangan sombong dan angkuh sangat dengan kemenangan ni. Allah nak uji kita. Rapatkan saf dan dahulukan Allah. Nescaya Allah akan bersama kita. Jadilah dewasa jaga tuturkata. Amin.

    ReplyDelete
  17. setuju dgn anak kundor...penyokong/blogger kene sama jaga adab & tutur kata.
    -anak pilin-

    ReplyDelete
  18. kita berjaya merampas kerusi BN dengan majoriti yg brtmbah di kubu kuat mereka dan menumbangkan kerajaan BN Kedah..hooray.. mukhriz dah tak jadi MB..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...