Wednesday 6 November 2013

KALAH PRK SG LIMAU PENYOKONG UMNO/BN DESAK AGAR SEMUA RUMAH PENGUNDI PAS DI SG LIMAU DI POTONG BEKALAN ELEKTRIK DAN AIR KE RUMAH MEREKA!!!!


Inilah dinamakan politik dendam kesumat .. bukan politik matang ... tetapi politik binatang ... lebih tepat politik minda dan jiwa lembu.

Sedikit pun Omak Kau tidak berasa hairan dan pelik akan desakkan dan saranan juak-juak UMNO ini apabila tumpas tersungkur bila bertempur di medan PRU maupun PRK .. Tun Mahathir awal-awal lagi dah hebahkan kepada dunia betapa yang masih bangang. bodoh, bahalo, biol,bengap, bingung dan badigol saja yang duduk menepek macam lembu dalam UMNO.

Nak salahkan mereka tidak boleh juga sebab perangai para pemimpin UMNO lebih kurang juga .. dua kali lima .. lima kali dua  ..



Kalah di Kelantan Royalti minyak di sekat.

Bapak borek anak rintik .. pemimpin kencing berdiri juak-juak UMNO kencing berlari sambil menyanyi.

230 comments:

  1. DAP belum berkuasa dan nak buang kakitangan awam yang ramai melayu.. dah berkuasa taktaula..

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa org yg dah kena buang kerja?,,,,,komen bangang pencacai umno..

      Delete
    2. patut ler bila gi pejabat kerajaan negeri Pulau Pinang pekerja nya semua orang Cina.nak cari masjid pun susah.apa tah lagi surau.nak cari seorang melayu di Pulau Pinang punya ler susah.toleh kanan Cina toleh kiri Cina.Depan Cina,belakang Cina.tiap tiap bangunan ada lambang DAP.lambang parti haprak laknatullah langsung tak jumpeeeeee.kih.kih.kih.kah.kah.kah.kah.Wooooooooo.bodohtak sudah.

      Delete
    3. masuk penang terus melayu jadi cina,mamak pun jd cina.susah nak cari org non-cina

      Delete
    4. dah tu apasal tak buang sbb dungu dan malas dok mengampu tak tentu pasal tanpa buat kerja...parti mana pun perintah akan buat tindakan yang sama melainkan umno haprak sebab dia suka pengikut macam lembu,jadi tukang tepuk dan sorak aja!!!!

      Delete
    5. betultu.. kat opis asyik berpolitik.. mana tak kena buang.. kalau kena buang salahkan kerajaan.. konon kerajaan zalim..

      Delete
    6. betul tu.masa kerja asyik berpolitik.sat sat kena pergi program menteri umporno.jika tak pergi tindakan diambil..sebab kakitangan nie yg meramaikan.harapkan rakyat,ramai tak mau pergi.meluat tengok muka menteri yg madey katakan bodoh.

      Delete
  2. ek eleh......kat sarawak dan sabah tu....sokong UMNO/BN sampai jd fix deposit kunun.....kenapa dah setngah dekad......ramai yg tak merasa lektrik dan air paip.......mcm lembuuuuuuu jer.....aku tgk.....

    ReplyDelete
  3. Apa nak ambil kesahnya admin, ini grop budak 2yang tak boleh mengundi lagi, mereka dibayar RM20 RM 30, pasang bendera, arak bendera, buat provokasi, budak2 yang tak lulus SPM malah ada yang tak lepas UPSR & PMR ,Lepas mereka berumur sikit, boleh mengundi mereka akan tukar pendirian mereka, jangan bimbang, saya tahu mereka ini , saya adalah antara pengundi di SG. Limau.
    Dirumah adik saya dipermatang berkumpul hampir 30-40 orang anak2 muda dari group PAS yang terdiri dari Universiti2 sekitar Kedah,Perlis, Pinang, Perak dan lain2. mereka bekerja tanpa upah, tanpa kasi minyak motor, siang malam bertongkos lomos walau pun mereka masih belum boleh mengundi.. umur antara 19 25 atau bukan pengundi kawasan tersebut.
    Lihatlah antara group yang berpelajaran dengan yang tidak berpelajaran. Kalau berpelajaran mereka akan buka mata. Insyaallah PRU 14 mereka2 ini akan menawan KEDAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nak ambil kesahnya admin, ini grop budak 2yang tak boleh mengundi lagi, mereka dibayar RM20 RM 30, pasang bendera, arak bendera, buat provokasi, budak2 yang tak lulus SPM malah ada yang tak lepas UPSR & PMR ,Lepas mereka berumur sikit, boleh mengundi mereka akan tukar pendirian mereka, jangan bimbang, saya tahu mereka ini , saya adalah antara pengundi di SG. Limau. Dirumah adik saya dipermatang berkumpul hampir 30-40 orang anak2 muda dari group UMNO yang terdiri dari Universiti2 sekitar Kedah,Perlis, Pinang, Perak dan lain2. mereka bekerja tanpa upah, tanpa kasi minyak motor, siang malam bertongkos lomos walau pun mereka masih belum boleh mengundi.. umur antara 19 25 atau bukan pengundi kawasan tersebut. Lihatlah antara group yang berpelajaran dengan yang tidak berpelajaran. Kalau berpelajaran mereka akan buka mata. Insyaallah PRU 14 mereka2 ini akan mempertahankan Malaysia dari diperintah parti PR..

      Delete
    2. pemalas nyer penganut(anon 11:58) parti UMNO/BN nie......mcm lembab jer......

      Delete
    3. aik? Ingat manifesto je copy cat.....Kah!kah!

      Delete
    4. manifesto perlaksanaan hudud tu ka bro.. atau menjadikan malaysia negara Islam..

      Delete
    5. tak nak cakap..nanti ko tiru ....

      Delete
    6. Mcm x biasa, aku tiru je tapi x tentu2 aku x buat..

      Delete
  4. Kerajaan yahudi pun tak buat kat rakyat sendiri macam ni..kenapa nak kata yg buat ni budak2..bukan ke ada menteri umno apco pernah bg cadangan sekat air ke pulau pinang..dah betul la ckgu kencing berdiri anak murid kencing sambil minum san miguel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerajaan dah sekat ka bro?!..kes air ke penang tu tanyalah kerajaan PAS dulu pun bergaduh ngan kjaan penang.. sebabtula puak PR tak suka kat MB kedah dulu.. bila dah takdak barulah dijadikan modal nak menang..

      Delete
    2. anon 12:01...mcm banganggggg jer.....mcm bodoh jer.....yg nak sekat tu masa mukhriz nielah bodoh.......masa BN.......bangang bertinkat2 betul.....

      Delete
    3. Dah nama pun BN ,SEMBANG BUKAN ADA FAKTA..sebap tu UMNO ni penuh dengan puak-puak bodoh tak berpelajaran

      Delete
    4. Kerajaan Pas Kedah tidak akan mengalah dengan negeri sekutunya untuk menjual bekalan air mentah meskipun Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dilaporkan bertegas tidak mahu membuat bayaran pembelian yang dianggarkan berjumlah RM20 juta.Pengerusi Jawatankuasa Industri dan Pelaburan, Perumahan, Kerja Raya, Pertanian dan Industri Asas Tani serta Bioteknologi negeri, Datuk Ir. Amiruddin Hamzah berkata, perbincangan berhubung perkara itu telah diadakan di peringkat pegawai antara kedua-dua buah negeri.Katanya, dalam pertemuan dengan Guan Eng baru-baru ini, Ketua Menteri itu meminta perkara berkenaan dibawa kepada perbincangan antara 'kerajaan negeri dengan kerajaan negeri' memandangkan telah dibincangkan di peringkat pegawai."Insya-Allah bulan depan kerajaan negeri Kedah dengan diketuai Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Bekalan Air, Sumber Air Dan Tenaga negeri, Datuk Phahrolrazi Zawawi akan mengadakan perbincangan."Kita tahulah style Ketua Menteri Pulau Pinang ini. Lempar pi (pergi) kat dia dulu, dia kata dak (tidak). Tidak apalah, kita akan pergi bincang atas semangat bahawa air yang mengalir ke situ sebenarnya datang dari Kedah.

      Delete
  5. aku doakan semoga manusia yg berperasaan macam ni mampuih cepat.Allah kurnia akai tak tau nak guna.tu la terlalu taksub dgn parti yg banyak berpura-pura Islamik(umeno be end).

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku doakan semoga manusia yg berperasaan macam ni mampuih cepat.Allah kurnia akai tak tau nak guna.tu la terlalu taksub dgn parti yg banyak berpura-pura Islamik (PAS)..

      Delete
    2. apa bodo sangat macai umeno be end nih... kalah buat cara kalah laaa. nak bising buat hapa? malu la sikit..... bising pon bukan boleh menang balik!! wei...hang masukkan kepala hang dlm lubang tandas, lepas tu hang tarik flush.... biar bijak sikit.

      Delete
  6. Pr belum buat bro..tp bn dah sekat bantuan kat kelantan sejak puluhan tahun dulu..macam yahudi sekat gaza..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekat bantuan? fitnah lagi ni.. abis kenapa kat selangor yang hangpa banggakan tu BN tak sekat ka? yang miskin BN sekat.. yang kaya PR yang punya kerja.. dasar bangang..

      Delete
  7. Fitnah lagi ni..,aku kat sg limau tak dak kena potong air api pun?Yg tak nak bayar tu mmg ler kena potong sebab berhutang....mmg species mata satu betul ler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bangang...betul koooo....org komen pasal komen puak bangang mcm lembu UMNO/BN yg diataslah bodoh........generasi gua batu.......

      Delete
  8. Sgor pun kena sekat la bodoh..itu pun sgor dapat duit dari pelaburan..ko neh melayu hutan mana yg betul cakap fitnah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelantan takdak pelaburan ka? oh patutlah miskin.. PAS diharap beri peluang PKR dan DAP jadi MB.. tengok negeri DAP.. dan negeri PKR banyak pelaburan.. kelantan?

      Delete
    2. Anon 12:15,,s'gor pun kena sekat bawah pemerintahan PR?!!! Bagus jadi calon suami omak kau yg gersang ko ni.., hahahahahaha

      Delete
  9. lainx dah tahu dok dlm dalam hutan jgn la dok baca kitab umno je.kan dah bodoh 3 generasi..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik lari kat bawah.. kahkahkahkah.. calon laki omakkau yang gersang ni..

      Delete
    2. 12;24... itu aje la yang ko boleh tulis. bangang sebijik macam emak ko jugak

      Delete
  10. Ini adalah gulungan orang terencat akal, teak berupaya berfikir bahawa rizki di tangan Allah, dia orang pikir semua dtang dari umno, tak belajar agama itu pasal jadi macam ni.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau pulak tentang rezeki Allah.. bila Kelantan miskin salahkan BN!!!..

      Delete
    2. Golongan mata satu yg suka tabur fitnah dgn kutip laporan dan tulisan2 meragukan untuk sebar fitnah...

      Delete
  11. Ko ingat nilai pelaburan kelantan dgn sgor sama ke..ko blajar sampai tahap mana.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak sama kenapa Kelantan tak berusaha tarik pelabur..takkan semua nak harap kat BN..kahkahkah.. ka sebab kelantan lama sangat bawah PAS smpai takdak pelaburan..

      Delete
    2. masa bn pegang kelantan pelaburan lagi terok...

      Delete
  12. Tak baik kengkawan kata umno lembu....kesian dia...kan lbh baik d pgl BABI jer....sdp skt dgr...hahahahha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan dah cakap.. dah abis modal takleh jawab maka last sekali maki hamun ngan mencarut ja lah.. ini calon laki omakkau..

      Delete
    2. Rendahnyer akhlak ko ni anon 12:24

      Delete
  13. oi macai bodoh 3 generasi, kan dah cakap jgn baca kitab umno je..fitnah ke gogle kat 'bn sekat selangor'

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yang kerajaan selangor sekat peruntukan SYABAS tu ka? ada kuasa camtulah..

      Delete
  14. gua kat sini bro..tak maki org lagi..ckap bodoh pun ikut madey kutty je..ckap dajal pun dah memang umno dan utusan dan kalah saman fitnah..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpa bro.. Nik Aziz cakap Allah pun mencarut..

      Delete
  15. paip air lalu dalam tanah orang pas ,kalau potong , macam mana air nak sampai kat aku yg um no dihujung kg?bodohnya orang umno...s/u pas- mintak borang 5 untuk keluarga aku.

    ReplyDelete
  16. kes mak lembu macam mana bro..senyap je..tak minta bukti ke..kahkahkah

    ReplyDelete
  17. anak kutty kata hudud tu primitif..tak nak mintak bukti ke bro..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. buktinya..

      Anwar: Hudud tak ada tempat dalam dasar PakatanNg Ling Fong | 12:28PM Nov 9 2011Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.

      Delete
    2. buktinyer...penyokong lembu UMNO/BN dah puas makan nasi kangkang mahathir...hhihihihihi

      Delete
    3. kahkahkah.. lagi fitnah puak PR..

      Delete
  18. mencarut macam mana bro..mencarut macam mat mongol kata haramjadah kat org felda ke..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam yang Nik Aziz izinkan tu.. Allah pun mencarut kata baginda Nik Aziz..

      Delete
  19. Sesungguhnya AIR API TANAH DAN UDARA itu adalah milik UMNGOK kata macai kpd rakan2nya....kah kah kah

    AdikiparKau

    ReplyDelete
  20. kejap lagi mintak bukti mongol mencarut pulak..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpa bagi aja laporan audit negara tu.. senang cerita..

      Delete
  21. selangor hanya dapat pinjaman dari pusat rm4j berbanding dgn cukai yg dibayar sebanyak rm16bilion..macai tak payah mintak bukti la,suruh mat mongol bawak kes ke mahkamah..ini cerita dalam dewan parlimen bro bukan dari utusan..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. pehh kelantan camana pulak?

      Delete
  22. Macai bodoh 3 generasi gogle dan boleh dwnlond lagi 'laporan audit negara 2010'
    kahkahkahkahkah,

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro.. kalau pandai sangat.. bagitau muka surat berapa.. perenggan berapa.. lain kali kalau nak tuduh bersedialah dengan fakta yang tepat..

      Delete
    2. laaa prg suruh google. lepas tu baca laa sendrik. apa bangang sangat ko ni. ikut bangang bapakkk ko ker?

      Delete
  23. macai dan umno dajjal fitnah no one apa yang nik aziz cakap semua diputar belit..nik aziz kata penerima brim tu binatang dah senyap ke..kalau ko suka bergadoh dgn adik,pas tu atok ko cakap macam anjing dan kucing..maksud atok ko tu ko binatang ke..kahkahkahkahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutlah orang PR pun ambik BR1M.. nak jadi binatang jugaklah.. pastu siap nak mintak RM1200 pulaktu.. dasar binatang..

      Delete
    2. orang BN je ke bayar cukai mangkok oi?binatang la ko ni

      Delete
    3. BR1M kan rasuah tu.. orang PR ambik rasuah ka?

      Delete
    4. 14:15....duit BR1M tu bukan bapakkkk ko punya

      Delete
  24. Oi macai sape yg janji nak bg rm1200 tu..dajal dok fitnah lagi ler,kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah kalau BR1M nanti naik smpai RM1200 kau nak cakap apa?

      Delete
  25. Kalau najib bg brim pakai duit mak bapak dia org pr tak ingin pun nak ambik..banyak duit rasuah maknanya duit haram..sape nak makan duit haram tu..kahkahkahkah

    ReplyDelete
  26. Rendahnyer akhlak keluarga ko anon 13:46 kalau atok ko selalu bandingkan ko dgn adik ko mcm binatang anjing dgn kucing.Patut ler ko tak kisah bila nik ajis samakan ko mcm binatang ambik BRIM...ahahahahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 15:05.... peribahasa pon ko tak faham. Klu ko bertengkar dengan emak ko katakan, tetiba bapak ko nampak lalu cakap 'macam anjing dengan kucing kome nih". Adakah itu bermakna emak ko anjing dan ko kucing???????

      Delete
  27. kalau hari2 atok ko cakap pasal binatang dah tentu dia tengah mabuk brendi..itu kan kata perumpaan..nampak sangat tak pas spm..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau Allah mencarut tu perumpamaan camana pulak?

      Delete
    2. Atok yg waras tak akan umpamakan cucu dia mcm anjing dgn kucing la bahalol!!! singkat betul akal macai PR ni,patut ler senang jadi pengikut mata satu,pandai tabur fitnah jer...entah aper yg dia dpt pegi ngaji hari2...ahahahaha...ni lagi satu calon laki omak kau yg gersang ni...

      Delete
    3. nak tanya ni... itu hari calon umno sg limau kalah ker?

      Delete
  28. kalau najib nak bg rm1200 ko nak cakap apa..ko ingat ahli bn je ke yg bayar cukai..GST dah jalan kan masa tu baru otak ko nak berfungsi dgn baik..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Kita tahu BR1M adalah rasuah kepada rakyat menjelang PRU 13, tetapi dengan memaksa rakyat untuk mengundi BN selepas menerima bantuan bukti mereka memang tidak ikhlas," katanya kepada Keadilan Daily.

      kata Naib Pengerusi KEADILAN Johor, Hassan Abdul Karim

      Delete
    2. harap penyokong PR jangan ambik BR1M.. rasuah tu beb..

      Delete
    3. Kalau ambil BR1M dan sokong b end itu baru di kira rasuah. Kami ambil apa yang diberi tapi tetap sokong PAKATAN, jadi itu bukan rasuah namanya.

      Delete
    4. Kalu kita tak ambik, puak2 bangang negara akan sapu bersih...

      Delete
  29. Baik siap awal2 brim dgn gst..tgk sapa yg tergolek dlu..rakyat ke kroni..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tergolek bagaimana tu? bangang sungguh rakyat asing yang berebut2 nak masuk negara Malaysia ni.. depa taktau ka Malaysia ni teruk.. barang mahal.. tapi sanggup pulak duk kat negara ni.. patutnya pi la kat negara yang puak PR bangga2kan.. yang barang paling murah di dunia.. minyak paling murah di dunia.. iaitu negara ................ (isilah sendiri puak PR oi) kan Malaysia ni kerajaannya zalim.. kesian depa ni sanggup bersusah payah untuk datang ke negara yang serba serbi mahal ni.. yang kerajaannya zalim..

      Delete
    2. siapa tera mau masyuuukkk malassia....sini bule dpt itu biru ic...bayarannya pangkah parti cap lembu seje.....lepas tu bole dapat brim dan rompak kedai emas dan bank.....hihihihihihihi

      Delete
    3. anon 15:54.. jika fitnah maka tangguhlah apa yang dikatakan itu.. jika benar maka biarlah Allah membalas akan pemimpin BN yang tidak amanah..

      Delete
  30. Hahahaha...cakap kedai kopi si Hassan Karim yg di bawa kat sini....cuba lagi yg kredibiliti bro,bukan retorik ok.Come on la,sudah2 ler memalukan omak kau kat sini...ahahaha

    ReplyDelete
  31. Dah tu papagomo tak malukan ko ke..kahkahkah

    ReplyDelete
  32. Sebagai umat ISLAM kita tahu yang Yahudi dan Nasrani tu adalah musuh ISLAM tapi yang sangat-sangat kita takut adalah musuh dari orang ISLAM sendiri yang tidak nyata.
    Mereka yang menolak hokum ALLAH adalah musuh kepada ISLAM yang perlu kita perangi hingga ke akhir hayat...... Siapa dia musuh ISLAM yang dimaksudkan tu?
    Fikir-fikirkan lah...................

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah fikirdah..

      Anwar: Hudud tak ada tempat dalam dasar PakatanNg Ling Fong | 12:28PM Nov 9 2011Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.

      Delete
    2. Dalam dasar bn lagi la tak ada. Dalam bajet 2014 pun tak ada peruntukan utk laksana hudud apatah lagi dalam kempen prk sg limau

      Delete
  33. Fitnah dr melayu hutan bjalan lagi sapa yg tolak hudud tu..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar: Hudud tak ada tempat dalam dasar PakatanNg Ling Fong | 12:28PM Nov 9 2011Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.

      Delete
    2. Tahniah bro..gua respek sama lu..bagi hangin sama tu macai2 pr..kita pertahankan yang benar dengan hujah yg bernas utk brainwash puak2 pr tu..kita jawab dengan fakta yg sahih tanpa fitnah .tahniah bro

      Delete
    3. mahatir, najib, mca pon tolak jugak... depa takut kena poton tangan

      Delete
  34. macai nak tau siapa yg tolak hudud gogle kat 'Surat dihantar mahatdir tolak hukum hudud kepada Tok Guru Nik Aziz'

    ReplyDelete
    Replies
    1. yangtu memang dah terang dah.. ni yang Nuar pun takmau buat hudud camatu..ni bukan utusan meloya punya cerita.. ni MalaysiaKini pun takkan takleh percayakut..

      Anwar: Hudud tak ada tempat dalam dasar PakatanNg Ling Fong | 12:28PM Nov 9 2011Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.

      Delete
    2. patutnya najib la laksana hudud. dia pm bukan nuar. pm najib ada kuasa utk laksana hudud. Dosa najib kalu tak laksana hudud. Kalu najib laksana hudud, mau atau tak, karpal dan nuar akan ikut jugak. Masalahnya najib tak nak buat macam pemimpin brunei buat.

      Delete
  35. oi macai tu surat dari madey kutty sendiri bukan dari utusan kitab umno,sekarang dah tau kenapa hudud tak boleh dilaksanakan ..kahkahkahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutla PAS dah gugurkan perlaksanaan Hudud..

      Delete
    2. patutnya najib la laksana hudud. dia pm bukan nuar. pm najib ada kuasa utk laksana hudud. Dosa najib kalu tak laksana hudud.

      Delete
  36. macai dah baca ke surat tu..kat bawah tu nama siapa..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. di pihak PR kenapa tak berani nak letak dalam menifesto? sampai bila nak dibayangi BN.. takkanlah nanti masa PR memerintah Malaysia bila ada yang tak boleh buat akan cakap oh ini BN yang tak bagi buat.. kalau macamtu baik Rakyat Malaysia undi BN.. takdak apa yang berbeza pun..

      Delete
    2. anon 16:26 nie bila komen mcm org terncat akal betul...dia tak tahu fungsi kuasa.....yg dia tahu pasal kuasa ilah giler kuasa jer.......kalu PR memerintah bermakna dia ada kuasa....maka tak payahlah UMNO/BN terhegeh2 lagi ler......

      Delete
    3. anon 16:51.. kenapa dalam buku jingga PR yang menjanjikan pelbagai janji pada rakyat tiada satupun disebut mengenai hukum hudud dan penubuhan negara Islam.. KITA BERCAKAP DALAM KONTEKS APABILA PR BERKUASA..

      Delete
  37. Nak tanya anwar buat apa..kuasa ada kat mat mongol tu..luluskan kat kelantan dulu baru tempat lain..najib ada telo ka nak lulus kat bini pun takut..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. takkanlah manifesto PR pun kena kuasa Najib? agak2lah nak pertahan nuar pun..

      Delete
    2. patutnya najib la laksana hudud. dia pm bukan nuar.

      Delete
  38. Dengan izin nak mencarut.woi anon 16.30 anak babi mughallazah.kalo nak fitnah pun copy paste bg abis la pasal hudud tu..tang soalan perangkap tu ko simpan dalam kain mak ko ke..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. persoalannya kenapa takdak dalam manifesto PR? ada dalam kain mak ko ke anon 16:37.. dalam buku jingga pun takdak.. ka dalam seluaq bapak hang anon 16;37?

      Delete
    2. patutnya najib la laksana hudud. dia pm bukan nuar. pm najib ada kuasa utk laksana hudud. Dosa najib kalu tak laksana hudud.

      Delete
  39. Anwar: Hudud tak ada tempat dalam dasar PakatanNg Ling Fong | 12:28PM Nov 9 2011Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.Semasa berdialog dengan lebih 200 pemimpin masyarakat daripada kira-kira 65 persatuan dan dewan perniagaan Cina di Subang Jaya malam tadi, ketua pembangkang itu berjanji untuk menyampaikan kebimbangan masyarakat berkenaan mengenai perkara itu kepada parti Islam tersebut.Anwar mengulangi bahawa Pakatan berfungsi atas dasar bahawa sebarang keputusan mesti mendapat konsensus kesemua ketiga-tiga parti komponennya dan mengikut perlembagaan persekutuan, atau jika tidak, ia tidak akan dilaksanakan.Katanya, apabila orang bertanya tentang pendiriannya mengenai undang-undang hudud, beliau memberitahu mereka bahawa pendirian PKR dan Pakatan Rakyat adalah untuk menyokong perlembagaan."Tetapi apabila orang bertanya pendirian peribadi saya sebagai seorang Muslim, ini adalah satu soalan 'tricky'. Jika anda menjawab 'tidak', maka anda mati. Tetapi jika anda menjawab 'ya', maka tajuk berita New Straits Times esok akan menjadi 'Anwar sokong undang-undang hudud'," katanya.Sebagai seorang Muslim, ahli parlimen Permatang Pauh itu berkata, beliau mesti menerima Al-Quran yang memperuntukkan undang-undang hudud. Tetapi pelaksanaan dan konsensus Pakatan mengenainya adalah isu yang berasingan.Menjawab komen dari hadirin bahawa pemimpin PAS perlu memahami bahawa undang-undang hudud terus menjadi kebimbangan masyarakat tersebut, Anwar memberi jaminan beliau akan sampaikan mesej itu kepada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat dalam mesyuarat Pakatan yang dijadual hari ini (Rabu).Anwar menegaskan bahawa, sepertimana perasaan orang Cina berhubung kenyataan mengenai Islam, masyarakat Melayu-Islam juga bimbang dengan komen-komen yang dibuat oleh beberapa pemimpin muda DAP.Anwar juga menyentuh tentang kenyataan yang disensasikan oleh akhbar-akhbar berbahasa Melayu yang Pakatan akan mengurangkan jumlah penjawat awam jika gabungan itu memerintah.Sehubungan itu, katanya, beliau telah meminta pemimpin gabungan itu supaya membuat pembetulan bahawa Pakatan tidak akan mengganggu penjawat awam, kerana mereka (penjawat awam) bimbang mungkin diberhenti dan menganggur jika Pakatan mengambil alih kerajaan pusat.


    dalam perenggan mana yang PR akan laksanakan hudud? sila jelaskan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutnya najib la laksana hudud. dia pm bukan nuar. pm najib ada kuasa utk laksana hudud. Dosa najib kalu tak laksana hudud.

      Delete
  40. Siapa yg pengang kuasa sekarang bro..bukan ko ke yg ckap isu potong air kat sg limau itu cakap je..skrg anwar cakap je kuasa tak ada kat mat mongol..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. manifesto PR kena kuasa Najib ka bro.. lu paham dak soalan aku.. kenapa hukum hudud tiada dalam manifesto PR.. kenapa hukum hudud tiada dalan manifesto PR..

      Delete
    2. patutnya najib la laksana hudud. dia pm bukan nuar. pm najib ada kuasa utk laksana hudud. Dosa najib kalu tak laksana hudud.

      Delete
  41. Selagi umno yang pegang kuasa jgn kata anwar,nik aziz or siapa2..sampai bila2 pun umno akan tolak dan hina hudud..

    ReplyDelete
    Replies
    1. la tak paham lagi.. ok sekarang jelas UMNO tolak.. tapi kenapa PR tidak meletakkan hukum hudud sebagai perjuangan dalam manifesto PR?

      Delete
    2. patutnya najib la laksana hudud. dia pm bukan nuar. pm najib ada kuasa utk laksana hudud. Dosa najib kalu tak laksana hudud. Kalu najib laksana hudud, mau atau tak, karpal dan nuar akan ikut jugak. Masalahnya najib tak nak buat macam pemimpin brunei buat.

      Delete
  42. jgn layan sgt lembu2 UMNO/Bn nie...cakap dia org nie belit2....mcm mahathir pandy kutty.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. soalan mudah saja.. kenapa hudud dan penubuhan negara Islam tiada dalam janji PR jika PR ditakdirkan dapat memerintah dan berkuasa..tak berbelit mana pun.. jawapan aja yang terbelit nak jawab..

      Delete
  43. Ko tu yang xpaham bro..dari dulu lagi nik aziz nak laksanakan hudud kat kelantan..tp madey kutty yg halang kan..ltak la dalam manifesto ke dalam buku sejarah ke.umno dan apco tetap akan tolak hudud.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu manifesto PR.. apa yang PR akan lakukan jika berkuasa apakah hukum hudud akan dilaksanakan.. itu pun tak berani.. abis yang janji macam2 tu BERKUASA pulak?

      Delete
    2. patutnya najib la laksana hudud. dia pm bukan nuar. pm najib ada kuasa utk laksana hudud. Dosa najib kalu tak laksana hudud. Kalu najib laksana hudud, mau atau tak, karpal dan nuar akan ikut jugak. Masalahnya najib tak nak buat macam pemimpin brunei buat.

      Delete
  44. Dalam manifesto umno ada ke nak laksanakan hudud..tak payah la nak sibuk kalau ulamak pun rembat duit zakat..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. abaikan UMNO.. PR yang janjikan perubahan.. kenapa nak sama dengan UMNO dalam isu hudud ni.. mudah saja letak dalam manifesto jika PR benar2 ikhlas..

      Delete
    2. Ulamak mana rembat zakat bro?!! Ni lagi sekali fitnah ni bro.Bertaubat lah sebelum terlambat....jangan diikut perangai mata satu...

      Delete
  45. Macai g tanya ulamak muda yg kawen larl kat siam tu pasal hudud nk tgk dia cakap apa..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin dia akan cakap.. PAS nak laksanakan hudud.. tapi Anwar takmau..

      Delete
    2. patutnya najib la laksana hudud. dia pm bukan nuar. pm najib ada kuasa utk laksana hudud. Dosa najib kalu tak laksana hudud. Kalu najib laksana hudud, mau atau tak, karpal dan nuar akan ikut jugak. Masalahnya najib tak nak buat macam pemimpin brunei buat.

      Delete
  46. Abaikan anwar..yg betul2 nak laksanakan hudud ni niz aziz bukan anwar..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah.. kesian PAS..

      Delete
    2. hasil jawapan pencacai PR..anon 17:07..persoalan hudud dah terjawab.. PR taknak laksanakan hudud.. hanya PAS..itupun Nik Aziz.. Hadi taktau..

      Delete
    3. bukan susah pun nak jawab.. kalau dari tadi jawab dah selesai.. kahkahkahkah..

      Delete
    4. patutnya najib la laksana hudud. dia pm bukan nuar. pm najib ada kuasa utk laksana hudud. Dosa najib kalu tak laksana hudud. Kalu najib laksana hudud, mau atau tak, karpal dan nuar akan ikut jugak. Masalahnya najib tak nak buat macam pemimpin brunei buat.

      Delete
  47. kalau anwar yg tak mau hudud kenapa madey kutty yg hantar surat kt nik aziz..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang ni sekolah tahap mana? kenapa PR tak letak hudud dan negara Islam dalam buku jingga dan manifesto PR?

      Delete
    2. 17:18.... ko nacam betol2 nak hudud dilaksanakan di malaysia. Klu macam tu meh ramai2 melayu sokong pas. klu pas menang majoriti insyaallah hudud akan dilaksanakan. Syaratnya melayu islam mestilah menyokongnya. Sekjarang jelas umno tak akan laksanakan walaupun ada kuasa. kalau betol2 nak hudud, beri kepercayaan pada pas. Insyaallah impian saudara akan terlaksana. menyokong yg terang2 tolak tu tak berapa nak elok laaa

      Delete
  48. oi macai aku dah kata selagi umno wujud siapa2 pun termasuk nik aziz tak boleh laksana kan hudud..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak boleh laksana hal lain..letak aja hudud dalam manifesto PR..

      Delete
  49. senang cerita kena hapuskan umno dulu baru boleh laksanakan hudud..kahkahkah

    ReplyDelete
  50. orang yang menyokong kerajaan zalim dia trut menanggung dosa hingga ke hari kiamat..ayat tu ada dalam hadis.macai cari sendiri.jangan cari kat utusan kompom tak jumpa punya..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yang kezaliman kerajaan?

      Delete
  51. Mmg zalim pemerintah PR ni hudud pun diorang main2 kan...dah ler tak der dlm buku jingga.....

    ReplyDelete
  52. Terkini..madey kutty cakap peguam negara ghani kutty agen amrika jual batu putih pada sgpore laporan polis akan dibuat..dan adun merlimau meninggal bersedia untuk prk yg seterusnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila pulak ADUN Merlimau meninggal ni? Fitnah lagika dari puak PR..

      Delete
  53. Agen amarika(cia)kahkahkah

    ReplyDelete
  54. Omak kau masukan ceter baru dr malaysiakini salahlaku peguam negara,jual batu putih dan pemalsuan bukti kes liwat 1..macai hudud mesti panas paru2 ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pencacai PR sudah panas bontot.. cepat omakkau alihkan dengan isu baru..

      Delete
  55. Hahahahaha....dah berapa kali dah last month malaysiakini mohon maaf kat tun dr.mahathir pasal buat fitnah......bahalol punyer macai PR!!!

    ReplyDelete
  56. apapun mana hudud dalam manifesto PR?

    ReplyDelete
  57. adun merlimau meninggal aku baca kat utusan..betul ke tak,aku tak tau..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. utusan bila tu bro? memfitnah ja kerja puak PR ni..

      Delete
  58. meriah post omakkai kali ni,kenapa hudud xde dlm manifesto PR.jd kena sokong BN la sampai bila2,macai redho je la rasuah,jenayah kat malaysia ni.komen cam nak je hukum hudud,kenapa dlu masa pas nak buat,xramai pulak sokong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ada sokong BN pun.. aku tak redho pun rasuah dan jenayah kat Malaysia ni.. cuma aku musykil kenapa Hudud dan negara Islam tiada dalam dasar PR.. jawab aja soalan aku.. kenapa PAS dah takmau laksana hudud.. sebab nak berkawan dengan DAP ka.. kenapa PAS dulu bukan PAS yang sekarang..

      Delete
    2. PAS nak buat hudud Nuar tak sokong sebab dia dalam UMNO.. bila Nuar keluar UMNO PAS pulak takmau buat hudud.. maksudnya Nuar takmau laksana hudud..

      Delete
  59. mana malaysiakini minta maaf..

    ReplyDelete
  60. macai buat fitnah lagi siapa yg redho dgn rasuah tu tak baca laporan audit ke..kahkahkah

    ReplyDelete
  61. Bukan malaysiakini ler,itu malaysian insider la....agak2 ler doe.

    ReplyDelete
  62. bodoh punya macai tak redho dgn rasuah jenayah..kahkahkah

    ReplyDelete
  63. ade bn n pr je kat malaysia ni,macai ni bangla ke ape.Pas boleh wat hukum hudud ke klu x pegang kuasa kat malaysia ni,ko bukan sokong pas pun klu pas kuar Pr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. letak dalam manifesto tak perlu tunggu berkuasa pun bro.. apapun PAS takut dengan DAP..

      Delete
    2. umno takut dgn mca,hudud kena hina wat bodo cam babi.

      Delete
    3. PAS aja wat berani macam anjing.. siap sound karpal singh.. diam teruih karpal singh.. akhirnya hudud ada dalam manifesto PR hasil keberanian PAS..

      Delete
    4. jgn ikut umno berani cam babi,hina hudud pun relek je

      Delete
    5. ikut macam PAS.. karpal singh trkencing takut..

      Delete
    6. sape terkencing ni,najib kan.bab hudud kena hina pun wat bodo babi je.klu betul Islam,sepak je la soi lek 2.macai pun same ke,xde telur.

      Delete
    7. macam Nik Aziz sepak karpal singh ka?

      Delete
    8. cukup la najib tunjuk fuck kat soi lek tanda protes

      Delete
  64. kini ke insider ke.umno dan macai tetap kaki fitnah jual negara..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. cepatlah suruh omakkau masukkan isu baru..

      Delete
  65. macai yang g sekolah..letak kat manifesto ke kat umah najib ke..yg bkuasa tetap najib bibir merah..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau macamtu tak payah sibuk nak lancarkan buku jingga bagai.. bukan PR ada kuasa pun..

      Delete
    2. nak dapat kuasa camne klu ade rakyat malaysia bodo mcm ko,naik gula utk jg kesihatan,pikir guna otak la bro.

      Delete
    3. tak perlu ada kuasa.. masukkan aja dulu hudud dalam manifesto.. pasti orang melayu bodo macam aku undi PR..

      Delete
    4. dlu masa pas nak buat,ko ade sokong ke.kena hina ade la,hudud Pas la.ajak debat kecut,nak tau gak beza hudud pas dgn hudud dlm Quran

      Delete
    5. dlu masa Anuar dalam UMNO la kut..

      Delete
    6. anuar pm ke mahadir pm?ke mahadir agama hindu

      Delete
  66. time mca hina hudud najib x sound ape2 pun,najib takut mca dari Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. contohi Nik Aziz sound ape2 kat karpal singh.. takbir..

      Delete
    2. bukan msk tv3 pun,klu najib sound soilek mmg tabik spring la

      Delete
  67. MCA soi lek hentam hukum islam ......mana Umporno pegi......buat gambar lucah atau video blue kot....

    ReplyDelete
    Replies
    1. karpal singh aja yang paham tentang Islam..hasil tarbiyah PAS..

      Delete
    2. tarbiyah umno,soi lek hina hudud.malu la ooi Islam kena hina,ko x rase ape2 ke.ke ko bukan Islam?

      Delete
  68. Sapa pecat mufti selangor dulu......sapa yg membela ratu cantik....umporno

    ReplyDelete
  69. Sapa yg membenarkan kemasukan pasukan kriket yahudi israel ke Malaysia dulu......mahadey Umporno...

    ReplyDelete
  70. Sapa yg ber iya iya sangat nk bagi lesen judi piala dunia 2012 ...tak lain tak bukan Umporno 1 malaysia....ulama amno diam tak berani nk lawan termasuklah jamil khir...mana diapegi ntah nyorok kot...diam jer tak berani langsung...

    ReplyDelete
  71. macai xyah pening2 la,selagi BN kerajaan malaysia,jgn harap ade hukum hudud.xyah la nak tunjuk baik klu Pas wat hudud,nak undi pas.jgn biarkan org jd bodoh,cukupla anda je bodo.

    ReplyDelete
  72. aku x tau la hang ni macai umnu mcm mana. Satgi kalau org dah jwb kot lain pulak hang nak kalih. Nmpk sgt hang xpenah ambik tau pasai hudud ni. Dok baca dari akhbar penfitnah ja. Baca la semua akhbar apa salahnya. Xb'dosa pun. PAS sentiasa bwk isu ni walaupun xdak dlm manifesto dah. Sbbnya semua parti, ahli dan penyokong dah tau pun isu tetap ada. Jd utk apa nak dicanangkan lg. Buat macai mcm hang dan umnu lagi melawan asyik tolak hudud ja. Kalau ada mesyuarat kawasan ka, muktamar ka isu ni tetap disebut. Karpal pun mai dengaq. Tp dah xpenah nak heboh. Penah ka dlm mesyuarat agong umnu bawak dan bincangkan isu tentang hukum hudud? Itu p'soalannya la ni. Dah terang2 mengaku parti melayu semata2 tp x islam kot. Kalau islam pasai apa xberani nak bwk isu ni? Pasai apa harap PAS ja yg bwk? Hang sebagai macai umnu xmau jgk ka hudud? Kalau hang islam, hang p'caya rukun iman, hang pegang kep'cayaan pada kitab al quran, maknanya hang kena p'caya hukum hudud pasai dah t'tulis dlm al quran. Jd kalau hang tolak, hang agak2 rukun iman hang sempurna dak??? Jd tepuk dada tanya iman. Kalau xdak apa jgk, buat solat sunat taubat. Wallahu'alam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apabila hudud dijadikan modal politik..

      Delete
    2. habis sapa lagi nak tegakkan hukum hudud kalau bukan kita sebagai org Islam. Ni bkn semata2 politik. Ni tanggungjwb macai umno oii. Hang ada pikiaq dak semua tu? Kalau hang xmau ke PAS pun, hang suruh la umnu buat hudud. Ada berani. Bkn aku atau PAS yg suruh. Ni ALLAH yg suruh. Hang nak melawan ALLAH jgk ka.

      Delete
  73. soi lek hina hudud smua kecut telor..macai senyap sunyi..potong bg kat anjing la woi..mana perkasa barua tu..nape x tnjuk prasaan..yg paling lawak buat tunjuk prasaan bila guan eng mkn babi..kahkahkah..bangang n bangsat punya macai..terang2 bodo..madey kata..hahaha

    ReplyDelete
  74. PAS tidak dapat buat hukum hudud sebab UMNO masih berkuasa? kahkahkah. bengap punyai pndpt. PAS itu sama ssaja taraf nya dgn UMNO, DAP pkr mic mca. Auta lebih .
    Adaka Nik ajis ckp dia akan laksanakan hudud..tapi dia sendiri..PAS sendiri bergelumang dgn Sistem demokrasi..bertuhankan sistem pilihanraya..bertaksubkan undi. Ada ati nak buat hukum hudud. podahh.
    Sistem demokrasi ni siapa yg cipta? bengap punya pas syok sendiri. bertopengkan hudud demi mendapat faedah dgn sistem demokrasi.

    ReplyDelete
  75. macam umno bg cina buka sekolah cina dan india sebab nak kan undi cina..jual tanah rizab melayu kat cina sebab nak undi..kahkahkah

    ReplyDelete
  76. sekurangnya nik aziz tak pernah hina hudud macam mat telo dan madey kutty..kahkahkah

    ReplyDelete
  77. Nak cakap pasal hudud konon..ada ulamak pun curi duit zakat..kahkahah

    ReplyDelete
  78. Mesti mat telo dah keluarkan fatwa curi duit zakat dapat pahala..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sungguh mulia kamu anon 21:26 memperlekehkan pemimpin umno yg menolak hudud . Namun jika bersatu antara pas dan umno setidak tidak nya peratusan hudud dpt dpt dilaksana kan wlau tak 100.%.kenapa x nak bersatu ye ? Namun mulia kamu itu bukan lah di sisi allah kamu meyokong.paktan yg langsung tidak bokeh cjp pasal hukum hudud iaitu PR yg langsung tak.mau bersama sama umat melayu islam membela kalimah walhal dulu.beiya iya nak.jadikan malaysia sebagai negara islam akhirnya jadi negara perpaduan demi politik yg kafir.mengkafir yg kata sembahyang umno x dpt pahla mulia.dimsisi syaitan kamu

      Delete
    2. Anon21:26 kan lebih baik allah jadikan kamu sebagai binatang dasar pr pandai x bleh di ikut bodih x boleh di ajar

      Delete
  79. PR pak pandir menang sorak kalah sabung ha ha ha ha ha tu pun nak di sokong lagi

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...