Tuesday 3 January 2012

PELAJAR CEMERLANG AKHIRNYA JADI PELAJAR 'JALANG"


Panas! Gambar seksi Amalina Che Bakri - Pelajar 17A1

Masihkah tuan tuan. dan puan puan ingat akan Nur Amalina Che Bakri, pelajar terbaik SPM 2005 yang telah mengejutkan ramai orang tentang kecemerlangannya mendapat 17A1.. selepas mendapat keputusan cemerlang itu, beliau telah mendapat tawaran belajar ke luar negara dengan tajaan Bank Negara Malaysia.

Amalina berangkat ke UK untuk membuat A-Level sebelum memasuki University of Edinburgh, Scotland dalam bidang perubatan.. sebenarnya gua malas nak story pasal ni, sebab gua tak tahu cerita sebenar...namun GAMBAR telah menceritakan segala-galanya,,,

Gua berharap sangat perkara ini tidak berlaku...Amalina dikatakan telah gagal di UK dan telah pulang ke Malaysia secara senyap..namun, berita ini masih belum sahih..namun, berita kegagalannya banyak berpuca daripada kejutan budaya dan hidupnya di UK yang SOSIAL...

Sila lihat gambar dibawah gambar dari facebooknya sendiri dan gua ambil dalam blog akustreegiler...ya Allah, ampunkanlah Amalina..



nauzubillah..








wartajingga : Sufiah genius Math jadi pelacur, Aarif genius pun jadi GAY, yang ni genius SPM 17A dah jadi begini... Apa laaa nak jadi... Hurm...Org genius jangan dihantar ke luar negara kan dah teruk. -wikimalay

Kisah Kejayaan Nur Amalina Che Bakri

Nur Amalina Che Bakri adalah merupakan anak tunggal kepada pasangan Sabariah Hassan seorang guru dan bapanya Che Bakri seorang jurutera DBKL. Beliau mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan SPM 2004 dengan memperoleh 17A1. Nur Amalina berjaya mendapat A1 dalam 17 mata pelajaran iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Sejarah, matematik Moden, Biologi, Kimia, Fizik, Ekonomi Asas, Perdagangan, Prinsip Akaun, Sains Teras, Pendidikan Seni, Tasawur Islam, Kesusasteraan Melayu, Bahasa Inggeris Teknologi, Pendidikan Islam dan Matematik Tambahan. Beliau bercita-cita untuk menjadi pakar perbidanan dan sakit puan.

Beliau belajar dan mengulangkaji pelajaran melalui televisyen dan internet. Beliau meminati program-program realiti televisyen seperti siri Fear Factor, The Apprentice, National Geographic dan Discovery Channel kerana beliau sukakan sesuatu yang mencabar dan menjadi inspirasi lepada beliau. Beliau sentiasa melayari intenet untuk mendapatkan maklumat-maklumat terkini dalam pelbagai perkara serta mempunyai kenalan terdiri dari pelajar luar negara untuk bertukar-tukar pandangan dan pendapat.

Beliau mendapat pendidikan awal di Tadika Farley’s Kota Bharu sebelum menyambung pelajaran di Sekolah Rendah Kebangsaan Zainab 1, Kota Bharu (darjah 1), Sekolah Kebangsaan Taman Suria, Johor Bharu (darjah 2-4), Sekolah Kebangsaan Taman Daya, Johor Bharu (darjah 5) dan Sekolah Kebangsaan Ulu Tiram (darjah 6). Beliau pernah menyertai 50 pertandingan seperti sayembara puisi dan lagu, pidato, syarahan, bercerita, kuiz, melukis, menggubah, bersajak dan pernah dimahkotakan sebagai Tokoh Nilam Peringkat Kebangsaan 2004 serta Johan Pidato Permodalan Nasional Berhad. Beliau juga merupakan Naib Pengerusi Kelab Bimbingan dan Kaunseling, Setiausaha Persatuan St. John Ambulans, Setiausaha Pasukan Rumah Kuning, Naib Bendahari Kelab Pencegah Jenayah dan Ketua Pasukan Badminton sekolah semasa beliau di tingkatan 1 hingga tingkatan 5. Semangat dan cita-citanya yang tinggi untuk mencapai kejayaan tidak menghalang beliau bergiat aktif dalam bidang kokurikulum.

Kejayaan beliau dalam peperiksaan SPM 2004 juga adalah berasaskan kepada inisiatif beliau yang suka berjumpa guru untuk berbincang mengenai pelajaran serta mempunyai keyakinan yang kuat untuk berjaya. Beliau akan melanjutkan pengajian peringkat A-Level di United Kingdom pada September 2005 dalam bidang perubatan yang amat beliau minati. Pengajian beliau akan dibiayai sepenuhnya oleh Bank Negara Malaysia.

Beliau pernah terpilih untuk mengikuti Program Pertukaran Pelajar ke Itali anjuran American Field Service pada 5 Disember 2004 sehingga 5 Februari 2005 dan kesempatan itu digunakan sepenuhnya oleh beliau untuk mempelajari bahasa Itali serta menjadi duta kecil Malaysia di sana. Beliau juga terpilih antara 11 penerima Anugerah Maulidur Rasul 1426 peringkat Kebangsaan dan juga merupakan Duta Akademik Berita Harian.












11 comments:

  1. satu lagi cerdik pandai hasil didikan umno!!!! Tahniah pada kerajaan!!

    ReplyDelete
  2. Panglima Perang Arman PERKASA taknak ludah ke muka betina ni???? upssssssssss...mana bole..bini arman pun satu spesis dgn betina ni..mana bole ludah geng sendiri nanti ibarat meludah kat bini je..

    ReplyDelete
  3. Kalau dah Melayu lupa ugama, apa nak kata

    ReplyDelete
  4. Semoga dia... segera sedar dan kembali ke pangkal jalan,,, selagi masih punya waktu,,, ingatlah wahai sahabat.... dunia ini hanya sementara sahaja.. yg kekal abadi .. kelak adalah di sana.... ya allah... astaghfirullahalazim....

    ReplyDelete
  5. Jangan nak salahkan kerajaan atau UMNO atau mana-mana badan yang telah menjulang pelajar yang sepatutnya menjadi role model untuk generasi masa datang tetapi tergelincir pada pertengahan jalan. Pihak kerajaan atau UMNO atau pihak pembangkang sendiri perlu ambil iktibar tentang apa yg telah berlaku. Janganlah sewenang2nya menghantar pelajar yang cemerlang akademik mentah2 ke luar negara tanpa persiapan rapi dari segi akhlak dan ilmu agamanya. Setelah dihantar hendaklah dipantau dengan rapi "anak emas" ini...jika tidak, inilah akibatnya. Pada pihak Bank Negara yang telah menaja pelajar ini, penajaan perlu ditarik balik atas dasar menjaga hati rakyat yang malu dengan sikap pelajar yang satu masa dahulu menjadi kebanggaan negara dan mungkin sebagai satu pemangkin pada generasi masa kini yang ingin berjaya dari segi akademik seperti beliau. Kita ambil iktibar apa yang berlaku agar lebih berhati hati di masa akan datang.

    ReplyDelete
  6. montok jugak dia ni kalau buat stok main daripada orang mongoltuliang tu....dia ni lagi best.... ekekekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni miang jugak no!. Barang mat salleh pakai kita boleh suai ke?

      Delete
  7. Nape ko owg riuh rendah &pertikai dia dan slhkan umno pla.la senang ko owg p jumpa dia pastu crmah dia dan jgn la dk salahkan owg len dlm hal ni

    ReplyDelete
  8. sbnrnye mmg gaya hidup dia cmtu sjk dulu. I mean, yelah ramai je girls kt kl x pakai tudung, pakai baju ala2 seksi2..cuma dia kt skola dulu pakai tudung, so masuk iklan, media pun dia bwk aa imej b'tudung tu...dia bukn b'ubah ke ape...mmg cmtu...

    ReplyDelete
  9. Subjek akademik A, subjek moral F..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut standard UK moral dia kira ok ape? Pergi parti, pergi pub, minum-minum, joget-joget, tidur-tidur, baring-baring....biasalaa.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...