Thursday 29 May 2014

( 2 FOTO ) PRK TELUK INTAN ... PUTERI UMNO DIMALUKAN APABILA PEMBERIAN TOPI BERLAMBANG DACING RAKYAT TIDAK AMBIL PUSING???


Inilah realiti sebenar yang berlaku diakar umbi apabila Puteri UMNO Malaysia sendiri turun padang tanpa ada pemimpin-pemimpin besar UMNO disisi.

Cukup-cukup hambar sambutan diberikan oleh warga Melayu kepada mereka ... teguran disambut dengan sambil lewa, malahan ada yang langsung tidak angkat muka .. cukup dihina begitu sekali ... pemberian topi langsung rakyat tidak ambil peduli.

Memberi mesej yang cukup kuat dan jelas betapa rakyat sudah muak dan bosan dengan cara UMNO/BN berpolitik ikut musim dan bukannya berterusan ... Anggap rakyat amat mudah digula-gula dengan sekadar memberi umpan topi berlambangkan dacing.

Apakah Puteri UMNO Malaysia anggap nilai rakyat sekadar sebuah topi?????  .. Harga getah turun merudum cukup teruk dimana suara Puteri UMNO???? .. Harga barang-barang keperluan harian naik mencanak dimana pendirian Puteri UMNO???? .. Kehidupan rakyat makin terhimpit mana suara jerit Puteri UMNO????

Bila rakyat kampong sudah cerdik .. nyawa UMNO semakin pendik!!!!!

48 comments:

  1. Al-Fatihah buat Al-Marhum. Ya Allah, Engkau rahmatilah roh Al-Marhum Baginda Sultan berjuwa rakyat. Engkau kekalkanlah kestabilan ekonomi dan politik di Negeri Perak Darul Ridzuan di bawah pemerintahan dan payung kedaulatan pewaris tahta Raja-Raja Melayu di Perak ini. Engkau hancurkanlah pakatan jahat yang membawa ideologi komunisma dan marxisma yang meracuni fikiran rakyat jelata di negeri yang barakah ini. Engkau gagalkanlah segala perancangan jahat mereka yang bertopengkan parti politik. Engkau turunkanlah bala ke atas golongan munafiqin yang bertopengkan agama Mu. Engkau hindarkanlah anak cucu cicit kami dari terpedaya dengan nafsu ammarah politik sempit dan penuh kebencian. Engkau hancurkanlah pakatan jahat mereka yang mabuk kuasa. Amin...Amin....Amin Ya Rabbal Alamin.
    -Anak Perak-

    ReplyDelete
  2. Semua yg dikatakan dlm doa tu merujuk pada pakatan jahat barisan nasional.....menghancurkan agama terang2an dan menolak hudud dan mengembangkan maksiat itulah UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa anda lakukan bila kekejaman terjadi dalam pemilihan parti ?
      Chegu Bard digantung PKR!!!!!! Lahanat betul, kata berjuang untuk keadilan. Ini sudah jadi Ehud Barak dari parti Zionist!!!!!!!!!!!!!!!
      Ptuiiiii!!! dekat golongan anti orang jujur
      Ptuiiiiii!!! dekat golongan anti Ugamawan.
      Ini termasuk Deraman dari Malaysia Waves Ptuiii!!!! Ptuiii!!!!! Kerana menghina Khalid MB dan Ulamak dari golongan Hafiz. Kita boikot Blog Malaysia Waves

      BADRUL HISHAM SHAHARIN (CheGu Bard) (Cabang Rembau) Digantung

      Alasan diberi

      Beliau telah membuat kenyataan media yang mendakwa proses pemilihan adalah kotor dan tidak telus. Beliau turut membuat dakwaan terbuka dengan menyatakan ‘Petugas JPP menjadi agen kepada Azmin Ali’ pada 12 Mei 2014 dan disiarkan dalam laman mysuara.net dan Free Malaysia Today. Responden telah juga membuat kenyataan terbuka mengkritik JPP dalam akhbar Berita Harian pada 21 Mei 2014 bertajuk ‘Keputusan penuh penipuan: Chegubard’.
      Sdr BADRUL HISHAM SHAHRIN akan diberi surat tunjuk sebab dan digantung keanggotaan parti serta-merta sehingga siasatan selesai.

      Delete
    2. Ya..ya..aku setuju sangat...hancurkan kerajaan yg boros, mengaku Islam tp tolak hudud.

      Ostaz cari makan dgn umno mcm Ustaz kalau ada jodoh tu..kata tolak Dyana calon Dap sebab tak pakai tudung dan tolak hudud tapi Mahathir, Najib dan ahli-ahli DUN Trengganu tolak hudud dan bini-bini pemimpin umno tak pakai tudung malah berapa ramai ahli wanita umno dan puteri umno tak pakai riding tak apa pulak. Sebab tu Allah menyebut dlm al-quran mereka dari jenis ini seperti kaldai yg membawa kitab-kitab tebal. Kaldai rupanya ostaz jenis ni.

      Delete
    3. Deramang (TB@ Malaysia Waces) sampai la ni tak berani nak declare dia parti mana dan no rujukan parti.

      Setengah kata dia PAS, setengah kata dia PKR.... Bagi aku, aku pun tak tau dia ahli apa. Ahli PIBG anak kutt ha ha ha ha.

      Dinasihatkan Deramang@TB@Malaysia Waves
      - Tulis sendiri borang ahli Semangat 46
      - Sendiri Print itu borang
      -Sendiri Isi itu borang
      -Sendiri approve itu borang.
      -Pi kedai stationery sendiri buat kad ahli.

      Jadilah kamu ahli parti yang tak wujud......... TRU kena cap UG (Urang Gilerrr). Tapi takpa boleh kawan dengan bigfoot yang tak wujud

      Delete
    4. Malaysia Waves dah tak update dia punya blog. Kau ni bantai cukup2..... bagi la mamat tu chance nak jawab. So TB, tolong jawab apasal kau maki TSKI. Kau ni ahli PKR ke? Open and Clear question needs an open and clear answer

      Delete
  3. Ya Allah, Engkau hancurkanlah Pemerintah yang boros, Engkau hancurkanlah pemerintah yang menaikkan harga minyak, menaikkan tariff elektrik tetapi menjaga kroni IPP, Ya Allah, Engkau hancurkanlah pemerintah yang tidak adil, penipu, pemfitnah dan hipokrit, menggunakan sentimen perkauman untuk terus mengekalkan kuasa. Ya Allah, Engkau hancurkanlah kepada yang terlibat dengan fitnah jahat untuk mengekalkan kuasa...Amin...Amin...Amin... Ya Rabbal Alamin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah Kau celakakan lah UMNO pd PRaya akan datang samada kecil atau Umum

      Delete
  4. Sejak bila DAP terima Hudud? Sejak bila pakatan barisan nasional mengambil alih Kerajaan Neger Selangor yang dipenuhi rumah-rumah urut, pusat-pusat judi dan kelab karaoke serta rumah tumpangan yang dipenuhi pelacur? Sejak bila pakatan barisan nasional memerintah negeri Kelantan yang dipenuhi kes sumbang mahram dan rogol? Sejak semalam kot..............

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak.sgt yg umno jadi alat pencacai kepada cina gerakan...umno pulun berkempen nak menangkan cina di teluk intan...hidup melayu! umno celaka!

      Delete
    2. Sesiapa yang melakukan maksiat adalah salah diri sendiri bukan salah parti,salah nabi atau salah Islam.Kelebihan Islam berbanding dengan agama lain ialah ialah ia bukan setakat menyatakan sesesuatu perbuatan itu salah,atau dilarang oleh agama tetapi sesetengah larangan itu menanti hukuman yang telah ditetapkan apabila had atau batasan dilanggar..Kalau kita orang yang beriman boleh terima hukum makan daging babi haram..kenapa kita tidak terima hukum hudud padahal yang memerintah perlaksanaan hukum hudud,solat,haji,puasa dsb itu adalah Tuhan yang sama ,nabi yang sama,Al Quraan yang sama.Tidakkah Allah menyuruh orang beriman itu masuk menyeluruh dalam Islam tanpa ada dolak dalik dan erti muslim itu sendiri bererti tunduk patuh atau taat.Tidakkah kita menghina agama serta Tuhan kita dengan memilih undang undang jahiliah sedangkan Allah memerintah sesetengah kesalahan tertentu dengan hukum hudud apabila syarat syaratnya telah dipenuhi...apa perasaan anda bila sesuatu arahan anda tidak dipatuhi tetapi dalam waktu yang sama orang itu memilih cara lain dari yang anda sudah arahkan..tidakkah itu engkar namanya.Iblis menjadi kufur bukan kerana dia tidak percayakan kepada rukun Iman...Iblis kufur hanya engkar sombong serta mempertikaikan arahan Allah.Kita jangan mengarut soal parti itu ini sokong atau tidak sokong hudud,sebab yang kena jawab di hadapan Allah nanti ialah diri kita dan sebagai orang beriman wajib berusaha serta menyokong kearah perlaksanaan undang undang itu..sebabnya kalau kita boleh terima undang undang lain kenapa undang undang hudud kita tidak dapat terima

      Delete
    3. http://paspb2.blogspot.com/2014/05/curi-mangga-daun-kari-punca-petugas-bn.html#more

      CURI MANGGA, DAUN KARI!!! Punca petugas BN ditumbuk penduduk Teluk Intan

      Seorang peraih undi Barisan Nasional (BN) cedera di leher selepas ditumbuk dan ditendang oleh seorang lelaki semasa berkempen di Taman Desa Aman di sini tengah hari semalam.

      Ketua Polis Perak Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata wanita itu berusia 50-an dan merupakan anggota Parti Progresif Penduduk (PPP) dalam laporan polisnya mendakwa telah ditendang dan ditumbuk di leher semasa berkempen dari rumah ke rumah di taman perumahan itu bersama-sama tiga lagi rakannya pada pukul 1.30 petang semalam.

      Wanita itu membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Hilir Perak, 20 minit selepas kejadian dan kes sedang disiasat, katanya kepada pemberita selepas meninjau perjalanan pengundian awal pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan di Dewan Serba Guna, Ibu Pejabat Polis Daerah Hilir Perak, di sini hari ini.

      Beliau berkata lelaki yang didakwa mencederakan wanita itu turut membuat laporan polis semalam dengan mendakwa wanita tersebut cuba mencuri buah mangga dan daun karinya sebelum berlaku pertengkaran antara mereka.

      Menyentuh perjalanan kempen PRK itu yang memasuki hari kesembilan, Acryl Sani berkata suasana keseluruhannya adalah terkawal dan tenang.

      "Dalam mana-mana pilihan raya, tentulah ada sedikit insiden kecil-kecil berlaku yang timbul atas dasar tidak faham dan teruja, tetapi ia tidak melarat sehingga menyebabkan perkara buruk berlaku. Setakat ini kita mampu mengawal keadaan," katanya.

      Acryl Sani menasihatkan semua penyokong calon pilihan raya supaya menjaga perlakuan masing-masing dan elakkan perkara yang boleh mencetuskan provokasi termasuk membuat khianat terhadap poster kempen calon yang bertanding serta mengeluarkan kenyataan yang boleh menimbulkan suasana yang tidak diingini.

      "Polis juga mendapati pasukan pemantau kempen pilihan raya yang ditubuhkan Suruhanjaya Pilihan Raya menjalankan tanggungjawab mereka. Kita jangka suasana aman dan tenang ini akan berterusan sehingga hari pengundian Sabtu ini," katanya.

      Polis juga akan memastikan keadaan lalu lintas di Teluk Intan lancar kerana menjangkakan pengundi berdaftar yang tinggal di luar kawasan akan pulang bagi menunaikan tanggungjawab mereka pada PRK ini, selain menyambut perayaan masyarakat Cina, katanya.

      PRK kerusi Parlimen Teluk Intan menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon BN Datuk Mah Siew Keong dan calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud. - Bernama

      Delete
  5. Gambar No.1 itu gambar macai lelaki UMNO/BN tengah kedarah geng putri mai tanya " amboi makan sedap nampak berapa ratus hangpa dapat ". Yg gambar no.2 orang awam tengah makan putri datang tegor " baru makan ke hangpa ini sokong PR atau BN kalau sokong PR hangpa bayar sendiri lah kalau BN kami tolong bayar"

    ReplyDelete
  6. Kenapa org baling sibuk sangat pasal harga getah turun makan je getah sekerap tu.

    kikiki

    ReplyDelete
  7. Doa yg kat atas sekali nun....khas untuk parti celaka UMNO....

    ReplyDelete
  8. Mana kaki poyo ni..dah gian aku nak membabi dan celaka dia ..

    ReplyDelete
  9. Doa yang sepatutnya ialah Allahhumma firlahu..warhamhu..wa afihi wa'fuahu..itu sekurang kurangnya untuk almarhum...yang pi mengarut kepada benda lain yang tadak kena mengena tu pasaipe.Barisan koghang yang rampas kuasa..koghang kata orang lain gila kuasa,Barisan koghang yang guna politik menghalang kehendak agama..koghang tuduh pakatan jahat salahguna politik untuk agama ,Barisan koghang yg munafik serta menyusahkan rakyat,koghang salahkan pakatan jahat juga akhirnya doa tu pun u turn terkena kepada barisan koghang juga..koghang keluar dari gua tempurung tu dulu kemudian buka mata pergi ke negeri negeri pakatan jahat.Buat malu orang peghak jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP???? Tak sior teman......ingat PKM ingat DAP!

      Delete
    2. Yee..ingat PKM ingat DAP, teman pula ingat DAP ingat LGE kena jel kerana pemimpin bangsa koghang yang sedap pulun anak dara bangsa koghang, tak pasal pasal orang koghang kata komunis tu kena jel

      Delete
    3. Mengaku pon sahabat baik ko tu komunis...U moron...

      Delete
  10. Kami nak Raje di Hilior! Kami nak Raje di Hilior!... Kah kah kah....

    ReplyDelete
  11. Hanjenk !!!...Perit sudah hati tengok ulah Umno..

    JOM BAKAR BANGUNAN UMNO !!!

    ReplyDelete
  12. Saya sblum ni dh 3 kali mngundi pas cuma yg bru lepas mngundi bn dan brasa puas... cuma sy redha pd p/raya akn dtg mngkin bn akan kalah.. krn cina, india, serani, singh dll sdh pasti mnundi pr dtmbah lg 30%mlayu***** yg mnyokong.. bersedialah utk hak istimewa mlayu, biadiswa, tnh rizab, askar mlayu, kerja gomen, bdaya mlayu, raja melayu akan trkakis kdaulatannya dll hanya krana segelintr mlayu nk lihat. mlayu lain ‘ mampos‘‘ ..bersedialah mlayu..

    ReplyDelete
  13. Bersedialah utk segmen agama2 lain dn dakwah juga d dlm tv, bukan hnya utk cramah islam shj.. brsedialh utk trima wjdkan raja cina dn india juga baru adil.. brsedialah utk skolah berasrama utk cina dn india juga... brsedialah utk wjdkn tentera draja cina dn tamil.. brsedialah utk itu dn ini... bla3.. xlalu nk taip dah.. pndai2 koranglah nk pikior

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sorang baru keluar dari gua hantu BTN tak habis habis dengan perangai rasis serta merepek tak tentu hala bila kepala kena tuning .Koghang cuba buka mata luas luas...selama ni kaum melayu yang koghang dok puja tu diberi amanah menjaga dari PM,Pak Menteri,MB,Penjawat awam,JKKK summer bangsa koghang dah kontrol 50 tahun tapi tu sumer dah makin pupus .lepas tu koghang melalut salahkan cina,india.Koghang pergi kelate negeri pakatan yang koghang kata jahat tu...koghang tenggok majoriti tanah,bangunan dan harta milik siapa.Barisan koghang yang menjahanamkan bangsa koghang ,koghang pula tido...lepas tu mengigau kata kat bangsa lain

      Delete
    2. Bersedialah untuk menjadi pengutip tin kosong dn surat khabar lama, duduk di rumah PPRT ditepi kolam taik, naik kapcai, jadi kelindan lori, kuli china, mat dispatch, kerja angkat sampan dan kerja guard...blalahblah... semua jawatan kerajaan, kontrak , lesen bisnes, permit teksi, lesen pasar malam, buka gerai tepi longkang hanya untuk kaum kerabat pemimpin UMNO...yang bau bau bacang...pergi mampos

      Delete
  14. Ini sumer poyo....haktuihhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai umno ni nak disebat ke ape
      kantoi lah

      Delete
    2. Kepala hotak kau macai umno babi celaka. .

      Delete
  15. skarang ni bngsa non malay kta mreka mngundi pr krana lbih adil dn mcm2 lg..ok...Kalau dlu kmenangan bn d bantu cina& india.. wlaupun pd tahun 1998, wlaupun ada wjud ‘kzaliman‘ trhdp nuar tp non malay ttp skong bn.. so adakah non malay sokong pr krn mrk nk yg lbih bagus/adil?, kalu mrka nk skong pr, mreka ptut buat pd tahun 1998, krn ktika itu krajaan mmg ‘zalim‘ trhdp nuar... tp skrg wlaupun mreka tahu tmblang/skandal pmimpin pr mreka x pduli.. asalkan krajaan dominan mlayu ni tumbang, mreka buknnya nk keadilan/ktelusan p, krn mrka tahu org mlayu skrg lmah.. dn mreka sesekali x redha dgn melayu islam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tong taik mana kau ambik fakta nie...celaka ooooiiii

      Delete
  16. Tahun 98 tu ko masih tadika lg, mana ko tahu... puluhan ribu org mlayu demo hari2.. shinggakn krusi ngeri2 mlayu dmnangi pmbngkang dn ada ngri yg tumbang mcm trengganu... tp majoriti bn menang tahun tu xle seteruk najib sebab apa? sbb pengundi non malay mnyokong kuat bn..

    ReplyDelete
  17. Yang baju pink tu ok jugak...

    ReplyDelete
  18. Kalo aku ada kat kedai tu, gerenti aku amik topi tu pasal kat kedai makan tu takde tisu la. Lepas lap buang dlm pinggan atau tong sampah...memang patut syukurrrr pada BN.

    ReplyDelete
  19. bagi topi - jgn ambik, bagi baju - jgn ambik, bagi hamper - jgn ambik, bagi duit - jgn ambik. Jangan terima rasuah! Tapi kalau bagi puteri umno kat saya, sumpah saya tak tolak! Rezeki jgn ditolak yop... heheheheheh...............................

    -CGPA 4.00-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puteri UMNO yang perut lebih besar dari payu dara tu ....bagi free aku tak nak...

      Delete
  20. Poyo kepala hotak kau macai umno babi celaka. .

    ReplyDelete
  21. Awek pink tu kalau jadi bini ....akan ku ajar supaya jadi lebih baik....tinggalkan bn parti korup....bersama pr parti rakyat...hehehe

    ReplyDelete
  22. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  23. macai umno dah cam bodoh je tak pandai cakap....malu umno ni punya pendukung bodoh.

    ReplyDelete
  24. ni sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  25. Umno Puki...Taik Hanjeng !!!

    ReplyDelete
  26. ni sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  27. umno bodoh poyo kantoi cilaka takde hotak

    ReplyDelete
  28. Alah setakat bagi topi je, ada yang menepis apabila dyana nak bersalam, lagi malu calon dap.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...