Friday 16 May 2014

KENYATAAN KETUA UMUM KEADILAN DSAI, ISU PEMILIHAN PARTI 2014.


Pimpinan KEADILAN mengamati situasi perjalanan Pemilihan parti yang telah berjalan tiga minggu berturut-turut dengan cukup serius. Seperti yang telah disebut dalam sidang media saya sebelum ini, sekiranya ada isu cacat cela dalam proses pengundian – termasuk penipuan, gangsterisme, dan disiplin – maka siasatan penuh wajib dijalankan dan tindakan disiplin harus diambil. Harus ditegaskan bahawa JPP dan

Lembaga Disiplin KEADILAN telah diarah supaya tidak melindungi mana-mana anggota pun.

Semalam kita telah saksikan seramai lapan anggota KEADILAN yang telah digantung keanggotaan bagi membantu siasatan berkaitan Pemilihan parti, dan saya difahamkan Lembaga Disiplin kini bermesyuarat setiap hari bagi mempercepat proses siasatan.

Pada masa yang sama, saya telah meminta ketiga-tiga calon Timbalan Presiden KEADILAN untuk bersama saya pagi ini mewakili kesemua anggota KEADILAN memberi sokongan penuh kepada JPP untuk terus bergerak dan menambahbaik proses pemilihan parti.


Pimpinan KEADILAN amat prihatin tentang insiden kekerasan dan gangsterisme yang berlaku, terutamanya sewaktu proses pengundian di Selangor.

Berdasarkan maklumat yang diterima serta bukti video dan foto, didapati terdapat elemen bukan anggota parti yang telah menceroboh pusat-pusat pengundian dengan niat memburukkan imej parti dan menggagalkan proses pengundian.

Saya juga difahamkan ramai daripada elemen-elemen ini telah masuk KEADILAN sejurus sebelum daftar pemilih ditutup dan disahkan pada 15 Mac yang lalu.

Oleh yang demikian, pimpinan KEADILAN telah mengarahkan JPP dan Lembaga Disiplin untuk menyiasat perkara ini dengan lebih lanjut dan tindakan disiplin yang cukup keras mesti diambil, bagi memastikan elemen-elemen ini dibanteras dan dibuang dari parti.


ANWAR IBRAHIM

21 comments:

  1. apa pun yg terjadi semasa pemilihan kali ini
    semuanya utk parti dan Parti pulak utk Keadilan Rakyat
    Rakyat peduli apa kau org bergasak tp dah selesai kena ingat parti kau org ia lah utk rakyat dan utk hancurkan umno !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanya semua ahli PKR sebab apa chegu bard tak kena tindakan disiplin sebab dia telah cemarkan JPP komplain ke TV3 dan burukkan klebiliti Datuk Jo. Omakau boleh jawab atau diam je tapi geng azmin diserang. Mengapa?

      Delete
    2. Repotlah kat pbb ke, hak asasi manusiake atau kat obama. Barulah adil. Kan kan kan.

      Delete
    3. maaf ramai ahli PKR yg tak tenguk TV3
      Mengapa team lawan tak buat aduan resmi?

      Delete
  2. Baik pecat trus jd ketua cbng dan pecat trus 2 ekor tu dr ahli.ape yg diorg buat slma ni?buat kacau reti la.kje ape2 pn xbuat,dok memekak mcm kera waktu pmilihn.2 ekor ni kalo bg kje/projek pn,mmg xkn siap pny.xguna 2 ekor ni,baik brmbus.org mcm xkn berbakti pn kt spe2 pn.baik pecat diorg,rakyat pn xingin pmmpin prangai mcm ni.ckop2 la buat kacau.fullstop.

    ReplyDelete
  3. Sejak bile plak Anwar & orang PKR percaya pada bukti video dan gambar????? Musykil...musykil....

    ReplyDelete
    Replies
    1. video dan gambar bukan bukti dan tidak akan dijadikan bukti ttp digunakan sbg panduan atau sesuatu utk memulakan siasatan Pihak yg menuduh kena membuktikan dng fakta yg lebih tepat spt mengemukakan org yg memberi wang tersbt ada kaitan dng calun yg dituduh Geng yg menuduh calun lain dan sesiapa pun tahu memang tak cukup setakat mengunakan video dan menuduh dng cara ini lah yg paling muda Jd timbul persoalan mengapa disebarkan??

      Delete
  4. Tu dia Ketua Pembohong Negara dah berkata-kata....aku takkan lupa bila Anwar kata:
    “Tomorrow is the D-day. We are ready to form the government. We have the numbers and we are ready to announce tomorrow"

    “Tomorrow, we are ready. But the best time (for the takeover), I tell you, is when we meet the prime minister."

    “We have the numbers but we want to meet with Abdullah, show him the evidence and work out a handover because we want a peaceful transition,”

    KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH... sambung lagi...

    "We Had A Slight Majority!! Of Course We Have Excess More Of 31. We Will Give (Announce) It By The Hour. I AM NOT JOKING!!!! This Morning, I Received A Signed Note From Another Member!! "


    KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH... sejarah beb..

    Last-last nak tutup KEMALUAN dia, ayat ni pulak yang keluar...

    "OUR FOCUS IS NOW ON BUDGET!!"

    KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH...

    akan kukenang sampai ke anak cucu... pemimpin paling kuat muhung alaf ini... itupun anjing2 dia percaya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu tak pakai RM dan ugutan sprm, dah lama tergolek dog.

      Delete
    2. anon 19:12.

      Kami penyokong tulen da ntegar tak brp tau bahasa omputih masa Anwar cakap tu. Tu yang kami ni terasa macam anjing yg tertipu. bukan ape...pendidikan kami semua ni rendah belaka.,

      rupa nya kami kena kencing memanjang.

      kami akan tingkatkan penguasaan baha ompuitih pas ni.

      Delete
  5. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
  6. Ada ciri2 yg mirip dgn parti umno.
    Bagus2

    ReplyDelete
  7. aik?? idup lagi gay tua anuwar ni. ingatkan dah ikut karpal singh ke neraka eksiden aritu.

    kuikui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Permikiran puak munafik memberi komen..

      Delete
  8. Kah kah dah kepala penipu ko orang angkat jadi pemimpin....mana maunyeeee nak suruh orang lain nak berdisplin....nak berjubo pun kena ada displin jugak....bang non dalam bab bejubo pun tak displin jobo jantan china doll bini orang semua dia jubo....mana ada displin bang non dlm bab bejubo....ahaks...sejak bila video jadi bahan bukti...video bang non bejubo china doll ko nak campak kemana....kah kah lawak si penjubo......lawak lawak.....kah kah kah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lg satu puak munafik bg komen pakai kepala lutut..

      Delete
  9. Ini sumer poyo.....yieeeeeeeehaktuihhhhhh

    ReplyDelete
  10. Bukan senang nak kikis jiwa umno dlm peribadi masing2.....
    lama2 ia akan terhakislah.... cuma sabar dan istiqamah shj jlnnya.

    ReplyDelete
  11. Ini sumer poyo.....yieeeeeeeehaktuihhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kosong markah anda , kebaikkan anda spt tertulis diatas telah saudara sendiri nodai dengan cakap merapu dan mengeluarkan kahak yang pekat di khalayak ramai..

      Delete
  12. Ini sumer poyo.....yieeeeeeeehaktuihhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...