Sunday 25 May 2014

ZAHID KATA CALON DAP PRK TELUK INTAN BUKANLAH CANTIK SANGAT .... TAPI MUHYIDDIN YASSIN KATA APA EK?????????


Biar gambar berbicara ... lihat sahaja cara Muhyidin Yassin bersalaman dengan calon DAP PRK Teluk Intan, Sdri Dyana Sofya Daud... lihat, fikir dan nilai sendiri.

Zahid mungkin perlekehkan calon DAP/PR Teluk Intan ..

Tidak ada gunanya mengundi calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK)Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud hanya kerana rupa parasnya kerana beliau sebenarnya tidaklah secantik seperti yang dipaparkan dalam gambar dan televisyen, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Naib Presiden Umno itu memberitahu kira-kira 200 anggota polis di Teluk Intan hari ini bahawa beliau sendiri pernah bertemu dengan Dyana‎ sekali dan tidak kagum dengan penampilannya.


"Undi awal, dan undi calon terbaik di kalangan semua calon yang baik. Jika anda mahu memilih seseorang yang cantik, tetapi tidak boleh berkhidmat kepada anda, apa gunanya?" tanya Zahid dalam majlis bersama anggota polis tersebut di sini.


Katanya kepada hadirin malah "isteri Tuan Goh" lebih cantik daripada Dyana, yang dipercayai merujuk kepada Ketua Polis Hilir Perak Penolong Komisioner Goh Kak Liang.


"Isteri Tuan Goh lebih cantik! Semasa dia muda. Tetapi dia masih cantik. Adakah dia ada di sini?" kata Zahid berjenaka.


"Tetapi saya tidak berkempen. Hanya memilih sesiapa sahaja, asalkan orang itu sama seperti saya , " katanya.


61 comments:

  1. Pas wajib untuk mendidik Dyana dalam isu hudud. Segala alasan yg diberikan utk tidak melaksanakan hukum hudud adalah mengarut seperti contoh kerana masyarakat berbilang kaum. Kpd muslim yg menyatakan sekiranya hudud ini dilaksanakan keatas org Islam sahaja adalah tindakan yg tidak adil, sedarlah bahawa anda mengatakan hukum Allah itu yg tidak adil maka akidah anda telah terpesong. Bertaubat sebelum terlambat kerana mati itu pasti dan tidak mengenal usia.
    Kepada Dyana, sekiranya beliau mengaku beragama Islam maka menjadi tanggungjawab beliau untuk menuntut ilmu agama....cuba kaji sebelum memberi pendapat mengenai hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli PKR kena tipu oleh pemimpin tengok la kerajaan Selangor ramai semua ketua business GLC negeri bagi pada kroni yg dulu kerja sama dia. Pemimpin dapat sapu duit ahli dapat sapu ubat sebab gaduh sesama sendiri. Ini pemimpin sama jugak takda improve untuk lawan UMNO.

      Delete
    2. CERITA mengenai pembaziran dikaitkan dgn panda dari China mudah menusuk kalbu. Rakyat percaya, wang mereka digunakan kerajaan untuk membayar kos panda itu. Lalu kerajaan pun dikecam. Kecaman ini memang nampak macam beralas. Namun bagi yang memahami akan makna, keperluan dan kewajaran langkah itu dari segi diplomatik dan hubungan dua hala, saya yakin darjat prasangka itu akan jauh berkurangan, kalau pun tidak terhapus terus.

      China sebagai kuasa ekonomi baru dunia memang menggusarkan AS! China adalah negara dagangan terbesar Malaysia dengan nilai RM320 bilion setahun selama lima tahun berturut-turut. Nilai dagangan Malaysia dengan AS pula ialah RM112 bilion setahun.

      Justeru menjadi tanggung jawab kerajaan untuk memastikan hubungan baik dengan China berterusan. Panda adalah simbol diplomasi China sejak zaman Dinasti Tang lagi apabila Maharani Wu Zetian (625-705) menghadiahkan haiwan hitam putih itu kepada Maharaja Jepun. Dan berbanding dengan negara lain yang terpaksa melobi untuk mendapatkan panda, Malaysia sebaliknya DITAWARKAN oleh Kerajaan China untuk menjaga dua daripada hanya lebih kurang seribu panda yang masih ada di dunia. Ini satu penghormatan! Simbolik pada penghormatan ini adalah keyakinan China kepada negara yang diterima sebagai sahabat untuk menjaga aset dunia yang hampir pupus itu sebagaimana negara berkenaan menjaga hubungan mereka supaya generasi akan datang terus berpeluang hidup bersama panda.

      Setakat ini, China hanya menghantar panda ke 17 zoo di 12 negara sahaja dan untuk mendapat peluang itu bukan mudah. Jika ditolak, apa pula implikasinya kepada hubungan bilateral yang sudah terjalin selama 40 tahun? Apa pula kesannya kepada ekonomi negara tanpa sumbangan China?
        
      Kita maklum bahawa hubungan dengan China melalui episod suram sejak dua bulan lalu yang berpunca daripada MH370. Pada masa yang sama, ada desas-desus Kerajaan China hampir membatalkan penghantaran panda itu yang sekali gus merisaukan mereka yang memahami justifikasi perjanjian kerjasama konservasi haiwan itu kepada negara.
        
      Apa lagi China dalam beberapa tahun akan datang menyediakan peluang pelaburan bernilai lebih RM257 bilion dan ini peluang lumayan untuk Malaysia.  Hubungan diplomatik yang sudah berusia 40 tahun amat perlu dipertahankan. Justeru perlu difahami bahawa panda bukan semata-mata binatang zoo seperti singa Afrika atau harimau Bengal untuk kerajaan bawa dengan kos yang begitu besar sebagai tontonan. Nilainya jauh lebih mahal berbanding RM25 juta kos untuk membina sangkarnya.
        
      China adalah pasaran terbesar dunia yang amat diperlukan untuk kelestarian ekonomi Malaysia. Kerana itu, dalam memahami isu ini, jangan terbawa-bawa dengan emosi konon kitalah orang yang paling ke hadapan dalam menentang pembaziran tanpa memahami apa yang sebenarnya kita tentang!

      Delete
    3. BERITA TERKINI:
      Seorang Pemimpin AMK PKR tertinggi ditahan SPRM 20.06PM

      Delete
    4. Walaupun tak cantik sgt lawa la byk banding dgn keluarga jawa ko anak beranakPui!!;

      Delete
    5. Jangan pilih pemimpin yg cantik tapi lemah dan jadi cik turut sahaja. Gadai bangsa kerana wang ringgit dan glamour.

      Delete
    6. Kalau cantik dan cerdik memperjuangkan hak rakyat jadi masalah kah?Yg penting dia islam tak kira parti cap apa?

      Delete
    7. Tak nak cantik ambil nenek ko je jd calon.

      Delete
    8. kami pemuda umno menolak hubungan malaysia dengan china sebab diaorang bapak komunis yang mempunyai proksi dimalaysia. ....celaka kominis dan penjilat tegar mereka.

      Delete
    9. Eiiii Macha,

      Order roti bawang satu teh tarik satu. Aku nak cyber makan. Ha Ha Ha

      Delete
    10. Calon bebas kalah wang deposit di Gelugor. Alaaaaa yang tidoq depan mercedes tu. Adakah ini bermakna golongan UG makin lemah. Tolong huraikan

      Delete
    11. Itu calon bebas la apa kena mengena dgn UG. BN tak bertanding. Huraian lanjut isu perkauman sengaja di api-api kan oleh PR untuk melemahkan BN walhal BN tidak bersifat perkauman.

      Delete
    12. Oleh sbb China dah bg sewa 2 panda, media patut bg China sewa 2 ekor tapir pulak. Utk eratkan hubungan 40 tahun.....

      Delete
    13. Otak pun dah cam otak panda China juga

      Delete
    14. Mcm lah Kjaan China ni bodoh
      Org berniaga Lah Dia peduli apa janji untung dan duit masuk berbillion billion Tak ada psl panda dua ekor tu China langsung tak nak bisness dng Msia
      Kalau itu lah alasan BN UMNO mengapa nak tenguk Panda tu kena bayar ? Alasan sebelum ni utk menarik pelancung Skg diplomatik lah Dagangan lah Tak boleh ke bagi lebih sikit projek mega pd Syarikat China ?

      Delete
    15. Yang penting dyana tu memang cun...

      Delete
    16. zahid 'stim' tengok dyana....

      Delete
  2. Kami dari parti Pas & Dap mintak semua blogger2 PKR jgn war2kan isu perkataan "Dap Rasict" tu sebab itu cara umno bn sengaja salah eja utk bagi promisi. PKR tak pandai menilai ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas-pis-pussy, P'Gay'R, Rasis, babi dan DAPpigs berpisah tiada...

      Delete
    2. 2303.....ko jilat la pussy mak ko tu

      Delete
    3. Pussy mak 2303 bau longkng.anjing pn lari xmau dekat dgn pussy mak 2303.

      Delete
  3. Umno pandai memerentah sudah 60 tahun. Setelah mendedntah> tanah reserve melayu dari 1.8juta hektar, berbaki hanya 1juta hektar > org india kaya di bidang besi buruk, doktor, peguam, air Asia, maxxis, tukang gunting, kedai runcit > org china hebat bidang permisgaan>ORG MELAYU -Mat Repit, hisap dadah, kerja kilang, kerja buruh. Org melayu diset miskin supaya bodoh bagi mudah ditundukkan utk memangkah UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti asal Melayu adalah Umno tapi bila Melayu berpecah jadilah ada parti lain seperti Pas dan Pkr.

      Marilah Melayu bersatu semula jadi ahli Umno dan ubah parti Umno ikut citarasa anda. Umno tak pernah memusuhi bangsa sendiri.

      Delete
    2. Kesiaaaaan.....!!! lol.

      Delete
    3. Tak yah nak merayu la lol, segalanya telah terbokti terang lagi bersuloh OMNUlah selama ini menipu dan menjahanamkan orang melayu. Cer tengok saja pada nama dia, konon perjuang nasib melayu!!! Dah mengapa pakau pesaka Inggeris pulak??? Apa melayu ni bangsat sangatkah, sampai nama parti pun tak boleh pakai bahasa sendiri, dah 60 tahon konon merdeka tapi jiwa masih dibelenggu penjajah

      Marilah kita tinggalkan OMNU dengan citarasa penjajahnya, dan kita bina negara mengikut acuan sendiri yang benar-benar MERDEKA

      Delete
    4. Dah nak tergolek dog pandai pulak nak merayu.

      Pegi Lanchowwwwwww la

      Delete
  4. Ini sumer poyo...haktuihhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo mak abah kau...lahanat..

      Delete
  5. Alahai zahid.....mcm la dia tu hensem sangat....atuk den lagi hensem...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka sendiri serupa tempeh penyek.kih3

      Delete
    2. Wa ha ha ha....kepada anon 20:40, tempeh pon lg hensem dr zahid....sodap tempeh...lunch td br mkn tempeh...:D

      Delete
  6. Ini sumer poyo...haktuihhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo mak abah kau...lahanat..

      Delete
  7. Bini Zahid lagi cantiklah kot jika dibandingkan ngan kak Ros.....hi hi hi dia org jealous.....nape dia org dok citer pasal cantik kerana Dyana memang cantik...

    ReplyDelete
  8. Kalau Dyana jadi MP, Jahit Komidi akan rajin hadir ke Parlimen... tak macam sekarang pemalas macam kerbau yang digantikan traktor. Kata orang tak nampak awek tu, nampak bumbung rumah pun jadilah...

    Tapi terus terang Dyana lagi cantik dari Rosmah... kalau Dyana jadi MP, Najib mesti jarang hadir ke Parlimen, Rosmah marah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosmah suruh Najib pergi zoo jaga Panda utk jaga diplomatik dng China yg memang sangat penting

      Delete
  9. Errm..oh Cik Dyana, let's me introduce my self, Din, Wak Din, Champion of Screw!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Din..... Elok klu Wak Din screw kelentit mak Wak Din sendiri

      Delete
    2. Dah nama pun wak,org tua tu mana ada mak lagi....bagi ler kelentit mak kau anon 00:05 untuk di screw...ahahahaha....

      Delete
    3. 0015..,ko screw kelentit mak ko la

      Delete
  10. lbh 10 x lawo drpd bini mu !!

    ReplyDelete
  11. Ini sumer poyo...haktuihhhhh

    ReplyDelete
  12. UMNO Teluk Intan dari dulu bergolak. Tak tahu le sebab ape, masa menyembang bukan main cerita pase perpaduan Melayu, belakang di kokah nya. Sebab tu dulu Dun Pasir Berdamar pernah di wakili orang Melayu dari DAP selama tiga penggal, tak salah saya Fadzlan Yahya nama nye. Makna nya cerita Melayu DAP ni dah lama. Dulu kalau kta dari T Intan nak ke Simpang 4, mesti lalu tempat bau busuk sebab ada kilang proses kelapa sawit, dah berzaman kilang tu beroperasi tak sape berani komplen. Kilang tu pemuda MCA punya.

    Bagan Datoh termasuk dalam daerah Hilir Perak, Dato Zahid beruntung sebab banyak estet disini. India estet macam juga Melayu Felda politik nya. Dapat duit sikit, kena ugut sikit, habih keto lutut. Dato Zahid saluran kampong dia sendiri pun kalah.

    Sekarang orang muda banyak berhijrah ke bandar, rumah di kampong habis tinggal roboh macam tu aje le. Nostalgia betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedih kalau di ingat kisah org melayu ini
      kita jgn harapkan pemimpin UMNO yg akan selamat kan melayu
      sbb melayu UMNO lah nasib org melayu mcm skg

      Delete
  13. Adakah paras rupa menjadi ukuran untuk menjadi wakil rakyat?
    Kalau paras rupa, bagaimana dengan peranggai dan kemampuan dari segi akidemik. Contoh nya:-
    1. ketua lembu KFC
    2. TPM
    3. MB(haram) Perak.
    4. Ahmad Maslan.
    5. Sabree Chik
    Kamu sendiri dan ramai lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yg sembap sbb daging lebih kat pipi? Org panggil mat sembap

      Delete
  14. woi omakkau lagi cantik tau!!!

    ReplyDelete
  15. Muda2 lagi dah pandai menipu...ikut tunjuk ajar uncle lim ker?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku klu kak ros dah tak jadi pm, aku undi gerakan balik

      Delete
  16. Umnok je blh tipu parti lain tak boleh ya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngaku jugak korang kaki menipu yer...ahahahaha...patut ler video nyuntut china doll di kata besi...kahkahkah

      Delete
    2. 0011. Itu video kelentit mak ko. Kan kelentit mak ko yg kena suntut

      Delete
    3. 0011...,jgn nak tipu la. Tu video bapak ko nyuntut China doll tu

      Delete
  17. wajarkh taraf seorg menteri mebuat kyataan seprti ini? memprsoalkn kcntikn calun sptutnya lbh byak mypikn infoinfo yg positif bru npk aura sorg menteri yg profosionl kpd masyrkt khusunya pgundi2 diteluk intan.

    ReplyDelete
  18. Tk hairan pn klau zahid ulas hal2 bingai,sbb dia mentri taraf macai

    ReplyDelete
  19. Bagiku si awang kecilku yg menentukan cantik atau tak cantik bukan mataku...

    ReplyDelete
  20. DAP adlh parti yg majoritynya non Muslim. Sdh pastinya tidak akan sokong undng2 Islam dilksakn. DAP hnya kluar knyataan bhwa Hudud bknlh trmasuk dlm agenda penubuhan PR. Mengatakn yg mereka tidal mnyokong prlaksanaannya d Malaysia brbnding MCA dan Gerakan yg terangan menentangnya srrta menggugut utk kuar dr BN klau UMNO sokong hudud.UMNO pn hanya cb meraih kembali sokongan dgn pura2 menyokong hudud d Klntan tetapi dengan beri syarat yg mmungkinkan hudud akn tertngguh atau tak dapat d lksanakan.
    Berbanding dengan PAS yg pmimpinnya bersungguh2 cb lksanakn hudud, ALLAH Taala tidak menilai kejayaan seseorg itu tetapi adakah dia dah berusaha kearah itu. Sebagai se bush parti yg kononnya memprjuangkn bngsa Melayu dan Islam,seharusnya Umno lebih dahulu cb melaksanakn Hudud d Mlysia. Tetapi dgn perompak,perasuah,perogol,peminum arak ,penjudi, penzina yg bernaung dan menerajui Umno..hudud pasti hnya tinggal rancangan serta mnjadi modal politik untuk memikat pengundi dan menarik sokongan sahaja.

    ReplyDelete
  21. Nak ckp psl umur KJ dah kena balik
    Nak ckp psl membesarkan anak jd UMNO Mahathir dah kena balik
    Nak ckp psl pengkhianat bukan Dyana saja calun melayu islam yg bertanding utk DAP
    Modal yg tinggal utk zahid ialah kecantikan . Mcm lah bini Ketua Polis Hilir Perak Penolong Komisioner Goh Kak Liang yg bertanding

    Ini bukan sekadar psl cantik semata mata Politk PR ialah politik yang bernafas dng angin baru udara baru dan iklim yg baru

    ReplyDelete
  22. Ini sumer poyo...haktuihhhhh

    ReplyDelete
  23. sepatutnya dari dulu kita berhati-hati ngan orang-orang umno sebab diorang suka 'memerhati' (kalau boleh digunakan kalimat ini ) isteri orang ... kalau tidak tak kan dengan besar hatinya si zahid ni beria-ria menyanjung kecantikan isteri si ketua polis tu ...kalau boleh ingin nak bagi ingatan kepada ketua polis tersebut .. " hati-hati, isteri tuan rupanya sudah lama diperhatikan oleh si zahid ni !! so my Assistant Commissioner sir, please take a good 'look' around because 'somebody' really want you wife 'there' and HE really mean that "
    Sekali lagi tolong ambil ingatan berikut :
    " BERHATI-HATI SEBAB ORANG-ORANG UMNO RUPANYA TELAH LAMA MEMERHATI ISTERI-ISTERI ORANG LAIN "

    " BERHATI-HATI SEBAB ORANG-ORANG UMNO RUPANYA TELAH LAMA MEMERHATI ISTERI-ISTERI ORANG LAIN "

    " BERHATI-HATI SEBAB ORANG-ORANG UMNO RUPANYA TELAH LAMA MEMERHATI ISTERI-ISTERI ORANG LAIN "

    " BERHATI-HATI SEBAB ORANG-ORANG UMNO RUPANYA TELAH LAMA MEMERHATI ISTERI-ISTERI ORANG LAIN "

    ReplyDelete
  24. Yang penting dyana tu memang cun...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...