Wednesday 21 May 2014

INSIDEN MENCEROBOH DAN MEREMPUH DEWAN UNDANGAN NEGERI PULAU PINANG OLEH MACAI-MACAI PRO UMNO ... POLIS SETAKAT INI TELAH MENAHAN 12 ORANG UNTUK MEMBANTU SIASATAN DAN AKAN DIREMAN MULAI ESOK SEHINGGA SELESAI SIASATAN.



Polis
telah menahan 12 lelaki untuk membantu siasatan rempuh dan kecoh petang tadi di Dewan Undangan Pulau Pinang yang menyaksikan sekumpulan lelaki yang pro UMNO yang memaksa cara mereka ke dalam dewan..

Ketua Polis Daerah George Town Asst Comm Mior Faridalatrash Wahid pada sidang media ringkas memberitahu  bahawa orang-orang, yang berumur antara 22 dan 35 tahun, adalah ahli dari pelbagai pertubuhan bukan kerajaan Melayu.

"Mereka akan ditahan mulai esok sehingga kita melengkapkan siasatan," katanya.

Polis sedang menyiasat kejadian itu di bawah seksyen 448 dan 427 Kanun Keseksaan kerana menceroboh dan melakukan kerosakan pada harta benda awam.

"Kami akan menyiasat pencerobohan ke dalam Dewan Undangan Negeri dan tindakan mereka dalam merosakkan pintu depan untuk memasuki premis itu," kata ACP Mior.

Beliau mengesahkan bahawa pengawal keselamatan DUN membuat laporan polis mengenai kejadian itu pada kira-kira 4:35ptg.

18 comments:

  1. budaya smseng, fitnah..Xlekang dri juak2 depa nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta Jpp dan Lembaga Disiplin parti ambil tindakan ke atas tan sri khalid ibrahim sebab politik wang dan buat kenyaataan pada media luar. Pecat tski.

      Delete
    2. KAH KAHK AHKAHAKAH kesian macai umno bersungguh2 menjaja cerita tski, tapi takde sambutannn KAHKAHKAHKAHKAHAKHAHKH

      Delete
  2. Tahniah kepada Polis Di Raja Malaysia yang pantas dan tegas menjalan tugas dalam insiden ini. Polis perlu teruskan tugas cemerlang ini tanpa memilih bulu. Kami berharap Polis dapat menyelesaikan kes insiden ini dengan cekap dan adil. Akhirnya mengheret mereka yang melakukan perbuatan biadap ini didakwa di mahkamah.

    ReplyDelete
  3. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  4. Keturunan bani babi
    Ini sumer poyo............haktuihhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  5. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  6. KNA ni budak trencat akal ker..haktuihhhh..

    ReplyDelete
  7. Kejayaan terhebat UMNO ialah menghasilkan MELAYU RM20. Dengan RM20, puak-puak ni sanggup mencaci hamun polis, membuat provokasi di Telok Intan dan menjarah kawasan DUN tanpa kebenaran hanya kerana upah RM20. Kesian Melayu jenis ni..

    ReplyDelete
  8. apa nak berunding berunding pulak
    selesaikan balai je

    ayam terlepas tangan bau taik Bodok

    ReplyDelete
  9. tangkap sumbat dalam penjara sampai lepas pilihanraya kalau tak masa pilihanraya buat hal lagi. kecik2 tak nak mampos dah besar menyusahkan orang je! Lahanat semua ni

    ReplyDelete
  10. Yg sokong UMNO/BN kan Mahather dah kata semua yg bodoh2 belaka. Rakyat tak akan berbangga dengan sikap samseng2 pro UMNO/BN sebaliknya bagi rakyat yg matang beefikir dan berpolitik makin bertambah meluat dengan perangai2 samseng ini. Saya kira penyokong2 Pro BN sendiri rasa terhina dan malu dengan sikap yg ditonjolkan oleh mereka. Iklan di TV dan media menyuruh rakyat bertindak melalui saluran undang2 tapi iklan hanya tinggal iklan sehaja kerana mungkin mereka sididek sedemikian rupa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaaa kaaaa...sayaaaa dah tak ingat laaaaa...lamaaa daaaahhh - mamak kutty

      Delete
  11. Wow . DLM blog melayu, org melayu saling mengutuk Dan membenci. Cer baca blog cine n keling (taping kena pandai English lah). Depa ni sepakat kutuk hentam melayu. X kiralah melayu tu org pkr, pas, or umno. Tahniah melayu sbb bagi bangsa lain kutuk diri sendiri

    ReplyDelete
  12. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  13. aku nak dengar dan tengok apa hukuman yg mahkamah kenakan kepada penganggu tu

    ReplyDelete
  14. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...