Tuesday 27 May 2014

4 FOTO TSKI ZIARAH 5 BERADIK YANG KEHILANGAN IBU BAPA DI TAMAN DESA CHERAS.



Kisah duka lima beradik yang bergelar yatim piatu dalam sekelip mata baru-baru ini mendapat perhatian Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Bandar Tun Razak hari ini hadir menziarah kelima-lima adik beradik yang kemudian memanggilnya dengan panggilan ‘atuk’.

Abdul Khalid yang turut membiasakan dirinya dengan panggilan itu sepanjang pertemuan juga memilih untuk duduk bersila dan memangku serta berkongsi cerita bersama kelima-lima anak itu.

“Sebagai Ahli Parlimen, saya akan terus memantau dan membantu serba sedikit agar anak-anak ini terjaga dengan baik.

“Tumpuan kita adalah memastikan mereka mendapat bantuan jangka masa panjang terutama dari segi persekolahan, tempat tinggal serta kos sara hidup,” katanya kepada pemberita.

Terdahulu beliau hadir di rumah peninggalan arwah ibu bapa lima anak-anak malang itu di Taman Desa Cheras di sini.

Walaupun anak-anak itu letih baru pulang dari Perak, mereka masih petah berkata-kata dan melayan setiap pertanyaan Abdul Khalid.

“Atuk juga ada cucu berusia tiga tahun, sama dengan awak tetapi dia main patung ‘power rangers’,” guraunya dengan anak perempuan yang paling kecil berusia tiga tahun.

Selepas hampir sejam meluangkan masa, Abdul Khalid kemudian terpaksa minta diri untuk urusan penting dan berkesempatan menghulurkan sumbangan peribadi kepada wakil penjaga.

Kelima-lima anak itu yang berusia antara tiga hingga 16 tahun kini berada di bawah jagaan saudara terdekat dengan bantuan jawatankuasa surau pangsapuri berkenaan.

Jumaat lepas, bapa mereka, Jefri Mohd Zain 46 dan isterinya, Norsalawati Ibrahim 40, terlibat dalam satu kemalangan maut ketika dalam perjalanan ke tempat kerja di Jalan Loke Yew.

Jenazah suami isteri itu selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam, Sungkai, Perak.

34 comments:

  1. Saya telah buat survey bancian berkenaan pandangan orang "atas pagar" berkenaan Pemilihan PKR dan apakah pandangan merek tentang parti Keadilan ni. Ramai responden kata PKR ni teruk, dan tidak adil sebab maklumat tu mereka dapat dalam facebook. Mereka melihat ahli-ahli PKR bertelagah sesama sendiri dan mereka lihat banyak gambar bukti kelemahan pihak JPP dalam facebook.

    Bila saya selidiki ia adalah benar terutama Facebook CHEGU BARD. Kepada CHEGU BARD kalau ada bukti cukuplah mengadu sahaja kepada JPP dan tidak perlu tunjuk-tunjuk facebook kerana masalah parti akan terkeluar cerita kepada orang luar dan mereka akan hilang semangat dengan PKR seolah kita banyak masalah.

    Kami telah menasihatkan beliau tetapi beliau masih berdegil.

    Oleh itu kami mahu LEMBAGA DISIPLIN parti mengambil tindakan kepada CHEGU BARD supaya ia tidak menjadi kanser kepada parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ingat ni partai umno ker hapa?

      Delete
    2. Org amino ado dtg?
      Ado?

      Delete
    3. Budak kecik tu belum ngundi. Buek apo nak dtg bantu.

      Delete
  2. Go..go..YB Zuraida masih leading dari Rodziah Ismail. Peluang YB Zuraidah menang amatlah cerah jika dilihat sokongan akar umbi wanita keadilan khususnya di Selangor. Politik beliau jelas tidak tikam belakang jelas diterima oleh wanita akar umbi di setiap kempen beliau.

    Lihat semangat YB Zuraidah hingga tumbangnya Wanita Umno Kak Jat. Beliau juga tidak melatah walaupun ada permainan kotor dari pihak lawan dalam pemilihan ini.

    InsyaAllah usaha pucuk tertinggi pimpinan dalam misi menuju ke Putrajaya akan tercapai dengan kekuatan sokongan kepada YB Zuraidah.

    Mohon semua wanita PKR terus memberikan sokongan kepada YB Zuraidah dan team Keadilan Raya. Ucapan terimaksih kepada yang yang telah memberikan sokongan sepenuhnya kpd kami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut suka kita la. Umnos busy body buat apa?

      Delete
  3. Syabas. Aku dah kata dahhh banyak kali Khalid MB memang baguiiihhhhh. Transparency and equitable. Tapi malangnya ada makhluk macam Deramang Tulang Besi at Malaysia Waves yang membenci orang2 jujur.

    Moga2 Khalid MB menang no 2 parti kitalah. Aminnn


    Peringatan

    Dalam kita dokk layan Telok Intan, Jaga2 kat jeniss ada udang sebalik mee. Dalam tunjuk tunjuk sokongan kat Telok Intan, dia kasi racun rumpai sama Pakatan:

    Ni contohnya

    Petikan Article Tiga Suku dari Malaysia Waves:
    Link:
    http://www.malaysiawaves.net/2014/05/dyana-sofya-mampu-kuburkan-umno.html

    Komen

    Topik pasal calon DAP kat Telok Intan tapi penghujungnya lain pulak. Wow sunguh UG (Urang Gilerr bukan Unity Gomen aaaa!!!)

    Petikan Article Malaysia Waves

    "Maka, PAS dan PKR wajib memenangkan Dyana Sofya kalau mahu membuat perubahan dalam PRU yang akan datang."

    "Juga, PAS dan PKR wajib menukar MB Selangor dari Khalid kepada Wan Azizah."

    Komen Sayeerr dibawah:

    Apa bodoh punya ending. Cerita Telok Intan ending politik Selangor Contohnya pi restoran nasi kandaq........ order Yong Tow Foo. Kah Kah Kah bodoh bodoh awatt la tadak akaiii Kah Kah Kah. Atau tengok cerita X-Men ending masuk2 ada Shah Rukh Khan nyanyi. Kah Kah Kah. Deramang Deramang.

    Point kedua: Apahal pulak tukar MB. Khalid MB kan top of the world dalam professionalism, ethics, accountability. Sampai masjid pun dah free flow ceramah. Ustaz Haron Din mengajar, Ustaz Azhar Idrus Mengajar dan lain2.

    Baca tu Selangor la tertop di Serentau fulus banyak bagi kat rakyat Marhaen.

    Point ketiga : Deramang ni ahli PAS ka PKR atau hanya ahli ejen syarikat MLM. bukan nak tuduh tapi tanya.Pung Pang Pung Pang cakap tanya ahli apeerrrr, tak bolei jawab. Jangan jawab ahli PIBG anak kat sekolah cukup lahhhh.

    Pengajaran
    Pengajaran cukup simple dan mantap. Kena jaga-jaga. Makhluk berbagai alam ni wujud.... cakap kadang2 macam ahli PAS, kadang2 cakap macam ahli PKR tapi sebenarnya

    Eiiii TB Malaysia Waves, ada class skit lahhh


    So Admin, forward kat Deramang Malaysia Waves please.

    Tenkiu

    Yang Benerrr
    TiBi (Tinta Biru)
    Malacca Waves
    Umbai Mareiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya mereka ialah ahli hanjing yg menyamar PR

      Delete
    2. Betul tu empunya Malaysia Waves perlu buat announcement dia ahli pertubuhan mana contohnya PAS, PKR, UMNO, DAP, MIC, Hindraf, Makhal Sakhti atau Parti CInta Malaysia.

      Tak kisahlah ahli mana satu, tapi kena ahli la. Mana satu ahli hak individu kita kena respek..

      Dah jadi ahli persatuan, ada annual fee. Kena bayar tau. Contohnya Ahli PAS bangsar bayaq kat bangsar, ahli umno taman melewar bayaq kat sanalah. ahli PKR kota damansara, bayar kat damansara lahhh

      Dgn announcement dia pertubuhan mana baru kita tau, Malaysia Waves jenis makhluk satu alam contohnya kambing atau ikan, dua alam contohnya katak dan salamander atau multi alam. contohnya bigfoot yang duduk dalam air, darat dan alam ghaib.

      Pung Pang Pung Pang caissss sapa bolei hingak. Pakai baju hijau bukan proof, aku pun boleh bagi Nepal dgn bangla pakai baju persatuan politik. Ha Ha Ha Kioookkkkk

      Check Mate

      Delete
  4. Ahli PKR kena tipu oleh pemimpin tengok la kerajaan Selangor ramai semua ketua business GLC negeri bagi pada kroni yg dulu kerja sama dia. Pemimpin dapat sapu duit ahli dapat sapu ubat sebab gaduh sesama sendiri. Ini pemimpin sama jugak takda improve untuk lawan UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu x improve masakan kat bukit gelugor kecut perut. Kat teluk intan serah kat kapir.......

      Delete
    2. Saps yg kena tipu?
      Deeepak baru aje dpt pinjam bank melayu 40 jota tampa pekdah.

      Korang ado?

      Delete
  5. Tuan Tuan Puan Puan
    PKR dah tak maju, cuba bandingkan dengan pertubuhan dibawah

    PERKASA luaskan pengaruh ke Eropah (Malaysiakini)

    NGO pro-Melayu, PERKASA mengumumkan untuk memperluaskan pengaruhnya kepada golongan Melayu di United Kingdom, termasuk golongan siswa, peniaga dan penjawat awam.

    Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, ia juga bertujuan memberi peluang kepada orang Melayu menyumbangkan idea mereka dan mengembangkan perjuangan PERKASA di peringkat antarabangsa.

    Katanya, projek yang dinamakan PERKASA UK & Europe itu sudahpun berjaya menarik seramai 253 orang ahli setakat ini.

    Ia digerakkan oleh seorang pemimpin PERKASA, Kamal A Mohamad yang merupakan seorang ahli perniagaan, katanya.

    “Pada 31 Mei, saya akan melancarkan penubuhan PERKASA UK & Europe. Ianya meliputi UK, Ireland, Perancis, Jerman, Belgium dan beberapa lagi tempat di sekitar Eropah. Tapi ianya berpusat di London.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemilihan PKR kali ini paling busuk. Kami ahli2 desak pimpinan ambil ikhtibar dari sejarah 1999 - 2010. Dah bertahun2 masih lagi di tahap yang amat memalukan. Pecat Pengkianat parti.

      Kami desak REFORMASI dalam parti sepertimana REFORMASI dlm Umno 1998.

      Delete
    2. Nak reformasi mcm amno celaka yg dah nak pupus tu ker?

      Suruh bapak ko aje la buat reformasi kat amno yg dah dekat nak lupus turrr

      Delete
    3. Umno dh celaka & busuk smpai usus pn xprnah2 reformasi.pegi jhnm la umno.rmai anak muda xsuka dh umno wei,tinggal org tua nek beskal tua dgn wrga felda kena kncing siang mlm dok tgk tv3,tv2,tv1,brnama,awani,ntv7,utusan mlayu,berita harian,nst...

      Delete
    4. Umno memang mata duitan n gile popular n gile kuasa. Hairan bin ajaib nape ade lagi yg sokong umno

      Delete
  6. Xde pekdah dok join pekosa tu tgk bos dia pun dah bodoh mcm. katak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang2nya perkosa tu baik sikit drp amno

      Delete
  7. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  8. Terlalu banyak beza antara pemimpin bn dgn pemimpin pr....pemimpin bn terlalu ramai yg penipu....macainya pula terlalu ramai yg bodo....

    ReplyDelete
  9. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  10. Pemimpin penipu kata ada ayam rm1 pencacai pun dengan bodohnya pi cari kat supermarket..

    ReplyDelete
  11. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  12. Malay sai leh... melayu orang hutan.. masuk uni pakai kuota... mahu berniaga pakai kuota.. mahu kerja pakai kuota. .. jadi guru pakai spm 3A je.. tak malu ke... hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu cina manyak kuat tipu punya...semua halal ma tada haram punya....cakap melayu pun macam halam...duduk hutan lagik bagus wooo...

      Delete
  13. 1 malaysia dah boleh diperbudak umngok

    pukimak umngok

    ReplyDelete
  14. Negara bertamadun borpolitik bagaimana untuk memberi yang apa terbaik dari sudut keadilan,ekonomi,sosial kepada rakyat.Cara politik Malaysia pula ialah bagaimana orang politik memikirkan cara untuk mengikis apa yang ada pada rakyat,Masih lagi syok dalam kepompong politik rasis.Apa yang pelik ada yang seronok dan tidak serik memilih pemimpin yang akhirnya bukan setakat menyusahkan dirinya sendiri malah orang lain juga turut mendapat susah yang sama

    ReplyDelete
  15. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...