Thursday 22 May 2014

TRAGEDI REMPUH DAN RUSUH DEWAN UNDANGAN NEGERI PULAU PINANG ... MCA HINA UMNO LEBIH TERUK DARI DAP MENGATAKAN UMNO... UMNO PARTI BARBARIK!!!!



MCA menyertai musuh politiknya DAP apabila mengecam rakannya dalam Barisan Nasional (BN), Umno selepas ahli parti Melayu itu menyerbu Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang semalam, dengan memberi amaran, tindakan barbarik (kasar dan kuno) itu akan menjauhkan lagi pengundi daripada parti pemerintah itu.

Dalam kenyataan keras empat paranya, Timbalan Pengerusi MCA Pulau Pinang, Tan Teik Cheng, berkata tindakan ahli Umno itu barbarik, menghina Dewan Udangan Negeri dan tidak menghormati prinsip yang bertamadun.


"Tindakan barbarik dan ganas oleh ahli Umno dan Pemuda Umno hanya akan membuat pengundi menolak BN, selaku ahli komponen parti, MCA dan Gerakan selalu terdedah kepada kerosakan nama baik apabila turut dikecam dan dikrtitik oleh pengundi.


"Jika pemimpin Umno masih mahu bertanya kenapa pengundi tidak menyokong BN, mereka harus perhatikan apa yang dibuat oleh ahlinya. Jika Umno mahu kepercayaan pengundi dan menyokong, mereka harus mendisiplinkan dahulu ahlinya," katanya.


BN hilang majoriti dalam dua kali pilihan raya berturut-turut dan yang paling teruk kalah adalah MCA dan Gerakan sedangkan sokongan kepada Umno terus meningkat daripada sokongan pengundi luar bandar.


Tan berkata, Malaysia adalah negara demokratik dan masyarakatnya bertamadun, menyebabkan serbuan ke dewan undangan negeri tidak patut dilakukan.


Katanya, jika ahli Umno tidak berpuas hati dengan kenyataan ahli dewan, masih banyak ruang demokratik dan bertamadun boleh dibuat berbanding dengan perbuatan menyerbu dewan negeri.


Dalam kejadian jam 2.15 petang semalam, kira-kira 60 berjaya memecah masuk pintu pagar automatik dan menyerbu masuk ke dewan undangan negeri di Lebuh Light.


Di dalam dewan mereka menjerit menuntut Adun Seri Delima, R S N Rayer, yang tidak ada dalam dewan pada sesi petang, untuk memohon maaf berikutan kenyataan "Umno celaka" yang dibuatnya sehari sebelum itu.


Dewan sedang berehat ketika mereka memasukinya dan mereka meninggalkan dewan itu kira-kira 10 minit kemudian dengan diiringi keluar oleh unit protokol.


Susulan kejadian itu, polis menahan 12 orang berumur antara 32 hingga 55 tahun.

WOIT!!!! PEMUDA UMNO .. APA TUNGGU LAGI .. PANGGIL DAN GERAKKAN SEMUA ANGGOTA DAN PENYOKONG KAMU REMPUH DAN RUSUH DI BANGUNAN MCA PULAU PINANG ... MCA SUDAH HINA DAN PERLEKEH UMNO CUKUP AMAT TERUK SEKALI ..


INI SUDAH HINA GRED A TERTINGGI..

50 comments:

  1. Adakah Umno berasa malu dengan kritikkan pedas dari sekutunya sendiri? Masih adakah maruah pada Umno? Akhirnya parti 'RASIS' Umno akan mendendangkan '13 Mei' sebagai perisai rasis mereka. Rasanya Umno memang telah merendahkan martabat Bangsa Melayu di Malaysia. Jadi berubahlah demi menjaga Melayu keseluruhan bukan pemimpin Melayu yang gilakan kekuasaan dan kekayaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiya ini politik tak boleh pakai. Jangan fanati sangat.
      Dulu hadi kata parti dap dah jafi dainasour . Tak boleh pakai.
      Lepas karpal pulak hentam pas kata parti dah jadi fosil. Dah hancur.
      Pas pulak kata parti islam tak leh bergabung dgn. Parti kafir. Haram.
      Pas kata haram undi bukan islam. Masuk neraka.
      Sekarang dah tukarrrrr la.
      Dah boleh peluk.
      Dah boleh kerjasama.
      Perempuan islam tak pakai tudung pun tak apa. Tak mengkafirkan macam dulu.
      Kesimpulannya.
      Ada mata tengok.
      Ada otak fikir.
      Ada hak undi.
      Jangan fanatik sangat. Mereka semua parti cari makan.

      Delete
    2. mana ada istilah "MALU" dlm umno. inilah padahnya bila bangsa mengatasi ugama...membujur sapu melintang sapu..

      Delete
    3. Babi dan DAPpigs berpisah tiada......

      Delete
    4. Tahniah pengikut T.S. Khalid Ibrahim demo depan ibupejabat kerana berjaya mendapatkan TV3 menyiarkan klip wajah sebenar DSAI marah dan tak peduli kpd para reformis yang mengadu kekotoran pemilihan pkr. Tahniah kpd tski. Hidup rakyat.

      Delete
  2. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah pengikut T.S. Khalid Ibrahim demo depan ibupejabat kerana berjaya mendapatkan TV3 menyiarkan klip wajah sebenar DSAI marah dan tak peduli kpd para reformis yang mengadu kekotoran pemilihan pkr. Tahniah kpd TSKI kerana berjaya merosakkan parti.

      Delete
  3. Pompuan klu gemok dan boroy, maknanya tak pandai jaga badan & tak pandai jaga suami serta kuat makan dan tido. Lelaki boroy menunjukkan kematangan, pencapaian tinggi dan kejayaan. Pompuan kalu boroy berkemungkinan tinggi mendapat madu cun.

    ReplyDelete
  4. Parti Umno telah banyak memalukan dan menjatuhkan maruah melayu...bila kata bodoh marah tapi kelakuannya telah melambangkan tahap kebodohannya yg ketara sekali....

    At as pagar..

    ReplyDelete
  5. Ni pekara kecil je.dulu 1 kampung kna bunuh dgn mamak kutiw


    kikiki

    ReplyDelete
  6. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oklah jugak...xdelah sepoyo kau...

      Delete
    2. macam ada masalah je kamu yang ngaku keturunan nabi adam ni...kikikikikikihhhhhhhhhhhhhh

      Delete
  7. Diharamjadahkan pok jib tak pula serbu demi membela melayu.tengoklah muka2 hitam yang celaka tidak bertamadun tu...maka sejarah kejatuhan kesultanan melayu melaka sedang berbuah 2 kali.

    ReplyDelete
  8. BURIT CIPEK Kau nieh Memang Busuk Happak Hanyer Laah Hanisya..

    Sebab itulah Laki Kau Lari pie Main Burit Lain

    Jubor pon Tahi Meleh-leleh, Bulu Ketiak Panjang Tak Potong..

    Bulu Burit macam Hutan Simpan Bekok...

    Kau Dulang Paku Serpih Kata Kat Orang Kau Nak Lebih..

    Dasar Pompuan Pelacur DAP...

    Haa Haa Aku Suka, kau nak marah marah ler, aku apa peduli?

    Kau Nak Kata apa2 Luu Pikiaq dulu Nanti Gua Balas Hammtam Habis-habis..

    ) -)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 13:59 macam ade yang tak kena je ni ngamuk2 tak tentu pasal ...bini atau girlfrend kamu main dengan laki lain ke..hihihi...tu la bararng kamu tu tak idup masa remaje pegi main pelacor bersipilis...

      Delete
    2. As Salam 22 May 2014. Sedara ni Melayu Islam atau bangsa paria. Tulisan anda sedap di baca oleh spesis yg mcm anda. Kalau dah tahu dlm diri tu adab dah kurang tak perlu tulis kat sini. Sesiapa kat sini sakit hati bila baca tulisan anda yg tak beradab langsung melainkan anda ni spesis dajal. Tahu kah apa yg anda tulis ni atau di upah utk menulis atau sebab makan banyak sangat duit haram sampai dah tak boleh nak pikiaq apa nak tulis. Ingatlah saudara kalau sekiranya masih bergelar Melayu Islam ubah2 la cara tu kalau digelar Melayu saja la ni ramai dah jadi perangai mcm dajal. Aku ni Melayu dan beragama Islam kalau nak ikutkan hati panas gak baca tulisan hang ni, cuma bezanya aku ni Melayu Islam cara tulisan dan penyampaian kena beradab dan ikut cara Islam. Mungkin hang rasa tulisan ni boleh jadi senjata menyakitkan hati bila di baca tapi hang sudah silap sebabnya tulisan ni menampakkan hang meman spesis yg bangang dan tak bermaruah. Zaman sekarang ni jgn ingat bangsa lain saja ada kasta PARIA, bangsa Melayu la ni pun dah ada PARIA mcm mangkok ayun ni. Org mungkin tak kenal kita sebab tak nampak muka bila tulis ni, tapi hang rasa Allah lupa tak? Nasihat dari aku kurangkan buat kerja haram, jgn cari duit haram dan jgn makan benda haram supaya org tak gelar kita anak ha...m.

      Delete
  9. WOOOOOI,

    KELING PARIA HARAM JADDAH...

    PIE BALIK ESTATE LAAA...

    PIE LIWAT HANISYA LAAA

    KALAU SURUH HANISYA HISAP MKOTE BENGKOK LAGILAH JONGGANG GIG HANISYA GILER BABI TUUUH

    ReplyDelete
  10. Haluuuuuu. ..........

    Bkn sja c rsn rayer tu bilang umno celaka...53% rakyat mesia pun bilang sama..tu blum trmasuk yg belum lhir kedunia lgi...gua hari2 bilang umno bapak segala celaka...lu x hingin serbu ker beb...mai ler serbu klau nk rasa makan guna tiub di hospital....puie

    Khak tuih

    ReplyDelete
  11. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oklah jugak...xdelah sepoyo kau...

      Delete
  12. Undi Pemilihan Pon Tak betol Nak Cakap Banyak..

    Tuulah Sapper Suruh Pilih KOTE BENGKOK 4CM AYAQ MANI DALAM JUBOR SAIFU APER CITER.


    CITER LAIN TAK NAK DENGAOR

    CITER KOTE BENGKOK PELIR LAA BODDDOH

    ReplyDelete
  13. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  14. Ayat-ayat maki hamun, lucah dan seksis melambangkan pemikiran yang celaru dan kurang cerdik. Ini juga melambangkan ketiadaan fakta dan kebenaran. Dalam masyarakat Melayu, jika seseorang yang kalah dalam perdebatan akibat jahil fakta, kebiasaannya mereka akan mengguna elemen maki hamun, ayat-ayat lucah dan seksis sebagai provokasi. Akhirnya fitnah akan dilemparkan untuk menutup kejahilan itu.

    ReplyDelete
  15. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  16. Aku x sokong sapa2 tpi aku nk korang pk jap,

    Menteri melayu (pelajaran) - staf pendidikan dapat buat degree tanpa mengira kepandaian (spm xyah skor main kredit2 je), time based, kerja susah yg menggangu bisnis luar cikgu2 boleh mansuhkan cth.ppsmi, pbs dll.

    Menteri bukan melayu (kesihatan) -staf kesihatan x dapat jadi doktor jika spm sedikit A wpun banyak kredit ada minat dan keikhlasan, tak dapat ambil kursus mudah mcm pensiswazahan utk dpt degree dan jadi doktor, prosedur susah tak boleh kowtim mansuh, tak boleh buat bisnis luar.

    Undilah Melayu di mana mana saja. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 14:14....

      Setuju........ KECUALI melayu belaan DAPpigs...

      BABI danDAPpigs berpisah tiada......

      Delete
    2. Cikgu je dapat sbb cikgu ramai utk dijerat mengundi BN. Kakitangan Awam lain dapat ke?Awak ingat golongan cikgu semua melayu ke? Buka minda.

      Delete
  17. Apa lagi MCA dan Gerakan....please consider angkat kaki blah dari BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi dan DAPpigs berpisah tiada......

      Delete
  18. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  19. Sedap melihat ayat2 & kata nista yg kesat dlm ulasan ini...aduhai!!!

    ReplyDelete
  20. bila org melayu yg tegur tak nak dengar Bermati matian pertahankan UMNO
    bila org melayu minta berubah nafikan yg umno lah yg bagus
    skg org cina yg cakap tegur Ambik kau
    Lemah ke bodoh ke UMNO bila org melayu yg suruh UMNO berubah Jd ,kuat ke UMNO bila org cina yg suruh berubah
    Apa kah UMNO akan berubah semata mata MCA dan Gerakan ( MCA dan Gerakan selalu terdedah kepada kerosakan nama baik) minta UMNO jg reputasi MCA Gerakan
    Jika Ya UMNO akhir nya tlh tunduk kdp org cina

    Apakah perkataan yg paling sesuai dr celaka sbb nak guna paling teruk tu pun dah tak sesuai ..

    ReplyDelete
  21. Woi mca celaka.. Waktu keling paria hina umno dlm dewan ko buat apa? Patutnya awal2 lagi wakil mca tolong lanyak keling tu.

    dia penakut nak ajak orang jadi penakut mcm dia puih.


    Melayu perkasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi, MCA dan DAPpigs.....berpisah tiada....

      Delete
    2. MCA tak boleh buat apa apa
      Nak lanyak pe benda
      Yg Rayer ckp tu bagi MCA mmg betul
      tu sbb MCA diamkan jer

      Delete
  22. APA LG CINA MAU ??

    SUDAH TERJAWAB PUN ..

    ReplyDelete
  23. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  24. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  25. Najib penah gelar Peneroka Felda HARAM JADAH.. UMNO mmg CELAKA!!!!

    ReplyDelete
  26. Umno dengan ketamadunan setaraf zaman batu main serbu ja...kematangan hampir2 tiada

    ReplyDelete
  27. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  28. inilh buktinya rakan tidur sebantal mca pn x bstuju dgn kerja x brtemadun yg dlakukn olh macai umno sb mca lebh matng dn memahami jika macai umno wat kerja bodoh cam ni lagi jauh dihati pgeundi cina utk mndpt sokngnn pda mca dn bn.

    ReplyDelete
  29. Barbarik..... macai tak berapa nak paham!

    ReplyDelete
  30. kalau orang islam ayat yang sesuai ialah 'haramjadah'...bagi yang bukan islam sudah semestinya 'celaka' yang sesuai beno....tak percaya..tanya pok jib....

    ReplyDelete
  31. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
  32. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
  33. Manusia yang membawa keaiban, kecelakaan, penipuan, penyelewengan, ... memang layak digelar "CELAKA". Itu sebab Melayu UMNO dipanggil CELAKA. Gelaran ini tiada kaitan dengan Melayu yang bukan UMNO. Jadi jangan samakan Melayu UMNO dengan Melayu lain. Nampak sama tapi tak serupa. Lihat saja pada ahli UMNO Pulau Pinang, Melayukah tu? Kalau ya, memang celakalah Melayu UMNO ni.

    ReplyDelete
  34. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...