Friday 16 May 2014

PENYOKONG CALON KETUA CABANG KUALA SELANGOR YANG DIGANTUNG MENYERANG KASAR SECARA LISAN TAN SRI KHALID DI IBU PEJABAT KEADILAN, TROPICANA, PETALING JAYA TAPI BERJAYA DITENANGKAN OLEH DSAI.



Suasana di perkarangan Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya kecoh seketika apabila calon Timbalan Presiden Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim “diserang” secara lisan oleh ahlli cabang Kuala Selangor.

"Khalid penipu! Khalid rasuah," sergah ahli cabang tersebut, Zulkifli Abdullah‎, kepada Khalid yang baru sahaja keluar daripada sidang media.


Keadaan itu menyebabkan Khalid terpinga-pinga, namun terus bergegas menuju ke keretanya dan meninggalkan premis PKR.



"Sudah, tenang," katanya.


Zulkifli dipercayai bersama kumpulan calon ketua cabang Kuala Selangor, S. Manikavasagam, yang hadir ke pejabat PKR untuk mengemukakan surat ‎rayuan kerana digantung keahlian oleh Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP).


Zulkifli, ketika ditemui pemberita berkata, Khalid sebagai pemimpin Melayu tidak sepatutnya melakukan perkara yang bercanggah dengan tata etika lembaga parti.


"Sebagai seorang pemimpin harus tampilkan sifat terpuji, dia hanya memalukan Kuala Selangor sahaja.


"Dia tahu sudah kalah, dia buat strategi untuk membatalkan pemilihan," katanya yang mendakwa sudah membuat laporan polis terhadap Khalid beserta bukti rasuah.


"JPP perlu siasat secara adil dan tidak menyebelahi mana-mana pihak," katanya.


Ahad lalu, Manikavasagam mendakwa Khalid memberi wang kepada pengundi sebanyak RM50 seorang dan mendakwa mempunyai bukti rakaman video yang akan didedahkannya dalam laman web.


"Saya menerima aduan pemilih diberi rasuah sebanyak RM30 untuk memberi undi kepada calon yang bertanding bagi jawatan kebangsaan dan RM20 bagi jawatan ketua cabang Kuala Selangor," katanya.


Khalid menafikan tuduhan itu, sebaliknya mengakui menaja pengangkutan bagi kemudahan pengundi ke tempat pusat mengundi.


Ekoran itu, Khalid berkata pihaknya akan mengambil tindakan mahkamah dan menyaman Manikavasagam kerana menuduhnya mengamalkan politik wang.

JELAS BETAPA CEKAP DAN TENANGNYA DSAI DALAM MENENANGKAN KEKECUHAN ..

SALUT KEPADA TSKI KERANA TIDAK MELAYAN KERENAH BUDAYA SAMSENG ... BERJIWA BESAR DAN TIDAK MEMBALAS DAN MELATAH .. PERKARA INI SUDAH PUN DALAM TANGAN JPP UNTUK DISIASAT JADI TIDAK PERLU NAK KECOH TIDAK BERTEMPAT.

SEGALA BENTUK PERTUDUHAN PERLU DIKEMUKAKAN KEPADA JPP UNTUK DISIASAT BUKANNYA KEPADA MEDIA ARUS PERDANA MILIK DAN KAWALAN UMNO YANG PASTI AMBIL KESEMPATAN UNTUK DIJADIKAN MAHKAMAH PENGADILAN.

BUDAYA SAMSENG DAN POLITIK KOTOR UGUT MENJERIT DAN CUBA BERI TAKUT KEPADA PEMIMPIN TIDAK PATUT DI SEMAI.

SEPERTI KATA DSAI, PEMILIHAN KEADILAN ADALAH MERUPAKAN SUATU PERTANDINGAN ADIK BERADIK .. PERLU IKUT DAN AKUR KEPADA PERATURAN DAN TATACARA PEMILIHAN YANG DITETAPKAN ... JIKA ADA KETIDAK PUAS HATI TERUS KEMUKAKAN BANTAHAN SECARA BERTULIS DENGAN BUKTI KEPADA JPP UNTUK DIKAJI DAN DISIASAT, BUKANNYA DENGAN CARA SERANG HENDAP PEMIMPIN DENGAN MEMBUAT UGUTAN DAN MENJERIT.

28 comments:

  1. dia org ni dh terikut2 perangai bangang umno/bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong nak buat laporan ke SPRM rasuah tanah negeri selangor di kota kemuning dijual harga murah kepada xxxx lepas itu sekarang swasta bina rumah mewah untung untung. Macamana ni kerajaan selangor nak minta penjelasan kepada rakyat.

      Delete
    2. Tulang Besi Malaysia Waves. Haaaaaa......... yang jerit tu kao kenal apaaa!!!!! perangai 3 suku anti orang amanah. Aku tak tuduh. Tanya sajeeee.
      Khalid MB the best MB in Selangor.

      Delete
    3. Sebijik macam TB marah reporter tahun lepas. Tak paaaa ikut TB lahh lepas ni yang menjerit tu buat video letak kat youtube apasal dia menjerit. Lainnya mamat ni marah MB. TB marah reporter utusan

      Delete
    4. Apa???? PKR ada rasuah?? Jangan tuduh sebarangan bro.. Anwar kan maksum.. Parti Kelentong Rakyat... Ptuiii...

      Delete
  2. Ini sumer poyo..yieeeeehaktuih

    ReplyDelete
  3. Jahat mamat ni, jerit2 kat orang apahal. Cool lah..... Kalau perangai macam ni memang patut tak menjadi pemimpin.

    Mungkin sebab makan beriani kambing lepas tu bantai durian. Trusssss darah jadi didih. Kah Kah Kah. Kalau kat kampung aku dulu, depa kata ni malam tadi melepas atas busut itu sebab jin masuk. Ha Ha Ha

    Tengok pemimpin yang baguihhhhh....... dia cool saja. Sabaree Warasss sentiasa

    Khalid MB for Timbalan Presiden. Transparency, justice and professionalism

    ReplyDelete
  4. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
  5. Cabang kuala selangor patut tiada pertanding....hormati MB Khalid sebagai menteri besar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang PKR ni kencing bercabang ke?? ada masalah mai jumpa tok wan...tok wan boleh sembuhkan penyakit saluran kencing korang tuh...hahaha!!! -Tok Wan Pendang-

      Delete
  6. Politik di M'sia : BN dan PR sama saja, tak jauh beza... CORRUPT!

    -Tuah Lembu-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong...sokong...yang belah sana simpan lembu dalam kondo, yang belah sini henjut China Doll dalam kondo...takder beza....satu natang satu manusia mcm natang....pegi melingkup lah korang..dua-dua sama!

      Delete
  7. Azmin tak gantung ke???

    ReplyDelete
  8. Mike dakwa Khalid merasuah. Ada bukti rakaman video.

    Anwar mengentot pelacur cina sampai tertinggal jam Omega pun ada bukti rakaman video.

    Rakaman video tak boleh jadi bukti. Video tu besi. Betul kan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang politik ni mana nak mengaku kalau buat silap bro......sama je dua kali lima.......perangai sekor-sekor macam yahudi bermuka-muka!

      Delete
  9. Jangan tuduh sebarangsn. Takat Video dizaman serba morden ini orang boleh ciplak. Kalau video nak lawan video dipihak PR juga boleh buat video PM Najib memgentot. TKSI juga boleh buat video Azmin bagi rasuah kat ahli PKR supaya undi Azmin. Macam2 boleh buat tapi adakah budaya spt ini baik dalam kita berpolitik. Bagi rakuat yg fikirannya waras mereka dapat menilai keperibadian seseorang pemimpin mereka. Jatuh menjatuh dalam politik perkara biasa tapi bukanlah dengan cara yg tidak beretika,fitnah memfitnah,mencipta video2 lucah dan sebagainya. Bagi yg islam kita berbalik kepada hikum dan kepercayaan kita kepada Allah. Bagi yg bukan islam mereka juga ada kercayaan kepada agama mereka. Kalau kita sentiasa mendekati Allah isu fitnah,isu video lucah kita ketepikan dan kita letakan kepercayaan kita kepada yg maha pencipta dia mengentahui segalanya. Hanya satu perlukan dilakukan panjatkan doa kepada Allah semuga Allah tidak mengangkat manusia spt ini menjadi pemimpin dan pentadbir negara Malaysia. Hanya Allah yg maha mengentahui dan kita sebagai rakyat sentiasa diuji oleh Allah. Allah angkat Najib sebagai PM dan Allah juga akan jatuhkan Najib kalau Allah berkehendak. Allah angkat DSAI sebagi ketua Umun PKR dan Allah juga akan jayuhkan DSAI kalau Allah berkehendak. Sebagi rakyat baik pro BN atau PR ikhtiar kita satu berdoa kepada Allah pilih lah pemimpin yg terbaik untuk mentadbir Negara Malaysia.

    ReplyDelete
  10. Budak Zul ini perangai samseng semasa dia bersama UMNO dulu terbawa bawa kedalam PKR. Lepas ini jangan angkat lagi memegang sebarang jawatan dalam Parti kalau dia istihar keluar PKR masuk UMNO lantak pi lah kat dia. Manikavsagam pun sama lah dia nak keluar PKR masuk MIC dia punya pasal lah. Manusia spt ini berjuang lebih kepada perjuangan peribadi bukan berjuang untuk perti.Tengok sehaja lah tiga badot UMNO di Trengganu marah punya pasal sanggup keluar parti tapi disebabkan mereka juga bukan orang baik dan bersih akhir lembek tengkok masuk UMNO semula janji tiada tindakan diambil keatas mereka. Dlm PAS dulu Hassan Ali tak puas hati tidak dapat jadi MB Selangor ambil keputusan serang parti melalui media kerajaan dan akhir nya dia skeg jasi MB Pulau Temorak yg tak berpenghuni. MP2 dan ADUN PKR keluar parti sebab ada tawaran yg lumayan tapi skrg mereka jadi anjing burok kepala. Ini lah dunia politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada masalah je dlm parti mesti salahkan umno. ayat standard anjing2 pkr

      Delete
  11. Mamat ni dulu sekolah Sebatang Pinang
    PRU dulu ada dua tiga video terang terang ejen parti bagi duit
    Video jelas tunjuk logo baju ejen yg hulur duit berwarna biru karat
    Tu pun kira tak cukup bukti

    U guna video sebelum siasatam U sebarkan Nampak sgt lah U yg menipu Ada saluran U gunakan utk gantung keahlia Khalid
    Sbb U pun tahu tak cukup bukti U Kena cari yg bagi duit dan yg terima duit utk mengesahakn kedua dua indv dlm video adalah mereka

    apa pun kenyataan memgatalam Khalid dah tahu dia kalah Khalid saja batalkan pemilihan OK lah nak tny mcm mana Khalid boleh batalkan pemilihan Sedangkan Manik di gantung sbb video yg dia sendiri sebarkan Parti yg ambil tindakan

    U yg tahu U yg kalah U nak damagekan kredibiliti Khalid

    ReplyDelete
  12. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
  13. Sejak bila video bole laku pulak ni...video menutuh china doll nk campak ke mana....

    ReplyDelete
  14. camni ni nak jaga negara????
    Pemimpin sendiri dimaki hamun. Depan si peliwat ketua pemimpin pun pengikut tak respek.

    isk isk..rasuah tetap berleluasa dlm parti pkr yg sekluar dan liberal.

    PAS for All

    ReplyDelete
  15. Ini sumer poyo...yieeeeeehaktuihhhhhh

    ReplyDelete
  16. U ulang i saman ! ! !

    ReplyDelete
  17. Ini sumer poyo.....yieeeeeeeehaktuihhhhhh

    ReplyDelete
  18. semasa PRU anwar duduk makan bersama rakyat
    semasa ceramah anwar duduk bawah atas tikar bersama rakyat
    semasa prog rakyat selamba anwar berbual dgn rakyat

    Dlm keadaan kecuh tangan berbungkus Anwar ke depan tak mengelak meninggalkan keadaan di selesaikan oleh org lain tanpa pengawal dan org lain yg menolak ahli tersbt jauh dr anwar terselah dgn spontan

    Krn itu lah rakyat sgt keciwa bila ada pemimpin kita yg lari dlm keadaan krisis dan cabut sebaik selepas PC

    ReplyDelete
  19. Pukimak lah kau omak kau. Kau kalau tah tahu jgn tulis lah.

    ReplyDelete
  20. Ini sumer poyo.....yieeeeeeeehaktuihhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...