Saturday 24 May 2014

UTUSAN MELUTUT MOHON MAAF KEPADA TAN SRI KHALID IBRAHIM KERANA MENYIARKAN ARTIKEL CUBA MENGAIBKAN BELIAU BERTAJUK " KHALID DIMAKI AHLI PKR" PADA 17 MEI LALU.



Utusan Malaysia hari ini memohon maaf kepada Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana menyiarkan artikel bertajuk “Khalid dimaki ahli PKR” pada 17 Mei lalu.

Dalam ruang kecil halaman kelapan akhbar itu, pihak penerbitan Utusan memaklumkan mereka  kesal kerana menerbitkan laporan yang menimbulkan reaksi kurang senang dan mengaibkan Khalid itu.

“Utusan Malaysia kesal atas penerbitan tersebut yang telah menimbulkan rasa kurang senang Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan secara tulus ikhlas memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim di atas kesilapan tersebut,” permohonan maaf itu dipetik.

Akhbar tersebut juga berjanji tidak akan menerbitkan laporan seperti itu lagi pada masa akan datang.

Utusan pada 17 Mei lalu melaporkan Khalid dimalukan oleh ahli PKR apabila beliau dimaki hamun seorang ahli Cabang Kuala Selangor yang mendakwa calon timbalan presiden PKR itu sebagai penipu kerana melakukan perkara bercanggah dengan etika lembaga disiplin dan Jawatankuasa Pemilihan Parti.

Ahli berkenaan, Zulkifli Abdullah dilapor menghamburkan kata-kata kasar sebaik sahaja mendapati Khalid keluar dari bilik sidang akhbar di ibu pejabat PKR.

Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilapor turut terkejut melihat Khalid dimalukan di hadapan khalayak ramai.

Zulkifli Abdullah sudah pun dipecat dari KeADILan ekoran sikap biadap melampaunya itu.

38 comments:

  1. TAK KIRA LAH SIAPA BAKAL MENANG. YANG PALING PENTING IALAH SELEPAS MENANG APA AKAN BERLAKU DAN KESANNYA KEPADA AHLI-AHLI DAN RAKYAT NEGERI SELANGOR. YG PASTI JIKA KHALID MASIH LAGI JADI MB SELEPAS MENANG MAKA PERTAMA: AHLI-AHLI PKR DAN RAKYAT AKAN MERAIKAN KENAIKKAN HARGA TARIFF AIR DAN AIR TIDAK LAGI JADI PERCUMA - EKORAN DARI MOU AIR YG DI TANDATANGANI, 2. PROJEK KIDEK AKAN DI TERUSKAN PADAHAL RAKYAT SETEMPAT MEMBANTAH, KETIGA: LESEN 'TOL' TANAH AKAN TERUS DI BEKU DAN DIBATALKAN, 4. MBI (MENTERI BESAR INCORPORATED) AKAN TERUS BERMAHARAJA LELA MERAMPAS TANAH-TANAH YG TELAH DI TEROKAI OLEH RAKYAT BIASA BERTAHUN-TAHUN UTK DI SEDEKAHKAN KEPADA SYARIKAT KRONI UMNO YG SUDAHPUN KAYARAYA ( AHLI PKR TURUT SERONOK MEMBANTU MB MENERUSKAN USAHA INI-BAGUS KONONNYA DEMI RAKYAT) 4. AHLI-AHLI PKR YG MENGUNDI KHALID AKAN TERUS MEMBERIKAN RESTU KPD MB KHALID UNTUK MELANTIK DIKALANGAN KRONI UMNO UNTUK MENGISI JAWATAN TINGGI DIDALAM SYARIKAT-SYARIKAT GLC, 5. JIKA DULU KHALID MENGUNAKAN TANGAN GHAIB UTK MENCANTAS CALON-CALON YG TELAH DI PILIH DGN CALON-CALON PAYUNG TERJUN MAKA DGN KEMENANGAN INI AHLI-AHLI AKAN MEMBERI LESEN PENUH UTK MEMILIH CALON-CALON NYA SENDIRI, OH MUNGKIN TERMASUK DIRI ANDA SENDIRI, KERANA ANDA PILIH KHALID. .. PILIHAN DI TANGAN ANDA 1 MALAYSIA UTK NEGERI SELANGOR. DEMI RAKYAT?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketua Umum DSAI memang asalnya jawatan Timbalan Presiden nak bagi pada Saifuddin Nasution tapi apalah nasib dah bawak sekapal anak KU pun tak menjadi. Nak bagi Khalid Ibrahim takut lawan tokey akhirnya omputih kata back to square one. Maka Azmin Ali pilihan dulu kini dan dot dot dot ...

      Delete
    2. Semua tindakan TSKI ini merosakkan parti, sama lah seperti tindakan mahu melaksanakan KIDEX yang ditentang hebat oleh penduduk.

      Delete
    3. Kalau tak suka TSKI, Jom ramaix la kita pangkah BN pulak. Setuju seperti disarankan anonymous 14:59

      Delete
    4. Tahniah pengikut T.S. Khalid Ibrahim demo depan ibupejabat kerana berjaya mendapatkan TV3 menyiarkan klip wajah sebenar DSAI marah dan tak peduli kpd para reformis yang mengadu kekotoran pemilihan pkr. Tahniah kpd TSKI kerana berjaya merosakkan parti.

      Delete
    5. 1. Tak menyebutpun kalau berita palsu. Maknanya betul lah.
      2.Dah ahli tu kena pecat, betullah laporan utusan tu.
      Kesalahan utusan cuma lapuran keterlaluan. Khalid malu. Itu saja.

      Delete
    6. Jawa Joho.... Ko ajak kita undi bn heh? Pegi Lanchowwwwww la

      Delete
    7. Pas wajib untuk mendidik Dyana dalam isu hudud. Segala alasan yg diberikan utk tidak melaksanakan hukum hudud adalah mengarut seperti contoh kerana masyarakat berbilang kaum. Kpd muslim yg menyatakan sekiranya hudud ini dilaksanakan keatas org Islam sahaja adalah tindakan yg tidak adil, sedarlah bahawa anda mengatakan hukum Allah itu yg tidak adil maka akidah anda telah terpesong. Bertaubat sebelum terlambat kerana mati itu pasti dan tidak mengenal usia.
      Kepada Dyana, sekiranya beliau mengaku beragama Islam maka menjadi tanggungjawab beliau untuk menuntut ilmu agama....cuba kaji sebelum memberi pendapat mengenai hudud. Tenkiu.

      Delete
    8. Lancaula!lu ajar tu umnok tentang hudud dulu.yg ustaz2 dlm umnok dah lama perintah msia buat apa?pegang telor sampai ketua.nak buka mulut pun takut nanti soru hilang!!Pui!!!

      Delete
  2. Tang ni memang aku x setuju dgn mb,saman je bilion2 Utusan Macai tu biar tambah2 botak chin kepala jib tuya tu.

    kikiki

    ReplyDelete
  3. DARIPADA: AHLI PARTI KEADILAN RAKYAT

    PERKARA: PENIPUAN PEMILIHAN PKR 2014

    1. Mewakili  suara majoriti anggota Parti Keadilan Rakyat yang prihatin dengan Pemilihan 2014 agar ia berlangsung dengan telus dan adil. Tanpa berselindung, Pemilihan 2010 lalu terdapat banyak kepincangan, namun langkah berani perturun demokrasi hingga ke akar umbi ini harus dipuji. Di atas keberanian ini juga, method pemilihan turut ditiru oleh gerombolan Umno dalam usaha melebar demokrasi.

    2. Penipuan ini harus dilawan, pengkhianatan ini tidak boleh dibiarkan. Penipuan yang didedahkan bersama bukti yang jelas berlaku di Batang Sadong dan beberapa kawasan lain wajib ditangani dengan tegas.

    3. Membongkarkan penipuan cuba dikatakan memalukan parti, kita perlu sedar yang membuat penipuan itulah sebenarnya penjahat sebenar. Kami sayangkan parti ini. Ia parti masa depan. Membiarkan penipuan dan membunuh demokrasi dalam parti beerti membunuh masa depan harapan bersama.

    4.  Ketika yang sama kita diasak oleh parti lawan, harus dipertegas bahawa kita berani akui kepincangan ini dan membetulkannya. Gerobolan Umno dan BN tidak layak berbunyi kerana sesungguhnya mereka jauh lebih bobrok.

    5. Akhir sekali, ayuh kita pastikan semangat keadilan itu terus subur mekar dalam parti Keadilan, parti masa depan bersama.
     
    Ahli Biasa
    Parti Keadilan Rakyat

    ReplyDelete
  4. Tu la keje macai upahan dok main copy je.nak pakai hujah otak sama taraf dgn lembu nfc.nk jd ahli umno syaratnya cukup mudah iaitu bodoh dan yg suka mkan harta haram.

    kikiki

    ReplyDelete
  5. Umno bn meroyan naik minyak tak dapat selangor habis lah wang negara digasak olih puak celaka bingai umno bn dan kroni, maka gst dilaksanakan dendan penyamun penyagak umno bn terhadap ralyat malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pulak meroyan kebulor nak minta di juboq....juboq celaka bingai hang dah tak laku...juboq hang dah rosak teruk tak boleh jalan...mana2 peliwat pun geli dengan juboq celaka hang...juboq paling celaka le katakan kikiki

      Delete
    2. 1704...sibuk sgt dgn juboq.... Hang liwat la juboq mak hang tu sendrik

      Delete
    3. Kah3terbaek!!!

      Delete
  6. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo? Ko jilat la kelentit mak ko tu

      Delete
  7. kpd YB Dato' Khalid, jgn dberi muka pd UM klu saman berjuta memihak kpd Dato' hnya brniat brsedekh kpd tabong ank2 yatim dn masjid/surau / meyediakn mesin buah pinggang kpd msyrkt yg memerlukn. Ins...Dato' sntiasa ddoakn oleh mereka yg mendpt faedah drpd Dato' drpd memafkn bagitu sja pda UM.

    ReplyDelete
  8. Thn 98, tajuk muka hadapan Utusan "ANWAR DI PECAT KERANA MELIWAT".
    Sampai harini Utusan tak pernah mohon maaf kat Anwar.
    Rupa2 nya Anwar terbukti memang kuat Meliwat Bontot. Patut la.
    Syabas Utusan ! Laporan sentiasa Tepat dan Benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko liwat la bontot mak ko tu

      Delete
  9. Aku dah lama HARAMKAN duit aku untuk beli utusan dan berita harian.akhbar ni sesuai utk puak umno bangang je....

    ReplyDelete
  10. aku brtahun dh x bli UM n BH,rsa rugi pl klau bli...berita x mnmbhkn pngethuan n minda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la. Dah puluh tahun rasanye X beli... bukan tu je... TV 123456... pun dah X tengok... kalau ada ceramah agama pun, cam solekan je...

      Ni semua berkat kisah liwat 98 tu la. Nkorang ingat memburukkan orang tu bejaya? Insya Allah, makin kuat...

      Delete
  11. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo ? Ko jilat LA kelentit mak ko tu

      Delete
  12. Sehari dua ni macai umngok speceles kat sini. Tak tahu nak spin lagu mana. Hahaha

    ReplyDelete
  13. Haluuuuuuu. .......

    Asyik2 kertas lap tahi ni mntak maaf...dh nk bangkrap kot byar sman trlalu bnyk...jnis lidah biawak. Paper yg pling tercorot jualan d dunia....

    Khak tuih

    ReplyDelete
  14. Ckp pandai je komen PKr kamu Tu hidup senang je mcm diaorang Rabin usaha x buat fitnah kerete mewah. Tkt tukang kalut pakai kerete masuk 3rd party ubah la cara politik. Sampai kesudah Tu je caara hidup ketua2 kaya raya. Faham

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni batak baru keluar hutan ke.bahasa anjing apa ko guna.tak faham aku

      Delete
  15. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua poyo? Ko jilat la kelentit mak ko tu

      Delete
    2. Kelentit mak poya busuk mcm babi.x hingin nak hidu.kakakakah

      Delete
  16. mengapa semua wartawan hadir dlm sidang media utk mendpt kan berita?
    mengapa wartawan mest ada di tmp kejadian?

    Ini lah perangai utusek yg tidak ada etika kewartawanan yg hny menceduk cerita dr blog blog dan di jadikan berita . Krn ini lah utusek dng se ikhlas ikhlas nya mohon maaf .

    ReplyDelete
  17. Ini sumer poyo...haktuihhhhh

    ReplyDelete
  18. Pihak PR hanya bersetuju melayan permintaan mohon maaf dari media walaupun kenyataan pohon maaf itu adalah terselit dibahagian dalaman. Sepatutnya permohonan minta maaf itu hendaklah di cetak sama tempat dan sais ruang berita tersebut dikeluarkan dahulu. Kalau berita tersebut dilihat panas mengapa permohonan minta maaf tiada langsung dilihat oleh pembaca sepertimana berita dikeluarkan. Kalau macam ini seribu minta maaf pun tak mengapa

    ReplyDelete
  19. Ini sumer poyo...haktuihhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...