Wednesday 21 May 2014

5 FOTO KERANA DITUDUH UMNO CELAKA .. BEBERAPA MACAI UMNO BUAT PERANGAI CELAKA SERBU DAN MENGAMUK DALAM DEWAN UNDANGAN NEGERI PULAU PINANG.


Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang kecoh dengan protes sekumpulan pihak yang tidak puas hati dengan kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP, RSN Rayer yang menggelarkan “Umno celaka”.

“Jika kamu ada telur, ulang sekali lagi,” mereka menjerit serta membawa telur dan mengancam membaling telur ayam kepadanya.

Antara terlibat dalam perhimpunan itu, ketua wira PERKASA negeri Rizuad Azuddin.

Ada daripada kalangan mereka yang berjaya memasuki dewan tempat persidangan berlangsung sementara yang lain cuma menggelar Rayer sebagai “rasis”.


Memang celakalah perangai puak-puak ni .. jenis tidak tahu menghormati undang-undang negara .. mereka ingat negeri dan negara ini tiada hukum dan undang-undang. ... mana perginya tahap keselamatan institusi yang tertinggi negeri Pulau Pinang ???? ... dengan senang sahaja kutu brahak samseng taik kucin UMNO masuk dewan buat perangai celaka!!!!!!


Kesalahan menceroboh dan membuat rusuhan dalam Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang telah terungkai .. mohon pihak berwajib bertindak tangkas dan tuntas cekup para penyangak yang buat malu tidak tidak tahu menghormati undang-undang ini.

58 comments:

  1. Ni lah kerja macai bg rm20 mengamuk dpn istana dan dewan setengah mati.jadi lah hamba abdi umno kuti sampai mampos.

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tan Sri Khalid dan pengikut nya telah merosakkan parti pkr kita. Buat demo dan ugutan lapor ke ROS isu pemilihan parti. Tolak Tski.

      Delete
    2. 1556.....ko buat la demo sendiri. Aku bukan hanjing amno mahupun balaci azmin

      Delete
    3. Empat anggota PKR dipecat
      SALMIYAH HARUN | 21 Mei 2014.

      KUALA LUMPUR: Lembaga Disiplin Parti Keadilan Rakyat (PKR) membuat keputusan memecat empat anggota parti itu manakala sebelas orang lagi digantung keanggotaan.

      Menurut Pengerusi Lembaga Disiplin PKR Datuk Dr Tan Kee Kwong, keputusan itu dibuat setelah meneliti beberapa kes berkaitan tatatertib dan disiplin anggota sepanjang berlangsungnya pemilihan parti itu.

      Kes-kes ini telahpun dibentangkan dalam mesyuarat Biropolitik bertarikh 20hb Mei 2014, yang dipengerusikan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali dan dihadiri Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim serta anggota-anggota Biropolitik yang lain.

      Mereka yang dipecat, Radin Sharifuddin Mohamad Yasin dari Cabang Selayang kerana merempuh masuk ke dewan pengundian dan merampas kotak undi sewaktu proses pemilihan Cabang Selayang berlangsung pada 11hb Mei 2014.

      Kumar Guru A/L Retnasamy dari Cabang Alor Setar dipecat kerana Sewaktu proses pemilihan Cabang Kota Raja pada 11hb Mei 2014, beliau telah mengambil beberapa kertas undi yang ditanda sendiri oleh beliau dan telah memasukkan kertas-kertas undi tersebut ke dalam peti undi walaupun beliau bukan anggota Cabang Kota Raja.

      Anggota PKR dari Cabang Hulu Selangor, Zulkifli Abdullah turut dipecat kerana beliau telah menjerit dan menuduh TS Abdul Khalid bin Ibrahim dengan kata-kata 'rasuah' dan 'penipu' selepas sidang media Ketua Umum bersama calon-calon Timbalan Presiden pada 16 Mei lalu.

      Manakala Ahmad Jufliz Datuk Faiza dari Cabang Setiawangsa dilucutkan keanggotaan kerana tidak mengendahkan amaran tatatertib yang dikeluarkan Lembaga Disiplin dan terus mengkritik parti secara terbuka.

      11 orang lagi diberi surat tunjuk sebab dan digantung keanggotaan parti serta merta sehingga siasatan selesai. Iaitu lima anggota daripada Cabang Selayang dan enam daripada Cabang Kota Raja serta seorang daripada

      Delete
    4. Tidur depan Mercedes =UG
      Kena pecat parti =UG
      Rempuh bilik Mesyuarat = UG
      Rembat slipar kat surau = UG
      Melepas lupa flush =UG
      Dan lain-lain (Berjuta2 jenis UG)
      TB kata UG ni Unity Goment. Tapi ni semua kepala fius ayoooyoo

      Tapi sebenarnya UG (bunyinya Uji) = Uji Sabar

      Yang Benerrr
      TiBi (Tinta Biru)
      Malacca Waves

      Delete
    5. Gambar merusuh tu sebanaqnya gambaq terpa nak beli Nasi Kandaq famous kat Komtar. Aku orang Tanjung aku tau la. !!!! Tak caya pi shoutbox Malaysia Waves bagi TB @ Rahman jawab. Mesti TB jawab depa pi terpa UG (Uji) Bakat.. Talent time Penang

      Ni Website dia Ha Ha Ha
      http://www.malaysiawaves.net/

      Jangan lupa yerrrr tengok ini website kasi tulis sama shoutbox...

      Delete
    6. http://www.ibnuhasyim.com/2014/03/rhoma-irama-calon-presiden-indonesia.html

      Rhoma Irama Calon Presiden Indonesia Paling Dibenci -Charta Politika

      PILIHAN RAYA PRESIDEN INDONESIA
      JAKARTA: Penyanyi dangdut Rhoma Irama menjadi calon presiden paling tidak disukai dalam kalangan suri rumah di Indonesia, menurut satu tinjauan nasional yang dijalankan Charta Politika baru-baru ini.

      Hasil tinjauan itu menunjukkan hanya 1.8 peratus responden yang terdiri daripada suri rumah akan mengundi Raja Dangdut Indonesia berkenaan sebagai presiden Indonesia dalam Pemilihan Umum (Pemilu) Presiden 2014.

      Pengerusi Charta Politika, Yunarto Wijaya berkata keputusan kaji selidik itu menunjukkan Rhoma menjadi tokoh paling dibenci dalam kalangan suri rumah bagi merebut jawatan tertinggi kerajaan Indonesia itu.

      "Ini (Rhoma) adalah imej calon presiden yang paling dibenci," kata Yunarto seperti dipetik akhbar Tempo, pada Jumaat.

      Kajian turut memperlihatkan 38.6 peratus daripada suri rumah yang menjayakan kaji selidik itu merancang untuk mengundi calon presiden daripada Parti Demokrasi Indonesia Perjuangan (PDI-P), Joko Widodo.

      Gabenor Jakarta yang lebih mesra dipanggil Jokowi itu menduduki tempat teratas dan paling disukai oleh suri rumah bagi merebut jawatan presiden Indonesia.
      Calon kedua paling popular ialah Aburizal Bakrie daripada Parti Golkar yang memperoleh 13.1 peratus, diikuti Prabowo Subianto dari Partai Gerindra yang mendapat 11.4 peratus.

      Tinjauan itu juga mendapati 8.4 peratus daripada responden akan mengundi Wiranto, 4.7 peratus bagi Jusuf Kalla, 2.7 peratus memilih Hatta Rajasa dan 2.4 lagi mahu mengundi Dahlan Iskan.

      Kaji selidik itu melibatkan 1,200 responden yang dipilih dalam pelbagai peringkat persampelan rawak pengundi yang layak di Indonesia.

      Delete
    7. Di Luar Negara pun ada UG ha ha ha

      Delete
    8. Kah kah kah sensitif jugak ye.
      Masa buat deno hentam polis , demo bersih dan rosakkan harta awam , tak fikir pulak langgar undang undang.
      Bila kena kat diri sendiri baru cakap langgar undang undang.
      Ini dipanggil HIPOKRIT.

      Delete
  2. Umno bukan shj celaka Malah sial haram jadah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang hairan tu pemimpin umno tak ada pun tapi yang barua Perkasa pulak yg lebih sudu dari bubur.

      Delete
    2. Perkasa @ umno.

      Delete
    3. Samalah tu.perkasa dgn umnok bukan celaka je,tp perangai mcm anjing dan babi Hoi! Celaka bila lu ngata dan fitnah boleh pulak!Pui!ni kira gengster kg taik!!!

      Delete
  3. Mempercayai
    Apa
    Cakap
    Aljibby
    Itu

    ReplyDelete
  4. Umno celaka xbrmaksud org mlayu celaka.yg plg celaka pemimpin umno dari umno2 yg celaka ni.cebisan2 celaka umno adalah pekasam,isma dll.mereka ni buat malu org mlayu yg lain.diorg ni xde kje ke?dh la xde kje,pmlas bodo plak tu.mmg ciri2 ahli umno.

    ReplyDelete
  5. memang umno celaka

    ReplyDelete
  6. Umno ni dah jadi parti haram jadah...parti paling celaka...

    ReplyDelete
  7. Melayu perkasa ni akhlak memang ke laut mcm tn presiden nya..Akhlak memang out..hulur duit sikit utk memperkudakn melayu samseng..

    ReplyDelete
  8. memang sangat jelas perkasa itu anjing kurap umno....eeee yalk...putuihhhh...

    ReplyDelete
  9. Jika institusi tertinggi seperti DUN boleh diceroboh begini , nampaknya UMNO akan lakukan apa saja kepada sesiapa yang ia tidak suka dan menyokongnya. Diharap pihak berkuasa jangan berkompromi dalam perkara serius begini tanpa melihat kepada parti. Jika perkara ini berlaku kepada penyokong atau ahli PR pasti tindakan serta merta di ambil oleh pihak berwajib. Saat kehancuran kepimpinan UMNO telah tiba kepada kemuncaknya. tunggu masa saja untuk hancur berderai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari dulu pun dah memang samseng

      Delete
  10. Kenapa la ramai melayu yang sokong pariah haprak.......melayu yg bukan duduk di Penang jgn bising-bising lah...korang tak kenal lagi siapa dia sebenarnya...

    Post a Comment On: YB. R.S.N RAYER - SERI DELIMA N.32-PENANG
    "PROJECTS"
    2 Comments - Show Original Post
    Collapse comments

    1 – 2 of 2
    disappointed said...
    I guess you are aware of the container pondok erected by the side of Jalan Gangsa. The banner in front says that it houses the "Pasukan Pencegah Jenayah". In actual fact, it has become a house to some one, complete with kitchen and even drying area for his clothes. To make his living, I think he "rents" out the covered extension to three hawkers and he sells drinks. The small stream below has become the dumping ground for his rubbish. It has definitely spoiled the beauty and serenity of the walking track. Please do something about it. Thanks.

    September 17, 2009 at 5:44 AM

    disappointed said...
    Apparently, the complain has fallen on deaf ears. There is not even an aknowledgement after a lapse of three (3) days. As I guess, all these websites are just for show and we can hardly expect anything tangible out of it.

    September 20, 2009 at 10:20 PM


    Orang mcm ni lah yg korang puja sangat....dasar DAP bangsat! Omakkau nampak dah makin berselera betul dgn puak spesis yg mcm ni ye....pendukung "bangsa Malaysia" lah katakan...betul tak???? hehehe....
    -P.G-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaa tahun 2009 punya cerita Tak silap masa org sibuk pasal cincin berjuta juta
      Ingat kan cerita selepas PRU 13 ke
      Apa sekali pun tidak ada satu alasan pun utk kita serbu masuk dewan lepas tu mengamuk

      Delete
  11. Kenapa la ramai melayu yang sokong pemimpin yang ada sekarang nie.......

    ReplyDelete
  12. Mmang Kepala Bana la Ummngok2 nih........

    ReplyDelete
  13. ini bukan kali pertama macai macai tak hormat Dewan Rakyat
    Sebelum ini beberapa org telah masuk dlm bangunan Parlimen dan mengepung mendiang Karpal yg berkerusi roda Rasanya tindakan tlh di ambil ke atas mereka yg masuk ke dalam bangunan Parlimen tanpa pas pelawat dan membuat kecuh di dewan

    Sudah tentu kata kata tersbt atas peribadi Rayers bukan parti atau Kjaan Negeri

    Dewan ni macam mahkamah kita tak boleh ikut kepala dan emosi Kalau ya pun marah sgt pd Rayer tunggu lah di luar dan rempuh kemudian baring bawah kereta Rayer

    ReplyDelete
  14. Menurut mufti Perak, perbuatan ni BUGHAH dan halal darahnya. keh keh keh....

    -Semah Badak-

    ReplyDelete
  15. Sayang Ku Hanisya BURIT KAU TUU Berbau BUSUK, Hanyir, Pekak...

    Lubang JuBOR kau lagi sedap bila keluar Tahi Meleh-leleh... Nuar Berahim Suka Jilat...tuuu pas tu Baru Nuar Berahim FUCK Bontot Jubor kau tu Hanisya..

    Batang Bengkok aku nie daaah Laaama tunggu Jubor Kau Hanisya...

    Kalau Boleh Aku Nak Liwat Cai Cai Cai Pukimak Haram Jaddah Parti Kemut Keliling.. Nak Rasa Kemutan Keliling..

    OOOIII Jangan Lah Marahhh...

    Orang Lain Marah Tak Boleh.. Kau Orang ajer ke r yang Boleh Marah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de sape nak halang kau marah tp ingat lah kontrak tu sape marah kena jual

      buat lah lagi hehehe

      sebelum ni pon mcm ni jugak kau komen rasa nya tak pulak OMAK KAU delete /remove

      Delete
    2. Ingat pd Allah
      Ingat pd Ibu dan Kakak-Adik perempuan
      Ingat pd Isteri
      Ingat pd Rasul

      Ingat sekali pintas pun jadi lah ... boleh ? boleh lah ...

      Delete
    3. anon 17:09 tahap mentaliti macai umno. hujah tk pandai mencarut sajalah

      Delete
  16. Bughah kepala bana hang Semah Badak oooooiiii.............ni lah melayu haprak....dok bela sangat kapiaq harbi...........ada ulamak pon ulamak bisu! Hang tau dak melayu satu Penang dah bengang pasai pariah ni kurang ajaq? Hang mai sini kepala hang aku putaq!!!
    -Hanisya Linggam-

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tak pasal pasal si semah tu kena badak
      ramai tu jer yg ko kata satu Penang
      yg ramai tu bukan nak join tp menyibuk nak ambil gambar
      sebelum ini lg teruk UMNO kena dr celaka tp macai macai cool je
      tp sejak Dyana bertanding sbg wakil DAP pulak macai macai cepat naik angin dan hilang akal .

      Delete
    2. Entahlah rasanya memang DAP nak gunakan si dyana ni. Muka memang lawa tapi bila dengar ceramahnya mcm budak sekolah baca buku. Kesian tengok org melayu sekrg.

      Delete
  17. Hahahaha....memang celaka pun umnok ni...bodo punya olang....puihhhh...menyusahkan masyarakat je.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...aku rasa kalau umno xde aman malaysia ni...

      Delete
    2. Setujula... dah lama aku rasa camtu. Contoh masa prk pun dah nampak...

      Delete
  18. UMNO MEMANG CELAKA!!! Celakalah orang orang yg mdnyokong umno ni...UMNO sial haramjadah!!!!!UMNO busuk sampai usus!!!!

    ReplyDelete
  19. sekarang kita tunggulah kenyataan dari kerajaan p.pinang,aku rasa mamak2 parianya yg mengaku melayu, takkan telepas dia ingat merempuh dewan undangan p.pinang suka2 hati mak bapak dia ke,dia ingat takda undang2 ke kat p.pinang ni,takkan terlepas...mamak ni gambar dia dah besepah untk di jadikan bukti...

    ReplyDelete
  20. Dengan tindakkan bodoh dan kurang ajar oleh penganut Umno maka jelaslah Umno itu dianuti oleh golongan 'celaka'. Tindakkan mereka menambahkan lagi kebencian dan kemarahan orang lain. Apakah ini sahaja yang mampu dilakukan? Apakah wakil Umno yang berada di dalam DUN itu tunggul kayu? Di sini kita boleh melihat tindakkan pihak berkuasa, adakah akan bertindak tegas atau hanya melepas batuk di tangga? Janganlah buat perkara yang menjatuhkan maruah orang melayu, jika tak berpuashati berdemo lah dengan tertib tanpa ada provokasi. Umno sepatutnya rasa malu dengan insiden ini, bagaimana orang Pulau Pinang akan terima kebiadapan Umno ini. Bila tindakkan berlandaskan perkauman 'RASIS' maka tiada pertimbangan wajar.

    ReplyDelete
  21. Mana perginya Polis Raja Malaysia. Kalau ini berlaku dalam Dewang Undangan Negeri UMNOBN, tindakan polis akan berlaku seperti kilat menangkap dan menahan. Apa kah polis akan membiarkan kejadian ini berlalu bagitu sahaja. Tiada Polis kah di Pulau Pinang. Ketua Polis Pulau Pinang, sila letak jawatan sebab dah gagal dalam menjaga keamanan Negara.
    ke, ada tangan ghaib dibelakang kejadian ini. Takkan mamak mamak ini akan bertinda tanpa jaminan. Ini jenayah besar ni terhadap rakyat Pulau Pinang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena buat lapuran Polis Tak bole Tak Sbb ini dewan DUN
      Kalau dibiarkan boleh suka suka masuk tak payah lah buat praya
      siapa ada masa masuk jd Wakil Rakyat
      Kalau ramai sangat pakai Nombor giliran dan tetapkan masa

      Ini betul betul terdesak ni Minta Gerakan dan MCA nasihat lah UMNO ni

      Delete
  22. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  23. CINA DAP BALIK NEGERI CHINA LA. CINABENG












    CINA DAP BALIK NEGERI CHINA LA. CINABENG












    CINA DAP BALIK NEGERI CHINA LA. CINABENG












    CINA DAP BALIK NEGERI CHINA LA. CINABENG












    CINA DAP BALIK NEGERI CHINA LA. CINABENG












    CINA DAP BALIK NEGERI CHINA LA. CINABENG












    CINA DAP BALIK NEGERI CHINA LA. CINABENG












    ReplyDelete
  24. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  25. Parti Bangsat " DULU KINI DAN SELAMANYA"
    Parti Kelas 3

    ReplyDelete
  26. Betul tu , Orang Umno/Bn senang nak kenal,,Kalau perhatikan muka mereka semacam ada satu "1" titik kebodohan kelihatan.Tak percaya cubalah.

    ReplyDelete
  27. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  28. Polis pun termasuk macai umno kuti.kalo penyokong pr yg buat mcm ni dlm masa 1 saat ditangkap dan terus dihukum gantung sampai mati.macai umno ni bunuh org pun gerenti boleh lepas.

    ReplyDelete
  29. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  30. UMNO memang celaka sial.UMNO memang celaka sial.UMNO memang celaka sial.UMNO memang celaka sial.UMNO memang celaka sial.UMNO memang celaka sial.UMNO memang celaka sial.UMNO memang celaka sial.

    Pekembar A

    ReplyDelete
  31. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  32. aku orang melayu dan aku kata UMNO(united malay national..... ini bahasa melayukah???) MEMANG CELAKA!!

    ReplyDelete
  33. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  34. Yaaa betullll.. Sokong lah DAP!!! Hidup DAP!!! Hidup Pakatan Rakyat!!! Orang2 Islam akan aman dan sentiasa akan maju jika DAP memerintah Malaysia. DAP dan Pakatan Rakyat adalah yang se adil-adil dan telus... sokong lah DAP dan Pakatan Rakyat tanpa berbelah bagi. Takbirrrr!!!! Allah akan sentiasa memelihara DAP dan Pakatan Rakyat dari segala fitnah. Hidup DAP!!!! Takbir!!!! Islam dan DAP tidak dapat di pisahkan... Takbirrr... Allahhu Akbarrr!!!

    ReplyDelete
  35. Kesemua dari komen diatas...
    perkataan "CELAKA" hanya keluar dari mulut macai "CELAKA" ...

    ReplyDelete
  36. Syabas kempen mengenal macai "CELAKA"
    telah dapat mengenal pasti macai2 "CELAKA"

    ReplyDelete
  37. Oii banyak ahli UMNO mamak. Dari Tun Mutahir hingga Tun Mahathir, puak-puak mamak inilah yang buat kecoh. Bukan melayu tulen tapi nak tonjol diri sebagai melayu tulen.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...