Thursday 29 May 2014

SUKAN MALAYSIA (SUKMA) KE-17 DI KANGAR, PERLIS TERCEMAR APABILA SEBAHAGIAN BESAR BUMBUNG KANVAS KOMPLEKS RENANG (KSN) KANGAR TERKOYAK SELEPAS TIDAK SAMPAI 10 MINIT HUJAN TURUN!!!!.



Acara renang Sukan Malaysia (Sukma) ke-17 diteruskan walaupun sebahagian besar bumbung kanvas Kompleks Renang (KSN) Kangar terkoyak selepas lebih kurang 10 minit hujan turun.
  
Setiausaha Kehormat Persatuan Renang Amatur Malaysia (ASUM) Edwin Chong berkata acara renang yang menawarkan 10 pingat emas itu bakal diadakan selepas bumbung kanvas dibuka.
  
"Kita akan teruskan acara renang, tidak ada masalah beraksi di kolam renang terbuka ataupun tertutup. Sukan SEA di Cheras dulu pun dijalankan di kolam renang terbuka.
  
"Kolam renang di sini boleh digunakan dan pertandingan boleh diteruskan selepas bumbung kanvas dibuka. Kita akan adakan pertandingan secara terbuka," katanya kepada pemberita sebaik sahaja kejadian itu berlaku.
  
Bumbung kanvas kompleks renang tersebut mula koyak semasa acara terjun berjalan di kolam terjun, berhadapan dengan kolam renang itu, selepas hujan selama 10 minit dan pemberitahuan kolam renang ditutup dipaparkan pada skrin kira-kira pukul 2.20 petang.
  
Acara terjun terpaksa dihentikan sejurus sahaja kejadian berlaku namun ia bermula semula setengah jam selepas itu, sebaik sahaja hujan dan angin kuat berhenti.
  
Bumbung kanvas tersebut mengalami kerosakan selepas lebih kurang empat jam acara terjun berlangsung.
  
Edwin berkata acara terjun tidak terganggu dengan masalah bumbung kanvas terkoyak dan ia akan diteruskan sehingga acara terakhir.
  
"Saya tidak boleh beri komen mengenai acara renang, saya bertanggungjawab untuk bahagian acara sahaja. Bagi fasiliti seperti kolam, ia tanggungjawab penganjur namun bagi saya kemudahan lain tiada masalah," katanya.
  
Sebelum ini, acara akuatik yang dijadualkan berlangsung pada Rabu ditunda ke hari ini selepas Timbalan Menteri Belia dan Sukan Datuk M.Saravanan meminta aspek keselamtan kompleks tersebut diperiksa dengan betul.
  
Sementara itu, Pengarah Operasi Lima Corporation Sdn Bhd, Hishamuddin Abdul Hamid, wakil kontraktor utama projek pembinaan pusat akuatik itu, berkata kanvas yang digunakan untuk bumbung kolam renang adalah berbeza dengan kanvas yang dipasang pada bumbung utama iaitu bumbung bagi kolam terjun.
  
Katanya, kanvas yang digunakan ialah jenis 'porous' bersifat tidak kalis air dan pihaknya bersetuju menggunakan kanvas jenis itu selepas diberikan taklimat mengenai fungsinya.
  
Dalam pada itu, Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN) Datuk Seri Zolkples Embong berkata pihaknya akan berjumpa dengan kontraktor, Jabatan Kerja Raya (JKR) Perlis dan jawatankuasa teknikal Sukma ke-17 sebelum menghantar laporan kepada Kementerian Belia dan Sukan berhubung insiden itu.
  
"Sebelum ini kita mendapat jaminan bahawa pusat akuatik ini selamat digunakan dan JKR telah mengeluarkan sijil perakuan bahawa kompleks ini selamat digunakan," katanya.

- Bernama

HIDUP UMNO!!!!! ... HIDUP BN!!!!!

28 comments:

  1. Jom bakar je kereta Umngok !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada mesyuarat Biro Politik malam semalam telah berlaku satu peristiwa yang menggemparkan. Mesyuarat yg dihadiri oleh DSAI telah "terpegun" apabila saudara Malik Hussin telah "melemparkan" sejumlah wang rasuah ke atas meja. Menurut sumber sebagai berkata bahawa wang tersebut adalah wang cuba disogokkan kepada beliau. Adakah yg menyogok calon Timbalan Presiden Khalid Ibrahim???? Sebagai ahli akar umbi boleh fikirkan apakah layak calon tersebut dipilih?

      Apa2 pun, saya puji dan kagumi Azmin kerana sentiasa berani berdepan melawan mana2 ahli Parlimen dari umno/ bn yg menyerang pimpinan PR dan PKR khasnya dlm sesi di Dewan Rakyat, sejak hari pertama beliau mula dilantik sebgai wakil parti di Parlimen Gombak. Selain Anwar sebagai Ketua Pembangkang, ahli2 Parlimen dari PKR yg lain semuanya mati kutu dalam Parlimen tak berani lawan UmnoBN! Tetap sokong Azmin!!!

      Delete
  2. kempen terakhir!

    pangkah DAP di teluk intan maka syurga jawapannya. kerana apa? kerana ia bersama pakatan rakyat!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah makan ubat mat oooiiiii.....

      Delete
  3. Jika chegu bad digantung keahlian keana bersuara dan memprotes tindakan JPP, maka azmin dan zuraida juga harus digantung!

    SAMM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik gantung telur kau sendiri jangan buat fitnah

      Delete
    2. pala otak ko samm a.k.a Antifa

      kalau nak berkubur pkr..berani la ko kacau azmin!

      kasi baca fakta bawah ni!!

      Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR pada 23 Mei lalu telah mengeluarkan keputusan pemilihan sehingga 22 Mei yang menunjukkan Azmin masih mendahului dua pencabarnya, Tan Sri Khalid Ibrahim dan Datuk Saifuddin Nasution Ismail dengan majoriti yang selesa.

      Azmin memperolehi 14,676 undi, berbanding dengan Khalid, 10,318 undi dan dan Saifuddin, 7306 undi.


      HIDUP AZMIN! Peneraju Halatuju PKR!

      Delete
  4. Macam ni lah keje UMNO...Pasang Tingkap je TAK BECUS...bagaimana nak atur negara

    ReplyDelete
  5. Mana si poyo ni..aku nak babi celaka kan kau..tak sabar ni..macai umno babi. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkihkihkihkih

      Delete
    2. Keturunan Nabi Adam29 May 2014 at 21:59

      Ni sumer poyo.....hakhhtuhhh

      Delete
    3. Tak payah nak menyamar jadi si poyo tu...babi..kan dah kene sebiji..celaka. .kene lagi kau..teringin gak ke nak kene babi celaka dgn aku..babi..

      Delete
  6. Peluang buat duit nk repair bumbung kolam renang mesti berbilion2.

    ReplyDelete
  7. Ok la azmi pun jangan dari puak umno yahudi dah mereka tu anti hadis.

    ReplyDelete
  8. kenapa karpal singh tak dapat penghormatan terakhir macam sultan perak??

    ini semua tak adil.

    ini semua salah umno.


















    kenapa karpal singh tak dapat penghormatan terakhir macam sultan perak??

    ini semua tak adil.

    ini semua salah umno.


















    kenapa karpal singh tak dapat penghormatan terakhir macam sultan perak??

    ini semua tak adil.

    ini semua salah umno.


















    kenapa karpal singh tak dapat penghormatan terakhir macam sultan perak??

    ini semua tak adil.

    ini semua salah umno.


















    kenapa karpal singh tak dapat penghormatan terakhir macam sultan perak??

    ini semua tak adil.

    ini semua salah umno.


















    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sorang lagi macai umno babi celaka. .

      Delete
  9. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo kepala hotak kau macai umno babi celaka. .

      Delete
    2. Poyo kelentit puki mak kau..

      Delete
    3. nak dibakar ke macai umno poyo seekor ni ?

      Delete
    4. Kenapa kepala hotak macai umno babi celaka. .idea tak bernas lansung nak kacau blog org..memang umno babi celaka. .ulang babi celaka. .ulang lagi. .babi celaka. .memang umno babi celaka. .

      Delete
    5. Kje copy paste,tu yg bngang.dh la bngang bodo & mlas pulak tu.celaka puny macai umno sekor ni.ko ni penjahanam bngsa melayu.

      Delete
  10. ni sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  11. umno parti bodoh...cume jadi bodoh je undi umno.

    ReplyDelete
  12. ni sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  13. umno bodoh poyo kantoi cilaka takde hotak

    ReplyDelete
  14. umno bodoh poyo kantoi cilaka takde hotak

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...