Sunday 18 May 2014

Politik Realiti ... Ibu Dyana Sofya orang kuat darah pekat UMNO sokong lagi pekat anaknya sebagai calon DAP PRK Teluk Intan ... blood is thicker than water.

23 comments:

  1. Sapa tak sayang anak cik kak oi...? Bucuk bucuk anak kita juga, tak gitu cik kak...

    -Derhaka Jebat-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyataan Media
      15 Mei 2014

      Apabila Pengerusi Jawatankuasa Displin Parti Tidak Berdisplin

      Setahun yang lalu, saya ahli parti bernombor P130001536 yang ketika itu menyandang jawatan ketua AMK Cabang Balik Pulau telah menghantar surat aduan rasmi memohon tindakan displin terhadap Encik Azmin Ali. 

      Surat bertarikh 11 Mei 2013 telah dihantar terus kepada Pengerusi Jawatan Kuasa Disiplin, Dato Dr Tan Kee Kwong berikutan tindakkan Azmin yang mencerca parti secara terbuka di media perdana. 

      Azmin telah mengkritik presiden kononnya mengamalkan dasar nepotisme dalam parti, akhirnya dilaporkan oleh pelbagai media dan menjejaskan nama baik parti. Ia jelas melanggar perlembagaan parti dan wajar diberi hukuman walaupun Azmin menjawat jawatan Timbalan Presiden parti, ketika itu.

      Namun sehingga hari ini, masih tiada jawapan yang konklusif apatah lagi sebarang tindakkan yang diambil dari pihak jawatankuasa displin parti terhadap Azmin. 

      Ia sekaligus mendatangkan sedikit kecurigaan, apakah Azmin kebal di dalam parti?

      Kecurigaan itu akhirnya terjawab apabila baru-baru ini kelihatan kelibat Dato Dr Tan Kee Kwong berada dalam majlis pelancaran Keadilan Raya. Lebih mengejutkan, Dato Tan juga dilihat (dengan bukti bergambar) telah mengangkat tangan sebagai tanda ikrar taat setia kepada pasukan Keadilan Raya yang ditunjang oleh Azmin Ali. 

      Kini kita kenal siapa Dato Dr Tan Kee Kwong dan kita juga kini faham mengapa Azmin begitu berani membuat sesuka hati di dalam parti. Apa saja boleh dibuat jika telah menguasai jawatankuasa displin parti, pasti terlepas hukuman.

      Susulan kejadian itu, saya mewakili ahli parti secara serius mendesak Dato Dr Tan Kee Kwong berundur dari Pengerusi Jawatan Kuasa Disiplin Parti kerana terdapat 'percanggahan kepentingan'. 

      Hanya selepas jawatan tersebut dilepas oleh Dato Dr Tan, maka dipersilakanlah berjuang dalam pasukan Keadilan Raya Azmin Ali atau mana-mana kartel.

      Sekian 

      Mohd Faizal AB Rahman
      Mantan Ketua AMK Balik Pulau
      No Anggota Parti: P130001536

      Delete
    2. Tulang Besi/Rahman/Malaysia Waves/Seekers/TB and species degannya

      Engkau tak Tanya orang Telok Intan kaaaaa, sini ada UG (Unity Gomen!!!) Jawab orang Telok Intan, Kaooo ni gilerrr ka apa!!!! UG tak wujud macam tak wujudnya bigfoot. Yang adeerrrr U-Turn itu pun 3 worrang kang Terengganu

      Delete
  2. Replies






    1. Kesan Tapak Kaki Bersaiz Besar Jadi Tanda Tanya

      JOHOR BAHRU: Sesuatu yang aneh apabila tiga pasang tapak kaki berlumpur, yang pertama kelihatan seperti tapak kaki harimau, kedua kelihatan seperti tapak kaki gajah dan yang ketiga menyerupai tapak kaki manusia tetapi dengan saiz besar ditemui.

      Jejak dan kesan tapak kaki yang menjangkau hampir 1km berhampiran hutan simpan Endau Rompin membuatkan pesara Sia Chwee Khim, 64, dan suaminya Lim Teong Kheng, 66, hairan dan sangat teruja.

      Mereka percaya kesan tapak kaki yang ketiga mungkin kesan tapak kaki 'Bigfoot' yang selama ini menjadi cerita mitos.

      Pasangan itu, bersama dengan anak perempuan mereka Joanna, 30, dan sekumpulan rakan-rakan dari Singapura mengambil keputusan untuk menjejaki trek kesan tapak kaki yang ditemui sepanjang lebih dari 1km pada 10 Mei.

      "Ia sangat mengejutkan. Makhluk itu telah berjalan di dalam tanah merah lembap dan kemudian ke jalan tar, meninggalkan jejak yang jelas untuk kita lihat," kata Sia, sambil menambah kumpulan itu telah mengambil gambar banyak dan mengukur tapak kaki yang besar yang mempunyai ukuran kira-kira 48cm panjang dan 11cm lebar.





      "Kami cuba untuk meniru langkah dan jangkauannya tetapi kaki kami tidak mampu disesuaikan dengan jarak langkah itu.

      "Kami juga menolak kemungkinan kesan itu ditinggalkan oleh gajah kerana ia agak bujur, seperti kaki manusia, dan mempunyai empat jari kaki runcing yang menonjol," katanya.

      Kumpulan itu sedang menuju ke Endau Rompin apabila mereka menemui kesan aneh itu.

      Sia menjelaskan bahawa apa yang membingungkan kumpulan itu apabila kesan tapak kaki yang dikatakan daripada 'Bigfoot' itu turut disertai kesan tapak kaki gajah dan harimau.

      Pengarah Perhilitan Negeri Hasnan Yusop berkata sepasukan pegawai menjalankan pemeriksaan kesan tapak kaki dan membuat kesimpulan bahawa ia mungkin kesan tapak kaki gajah.

      "Boleh jadi gajah yang lembab berjalan dengan mengheret kaki meninggalkan kesan dan jangkauan yang panjang," katanya.

      Mengenai bekas tapak kaki gajah dan harimau, Hasnan berkata tidak semestinya haiwan itu bergerak bersama-sama tetapi boleh jadi menggunakan laluan yang sama pada masa yang berlainan.

      Kali terakhir Bigfoot menjadi tajuk berita ialah pada yang tahun 2005 apabila sekumpulan pekerja mendakwa telah melihat makhluk berbulu yang besar di Kampung Mawai, Kota Tinggi.

      Para pekerja cuba untuk mengejar makhluk itu tetapi gagal.

      Mereka juga dilaporkan menemui tapak kaki yang besar berukuran antara 40cm dan 50cm di dalam lumpur.

      Pengerusi Persatuan Pencinta Alam Sekitar Johor Vincent Chow berkata beliau menerima berita mengenai tapak kaki Bigfoot pada hari yang sama sambil menambah adalah agak mustahil perkara ini adalah gurauan kerana tapak kaki ini mempunyai jarak lebih daripada 1km.

      "Boleh jadi ia kaki primat berkaki dua tegak yang belum pernah ditemui sesiapa," kata beliau sambil menambah terdapat banyak penemuan tapak kaki haiwan seperti ini terutama oleh penduduk tempatan, tetapi pihak berkuasa sering tidak mengambilnya sebagai perkara serius. -mstar

      Delete
  3. Ibu mana tak sejuk perut bila anak yg dikandung bakal menjadi orang penting. Elaun yb pun tak abih makan. Otai otai umno mesti tahu benda benda duit ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronoknya akak ni... Anak jadi wakil komunis... Lepas ni Guan Eng suruh halau Melayu, anak dia lah org pertama angkat tangan setuju.

      Delete
  4. 18.35 Mohd Faizal engkau tak tahu ke parti engkau PKR tu parti longkang. Baik kau join DAP boleh jadi calon parlimen sejak dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 18.57 engkau taktau ke parti engkau UMNO tu parti kangkung campo lembu campo lalang. baik kau join PR barulah aktif sket otak kau kalau tidak asik dilembukan duit kau disedut tanpa sedar sejak dulu pon kau masih mamai lagi.. kesian!

      Delete
  5. Ini sumer poyo.....yieeeeeehaaaaaa

    ReplyDelete
  6. i love u dyana sofya

    ReplyDelete
  7. Ini sumer poyo.....yieeeeehakktuihhhh

    ReplyDelete
  8. kesian ameno. parti tak laku. PCM kat gelugor pun tak mahu mengaku ada kaitan dengan ameno / bn. PCM tu parti Cari makan ke

    ReplyDelete
  9. Ini sumer poyo.....yieeeeehakktuihhhh

    ReplyDelete
  10. tidak ada anak yg tak minta kebenaran Mak nya dlm melakukan sesuatu pekara apa lagi dlm hal politik di mana Mak parti UMNO dan anak parti DAP Sedangkan yg UMNO calunkan pun kena bagitahu Emak Ayah nya

    UMNO keciwa krn kesetian Mak Dyana pd UMNO boleh di persoalkan Berani kah Dyana bertanding Parlimen Teluk Intan sekira nya Mak dia kata 'Sukahati ko lah ko dah besar panjang Mak tak masuk campur' Belum lg kalau Mak di jawab 'Mak tak nak ko bertanding ! DAP tu nak menjahanamkan kita org melayu'

    kesimpulan Mak Dyana ni mmg setia pd parti UMNO ttp meluat dgn pemimpin pemimpin tua kerepot dlm UMNO terutama Wanita UMNO semua nya sebaya Mak Dyana

    ReplyDelete
  11. Ini sumer poyo.....yieeeeehakktuihhhh

    ReplyDelete
  12. Org kalau tak makan budi dng projek sana sini dan tak songlap duit Tak jadi hal dlm isu mcm ni . Tp kena jaga ya Mak UMNO ni akan korek selagi tak jumpa Yg tak ada pun boleh jd ada ..Lepas ni Mak kena jaga jaga sbb tak mustahil Mak akan kena serang oleh UMNO.

    ReplyDelete
  13. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  14. Kalau takut dilanda ombak jangan berumah di tepi pantai, kalau takut terkena fitnah jangan terlibat arena politik. Falsafah... falsafah...

    -Derhaka Jebat-

    ReplyDelete
  15. alo... mak..mak jng takut.. ini semua lubang duit... kan matlamat kita duit mak ooi..
    mak..dyana tu anak baik ye.. ada yg punya belum..

    ReplyDelete
  16. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  17. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  18. PKR BARUA DAP!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...