Monday 26 May 2014

BIAR BETUL!!!!!! ... MAKANAN DALAM TIN KELUARAN NEGARA CHINA DAGING BABI KISAR DENGAN PES KACANG ADA TANDA HALAL???????


PORK MINCE WITH BEAN PASTE ... UNDER THE LICENCE OF COFCO ... PRODUCT OF CHINA .

Omak Kau mendapat kiriman gambar melalaui inbox mesej laman sosial Facebook memberitahu bahawa ada sekeping gambar makanan dalam tin keluaran negara China daging babi kisar dengan pes kacang dicetak pada tin berkenaan ada tanda halal?????

Bila disemak dengan teliti  memang jelas ada tulisan jawi berbunyi Halal ... tetapi bukannya yang dikeluarkan oleh pihak Jabatan Agama Islam Malaysia (JAKIM) .. besar kemungkinan dicetak oleh syarikat pengeluar produk ini di negara China.

Masalah besarnya mengapa ada dicetak perkataan "HALAL" ????? .. dan dikatakan masih terdapat dijual dengan rancak dan bebasnya di sekitar Supermarket di Sabah dan Sarawak.

Amat dikhuatiri akan mengelirukan pengguna warga Islam dinegara ini.

Jika apa yang dikhabarkan ini benar maka perlu pihak berwajib terutamanya Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) bertindak segera.

17 comments:

  1. Ini sumer poyo....haktuihhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR....Parti Kelentong Rakyat
      PKR....Parti Kuda Rakyat
      PKR....Parti Keluarga Rakyat (keluarga DSAI)

      Delete
    2. UMNO Bangsat....haktuiihhh

      Delete
    3. TERKINI: AKHIRNYA TERDEDAH
      Azmin pilihan kepada parti, kata Wan Azizah pada 26-05-2014 09.02

      SHAH ALAM: Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail hari ini menyokong Mohamed Azmin Ali untuk menerajui parti itu sekiranya berjaya mengekalkan kedudukannya sebagai Timbalan Presiden dalam pemilihan parti itu kali ini.

      Wan Azizah berkata sebagai peneraju parti sudah tentu beliau amat perlu bekerjasama dengan Azmin sekiranya Ketua Umum PKR yang juga suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dipenjarakan sekali lagi kelak.

      Katanya, keputusan parti juga pastinya akan dimuktamadkan bersama-sama dengan Azmin selain bekerja sebagai satu pasukan.

      Dalam masa yang sama, Ketua Umum dan DSWA juga tidak boleh menerima Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim untuk menduduki kerusi nombor dua parti itu.

      Atas sebab itulah Datuk Saifuddin Nasution Ismail yang juga Setiausaha Agung parti diletakkan sebagai calon pilihan kedua sekiranya Azmin kalah.

      Namun kini, Azmin terus berada di depan dengan mendapat undi terbanyak, meninggalkan Khalid di tempat kedua dan Saifudin ketiga di kalangan tiga calon yang bertanding jawatan timbalan presiden.

      Keputusan sehingga 11 Mei dikeluarkan PKR menyaksikan penyandang, Azmin mendapat 12,250 undi manakala Khalid memperolehi 8,123 undi dan Saifuddin pula 6,997 menjadikan Azmin hanya mendapat sokongan tidak sampai 45% untuk jawatan itu.

      Bagaimanapun, keputusan tersebut masih tidak rasmi memandangkan keputusan 27 cabang yang dibatalkan sebelum ini. -MEDIA

      Delete
  2. Adoyai.....babi tu agaknya disembelih kot sebab tu la halal ...tapi mane bolehhhh....haishhhh....

    ReplyDelete
  3. Iklan berbayar biasa la tunggu ulamak berbayar ckp kat TV ditanggung halal apa saja mkn yg dikhuatiri ade bab....

    ReplyDelete
  4. Esok lusa mampos agaknya apa pegawai jakim yg diamanahkan utk memantau benda halal haram nanti nak jawap didepan Tuhan.

    ReplyDelete
  5. Mana pemuda umnok yg hebat2 tu...dimanakah mereka bila melayu dan islam dibabikan....dimanakah mereka?

    ReplyDelete
  6. Babi mana ada jual. Tapi kanapa jual lagi. Mesti China nak duit je. Jahat betul China ni lebih baik kita bagitau polis tangkap orang yang buat tanda halal......isk memang nak kena ni geramnya aku

    ReplyDelete
  7. Sabar je la jangan terburu- buru siapa buat dia yang dosa. Doa kepada Allah je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang nya ko cakap ..
      tak ada iman punya org yg cakap mcm tu

      Delete
  8. Pintu masuk itu penting, kalau pintu masuk dijaga oleh org yg lapar duit, alamak org yg didaam (rakyat semua) terkena lah penyakit sawan BABI.

    ReplyDelete
  9. rasuah boleh di halalkan
    babi pun boleh di halalkan

    Negara Islam lain juga ingin mendapatkan tunjuk ajar dr Kjaan UMNO utk menghalalkan babi

    ReplyDelete
  10. UMNO dah giler lar rupanye..

    sume BABI BABI bawa masuk...yang penting duit la masuk poket

    ReplyDelete
  11. Betapa prihatinnya umat islam bila ada kaitan dengan makanan bercampur babi yang jelas haram tetapi kenapa benda2 lain yang juga jelas haram dilanggar tanpa rasa berdosa kecuali makan babi....apa beza makan rasuah dengan makan babi?....menyondol perempuan dengan menyondol babi?...minum arak....meninggalkan solat lima waktu...tidak menutup aurat dan sebagainya...babi itu makluk allah yang diharamkan ke atas umat islam tapi perangai makhluk itulah yang menjadi ikutan

    ReplyDelete
  12. Kalau kita percaya daging babi itu halal, samalah tarafnya kita percaya umno itu memperjuangkan hudud, atau umno itu tidak rasuah dsb. atau kita percaya mat keturunan nabi adam kahaktuiii itu anakcucu nabi adam (yang sebenarnya anakcucu syaitan yang menyokong parti celaka)

    ReplyDelete
    Replies
    1. padan muka mu kahaktuiiih

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...